Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az új generációs Credo buszokn...

Az új generációs Credo buszoknak miért nem készült csuklós változata?

Figyelt kérdés

Pár éve a Kravtex megújította a buszos kínálatát, a hagyományos EC 12 meg BN 12 és "testvéreik" helyett Econell és az Econell City készül, távolsági busznak meg az Inovell és Optinell. Gyakorlatilag a teljes korábbi termékpalettájukat lefedték, hiszen míg korábban 9.5, 11 meg 12 méteres szóló buszokat gyártottak, a mostani típusokat 10,11,12 méteres meg újdonságként, mármint Credo buszban 13 méteres változatban kínálják. Ez eddig ok.

De miért nem lett a BN18, és EN18-nak is modernizált változata?

Azt, hogy a Citadell család sikertelensége után a Kravtex felhagyott a "nagykerekű" buszok gyártásával megértem, de a csuklósokkal miért? Most is Tatabánya lecseréli a buszparkját, az új buszokból 23 Credo Econell City lesz, de a csuklósokat a MAN az elektromos midiket meg a most épp Ikarus Egyedi néven kínlódó Modulo fogja szállítani, zseniális döntés egy 41 darabos buszpark három különböző típusból! Ilyenkor például nagyon jól jönne a Credo csuklós, sokkal egységesebb lenne ha 23 Credo Econell City mellé vennének 14 csuklós Credot, de nincs! Ezzel a Kravtex magával is kitol, ptt ahol fontos a flotta egységessége, ott esélyük sincs indulni, hiszen nincs csuklós a hajukra kenhetik, hogy a város buszuk lehet 10,11,12,13 méteres ha épp 18 méteres nem tud lenni.



2017. okt. 26. 20:24
 1/6 anonim ***** válasza:
71%
Hallottál már a budapesti metrópótló tenderről? Ez gyakorlatilag újraosztaná a teljes hazai piacot és ebben a Kravtexnek nem osztottak lapot. Teljes fåszság, de igazából csak a szokásos fideszes tempó.
2017. okt. 26. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Első! A pesti metrótender 180 csuklósról szól érthető, hogy nem indulhat a Credo mert nincs is már csuklósuk. A Citadell 19-ből csak kettő készült, és mivel azok Euro5 motorral a típust már nem gyártják. A BN18 meg nem is felelt volna meg a pesti kiírásnak.


A kérdésre meg, igazából nem tudom, talán többe került volna kifejleszteni, mint amennyit reméltek belőle? A Credo csuklósokból összesen csak negyvenet tudtak eladni a szóló busztípusokból meg több mint ezret összesen. Szerintem szimplán nem hozná vissza a fejlesztési költségeket a modernizált csuklósbusz.

Lehet lábon lövi magát ezzel a Credo de a 13 métereseiket is már úgy reklámozták, hogy ma már egyre kisebb szükség van csuklósokra, így ezt ajánljuk helyette.

2017. okt. 27. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Valószínűleg az előddel gyűjtött tapasztalatokkal rájöttek hogy nem éri meg. Abból sem adtak el sokat.


Egyébként a holland VDL sem gyárt kiskerékkel buszt, gyanítom nem hiába. Csuklós buszból normál kerekes kell, ennyi.

2017. okt. 27. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
A SOR viszont gyárt, ami ugye pont az első generációs Credók eredetijeit tervezte.
2017. okt. 28. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A jó édes ***** válasza:
50%
Credo helyközi buszokra specializálta magát, azokon a vonalakon meg nincs szükség csuklósra. Az Econell City is csak mutatóban van a palettán, de a magaspadlós hátsó rész miatt esélytelenek mondjuk egy BKK vagy más nagyvárosi beszerzésen.
2017. dec. 29. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Utolsónak: Utaztál te már be vidékről a reggeli buszon? Azok után mondjad hogy nem kell helyközi csuklós...
2018. máj. 12. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!