Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Valós igény lenne a 3-as...

Valós igény lenne a 3-as metró északi meghosszabbítása?

Figyelt kérdés

Nagyon sokan sokféle véleményen vannak a témában.

Alapvetően ezek a verziók szoktak szóba kerülni:

1) Nincs szükség a hosszabbításra, megfelelő Újpest-Központ végállomás.

2) Rákospalota-Újpest vasútállomásig kellene meghosszabbítani.

3) Káposztásmegyerig kellene meghosszabbítani.


Ti ezek közül melyiket tartjátok a legmegfelelőbbnek?

Véleményem szerint a 2-es opció lenne a legideálisabb, mert így érintené az Árpád üzletházat, ami az újpesti lakótelep szíve, így több ezer ember életét megkönnyítené, s nem kellene buszra szállniuk. Ezenkívül Rákospalota-Újpestnél vasúti kapcsolatot is kapna a vonal, csakúgy mint a déli végállomásnál, Kőbánya-Kispestnél.

Úgy vélem, hogy Káposztásmegyerre nem feltétlenül érné meg kivinni a vonalat, mert önmagában nem annyira nagy lakótelep, maximum 20 ezer ember él ott, így szerintem a vonal azon része eléggé kihasználatlan lenne. Káposztásmegyerre véleményem szerint célszerűbb lenne két vasútállomást építeni (Káp1 illetve Káp2), s a vonatok megállása miatt kiesett időt könnyen be lehetne hozni, ha pl. Rákosrendező és a Nyugati között megfelelő minőségűek lennének a pályák és nem kellene lépésben haladniuk a vonatoknak.

A 14-es villamos is megmaradhatna, esetleg épülhetne egy szárnyvonala, amely a belváros irányából az Óceánárok utcánál kiágazna, s a Farkaserdő utca felől is feltárná a lakótelepet.


2017. dec. 30. 15:18
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

"Úgy vélem, hogy Káposztásmegyerre nem feltétlenül érné meg kivinni a vonalat, mert önmagában nem annyira nagy lakótelep, maximum 20 ezer ember él ott, így szerintem a vonal azon része eléggé kihasználatlan lenne."


Azt ugye tudod, hogy a mendemondák szerint a hármas metró utolsó szakasza felszíni lett volna és épp ez lenne a 14-es villamos káposztásmegyeri szakasza?


A lakótelep mellett van még egy Aquaworld és egy baromi nagy bevásárlóközpont is amik szintén tudnak forgalmat generálni ( bár ez leginkább az utóbbiról mondható el ).


Ha már eljutott Rákospalota-Újpestig akkor rendbe kell szedni a 14-es felső szakaszát és az állomástól mehet az eredeti terv szerinti felszíni pályán a metró.


Az egy nagyon nagy hülyeség - szerintem - hogy csak városi szakaszai vannak a metrónak és nem akarjuk egyiket sem befejezni. Ott van a tervezett eredeti vonal végén egy 20 000-res lakótelep, egy baromi nagy bevásárlóközpont és az M0, odáig ki kell vinni a vonalat, kell egy baromi nagy P+R parkoló és akkor elérted azt, hogy tömegközlekedéssel gyorsabb az M0-tól a belváros, mint autóval. Nem csak a helyi lakosoknak kell építeni a tömegközlekedést, hanem a bejáró hivatásforgalomnak is. Akkor fog érdemben csökkenni az autók száma a belvárosban, ha ezek a dolgok megvalósulnak.


25 éve ezen matekolunk : 1,5km föld alatti szakaszmegépítése és 4,5km felszíni szakasz felújítása/átépítése. Ráadásul a sok szerencsétlen az M0 északi szakaszának építésekor kihagyta annak a lehetőségnek a beépítését, hogy a tömegközlekedés kivezethető legyen a nullás alatt...


Vasút építési szemszögből nézve ezek komolytalan távolságok.

2017. dec. 30. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 NovaZeox103 ***** válasza:

szia!

Szerintem is a 2) es opció lenne a legjobb

Az 1) sem olyan rossz bár a vasútállomás végállomás azért lenne jó, mivel akkor sokkal könnyeben fel lehetne szállni

A Vácra és a Szobra tartó S70, S71 vonalakra

Káposztásmegyerre szerintem nem annyira érdemes mivel ott nagyon forgalmas a közlekedés a villamostól egészen a 30, 20E buszig

2017. dec. 30. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
John_McClane, te is újpesti vagy?
2017. dec. 30. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Mert én is, és tök igazad van. Ha kimenne a bevásárlóközpontokig, lenne sok P+R, akkor a sok ingázó nem Újpest központjában dobná el az autót minden lehetséges és lehetetlen helyen. Hétköznap alig lehet valahol helyet találni.
2017. dec. 30. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Nem vagyok újpesti, csak értelmesebbnek tartom a "multifunkcionális" megoldásokat, mint za építsünk még egy megállónyit feleslegesen c. sztoryt :D
2017. dec. 30. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%
Én is, habár nem vagyok újpesti, azt támogatom, hogy a metró a Megyer útig épüljön meg. Itt is van vasút csak egy megállót kellene építeni. A Megyeri hídon átmenő buszoknak ez egy jó végállomás is lehetne.
2017. dec. 31. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!