Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Magyarországon a vasút miért...

Magyarországon a vasút miért ilyen megbízhatatlan?

Figyelt kérdés

2 hete , volt az utolsó vizsgám ebben a szemeszterben.

Úgy volt vonattal megyek, mivel van diákom, kevesebbe került volna, mint kocsival.


Megnéztem előtte a telefonon,hogy van-e késés, megnyitom az alkalmazást, tiszta piros az összes vonat benne, vagyis komoly késések várhatók.

Nem kockáztattam, mentem kocsival.


De, mi lett volna,ha nincs autóm?Felülök a Márton lúd hátára és elrepülők vele az egyetemre?


Hihetetlen, hogy milyen színvonalat engednek meg a Máv-nál.

Az infrastruktúra vagy forgalomvezető, nem tudom kinek a részlegéhez tartozott a hiba, minimum bocsánatot kér, de még jobb esetben lemond.De, ezek egy bocsit nem képesek az utasoknak mondani.



Az egész Mávot fel kellene számolni a fenébe és magánvasutakat szerződtetni, vagy a nyakukba ültetni olyan menedzsereket, akik multinacionális cégeknél dolgoztak.

Az a baj, hogy a Mávnál elég dolgozgatni,elég, ha nem hibázol.

Egy multinál nem elég, ha elvagy és nem hibázol,ott teljesíteni is kell, különben lapát.



És sokan még csodálkoznak,hogy Magyarországon a tömegközlekedés egy lenézett valami,helyette mindenki (aki teheti) kocsival akar és közlekedik is.


2018. jan. 28. 20:57
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Nem teljesen értem. Ha van egy adott szakasz amin felújítás van és azért késik a vonat akkor az a baj, ha meg nincs felújítás és az 1870ben használt sínek miatt késik a vonat az a baj. Ezen egy multi hogy tud segíteni?
2018. jan. 28. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Nem csak a vasút az, meg kell szokni
2018. jan. 28. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

1#

Azok a szakaszon nincs felújítás.


2# Megszokni?Azt, hogy a vonat másfél órával a menetrend szerinti érkezése után ér be?

Hogy lehetne ezt megszokni?Délután 4-kor kezdődő vizsgára induljak el reggel 8-kor?Nem a középkorban élünk.

2018. jan. 28. 21:36
 4/8 anonim ***** válasza:

Melyik szakaszról beszélünk?

Attól hogy egy szakaszon nincs felújítás, attól még késhet felújítás miatt egy másik szakaszon közlekedő vonat. Az átszállás és társai miatt persze

2018. jan. 28. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 Shai-Hulud ***** válasza:
83%
Miért lenne megbízhatatlan? Teljesen megbízhatóan késik.
2018. jan. 28. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Előrebocsátom, hogy magam is sok mindennel elégedetlen vagyok a magyar vasút kapcsán, különösen a távolsági járatok pontatlansága és a zavarkezelés, utastájékoztatás terén látok komoly gondokat.


Azonban itt most kiragadtál egyetlen esetet, aminek semmit sem tudunk a hátteréről, de te máris fejeket követelsz. Holott simán lehetett a vasút hibáján kívül eső ok is a hàttérben: mondjuk baleset, kidőlt fa vagy épp egy magánvasút-társaság mozdonya tépte le a drótot... bármi lehet. És igen, lehet a vasút hibája is, természetesen.


Az viszont nem igaz, hogy nem kérnek elnézést, mert a nagyobb balhèk esetén kiadott közleményekben benne van az erre vonatkozó panelmondat, bár én személy szerint nem sokat szoktam érni vele.


Ami pedig a menedzsmentet illeti, valóban nem az utasoknak fontos paraméterek alapján premizálják őket. Csak a kormány érdeki számítanak. Ha ez fontos neked, tudod mi a dolgod április 8-án.

2018. jan. 29. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Jól van, megértelek, én is tömegközlekedem, késik a vonat, nem jár a metró, ki kell püffögnie magát az embernek :)


Lépjünk tovább.

2018. jan. 30. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Ha fontos hivatalos ügyem vagy randim van és ezért vonatozom, mindig rászámolok 1-2 órát. Inkább leülök egy kávézóba, mint hogy késsek. Lehet, hogy ez ócska magyar szocializáció, Németországban vagy Japánban tuti nem lenne erre szükség, de nem akkora kellemetlenség, hogy ne tudjon az ember a saját érdekében ennyit tenni. Igaz, nem a középkorban élünk, de a sikeres emberek alkalmazkodnak a körülményekhez. Nem kell belefásulni, de (remélhetőleg nem örökre) el kell fogadni.


Egyébként 4 évig vonatoztam hetente oda-vissza, 5 évig pedig kéthetente (tehát 9 évig voltam rendszeres vonatozó), az 5-10 perceket nem számítva a legtöbb késés vonat elé ugráló öngyilkosok miatt volt. Erről igazán nem a MÁV tehet, az más téma, hogy persze, sajnálom szegény lelkeket, de ez elég figyeleméhes, önző magatartás, otthon is el lehet intézni, ha annyira akarja...


Magánvasút: nem tudom, felétek mit tanítottak 8.-ban vagy 10.-ben földrajzból, de a vasút (meg egy rakás állami szolgáltatás) pont azért van állami kézben, mert szükség van rá, de senki nem akarná privatizálni, mert éppenséggel veszteséges üzletág, ha megfizethető jegyárakat akar az ember.


Azt meg nem kommentálom, hol van nagyobb láblógatás, egy multinál vagy egy kisebb hazai cégnél, nyilván szakmája is válogatja, de tapasztalataim szerint (villamosmérnök vagyok) egy multinál jellemzőbb a nap felét kávézgatással tölteni, egyébként is sántít a hasonlat, mert ugye a vasút nem a versenyszférában működik. A menedzserekről meg külön könyveket lehetne írni, és ez nem általános mérnöki lenézés, nagyon fontos "tudományterület", becsülöm művelőit, de elég sok sarlatán van ezeknél a multiknál, majd egyetem után ezt úgyis megtapasztalod.

2018. febr. 1. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!