Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi ez a rengeteg kigyulladó busz?

Mi ez a rengeteg kigyulladó busz?

Figyelt kérdés

Talán 2 éve kezdődött, eleinte csak a nagyobb városokban havonta egy-egy helyi járatos busz, most meg már szinte havonta több kigyulladó buszról is lehet hallani. Mi történt ebben az elmúlt időszakban amiért ennyire megszaporodtak a kigyulladó buszos esetek?

5-10 éve sem volt jobb a karbantartás, vagy épp a járművek állapota, mégis most kezdenek tömegesen, illetve köztük sok újabb típus is.



2018. máj. 23. 00:45
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem nincs több, csak a veronai busz baleset óta jobban felkapja ezeket a média.
2018. máj. 23. 02:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
91%

a rengeteg erős túlzás...


az erős igénybevételtől itt-ott rezgő csövek csatlakozása

valahol lassan csepeg, rá a forró kipufogóra, aztán az erős légáramlás, és hő lángralobbantja a gázolajat...az a jobbik eset, ha a hűtővíz kezd el folyni.


szóval a tömeges kigyulladás csak az összevont statisztika eredménye. nem kell rosszra gondolni.

2018. máj. 23. 04:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Szerelőhiány, nézegetek buszos melókat, avval párhuzamban keresnek mindenhova szerelőket is.

Gondolom, agyon vannak fizetve...

2018. máj. 23. 05:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem a komforttal teli alkatrészek, egységek amik miatt jobban előfordul zárlat, alkatrész hiba, túlhevülés. Minél összetettebb a jármű, annál több a hibalehetőség.
2018. máj. 23. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
73%
A buszok alapból nem túl szerencsés konstrukciók, hatalmas motor hátul begyömöszölve, óriási hőt termelnek, és ezek kell araszoljanak a városban, ahol a hűtés majdnem nulla. Persze meg lehet oldani normálisan ezt is, de rengeteg a kis buszgyártó, akik lehet csak párszáz, vagy pár ezer buszt gyártanak le, ez pedig túl kevés ahhoz, hogy kiküszöböljék a komoly konstrukciós hibákat, amelyek csak használat közben derülnek ki.
2018. máj. 23. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
86%
Rosszul nézed az összefüggéseket, az új típusokra épp jellemzőbb, a kigyulladás mert például egy alacsonypadlós busznál olyan műszaki kompromisszumokra kényszerülnek a mérnökök, amikre korábban nem volt szükség. Régen a középmotoros buszok korában minden sokkal egyszerűbb volt, az alacsonypadlósítás, hogy a motort gyömöszöljük be a busz hátuljába bal oldalra egy érdekes, de szükséges rossz konstrukciót eredményezett, ez párosítva a sokkal több műanyag elemmel, a bonyolultabb elektronikával, légkondival mind-mind egy újabb hibaforrás, és ezek a buszok már kevésbé elnézőek a nem megfelelő karbantartással, mint a régiek nem csörög-zörög meg fütyül, halkabb is de cserébe igényesebb, nem lehet kihajtani a belét, és szigszalaggal meg egy csavarhúzóval megjavítani, mint a 200-asokat lehetett, és ezt még sok helyen nem tanulták meg.
2018. máj. 23. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
28%
Azért történik ez, mert a régi buszok sokkal megbízhatóbbak, azokat leselejtezik, hogy újakat vehessenek, az újak meg a nyugati tervezett evolúció miatt pár éven belül szétégnek.
2018. jún. 3. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!