Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek azok akik blicceln...

Szerintetek azok akik bliccelnek a bkv járatain miért nem vesznek jegyet vagy bérletet? Igazuk van az ellenőröknek hogy megbüntetik őket?

Figyelt kérdés
Szerintem azért bliccelnek mert nem tehetik meg hogy tízererért bérletet vegyenek vagy minden alkalommal vegyenek vonaljegyet 350-ért.Ti mit gondoltok?
2018. jún. 26. 13:44
1 2 3 4 5
 41/48 anonim ***** válasza:
100%
Hát ezt nem hiszem el. Már leírtam, hogyha drága a bérlet, lehet kerékpározni is. De a kérdezőnek persze az se jó, ő lopni akar minden áron.
2018. jún. 28. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/48 anonim ***** válasza:
0%
#40 Az árak és a nyújtott szolgáltatás legfeljebb a bliccelők számára vannak szinkronban. A járműpark a legöregebb egész Európában. Takarítás nincs. Karbantartás nincs. A 3-as metróvonal életveszélyes, a roncstelepről visszahozott buszok szintén. Ha leesik 2 cseppnél több eső, a villamosvonalak nagy részén megáll az élet. Mindezzel együtt a jegyárak az európai átlagnak megfelelőek, de a szolgáltatás színvonala inkább az afrikai átlag környékén van.
2018. jún. 28. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/48 anonim ***** válasza:

Imádnivaló, mikor valaki hülye de okoskodni próbál - teszi mindezt úgy, hogy szinte minden hibás, amit leírt... De lássuk sorba:


"A járműpark a legöregebb egész Európában"

Ez még igaz is lehetne, ha "Európa" neked Bécstől balra húzódna. Javaslom nézd meg a Román, Ukrán, Balkán, Fehérorosz járműparkot és mindjárt imádni fogod a régi Ikarus buszokat is. Arról nem is beszélve, hogy ha állítunk akkor ne a saját ostoba megérzésünkre alapozzunk, hanem mondjuk tényekre. Itt meg lehet nézni a járműparkot, kb. 15 év lehet az átlagéletkor:

[link]

Ez nyilván nem elégíti ki az úri igényeket, de egyáltalán nem vészes. Ennyit tud az ország gazdasága.


"Takarítás nincs."

De van. Arról nem a BKV tehet, hogy a magyar utazóközönség olyan, amilyen, hogy a csövesek a buszon héderelnek egész télen, hogy ne fagyjanak meg. Amúgy én elég sok helyen megfordultam már a világon és tömegközlekedtem, nem mondom, hogy a BKV top 3 lenne tisztaságban, de erős átlag.


"Karbantartás nincs."

Gondolom rálátsz, ugye? Amúgy dereng, hogy pl. az általad említett M3-as metróvonalat most újítják fel? Hogy telibe felújítják rajta az összes szerelvényt (értsd = ruszkik az alvázon kívül kicserélnek mindent, mert így lehetett rá EUs pénzt lopni)


"Ha leesik 2 cseppnél több eső, a villamosvonalak nagy részén megáll az élet. "

Ez csak úgy szimplán nem igaz, mert úgy baromság ahogy van, így elég nehéz cáfolni.


"a jegyárak az európai átlagnak megfelelőek"

A jegyárak lényegesen olcsóbbak, mint bárhol a civilizált európában, ahol rá lehetne fogni, hogy esetleg jobb a szolgáltatás. Lehet nézegetni a statisztikát megint a zöldségek terjesztése helyett:

[link]

[link]


De csak pár tény, hogy ha már nem nagyon jársz külföldön akkor képbe kerülj a fővárosokban mennyibe kerül egy bérlet (egyszerűség kedvéért a felnőtteknek):

Budapest: 9500 ft

London: 6 zónára van osztva. A 6 zónás bérlet 240 GPB havonta (90.000 HUF), de legyünk nagylelkűek és számoljunk egy 2 zónásat ami 131 GBP ( 50.000 HUF )

Berlin: Berlin szintén 3 zóna. A 2 zónás bérlet 81€ (26.500 HUF), a 3 zónás pedig 10€ vagyis ~33.000 HUF

Róma: 35€ = 11.500 HUF

Bécs: 51€ = 16.700 HUF

Zürich: 95 CHF = 27.000 HUF

Pozsony: 27€ = 8800 HUF

Prága: 550 CZK = 7000 HUF


És így tovább... Remekül látszik, hogy nyugaton sokszorosa a bérletár, mint Pesten. Ellenben Budapest lefedettségét tekintve kiemelkedően jó nem csak európai, hanem világviszonylatban is. Ez tény. Ha egyszer kiszabadulsz az országból valahova nyugatra próbálj majd meg tömegközlekedéssel kijutni a belvárosból a külvárosba. Meg fogsz lepődni.... Amúgy e szerint a felmérés szerint pl. a BKV a 13. legjobb a világon lefedettséget tekintve, EU-ban meg top3:

[link]


Igen, lehetne jobban csinálni a BKV üzemeltetését. Igen, lehetne kevesebbet lopni és a színvonal emelésére költeni sok-sok pénzt. Halkan jegyzem meg lehetne pl. jegyet venni és akkor több pénz lenne a "színvonal emelésére" meg lehetne vigyázni a járműparkra és akkor nem lenne olyan, amilyen. Viszont ez nem jogosít fel senkit sem arra, hogy lopjon egy szolgáltatást. Szar? Akkor hajrá, lehet autózni saját pénzen, lehet kerékpározni, lehet gyalogolni és rollerezni, nem kötelező ráülni. De a legundorítóbb a világon, mikor az ingyenélő bliccel ÉS még jár is a pofája, hogy szar a szolgáltatás.

2018. jún. 28. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/48 A kérdező kommentje:
Utolsó leírta hogy az európai országok fővárosaiban mennyibe kerül a bérlet de azt már nem tette hozzá hogy hol mennyi a minimálbér
2018. jún. 28. 19:58
 45/48 anonim ***** válasza:
100%

MO: br. 138e ft, vagyis a bérlet ára a fizetés 6,8%-a

Anglia: csak minimál órabér van, de heti 40 órával számolva 1250 font, vagyis a bérlet a fizetés 19%-a.

Németország: 1500 EUR vagyis 6,66%


A többit számolgasd magadnak. De már leírtam neked egyszer, hogy tökéletes irreleváns, mert alig olcsóbb fenntartani a BP-i közlekedést, mint bárhol máshol ugyan ezt, így nem releváns, hogy itthon csóró a minimálbéres. Főleg, mert pesten aki minimálbért keres az konkrétan meg is érdemli..

2018. jún. 28. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/48 anonim ***** válasza:
Azért hülyeség dobálózni a minimálbérrel, mert itthon senki nem kap minimálbért, max. papíron.
2018. jún. 28. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/48 A kérdező kommentje:
Vannak akik még a minimálbérnek megfelelő összeget sem keresik meg
2018. jún. 28. 20:56
 48/48 A kérdező kommentje:
És Pesten is sok ember van akinek nincs munkája
2018. jún. 28. 20:57
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!