Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért szidják még mindig...

Miért szidják még mindig sokan a BKV-t? A járműpark rengeteget fejlődött az elmúlt 10 évben

Figyelt kérdés
A buszokra volt mindig a legtöbb panasz. Most már alig maradt Ikarus szerencsére és korszerű, környezetbarát gázüzemű Van Hool buszok, Mercedes Citarok, Conectok, Volvok alkotják a járműpark nagy részét. A sofőröknek jobb ezeket vezetni, egy Ikarus 260 után egy Mercedes Citaro óriási előrelépés, régen álmodni se mertünk volna, hogy ilyen buszai legyenek Budapestnek.
2018. júl. 1. 19:14
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
67%

Nekem főleg az a gondom, hogy iszonyúan lassú.


BKK által megrendelt MÁV-HÉV szolgáltatás, tehát nem BKV, de a HÉV-ekkel ki tudja, mi lesz? Mind infrastruktúra (gödöllőin bal oldalon közlekedés, w.t.f., balesetveszélyes!) stb) mind járműpark.

Egyébként a HÉV sebessége minden, csak nem versenyképes.


A villamoshálózaton elavult szabályok alkalmazása, néhol katasztrofális infrastruktúra, katasztrófális lámpabeállítások, emiatt iszonyatos lassúság.


Buszokkal hála Isten ritkán utazom, de általában irtó zsúfoltak.


A metróhálózatunk nem fejlődik.



Behozhatatlan a lemaradásunk.



Az utastájékoztatás se mindig jó.

A FUTÁR elavult rendszer és nem is üzembiztos, lassú stb, járművezetők utálják. Jó, legalább van, utasként nekem sokat segít, de lehetne ezerszer jobb is.

Például az 1-es villamos 7-étől nem közlekedik jó hosszú ideig és szakaszon. Cikk ugyan már volt róla, de mikor kezdik majd bemondani a villamosokon és mikor plakátolnak a megállókba? Majd csütörtökön, azaz két nappal előtte????



Néha modortalan ellenőrök.


Kosz, lepukkantság.



Büdös, koszos utasok, hajléktalanok. Zajongók, társas viselkedésre képtelenek. Itt meg kell jegyezni, hogy például ha a járművezető le akarná rakni őket (amúgy nem szabad neki, legalábbis így ebben a formában), a többi utas a védelmükre kell.

2018. júl. 1. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
36%
Hát magyarok vagyunk, a budapestiek pedig még veszélyesebb halmazt alkotnak (nem kell beszólni, ez van). Akármi történik ebben az országban, az úgysem lesz soha jó :D
2018. júl. 1. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
48%

[link]


A HÉV-en a legfiatalabb jelenleg közlekedő szerelvény is 35 éves, én ebben nem látom azt a hihetetlen nagy fejlődést az elmúlt 10 évben. A buszos járműpark nagyrésze tényleg lecserélődött, mert már nem a BKV a szolgáltató, hanem a Volánbusz és az Arriva, tehát ez sem a BKV érdeme. A metrón a kisföldalatti szerelvényei 45 évesek, a hármas metróra pedig sikerült felújítani a szerelvényeket, amik érdemben így sem lettek megbízhatóbbak a korábbiaknál. A kettes és a négyes metró valóban sokat fejlődött, ebből a négyes metró építése sem az elmúlt 10 évben kezdődött.

2018. júl. 1. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
53%

Lassú, nem pontos, ordenáré sofőr, aki ha kell nem klimazik, ha nem kell, klimazik... büdös, tömött..

Ellenőr, aki csak csóró diákokat basztat de a szar környékének előtt leszáll.. stb...

2018. júl. 1. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
39%

Divat, ha holnap minden járművet újra cserélnék páran akkor is megideologizálnák, hogy miért szar a BKV.


A tömegközlekedés nem menő, beülni a saját verdába és csapatni az a menő, sokan attól hiszik magukat valakinek, na most mivel érzik, hogy ettől kicsit tahónak is tűnnek, ezért kitalálják, hogy a BKV szar, a biciklizéstől leizzadnak, gyalogláshoz meg messze van ahová menniük kell, hát, hát, ők kénytelenek voltak saját kocsit venni...


Nagyjából ennyi, sokan megracionalizálják, hogy például büdös -ezen mindig röhögök egy jót, én a tömegközlekedésen még sosem éreztem igazi büdöset, egyik munkatársam kocsijába beültem pár hete, és valósággal tökön rúgott a két nappal korábbi buli után a hátsó ülésre kiokádott vörösbor és pizza szaga a kárpitból, mindez keveredve a fenyőillatú légfrissítővel hát majdnem én is kiküldtem az ebédem utána. Nekem ne mondja senki, hogy a buszok büdösek...

2018. júl. 1. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
52%
Ha nem is büdös, de nagyon elfogy a levegő, egyedi ajtónyitás, ajtók visszazárása, szélfogók.
2018. júl. 1. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
59%
Ja szép új járműpark, de hamarosan cserélhetik úgy is, mert amelyik nem kigyullad az a rozsda miatt hullik darabokra. :D
2018. júl. 1. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
23%
Én visszasírom az Ikarus-okat, mert annak legalább nem kellett 5 percig a megállóban tökölnie a bezáródni nem akaró szuperajtók miatt, ami miatt már lassan rendszeresen kések el a munkahelyről.
2018. júl. 2. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
32%

Mert a járműparkon kívül van még pár összetevő.


- Az utastájékoztatás és médiakommunikáció botrányos. Kamuzások, csúsztatás, lassú reakció és titkolózás.

[link]


- Integrálni kellene az elővárosi vonatokat az útvonal tervezésbe és egyértelműbbé tenni az emberek számára, hogy a helyi közlekedés része a vonat is.

Itt szintúgy rossz a kommunikáció.


- A villamosoknak előnyt kellene élvezni a lámpáknál az autósokkal szemben. És a négyhatos vonala is rendszeresen fel van túrva, mert legutóbb is elavult technológiájú betontálcás megoldást használtak ráadásul sietősen, felületes munkával. Ugyanis valami szerencsétlenkedés volt a közbeszerzéssel...


- Számításba sem veszik, hogy Budapest éjszakai élete jelentős. Európa buli fővárosa. Az élet nem áll meg fél 12-kor. Ahogy fél 1-kor sem, ugyanis a BKK eddig tolta ki nagylelkűen a noszogatás miatt. Pedig ez a város 24/7. Vitézy Dávid jól összefoglalta az éjszakai metró mellett szóló érveket:

„a 6-os villamos 24 órás üzemeltetése megmutatta, hogy a nappal megszokott kötöttpályás járatok éjszaka jelentős többletforgalmat vonzhatnak az amúgy is zsúfolt éjszakai buszokhoz képest, nem csak a gyorsaság, de a megszokás, a bizalom, a biztonságérzet miatt is;

ilyen nagyértékű eszközöknél, mint a metró, az okozza a legnagyobb társadalmi költséget, ha áll a rendszer, márpedig ma 5 órát állnak a metrók;

a jól működő, mindenki számára elérhető éjszakai élet munkahelyeket is teremt.”


Bécs, Berlin, Stockholm. Ezek olyan városok ahol hétvégente nem áll meg az alagutak forgalma.

Koppenhágában viszont soha nem áll le a metró! Ez kivételes. Nem is azt mondom, hogy ez utóbbit kell elhozni, de a hétvégi non-stop metrót közlekedtető városok között több szempontból is ott a helyünk. Ez evidens.


- Igazságtalan az árazás, a tarifa rendszer. Van olyan, hogy 40 perces útnál 2-szer kell átszállni. Az három jegy. Idő alapú jegy kellene és különféle idősávok. A Momentum fogalmazott meg egy jó ötletet az idősávokkal kapcsolatosan:

„Ahogy a villany ára éjszaka alacsonyabb, és szezonon kívül olcsóbb szállodai szobát foglalni, úgy a tömegközlekedésre fordított erőforrásaink kihasználtságán is javít, ha az árát a kereslethez igazítjuk. A közlekedési szolgáltatások dinamikus árazása nem csak hatékonyabbá, de igazságosabbá is teszi a közlekedésre szánt szűkös erőforrások elosztását.”

Szóval a zsúfolt csúcsidőben drágább, szellősebb éjszakai sávban olcsóbb árak.

Az időalapú megoldás viszont a RIGO része lesz. Azonban csak egy sokadik ütemben, ahogy a legfrissebb hírekből tudni.


- És ha már RIGO, elérkeztünk a jegyvásárlás nevetséges metodikájához. Papírfecnikkel szerencsétlenkedünk. Még mindig. És a hiperszuper elektronikus jegyrendszer 7 éve készül, már számon sem lehet tartani hányszor tolták el az indulás időpontját. Most ott tartunk, hogy Budapest legforgalmasabb metrója kikerül az első ütemből... Ezen évek alatt természetesen a projekt megette a tartalékkeretet is. A NEK-be való integrálás is nehézkes és bohózatba illően későn jutott eszükbe. Elkezdtek valamit 7 éve tervezgetni, de a világ közben fejlődik.

Csak összehasonlításképp, hogy mennyire húz el mellettünk a technológia még tökölünk és szerencsétlenkedünk:

London elővárosában már Bluetooth Beacon alapú jegyrendszert tesztelnek a vasúton.

Szintén fut egy erre a technológiára épülő pilot program a Keighley és Bradford között közlekedő buszjárat kapcsán.

És ami leginkább idevág, a szingapúri metró. Ott is idén kezdték meg a Beacon technológia alkalmazását.

Ez azt jelenti, hogy semmit nem kell elővenni, se telefont, se kártyát. Ráadásul peronkapuk nélküli állomásokon is működik a dolog helymeghatározás jóvoltából.

Mitöbb, az RFID alapú (erre építünk mi is) jegyrendszert használó városok legtöbbje már évekkel ezelőtt kimaxolta ezt a technológiát:

Tokyo Suica Card már 2011-ben(!) Android támogatást kapott. Azóta Apple Pay által is használható. A londoni Oyster kártya úgyszint támogatja az almás fizetési megoldást. Nálunk pedig a mobiltelefonos integráció csak a sokadik ütemben jöhet el. És még az első ütemnél sem tartunk. Vicc.


- Nem is beszélve az egész budapesti tömegközlekedést átszőtt korrupciós botrányokról és azok kezeléséről. Mindegyik kormány megcsinálta a maga metró svindlijét. Az MSZP-SZDSZ 60 milliárdos büntetést hozott a nyakunkra az M4 korrupciós ügye miatt. A Fidesz sem volt rest és az orosz befolyás elmélyítésének érdekében, na meg jó kövér forintok miatt a nyakunkra hozta a főváros legforgalmasabb, M3 metrójának silány felújítását.

Olyan áron újították fel a ruszkik a szerelvényeket, amiért más európai városok új metrókat vásároltak. És azokat még csak nem is eszi meg a rozsda az átadás évében:) Természetesen légkondi sem került beépítésre. Aminek hiányára azt az arrogáns, pökhendi választ adta az utazóközönségnek Tarlós főpolgármester, hogy:

„évekig soha nem jutott eszembe, hogy kéne ide klíma. Ha most klíma is lenne, lehet megkérdeznék, hogy miért nem kap minden felszálló egy csokor virágot is”

Végülis az elavult berendezések miatt a klímaváltozás által egyre emelkedő hőmérséklet is még elviselhetetlenebbé válik lent. Minek az.

[link]


[link]


És ami a legalja, az akadálymentesítés félvállról vétele. Keletinél a liftek hektikusan működnek. Az M2 vonalhoz pedig alapból nem jutsz le velük stb. Mintha a rokkantak, idősek, sportsérülést szenvedő emberek vagy csak úgy babakocsival utazni kívánó réteg telibe lenne szarva.


Lehet felszopni a BKK-t, meg védeni a mundér becsületét. De az emberek látják a brutális hibákat és hiányosságokat, ezért szidják.

2018. júl. 2. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
32%

Nem is tudom, mert:

- lassú

- lerohad félúton (vagy kigyullad)

- klíma luxus, ablakot nyitni luxus

- vagy épp télen fűtés nincs

- koszos, büdös

...

2018. júl. 11. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!