Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mit gondoltok az új veszprémi...

Mit gondoltok az új veszprémi tömegközlekedésről? Illetve arról a jelenségről, ami most zajlik a vidéki helyi közlekedésben.

Figyelt kérdés

Úgy tűnik, hogy egyre több vidéki nagyváros megunta az ex-Volán szolgáltatási színvonalat, illetve már maga az Volán társaságok sem annyira érdeklődnek az ilyen közszolgáltatási szerződések iránt. Így megkezdődött a saját szervezésű tömegközlekedés több helyen is, ami persze pénzben is több, de jobb megoldásnak tűnik, mintha ugyanezt a pénzt a Volánba öntenék.


Veszprém számomra nagyon meglepő, mert akkorát léptek előre, hogy szerintem a Volán társaságoknál a szívükhöz kaptak, hogy ilyen lehetséges-e egyáltalán. Érthető utastájékoztatás, valós idejű járatkövetés? Ezek a Volánoknál szerintem tiltólistán vannak. Az új járművek és a menetrend átgondolása is erős fejlődés, de ezt még talán egy Volánnal is meg lehetett volna csinálni, csak pénz kérdés lett volna.


Szóval Veszprémben így első ránézésre (nem vagyok veszprémi) egy európai szintű tömegközlekedés alakult ki, és ha túl lesznek a mostani problémákon, akkor egy nagyon jó irányba álltak be.


Más kérdés, hogy ez meddig lesz finanszírozható abban a rendszerben, ahol az önkormányzatok gyakorlatilag csak bábok költségvetési szempontból, és minden pénzről a kormány dönt központilag?


2019. jan. 20. 20:36
 1/7 anonim ***** válasza:
23%

Tehát egy olyan szolgáltató, ami teljes egészében kivénhedt, másutt kiselejtezett 10-17 éves buszokkal dolgozik, amit úgy vásárol össze tíz különböző típusból!!!!!, az már neked "európai" csak mert, mert miért is? Mert nem a csúnya, gonosz, állami volán az...

Ja értem...vagyis nem, ha csak az a bajod, hogy utálod a volánt, akkor úgy írd ki a kérdést...

2019. jan. 20. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
52%

Abszolút nem jó irány, sokkal drágább és ésszerűtlen ez így.


Meg kellett volna rendelni ugyanezt a szolgáltatást KNYKKtól és nem játszani a kiskirályt felépíteni egy fenntarthatatlan rendszert.


Az olyan fogalmak, hogy méretgazdaságosság meg határköltség, ami az alapja bármilyen beruházásnak itt el lettek felejtve.


Majd áll az adósságban Veszprém és majd mi fizetjük, hogy nekik puccos lila saját buszocskák kellettek, a kicsi város játszik a kicsi buszaival. Dedó.

2019. jan. 21. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 Alex Fly ***** válasza:
39%

Teljesen logikus lépés. Ha szerződnek a KNYKK-val, az majd kiadja a vonalak üzemeltetését egy alvállalkozónak -persze zsebre teszi a maga hasznát- és a szolgáltatást sem a város igényei, hanem a saját üzletpolitikája alapján alakítja ki. Mindenki jobban jár, ha egy, a helyi viszonyokat ismerő szolgáltató a helyi igényeknek megfelelően alakítja ki a rendszert, kihagyva a felesleges közvetítőket.

És a felelősség is egyértelmű...

2019. jan. 21. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

# 1


A Volán újabb buszokkal dolgozott? Én nem tudom, de van egy tippem, hogy nem. A 10-17 éves busz valóban nem fiatal, de sajnos rengetek szolgáltató flottája tele van ezekkel.


Azért európai, mert ha én szeretnék Veszprémben pl. egy útvonalat tervezni, vagy csak megnézni, mikor jön egy járat, netán még valós időben is követni ezt, akkor megtehetem. A Volánnak a megállókban kihelyezett táblái is erősen megkérdőjelezhetőek utastájékoztatási szempontból, az meg már űrtechnika lenne, hogy ők élő járatkövetést működtessenek.


Az meg, hogy utálom a Volánt, talán erős kifejezés, de valóban, nem vagyok egy rajongójuk. Abszolút érződik a komplett Volán és ex-Volán társaságokon, hogy nekik csak teher ez az utasszállítás, ott akarnak neked keresztbe tenni, ahol csak lehet. Az ilyen városi tömegközlekedés meg kifejezetten teher számukra, mint írtam, felröppentek már a hírek, hogy bizonyos városokba már meg sem pályázzák a közszolgáltatási szerződést.


# 2


És ha a Volán ilyen szolgáltatást nem tud vagy nem akar biztosítani? Nézzünk már szét az országban, egy volános busznál már az egy elismerés, ha ki van írva a járatszám meg az útirány a buszra.


Ettől függetlenül egyet értem, méretgazdaságosság szempontjából jobb lenne, mint egy kis városnak saját flottát fenntartani. Egyébként erre is van megoldás: az összes városnak úgy kéne csinálni, mint Budapestnek. Sajnos a vidéki városok kvázi szabad kezet adnak egy Volán társaságnak, hogy csinálja meg a tömegközlekedést. De ha a város a BKK mintájára a kezébe venné a menetrend készítését, jegyértékesítést, utastájékoztatást, és az egyes szolgáltatóknak sokkal szigorúbb feltételeket és jóval kisebb mozgásteret határozna meg, akkor egy Volán is képes lenne normális szolgáltatás nyújtani. Hiszen egy buszvezetőt meg egy buszt kellene csak biztosítani, azon olyan sok mindent nem lehet elrontani. Nem értem, miért nem honosodik ez meg.


# 3


Alapvetően ezt meg lehetne tenni az előző bekezdésemben leírtak szerint is. Budapesten is szolgáltat a Volánbusz a BKK vonalain (habár elég érdekes jogi környezetben), és ott nem is érzed azt a tömény Volán-miliőt, amit egy "sima" volános buszon. De ezt valamiért nem akarják kiterjeszteni országos szintre. Bár nem lep meg annyira ez a tény, amikor Budapesten is inkább szétcseszik a rendszert, és mindenféle jogi csavarással már ott tartunk, hogy a Volánbusz saját jogon üzemeltet minden városhatárt átlépő "kék buszt" is, meg a MÁV is kb. úgy játszik a HÉV-vel, ahogy akar.

2019. jan. 24. 18:28
 5/7 anonim ***** válasza:
42%

Az ÉNYKK (nem KNYKK mint a második írta) nem dolgozott új buszokkal, de elég szórakoztató, hogy az lenne valaki szemében "az európai" közlekedés, hogy veszünk egy roncstelepet nyugatról és lekenjük lilára. Mert pont ezt csinálta a V-busz.

fun fact: az egykori Balaton Volán pont így frissítette a veszprémi helyi állományt régebben, és akkor kritikát kaptak, hogy "ez balkáni megoldás", hát most megkapták házon belül...


Más: ha kiderül, hogy gyerekesen állsz egy témához, ez a te esetedben most a "Fújénúgyutálomagonoszvolánpfúúj", akkor legyen annyi eszed, hogy nem ismered el. Most vallottad be szépen, hogy igen ez volt a legkomolyabb "érv" a volánokkal szemben, hogy hát hmm. te utálod őket. Semmi baj, csak akkor így kezdjed. Mert van a szakma, meg a szubjektív vélemény.


Nem is szólva arról a mérhetetlen tájékozatlanságról, amiről számot adsz, de akkor tessék egy kis ízelítő a valóságból a "gonoszvolánok" világából, a helyi közösségi közlekedést egy előre meghatározott időtartamra, előre meghatározott feltételekkel vállalják el a cégek. Ebben a szerződésben rögzítve van ,hogy mit vállalnak mennyiért.

Tehát, ha szar egy városban a "volános" helyi közlekedés, az azért van, mert az adott városnak erre van pénze. például ez év januárjától Orosháza városa közölte a DAKK-al, hogy márpedig elvárjuk, hogy nálunk is alacsonypadlós, légkondis buszok legyenek a város helyi járatain. A DAKK válasza erre az, hogy tessék ennyibe fog kerülni, Orosháza erre rábólintott és idén januártól négy darab Volvo 8700-assal látja el a helyi közlekedést a DAKK Orosházán. Van alacsonypadló, van légkondi, van utastájékoztató rendszer...tiszta európai nem? Ja, hogy te az ilyenekről nem tudsz? Mert a te hitvilágodban a gonoszvolánok csak "leroncsák" a közlekedést...hát nem tudod, ki kéne nekik fizetni, amit kérnek, és akkor nem kellene a 25 éves buszokat is állományban tartani. Veszprém városa eddig mocsok jó helyzetben volt, minimális pénzt kiszórt az ÉNYKK-nak, ami arra elég volt, hogy működjön a helyi közlekedés, másra se, és az olyanok mint te meg jól kihisztiztek magatokat a "gonoszvolánon" anélkül, hogy fogalmatok lenne arról, hogy is működik a rendszer, és most valósággal nyáladzol a lila kohószökevények láttán, amiket van egy rohadt GPS (ezt is meg lehetett volna rendelni a gonoszvolántól, mert erre mindjárt ki is térek), és máris úgy kezeled, mintha ez lenne a paradicsom.

Na igen a valóidejű járatkövetés, a volánok többsége már 4-5 éve tartott fenn ilyen rendszert, csak te erről se tudsz, sebaj...deagonoszvolánnemeurópai. pl. a mi "gonoszvolánunk" a DAKK online járműkövető oldala.

[link]


Szóval kicsit kevesebb fantáziálás a "gonoszvolánokról" kicsivel több valóság...

2019. jan. 24. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Még nincs egy éves a dolog, de máris látszik, hogy Veszprém szarban van, mert nincs pénze a V-busz költségeire, mert ugye a "gonoszvolán" -nál sokkal többe kerül a saját cég, és már idén egy 480 milliós mentőcsomagot kellet dobni a vállalatnak, és most készülődik egy méretes járatritkítás, hogy egyáltalán a felszínen maradjon valahogy ez az "európai szintű tömegközlekedés" hát megint kiderült, hogy nem a volán a gonosz, csak ha kevés a pénz, akkor kevés a pénz. Nem is szólva arról, hogy a mostanra őszre ígért "egységes null kilométeres új buszflottából" is mennyi minden értsd semmi sem valósult meg. Helyette van az ötven darabos buszpark, ami 10 típusból áll és jobbára kohószökevényeket jelent. Tyű de megérte váltani!
2019. szept. 30. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Emlékeztem a kérdésre, és épp a napokban olvastam:


jövőre már 1.6 MILLIÁRD forintba fog kerülni a városnak a V-Busz üzemeltetése, a volánnak utolsó évben 280 milliót kellett utalni. Tényleg megérte a lila kohószökevény buszokkal felálló "ojrópai" megoldás kérdező? Ennyiért is?

2020. dec. 1. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!