Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Milyen jogcímen ad el a...

Milyen jogcímen ad el a MÁV-START jegyeket a HÉV-re?

Figyelt kérdés

Ma jött a hír, hogy a H5-ös HÉV külső szakaszára lehet jegyet venni a MÁV-START Vonatinfó alkalmazásából.


Azon túl, hogy ez még egy rúgás az így is teljesen szétszabdalt és áttekinthetetlen díjszabásra, a MÁV-START ezt milyen jogcímen teszi?


A HÉV vonalakra a BKK értékesíti a jegyeket, és az ellenőrzést is a BKK végzi. A MÁV-HÉV megkapja az őt megillető pénzt az államtól, és gondolom a BKK-állam közötti szerződés szerint a BKK is hozzájárul a dologhoz. Ezek után milyen alapon enged fel a MÁV-HÉV (MÁV-START?) BKK jegy nélküli utasokat a vonatokra?


2019. jún. 6. 18:02
1 2
 11/17 anonim válasza:

Mert MÁV-HÉV.


Üdv, egy szakmabeli.

2019. jún. 6. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

Én ezt a lépést csak üdvözölni tudom, nyilván a három cég (MÁV-HÉV, MÁV-Start és BKK) megegyezett erről, és a MÁV-Start nem saját szakállára kezdte el a jegyeket árusítani, hiszen akkor a BKK-s ellenőr nem foganá el.

Remélhetőleg ez az első lépés ahhoz, hogy a MÁV-HÉV kilépjen az idióta BKK-s díjszabásból, miszerint a városhatárt átlépő utazáshoz két jegy kell, egy km-alapú és egy vonaljegy is. Most, akinek nincs Budapest Bérlete, és a MÁV-HÉV hálózatán tesz meg egy max. 10 km-es utat úgy, hogy közben átlépi a közig. határt, az 600 Ft-ot fizet, aki ugyanezt a távot a MÁV-Start hálózatán teszi meg, az viszont csak 250 Ft-ot, a tisztán km-zónás díjszabás miatt.

Én úgy tudom, a MÁV-HÉV ezt tervezi, tehát a kilépést a BKK-s rendszerből, amint lejár az ilyen irányú kötelezettsége (talán jövőre), és teljes egészében integrálják a jegyrendszerüket a MÁV-Startéba.

2019. jún. 7. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 A kérdező kommentje:
Utolsó, ha szerinted ez így lenne a jó, akkor a BKK-színű Volán járatokra is ilyen díjszabás kellene? Vagy ennyi erővel minden budapesti járat mehetne km alapon, miért vannak ezek a kivételek?
2019. jún. 7. 11:03
 14/17 anonim ***** válasza:

Olyan jogcímen teszi ezt, mint ahogy a Máv automatából BKK bérletet vehetsz. Vagy Budapesten belül használhatod a Máv járatait BKK bérlettel.


Megegyeztek.

2019. jún. 7. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

"Ezek után milyen alapon enged fel a MÁV-HÉV (MÁV-START?) BKK jegy nélküli utasokat a vonatokra?"

Amit a MÁV-HÉV-től vásárolsz az szerinted nem jegy? Komolyan, nem értem a problémádat.

2019. jún. 8. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

Igen, szerintem a BKK-színű Volán járatokon is a km-alapú Volán díjszabás lenne a normális. Azt hiszem, ezt nem én gondolom így egyedül, többektől is olvastam már ezt a véleményt itt a gyakorinm. Az egyik agglomerációs járat mitől is más, mint a másik? Ugyanúgy a Volánbusz üzemelteti a minisztérium megrendelésére. Akkor miért is más a díjszabása? Budakeszi mitől más mint Érd pl.? A kétféle színezés is marhaság, a Volán járatokat nem is kellene kékre festeni. Inkább a jelenlegi sárgákat is ellátni Futárral, a jelenlegi kékeket pedig átszámozni az agglomerációs helyük szerint: 3xx, 4xx, 7xx stb.

A csak Budapesten belül járó, BKK megrendelésű járatok maradnának kékek, és továbbra is BKK tarifával járnának. Persze a vonaljegy alapú BKK tarifa egy ősrégi, elavult dolog, igazából egy egységes idő és távolság alapú jegyrendszer kellene, agglomerációs zónákkal, mint pl. Bécsben vagy Pozsonyban.

2019. jún. 8. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 A kérdező kommentje:

"Az egyik agglomerációs járat mitől is más, mint a másik? Ugyanúgy a Volánbusz üzemelteti a minisztérium megrendelésére. Akkor miért is más a díjszabása? Budakeszi mitől más mint Érd pl.? A kétféle színezés is marhaság, a Volán járatokat nem is kellene kékre festeni. Inkább a jelenlegi sárgákat is ellátni Futárral, a jelenlegi kékeket pedig átszámozni az agglomerációs helyük szerint: 3xx, 4xx, 7xx stb."


Igen, akkor ebben teljesen egyetértünk. A világ baromsága volt ezt a szétszabdalt rendszert az úgynevezett "reform" után is fenntartani. Mind a kétféle Volánt és a MÁV-START/MÁV-HÉV vonatokat is ugyanabba a tarifába kellene integrálni, illetve a megrendelést is a főváros kezébe adni.


Viszont pont az egységesség miatt nem vezetnék be km alapú tarifát csak a városhatárt átlépő járatokra, mert azt ugyanúgy szétszabdalva tartaná a rendszert. Pl. ha az 55-ös buszra lehetne km alapú jegyet venni a budapesti szakaszra, akkor az 54-esre miért nem? Vagy ha a MÁV-HÉV-nél maradunk, akkor mi lesz a csepeli HÉV-vel, az lenne az egyetlen városon belüli, km alapú járat? Az hol lenne egységes és igazságos?


"Persze a vonaljegy alapú BKK tarifa egy ősrégi, elavult dolog, igazából egy egységes idő és távolság alapú jegyrendszer kellene, agglomerációs zónákkal, mint pl. Bécsben vagy Pozsonyban."


Igen, ez kéne, és ennek működnie kéne az agglomerációs és a nem agglomerációs járatokra egyaránt. Ilyenre esély sem lesz, miután a MÁV-START és a Volán már így is csak fél lábbal van benne az ex-BKSZ-ben, a MÁV-HÉV ki akar ugrani illetve az is idő kérdése, hogy a mai kék Volánbuszok sárgák legyenek. Pont az ilyen külön utas jegyeladás nem mutat abba az irányba, hogy egységesítés lesz.

2019. jún. 8. 10:10
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!