Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Közlekedés » Tömegközlekedés

A kérdés

Miért emeletes motorvonatokat vesz a MÁV?

Az indokuk erre az, hogy arra többen felférnek. Kérdem én, ha több utast akarnak szállítani, akkor miért nem személyvagonokat veszünk inkább? Ráadásul az üzletember azt nyilatkozta, hogy az nem volt vizsgálva átférnek-e majd az alagutak alatt. Ha nem férnek át, akkor még azokat is átépítik milliárdokért vagy hogyan képzelték ezt el?

Keress kérdéseket hasonló témákban: MÁV, mozdony, Stadler

  jún. 12. 20:25  Privát üzenet  

A válaszok
1 2

"A több száz emberrel különben nem tudom mit akarsz mondani. Van egy peronhossz. Ha beáll oda egy vonat, akkor a peron hosszában tudnak felszállni. Ha beáll egy peronnál hosszabb vonat, akkor is ugyanúgy a peron hosszában tudnának felszállni, nem tudom mit szerettél volna ezzel mondani? Aki sok bőrönddel van, az megy a vonat elejébe, aki hátizsákkal utazik az elmegy a vonat végébe, ez így alap készség szinten működik."


Van pl. egy 1000 fős kapacitású vonat, aminek mondjuk 1/5-e kilóg a peronról. Akkor 200 ember gyalogoljon át a vonaton belül hogy a peron melletti utolsó ajtónál leszállhasson? (Természetesen ez fordítva is igaz, 200 ember gyalogoljon hátra vonaton belül felszálláskor.) Ez nem reális.


Persze oké, nem tartunk még ott, hogy mondjuk a ceglédi zónázó nem férne be 1-1 megállóba. De akkor is megvan az az előny, hogy egy ugyanolyan hosszú vonatra 1,5-2-szer annyi ember fér fel és nem kell 10-15 kocsis vonatokat kiállítani, csak hogy el tudják vinni az embereket.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 76%-ban hasznos válaszokat ad.
# 11/17Időpont jún. 13. 19:36 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
eddiboy nevű felhasználó válasza:

Na akkor vegyük sorban a hülyeségeket:

1. Ez a KISS villamos motorvonat, vagyis áramszedővel, felsővezeték alatt megy, így nem lehet a felsővezetéktől magasabb, ami az alagutakban is benn van, tehát, ha a felsővezeték befért az alagútba, akkor a vonat is be fog.

2. Ha a vonat hosszabb a peronnál: hány percig állna a vonat az állomáson, hogy minden utas átgyalogoljon a peronos ajtóig?

3. Motorvonathoz személykocsit kapcsolni: A motorvonat motorja alapvetően úgy van méretezve, hogy önmagát bírja el utasokkal, a plusz kocsikkal túlterhelnék, és hamarabb tönkre menne. Plusz a végállomásokon ugyanúgy forgolódhatna a motorvonat, hogy ne a kocsi legyen elől.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 85%-ban hasznos válaszokat ad.
# 12/17Időpont jún. 14. 06:58 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Eddiboy: a kérdés, hogy az alagút alatt átfér-e :)

Az alagutakkal legfeljebb az űrszelvény lehet a probléma, a kocsiszekrény oldalainál.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 75%-ban hasznos válaszokat ad.
# 13/17Időpont jún. 14. 07:46 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Kedves Kérdező!


Ezek a vonatok (főleg) elővárosi vonalakon fognak forgalomba állni, ahol sok a megálló, így fontos például a jó fékezés/gyorsulás, az hogy alacsonypadlós legyen (könnyű fel és leszállás miatt). Ezekből a szempontokból a motorvonatok sokkal jobbak.


Ahhoz, hogy egy jármű flottát költség hatékonyan, és könnyen lehessen üzemeltetni egy adott jármű típusból kell minnél többet beszerezni, hogy egységes legyen a flotta. Jelen esetben már vettünk a STADLER-től 143db FLIRT motorvonatot, amik jól beváltak, sok pozitív visszajelzés érkezett róluk, valamint olyan színvonalbeli növekedést jelentettek amikre (sajnos) Magyarországon még nem volt példa. Így most lehet hogy jobb döntés lett volna még több FLIRT-öt venni, de a KISS-eket is a STADLER gyártja, szóval olcsóbb lesz a karbantartás, valamint kompatibilisek lesznek a FLIRT-ökkel.


Előbb említettem a kompatibilitást, a MÁV egy veszteséges cég, ami a bevételei nagy részét az elővárosi vonalakból szerzi, tehát a MÁV célja az, hogy az elővárosi vonalakon csak modern motorvonatok járjanak. Sajnos ez ma nem, vagy csak hétvégén valósul meg pár vonalon (ironikus módon a legforgalmasabbakon, mint például Nyugati-Göd-Vác, vagy Nyugati-Cegléd-Szolnok), de azért vannak szépszámmal vonalak ahol már csak FLIRT-ök, Desirók,Talentek járnak. Hogy miért nem valósul meg mindenhol? Mert egyszerűen nincs elég modern motorvonat, tehát mit kell tenni? Vagy kisebb vonatokból többet venni vagy nagyobbakat hogy azok kiváltsanak 2-3 kicsit. A FLIRT-ökön 200 ÜLŐhely van, a KISS-eken 600. Csúcsidőben 2-3 FLIRT-öt össze kell kapcsolni, hogy legyen elég hely. És igazából erre akartam kilyukadni hogy a FLIRT-ökkel való kompatibilitás szerintem nem annyira fontos szempont (bár NAGYON JÓ HOGY ESETLEG ÖSSZE IS LEHET KAPCSOLNI ŐKET), mert igazából az összekapcolt FLIRT-ök helyett KISS-eket kellene küldeni, hogy felszabaduljanak a FLIRT-ök, amik egyenként is járhatnának, lecserélve az elavult vonatokat.


Igazából a motorvonat többi előnyét előttem már leírták. De azt még hozzá tenném, hogy óriási vissza lépés lenne, ha a 123db FLIRT után elkezdenénk személy kocsikat vásárolni, hiszen pont azokat kell kivonni az elővárosi forgalomból.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 77%-ban hasznos válaszokat ad.
# 14/17Időpont jún. 21. 17:55 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Ja és még annyit, hogy ezek a vonatok jól összekapcsolhatók, és szinkron vezérelhetők EGYMÁSSAL, NEM személy kocsikkal (ebben nem vagyok biztos,de szerintem műszaki akadálya is van), és ahogy előttem írták így elveszne a motorvonat előnye.

A válasz 56%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 77%-ban hasznos válaszokat ad.
# 15/17Időpont jún. 21. 17:58 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

"A FLIRT-ökön 200 ÜLŐhely van, a KISS-eken 600."


Viszont a KISS majdnem kétszer olyan hosszú, ezt is számításba kell venni. Tehát kb. 1,5-ször annyi a kapacitása.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 76%-ban hasznos válaszokat ad.
# 16/17Időpont jún. 21. 18:04 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
De azért nem mindegy, hogy egy vagy 3db vonat kell ahhoz a kapacitáshoz.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 77%-ban hasznos válaszokat ad.
# 17/17Időpont jún. 21. 19:52 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Mikor fognak bejönni belföldre az emeletes vonatok?
Nyáron megyünk Sartira emeletes busszal. Kicsit félek mert állítólag Macedóniánál veszelyes kanyargós utak vannak a hegyoldalba. Könnyen fel tud borulni egy ilyen busz?
Lehet már tudni merre fognak járni az első magyar emeletes vonatok?
A Ganz-Hunslet egy évtizede még gyártott motorvonatokat azóta mi lett a gyár épületével? Elhanyagolták, vagy még őrzik?
Milyért csak Londonban vannak Volvo Arriva emeletes buszok?
Régebben volt tervben, hogy a Bakonyvasúton Desiro motorvonatokat akarnak! Még mindig szeretnék ezt? Szerintetek ez jó vagy rossz ötlet?

Kérdések a Közlekedés rovatbólKérdések a Tömegközlekedés rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!