Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Nem túl szigorú ez a magyar...

Nem túl szigorú ez a magyar tanár? Mit lehetne tenni?

Figyelt kérdés

A sírás kerülget, mert annyira sajnálom a gyerekeket, most hazahozta a dolgozatát, amire 1-est kapott, és én sem értem miért. Most készülnek érettségire, szakképző iskola. Már voltunk bent ennél a tanárnőnél többször, mert senki nem kap nála 2-esnél jobb jegyet, de hiába, egy fiatal kis öntelt nő. A gyerekem állandóan tanul, nem kell noszogatni, jó jegyei vannak mindenből, kivéve a magyart. Valaki hozzáértő nézze már meg ezt a dolgozatot, ez tényleg ennyit ér? Belinkelem: [link]

Én hülye vagyok az irodalomhoz, de még én is 3-ast kaptam minimum egy ilyen írásra anno. Hogy fog így érettségizni, hiszen szeretne menni továbbtanulni, de így semmi esélye. Nagyon el vagyok keseredve, nem tudom mit tehetnék. Csináltak kis érettségit is, a kérdéses feladatoknál 3 pont híjján maximumot ért el, erre azt mondta neki a tanár, nem hiszi el, hogy nem puskázott. A mű értelmezésnél meg jól lepontozta, hogy csak 3-ast kaphasson. Vagyis előbb beírt neki 10 pontot, de mivel úgy már 4-es lett volna, áthúzta és 8-at írt, gondolom azért, hogy nehogy 4-est adjon valakinek.



2013. febr. 22. 15:12
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
100%

Ez a dolgozat tényleg értékelhetetlen!!!

1. A fogalmazásnak minimum (kis betűkkel) 3 oldalnak kell lennie, ennél kevesebb nem értékelhető. (magyarul végig se kéne olvasni, csak visszadobni)

2. Az elemzés nem a cselekmény újramesélését jelenti! A műfaj gyenge meghatározását leszámítva, ez csak erről szólt.

3. Az pozitív, hogy a mondatai jól szerkesztettek és helyesek, de ilyennek kéne lennie a bekezdéseknek és a szöveg egészének is! A gyerek minden egyes új mondatnál új bekezdésre ugrik. Ez nagyon nagy hiba! A szövegnek sincs meg a hármas tagolása, a bevezetés még talán elfogadható, de befejezése nincs!


Kedves Anyuka, jó lenne ha gyerekével együtt figyelmesen elolvasnák az érettségi értékelési útmutatót, ahol ezek és további szempontok fel vannak sorolva, és ezekhez igazodnának az elemzés írásakor.

A tanárnő lehet hogy szigorú, de ez az elemzés mindenképpen ELÉGTELEN!

2013. febr. 25. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
Valakinek aki írta, hogy úgysem fogják megkérdezni, hogy Ady mikor született ergo értelmetlen magyarból érettségizni: középszinten teljes mértékben a szövegértésre mennek rá, ilyet esetleg emelt szinten fognak kérdezni. Az elemzések meg ahhoz segítik a diákot, hogy meglásson bizonyos összefüggéseket, amiket nem csak magyarból, de más tárgyból is tud alkalmazni. De akkor ennyi erővel matekból se kelljen érettségizni, az alapműveleteket úgyis megtanuljuk 1-4. osztályban...
2013. febr. 25. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
58%

12


Én voltam, felvállalom!


"Az elemzések meg ahhoz segítik a diákot, hogy meglásson bizonyos összefüggéseket"


Hát ne haragudj meg (de tényleg :)) de

1. szerinted, a költők közül ki nem volt vérbajos, szifiliszes, kábítószerfüggő,oidipuszos, gyilkos vagy éppen másik nemet szerető, "leszboszos"...és még sorolhatnám... tök jó, hogy ilyen emberekről tanulnak, és ilyen emberek szellemi termékét oktatják az iskolákban...

2. Miért játszatnak a gyerekkel pszichológust a tanárok? Hm? Miért a gyereknek kellene kitalálnia hogy ki mire gondolt, mikor a költemény készült? (= biztos hogy a tankönyvírók nem tévednek, ha azt mondják hogy x vers az miatt született, mert ez és ez volt?)

3. Egy vers / iromány megítélése teljesen szubjektív, és mivel a tanár a gyerek irományát egy adott műről teljesen szubjektíven ítéli meg, így értelmetlen ez az egész. (ergo: ha kedveli a tanár a diákot és pocsék esszét ír, szubjektív módon több pontot kaphat rá, ellenben ha a gyerek könyvszerű tényeket ír le (amiket a tk-ből, órákról hozott) azt a tanárnő alul pontozhatja (szimpátia függvényében)... Míg matekban 2+2=4 és PONT.


"összefüggéseket, amiket nem csak magyarból, de más tárgyból is tud alkalmazni."

Milyen összefüggésekről beszélsz? Most komolyan? Belemagyarázásokra? Fizikából sokkal jobban meg lehet tanulni az összefüggéseket!

Amúgy meg mindegy, mert (bár ezt szerintem már te is tudhatnád) hogyha valaki átvág és rájössz (mert tegyük fel meglátod az összefüggéseket) akkor sem tudsz vele semmit sem csinálni, hacsak nem tudod bizonyítani...és perelsz ha perköltséget ki tudod perkálni stb... úgyhogy baromira fölösleges összefüggéseket meglátni, mert ha nem olyan körökbe kerülsz (ahol lenne rá befolyásod) úgy csak fortyogni fogsz a levedben hiszen "az összefüggéseket" felismerted, de nem tudsz mit csinálni vele.... (pl: áfaemelés: tudod hogy azért emelik, mert - gonosz leszek - a népesség régebben 10 milla felett volt, most csökkent, és mivel az állam apparátus létszáma nem csökkent ( vagy éppen ellenkezőleg nőtt) ezért kisebb népességszámra jut ugyanakkora (vagy ha nem nagyobb) teher (lsd statisztika: súlyok), ergo emelik az áfát 27%-ra... mert ügye a képviselők csak ragaszkodnak a fizujukhoz...és hiába ismered fel ezt az egészet, a 27%-os áfát ígyis-úgyis fizetsz... (boldog tudatlanság)


"De akkor ennyi erővel matekból se kelljen érettségizni, az alapműveleteket úgyis megtanuljuk 1-4. osztályban..."

Így van...max egyszerűbb összefüggéseket mint pl: Pithagorasz tétel, terület/űrmérték számítás,... minek deriválni? Most komolyan? Deriválod a kenyeret vagy a munkabéredet? És legutóbb mikor használtad a legkisebb közös többszöröst, meg a többit? :DDDD


Tudod ha a gyereket a suliban az életre nevelnék, akkor azzal többet használnának nekik... pl: elsősegélynyújtás (mert sz*rt sem érsz azzal, ha pl összeesel az utcán, és egy érettségizett oda megy hozzád és elmondja hogy mikor született Ady, nemde? :D) vagy ha a tesiórákat sem úgy nyomnák ahogy azt teszik mostanság: ha meghoznák a gyerekek kedvét a testmozgáshoz, akkor nem lennének elhízott felnőttek (a TB kifizetések csökkennének 20 éven belül), ha a gyerekek megtanulnának alapvető sütési - főzési dolgokat (pl: egészségesen étkezni, kenyeret sütni), ha a büfében nem műanyag vackokat árulnának, ha a menzán nem kisütőst kapnának kajaként... ha ofőóra keretében olyan sorozatokat mutatnának nekik, amivel tudnának mit kezdeni későbbiekben (pl: ilyen volt régebben a Discovery-n a "bekasznizva külföldön" című sorozat, ami igaz eseményeket dolgozott fel, hogy milyen hamar bajba lehet kerülni), ha a gyerekeknek megtanítanák azt hogy hogyan lehet a stresszt levezetni (akkor mondjuk nem lenne ennyi idegbajos felnőtt)...stb.. vagy esetleg ráfeküdhetnének a nyelvoktatásra, mert amit visszahallok az röhejes... (utalás Hoffmann Rózsára... basszus)


Bár tudom mostanság minden gyerek (vagy inkább szülő?) főiskolára / egyetemre AKAR menni... és ehhez kell követelmény is...csakhogy régebben nem akart mindenki oda bejutni, mert jó volt az nélkül is...hamar felborul majd az egyensúly és esetleg a most gimiben tanuló érettségiző hirtelen hoppon találja magát...aztán majd az asztalosok és az ápolónők halálra kereshetik magukat...


És ezt az egészet NEM azért írtam, hogy támadjalak: csak röhejes hogy milyen elvárások vannak már... (lsd: emelt / közép szintű érettségi, régebben CSAK érettségi volt... nem volt differenciálva...) ;) Ez az egész rendszer korrupt...

2013. febr. 25. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 kavics33 válasza:
Tudom, már nem aktuális,de szívesen elolvasnám a dolgozatot.
2015. máj. 15. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!