Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Miért zilálódott ennyire...

Miért zilálódott ennyire széjjel a magyar oktatási rendszer?

Figyelt kérdés
Vannak iskolák, ahol nem telik normális eszközökre, berendezésekre. Van, ahol a tankönyvek beszerzése akadozik. Továbbá mostanság olyan tankönyveket adnak ki, amellyel az ember szinte kitörölheti a s e g g é t, olyan szinten tartalmatlan, csak kamurizsa van benne. Modernizálni akarják a rendszert, de azzal nem számolnak, hogy a szegényebb családokban nem feltétlen telik modern számítógépre, pláne nem táblagépekre. Vagy miért nem csinálják azt, hogy a táblagépeket az iskola adja, amit év végén vissza kellene adni? Miért nem támogatják állami szinten, hogy mindenki hozzáférhessen tisztességes sebességű számítógéphez és internetkapcsolathoz? És a tankönyvekkel miért nem járnak el hasonlóan? Hosszú távon ez sokkal gazdaságosabb lenne. Persze ehhez olyan tartalmi és formai változás kellene a tananyagban meg a témákban, ami megállja a helyét az elkövetkező 15-20 évre. Miért csak rövid távon gondolkodnak a politikusok? Miért nem látják be, hogy ezek az átmeneti megoldások nem tesznek jót sem a gazdaságnak, sem az ország helyzetének? Továbbá nem is beszélve a felsőoktatásról, olyan szakok vannak támogatva, amelyre vagy nem lesz szükség mire az illető kijárja a főiskolát/egyetemet, vagy eleve haszontalan és szinte csak hülyül a felsőoktatásban eltöltött évek alatt. Viszont az iskolakötelezettségi életkorral egyetértek, hogy ve van vive, én személy szerint 14 évre vagy kevesebbre vinném, hiszen ha a gyerek abszolút nem akar tanulni, akkor menjen a p i c s á b a és ne foglalja a helyet fölöslegesen, legfeljebb a saját kárán rájön, hogy hülye volt. Ha nem akar tanulni, akkor menjen dolgozni vagy oda, ahova akar.

2016. febr. 9. 22:02
 1/1 anonim ***** válasza:

A centralizáltság, az alulfinanszírozás és a hagyományokhoz való görcsös ragaszkodás miatt. A kérdés magyarázatának első felével egyetértek. Az ottani kérdésekre a válaszom:


1.) "Vagy miért nem csinálják azt, hogy a táblagépeket az iskola adja, amit év végén vissza kellene adni?"

17 milliárdos a KLIK adóssága, a tanárok fizetése kritikán aluli, a legalapvetőbb eszközökre (pl kréta) sincs pénz. Honnan akasszanak le több százezer táblagépet?


2.)"Miért nem támogatják állami szinten, hogy mindenki hozzáférhessen tisztességes sebességű számítógéphez és internetkapcsolathoz?"

A válasz hasonló, mint az előző. Pénzhiány.


3.) "És a tankönyvekkel miért nem járnak el hasonlóan?"

Pont ez a terv, hogy egységesítik, hogy ne legyen verseny ezen a piacon, tehát olcsóbban be lehessen szerezni őket. Meg is lett az eredménye, a tankönyvek olcsóbbak. Mind az árukat, mind a tartalmukat elnézve. Hogy miért nem könyvtári rendszerben működnek a tankönyvek mindenki számára... passz. A kiadónak is meg kell élnie valamiből.


4.) "Hosszú távon ez sokkal gazdaságosabb lenne."

Ezzel lehet, hogy vitatkoznék, de mondjuk, hogy így van. Akkor is hiányzik az az összeg, amivel el lehetne kezdeni a befektetést.


5.) "Persze ehhez olyan tartalmi és formai változás kellene a tananyagban meg a témákban, ami megállja a helyét az elkövetkező 15-20 évre."

Ez tény... ha az értesüléseim helyesek, egyebek mellett emiatt is tüntetnek a tanárok.


6.) "Miért csak rövid távon gondolkodnak a politikusok?"

Mert könnyebb azt befolyásolni, annak hamarabb van (adott esetben látványos-) eredménye.


7.) "Miért nem látják be, hogy ezek az átmeneti megoldások nem tesznek jót sem a gazdaságnak, sem az ország helyzetének?"

Konkrétan milyen megoldásra gondolsz? Az, hogy mi tesz jót a gazdaságnak, arról lehetne vitatkozni, ha senki nem vesz új tankönyveket, annak nem igazán lesz hatása nemzetgazdasági szinten, míg ha mozog a pénz, értelemszerűen lesz. Az ország helyzete kifejezés pedig eléggé általános. Az mit takar? Milyen kontextusban van?


8.) Felsőoktatás:

Ez részben igaz, részben nem. Tény, hogy vannak olyan szakok, amelyek jobban is lehetnének támogatva az állam által (gazdasági-, jogi-, társadalomtudományi szakok elsősorban), ugyanakkor egy egyetemi szakról se mondanám azt, hogy ott hülyülne az ember, vagy eleve haszontalan lenne.


9.) Tankötelezettség

Isten ments! Más se hiányzik, mint hogy a 14 évesek maguk határozzák el, hogy mit szeretnének, és mit nem. Döntsék csak el a felnőttek, jobb az mindenkinek. Azért van a nagykorúsághoz közel a tankötelezettség, mert az átlag nebulónak akkorra nő be annyira a feje lágya, hogy önálló döntéshozatali képességgel rendelkezzen.

2016. febr. 28. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!