Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Csak én látom úgy, hogy aki...

Csak én látom úgy, hogy aki jó humánból, az biztos, hogy nem jó a reál tantárgyakból? ( lent )

Figyelt kérdés
Sok ismerősömet nézve azt tapasztalom, hogy akiknek megy a magyar-irodalom-nyelv, azoknak nem megy a matek-fizika-kémia, viszont akiknek mennek a reál tárgyak, azoknak egy jó részének a humán is megy. Vagyis humánból mindenki jó lehet, ha akar, reálból pedig nem ?

2016. jún. 30. 15:54
1 2
 1/11 anonim válasza:
92%
En ismerek sok embert aki mindket savbol jo. Ez ember függő...:)
2016. jún. 30. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
47%
A reál tárgyakhoz kellenek készségek, a humán tárgyakat meg egyszerűen csak meg kell tanulni
2016. jún. 30. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
70%
Matek emelt 95% töri emelt 92%. Nekem mindkettő könnyen kegy.
2016. jún. 30. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
66%
Mindig is reálosnak gondoltam magam erre a matek közép 97 lett a biosz kémia emelt 98 a magyar és töri közép viszont 99 de ezt is érteni kellett nem csak bemagolni :)
2016. jún. 30. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
43%

Sokszor volt, hogy én is így gondoltam ezt a dolgot. Bár nem mindig igaz feltétlen ez se, de van, hogy beigazolódik az állításod mivoltja..

Nade reálisan nézve viszont; a reál tárgyak sokkal inkább igénylik a puszta logikát és kreativitást, és jobban meg is kapják ezt a szerepet szerencsére :))

A humán tárgyak esetében úgymond legtöbbször kimerül a tényanyag memorizálásában meg az elmondott fő információk betanulásában.. ennyi és nem kell valami Einsteinnek lenni hozzá, hogy valaki megtanulhassa szép komótosan otthon mondjuk, úgy hogy azmég egy fél órába sem kell hogy teljen..


Nemrég valahol olvastam 'társadalmi kutatás' címen, hogy is állunk szellemi téren. Azt mutatta a teszt, hogy (túl) sok a lexikális tudásuk az embereknek..

Ergó mit lehetne tenni ezellen? Csökkenteni a humán tárgyak anyagmennyiségét meg a sok 'kötelező - alapműveltséget szolgáló' infót, helyette jobban, alaposabban szétosztani az anyagokat és elmélyíteni.


Mi értelme a sok információhalmaznak, ha nincs intelligencia és logika? Lehet ott attól akármennyi.

Ezért is szép maga a tudomány. Nem lehet ott szinte az információkat 1 kérdésre korlátozni.. egyik vonzza maga után a másikat :D


Mondom ezt nagy kémiásként. Ezekhez a tárgyakhoz készségek is kellenek, akárcsak például logika, megértőképesség és még türelem is jól jöhet.. Jah és a legfontosabb: kudarctűrőképesség. Hányszor én is belebukhattam volna.. igen néha a tudomány kegyetlen, de abszolút logikus - csak mi néha kételkedünk ebben :D Épp ezek miatt nem népszerűek ezek a tantárgyak.

De elárulom hogy a törire (még magyarra) se panaszkodhatok, mivel 8. évvégi kisvizsgán 99%-os szóbelit produkáltam - legjobb lettem az osztályban, úgy hogy akkor utáltam a leginkább a tantárgyat.. mostmár megbékéltem és szeretem az új tanárom miatt a törit :D


Szóval nekem is megy mind a 2 része a tárgyaknak; mind a reál és humán, de alap hogy a reál az izgalmasabb és sokkal inkább azt kedvelem :P

2016. jún. 30. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
57%
Töri és matek volt a két kedvenc tárgyam, ezt rakd össze ;)
2016. júl. 1. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
86%
Matek fizikából emelteztem, villamosmérnöknek tanulok a BME-n, itt matekból 4-es, fizikából 5-ös voltam. Nagyon szeretem viszont a nyelvtant, az egész nyelvtanulásban az a kedvencem, valamint a nyelvtörténet. Irodalomból 4-es voltam középiskolában, a verseket szerettem, azokból általában jó voltam,( de regényeket olvasni nem szeretek). Érettségin dicséretet kaptam fizikából, matekból, magyarból, és angolból! Szóval szerintem abszolút nem igaz a fenti állításod. Megfigyelésem szerint, aki reál tárgyakból jó, (nem csak szereti, de érti is), annak a humán tárgyak nem okoznak nagy nehézséget, (inkább csak nem szereti őket...)
2016. júl. 1. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 Tom Benko ***** válasza:
39%
Sajnos a humán tárgyak a készségfejlesztés helyett inkább a puszta memorizálásra fektetik a hangsúlyt, úgyhogy aki ennek mentén "tanul", annak tényleg komoly nehézségei lesznek a reáliákkal.
2016. júl. 1. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
37%

Én egyáltalán nem látom így.

Alapból reálos beállítottságú vagyok (újabb mérnökhallgató, yeah), de soha nem volt gondom a humán tárgyakkal sem, elég jó a nyelvérzékem, nagyon szeretek olvasni (akár németül vagy angolul is, gyakorlásként), és a történelem új- és legújabb kori része is kifejezetten érdekel. Nekem is az volt a problémám, amit korábban a kolléga említett, hogy sok helyen (szerintem igen téves módon) a humán tárgyak pusztán a tényanyag elsajátításáról szólnak, ami sok reál beállítottságúnak nagyon nem fekszik.

Én valószínűleg azért nem idegenedtem el a humán területtől sem, mert általánosban a magyar-, gimiben pedig a történelemtanárom volt nagyon jó, aki érdekesen adott elő, kellet gondolkodni, saját véleményt formálni, és hasonlók.

Fordítva már nem ilyen egyszerű a helyzet, aki csak magolni tud, és azért jó humán tárgyakból, az biztosan sikertelen lesz a reáliákban, viszont akinek jók a képességei, és hajlandó gondolkodni, az humán beállítottságúként sem veszi őket nehezen tapasztalatom szerint.

2016. júl. 1. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
55%

Én úgy gondolom hogy akik képtelenek valamit produkálni középiskolában a reál tárgyakból, azoknál nagyobb problémák vannak annál hogy az illető "reálos" vagy "humános". Valljuk be hogy középiskolában nem kell egy tárgyhoz érteni ahhoz hogy jól teljesíts belőle, mert reál tárgyakból is ha megtanulod a képleteket, és gyakorlod a típusfeladatokat akkor nyert ügyed van. Ezért nem is értem hogy egyesek itt nagy büszkén érettségi eredményekkel dobálóznak hogy bizonyítsák értenek valamihez, miközben ez önmagában nem bír akkora jelentőséggel. Egyetemen, és (főleg!) az ember későbbi pályafutása során sokkal inkább bebizonyosdik hogy valaki ért-e az adott területhez, rendelkezik-e az ehhez szükséges készségekkel vagy sem. Fizikát, biológiát szerettem mert érdekelt hogyan működnek a dolgok a világban vagy a természetben, de a matematikát és a kémiát utáltam mert nekem túl nyers. Persze nem minden területét ezeknek a tárgyaknak sem, mert a geometriát, trigonometriát például szerettem. Matek érettségi előtt 1 héttel elkedztem korábbi évek feladatlapjait megoldani gyakorlásként aztán írtam egy négyest. Ha nem alszom végig az elmúlt 5 év matek óráinak 80%-át, ne adj isten készülök rendesen az érettségire úgy érzem simán lehetett volna 5-ös is. De annyira nem érdekelt.

Ha valami kategóriába be akarunk sorolni akkor inkább "humános" vagyok bár ezt értelmetlennek tartom. Egyes tudományos területek a készségek más kombinációját igénylik. Aki azt gondolja egy nyelvészeti vagy történeti kutatás nem igényel logikus gondolkozást, annak vagy arról nincs fogalma hogyan zajlik egy kutatás vagy arról hogy mi az a logika. "Humán" tárgyakra általában jellemző hogy nagy mennyiségű információ elraktározását igénylik. De a memorizálás is egy készség. Egy kutatómunka viszont ennél jóval többet igényel. A probléma szerintem abban rejlik, hogy közoktatásban és valamilyen szinten felsőoktatásban is humán területeken a számonkérés abból áll hogy az illető információkat böfögjön vissza. A reál tárgyaknál könnyebben fény derül arra valaki ért-e a tárgyhoz vagy sem. Így a kevésbé intelligens egyének a humán területekre menekülnek, miközben nem igazán rendelkeznek azokkal a készségekkel amik egy tudományos kutatómunkához, elmélet felállításához vagy felismeréshez szükségesek. Viszont 24/7-ben a könyveken ülnek és mivel ez a vizsgákhoz elég legalább egy kettesre, még diplomások is lesznek.Szerintem érdemes lenne szigorítani a felsőoktatási felvételin, nem kéne fűnek-fának diplomásnak lennie. Ez általánosságban is igaz nem csak humán területeken. SOTE-n és BME-n bocsánat a kifejezésért de olyan hülye emberekkel is találkoztam, hogy én megijedtem mi lesz ha ők tényleg sebészként meg építészmérnökként fognak dolgozni.

Függetlenül attól hogy valaki miből hogyan teljesít középiskolában, ahol nem kell egyik tárgyhoz sem érteni, azért a legtöbb ember nem polihisztor. Van amihez jó adottságai vannak, van amihez nem. Ezért fontos hogy legyen az embernek egy mély önsimerete, és tudja hol vannak a határai. Nem örülnék ha egy történész műtene, de annak sem örülök amikor szívsebészek meg BME-sek történetkutatásba kezdenek és kihánynak magukból mindenféle hülyeséget mint: Jézus magyar volt, sumír-magyar kontinuitás, magyarság a mag népe meg egyebek.

2016. júl. 1. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!