Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Nem bírom már, elbizonytalanod...

Nem bírom már, elbizonytalanodtam, itt hagyjam?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Első éves orvostanhallgató vagyok. Nagyon megviselt az első vizsgaidőszak, benne volt az is, hogy év közben nem igazán sikerült felvennem a tempót, pedig szorgalmas voltam, eddig tény, sok minden hamar megragadt, így keveset kellett tanulnom gimiben, de itt más a helyzet. Régóta szerettem volna orvos lenni, de tudtam, hogy nem könnyű. És mára teljesen elhagyott az erőm, a motivációm. Nagyon nagy a zavar a fejemben, és sokszor elgondolkozom, itt kell hagynom az egyetemet... Bár hivatástudatommal nincs gond, de úgy néz ki nem bírom a stresszt eléggé. És nem akarom, hogy az egészségem járja meg, pedig most nagyon úgy néz ki. Lehet bedőltem a sok rémmesének is. Például nagyon szeretnék családot, de mindenki azt mondja nekem, orvosként esélyem sincs. Szeretnék picit szórakozni is, hiszen látom a volt osztálytársaimat, hogy élvezik az életet, míg nekem le kell mondanom életem legszebb éveiről? Eleinte mondták, hogy nekünk nincs lehetőségünk szórakozni, de én tarottam magam ahhoz, hogy csak túl kell jutni az 2-3. éven, és utána én is tudok majd szórakozni. De ebben is elbizonytalanodtam már, hiszen szép szakma, rengeteg kihívással, mégis akarok mellette élni. Talán nem ez az utam... Azt hittem az eleje a legstresszesebb, csak éljen túl, mondogattam eddig magamnak. Viszont olvasom, hogy a rezidensképzés még rosszabb. Én nem tudom mit csináljak már... Egyelőre az a tervem, hogy csinálom amíg bírom, és maximum nem orvosként fogok dolgozni, na de ha már az egyetem is kínszenvedés, talán nem éri meg. Talán el kell búcsúznom a kartól, mert így meg elpocséklom az éveket. Gondoltam, még megpróbálom az ápolástan gyakorlatot, talán az segít dönteni, de már nem vagyok képes dönteni. Én nem akarom a legszebb éveimet elszórni, főleg ha utána még rosszabb, meg akarom élni a fiatalságom, esetleg nem állok készen feláldozni a