Kapcsolat a fogyasztókkal
- termékfelelősség (a vállalat jó minőségű, megbízható és biztonságos termékeket kínál),
- reklámozás (hamis, túlzó állítások, illetve lényeges információk eltitkolása a termékről vagy a vállalatról tilos),
- garanciavállalás, szerviz (a fogyasztók várakozásának kielégítéséhez, együttműködésük elnyeréséhez a lehető legmagasabb színvonalat kell biztosítani),
- megvesztegetés (sem pénz, sem jelentősebb értékű ajándék nem adható a vásárlónak azért, hogy a céget válassza),
- információk a fogyasztókról (a vállalat köteles a fogyasztókkal kapcsolatos információkat bizalmasan kezelni).
Kapcsolat a tulajdonosokkal és a befektetőkkel
- tulajdonosi és befektetői érdekek (a vállalat kielégtítő tőkemegtérülésre törekszik, és nem próbálja meg egymás ellen kijátszani a tulajdonosok és a befektetők különböző érdekcsoportjait),
- vállalati mérleg és eredménykimutatás (a mérlegnek és az eredmény-kimutatásnak korrektnek és naprakésznek kell lennie).
Kapcsolat az alkalmazottakkal
- személyiségi jogok (az alkalmazottakkal való kapcsolatnak az emberi méltóság tiszteletben tartásán és a személyiségi jogok maradéktalan betartásán kell alapulnia),
- diszkrimináció (a vállalat foglalkoztatási politikája nem alkalmazhat: faji, nemi, vallási, nemzetiségi, életkori vagy a munkakörrel nem kapcsolatos egészségügyi diszkriminációt),
- munkahelyi környezet (a vállalatnak kötelessége, hogy az iparág adta lehetőségeknek megfelelő szinten, tiszta, biztonságos és egészséges munkahelyi környezetet teremtsen),
- bérezés és egyéb juttatások (az alkalmazottak javadalmazásának méltányosnak és igazságosnak kell lennie, azaz összhangban kell állnia az egyéni erőfeszítésekkel és az iparág fizetési színvonalával),
- participáció (a vállalat fejleszti az alkalmazottak széleskörű informálásának és a döntésekben való részvételének rendszerét).
Kapcsolat a szállítókkal
- kölcsönös bizalom (a vállalat törekszik hosszú távú, kölcsönösen előnyös, bizalmon alapuló kapcsolatok kiépítésére a szállítókkal),
- pontos fizetés (a szállítók időben és szerződés szerinti kifizetésének kötelessége).
Kapcsolat a kormányzattal
- adózás (a vállalat nem vetemedik szándékos adóeltitkolásra).
Kapcsolat a versenytársakkal
- verseny (a vállalat törekszik a tisztességes verseny szabályainak betartására),
- hírnévrontás (tartózkodás a versenytársak hírnevének közvetlen vagy akár csak közvetett lejáratásától),
- informálódás a versenytársakról (a vállalat nem alkalmaz meg nem engedett eszközöket a versenytársak helyzetével, terveivel kapcsolatos információk megszerzése során).
Kapcsolat a helyi közösséggel
- a közösség szolgálata (a vállalat javak és szolgáltatások hatékony előállításával, adományokkal igyekszik elősegíteni annak a közösségnek a fejlődését, amelyben működik),
- a közösség támogatása (a vállalat programok szponzorálásával, adományokkal igyekszik elősegíteni annak a közösségnek a fejlődését, amelyben működik).
Kapcsolat a természeti környezettel
- környezetvédelem (a vállalat, felismeri felelősségét a természeti erő-források használata, a környezet megváltoztatása és a káros anyagok kibocsátása terén),
- állatkísérletek (a vállalat csak akkor alkalmaz állatokon terméktesztelést és egyéb kísérleteket, ha az elkerülhetetlen, általában az állatvédelmi előírásokat betartja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!