Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » Mik a munkahelyi kapcsolattart...

Mik a munkahelyi kapcsolattartás etikai normái?

Figyelt kérdés

2012. ápr. 17. 18:09
 1/1 anonim válasza:

Kapcsolat a fogyasztókkal


- termékfelelősség (a vállalat jó minőségű, megbízható és biztonságos termékeket kínál),


- reklámozás (hamis, túlzó állítások, illetve lényeges információk eltitkolása a termékről vagy a vállalatról tilos),


- garanciavállalás, szerviz (a fogyasztók várakozásának kielégítéséhez, együttműködésük elnyeréséhez a lehető legmagasabb színvonalat kell biztosítani),


- megvesztegetés (sem pénz, sem jelentősebb értékű ajándék nem adható a vásárlónak azért, hogy a céget válassza),


- információk a fogyasztókról (a vállalat köteles a fogyasztókkal kapcsolatos információkat bizalmasan kezelni).


Kapcsolat a tulajdonosokkal és a befektetőkkel


- tulajdonosi és befektetői érdekek (a vállalat kielégtítő tőkemegtérülésre törekszik, és nem próbálja meg egymás ellen kijátszani a tulajdonosok és a befektetők különböző érdekcsoportjait),


- vállalati mérleg és eredménykimutatás (a mérlegnek és az eredmény-kimutatásnak korrektnek és naprakésznek kell lennie).


Kapcsolat az alkalmazottakkal


- személyiségi jogok (az alkalmazottakkal való kapcsolatnak az emberi méltóság tiszteletben tartásán és a személyiségi jogok maradéktalan betartásán kell alapulnia),


- diszkrimináció (a vállalat foglalkoztatási politikája nem alkalmazhat: faji, nemi, vallási, nemzetiségi, életkori vagy a munkakörrel nem kapcsolatos egészségügyi diszkriminációt),


- munkahelyi környezet (a vállalatnak kötelessége, hogy az iparág adta lehetőségeknek megfelelő szinten, tiszta, biztonságos és egészséges munkahelyi környezetet teremtsen),


- bérezés és egyéb juttatások (az alkalmazottak javadalmazásának méltányosnak és igazságosnak kell lennie, azaz összhangban kell állnia az egyéni erőfeszítésekkel és az iparág fizetési színvonalával),


- participáció (a vállalat fejleszti az alkalmazottak széleskörű informálásának és a döntésekben való részvételének rendszerét).


Kapcsolat a szállítókkal


- kölcsönös bizalom (a vállalat törekszik hosszú távú, kölcsönösen előnyös, bizalmon alapuló kapcsolatok kiépítésére a szállítókkal),


- pontos fizetés (a szállítók időben és szerződés szerinti kifizetésének kötelessége).


Kapcsolat a kormányzattal


- adózás (a vállalat nem vetemedik szándékos adóeltitkolásra).


Kapcsolat a versenytársakkal


- verseny (a vállalat törekszik a tisztességes verseny szabályainak betartására),


- hírnévrontás (tartózkodás a versenytársak hírnevének közvetlen vagy akár csak közvetett lejáratásától),


- informálódás a versenytársakról (a vállalat nem alkalmaz meg nem engedett eszközöket a versenytársak helyzetével, terveivel kapcsolatos információk megszerzése során).


Kapcsolat a helyi közösséggel


- a közösség szolgálata (a vállalat javak és szolgáltatások hatékony előállításával, adományokkal igyekszik elősegíteni annak a közösségnek a fejlődését, amelyben működik),


- a közösség támogatása (a vállalat programok szponzorálásával, adományokkal igyekszik elősegíteni annak a közösségnek a fejlődését, amelyben működik).


Kapcsolat a természeti környezettel


- környezetvédelem (a vállalat, felismeri felelősségét a természeti erő-források használata, a környezet megváltoztatása és a káros anyagok kibocsátása terén),


- állatkísérletek (a vállalat csak akkor alkalmaz állatokon terméktesztelést és egyéb kísérleteket, ha az elkerülhetetlen, általában az állatvédelmi előírásokat betartja.

2012. ápr. 17. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!