Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Ennyire rossz a felsőoktatási...

Ennyire rossz a felsőoktatási színvonal? Mi értelme így a szakdolgozat írásnak?

Figyelt kérdés
Röviden:Kaptunk egy 3 oldalas leírást, hogy hogyan kell kinézzen a dolgozat. Se szakdolgozat szeminárium, se tájékoztató az idézés szabályairól nem volt. Témákat nem írnak ki. Szakirányú témát magamnak kell találni, ahogy külső, belső konzulenst is. A tanár, aki tanított az nem vállal ilyesmit, tehát valószínűleg valami olyan tanár lesz a belső konzulensem, aki soha nem tanított. Annyit elmondtak, hogy a bevezető és az absztrakt kell a legjobb legyen, mert az egészet végig senki sem fogja elolvasni. És hozzátették, mivel bsc dolgozatról van szó, nem kell túl nagy újításokat, következtetéseket levonni. Szóval kérdem én, hogy ilyen hozzáállással, mi értelme van ennek? Ezek után miért csodálkoznak, hogy a diákok milyen minőségű munkákat adnak ki a kezükből? Amúgyis kivagyok akadva a magyar felsőoktatás színvonalán. Eléggé nagy csalódás nekem. Olyan széleskörű és gyakorlati ismeretekre sem tettem szert, hogy utólag azt mondjam, sok értelme volt. Vagy csak én látom úgy, hogy baromira nagy bajok vannak az oktatásban és tök értelmetlen dolgokat csinálunk és vagy a diákokat nagyon magukra hagyják mindenben?

2020. dec. 31. 21:26
1 2
 11/20 A kérdező kommentje:
Mérnöki
2020. dec. 31. 23:43
 12/20 anonim ***** válasza:
80%
Szomorú, mert mérnöknek készülök, de köszi a választ.
2021. jan. 1. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
0%
Engem is magamra hagytak, de örültem neki őszintén szólva. Nem kell, hogy minden óriáscsecsemő diplomát szerezzen.
2021. jan. 1. 02:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
93%

Ez a 130-an beültünk, majd maradt 4 ez ismerős.

Nálunk is volt pár ilyen tanár, akinél így ment az évfolyam. Sőt, volt olyan, hogy már be se ment az előadásra senki.

Sok ismerősöm kerülte az előadásokat mint a tüzet, és meg kell mondjam, ahol felolvassák a diákat, vagy elmondják, hogy ezt a könyvet kérik oda tök mindegy. Előadáson ha nem ad kifejtést a könyvhöz/segítséget akkor ott annak nem sok értelme van, ha darál másfél órát.

2021. jan. 1. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 Vodafonelive ***** válasza:
65%

Volt szerencsém két mérnökit elvégezni két külön intézményben BSc-MSc szinten. Sajnos függ az intézménytől. Valahol valóban s.ggfejek, valahol meg teljesen normálisak.

Azért azt megkérdezném, hogy ha már a szakdolgozatot kell csinálni akkor már kellett szakmai gyakorlatot is teljesíteni, ergo voltál egy cégnél dolgozni 6 hetet. Ott nem tudnak segíteni? Nem tudnak adni valamit majd azzal a témával bemenni és megkeresni egy tanárt? Még mindig jobb, mint a semmi.

2021. jan. 1. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 A kérdező kommentje:
Ahol gyakorlaton voltam, nem tetszett. De van ötletem, hogy miről fogok írni. Csak félek, hogy a témához egy tanárnak se lesz közé érdemben. De mindegy is. Majd utána olvasnak, ha akarnak :)
2021. jan. 1. 12:18
 17/20 anonim ***** válasza:
41%

De sok szakértő van itt, aki jön állandóan ezzel az "élteben se fogják megmondani, hogy mit hogy csinálj" dumával, mintha lenne bármi relevanciája ennek az egyetemmel kapcsolatban...


Amúgy egyetértek nagyrészt a kérdezővel.


Nálunk is van Bsc-n olyan jelentéktelen tárgy, aminek semmi köze nincs ahhoz, amit ezzel a végzettséggel csinálni fogok, de rendesen komolyan veszik és szívatnak rajta, pedig semmi nem követketik ebből a tárgyból.


Itt is sokszor a felesleges magolásra késztetik az embert ezzel a sok értelmetlen lexikális anyaggal. Oké, valamilyen szinten kell ez is, de nem ennyire.


Az meg nem érv, hogy olvass utána hogy kell csinálni!


Hát ha valaha ti jártatok egyetemre és nem csak szájkaratéztok, akkor pontosan tudnotok kellene, hogy az egyetemnél nagyobb fejetlenség a szervezés terén nem sok helyen van. Eddigi tapasztalataim alapján nagyjából semmi nem úgy történt, ahogy le volt írva. Volt, hogy 2 helyen is volt tájékoztató egy adott dolgozatról stb-ről, és mindkét helyen máshogy volt leírva. Na akkor hogy csinálod???


Mondok pár példát.


Egyik szabvál tárgyununkra azt írták, félévi 2 óra lesz. Levelezős vagyok, úgy volt, hogy kéthetente péntek/szombaton lesz. Egyik tanár mondta is, hogy ezt nem is lehet másképp, ez a szabály.


Erre a szabvált berakta HETENTE szerdai napra. Úgy, hogy le volt írva, hogy kéthetente péntek/szombat a tanítás, és összesen félévi 2 óra volt abból a tárgyból. Na akkor ilyenkor mi van???


Akkor másik: Az is le van írva nálunk szabályzatban, hogy egy írásbeli vizsgára minimum fél órát kell adni, erre valamelyik tanár erre fittyet hányva 25 perces vizsgát csinált.



Na ennyit arról, hogy nézz utána magadnak, mit hogy kell, meg tanulj meg önállóan keresni bla bla bla!


Sokszor én is azt érzem, hogy nem szabad komolyan venni az egészet és igazából felesleges is sok esetben.

2021. jan. 1. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
73%
Én bölcsészettudományi szakon tanulok, de nálunk szerintem ez még ennél is rosszabbul működik... Nekünk az 5. (vagyis az utolsó előtti) félévben kell témát és konzulenst választani, illetve ekkor rögtön el is kell kezdeni írni a szakdolgozatot. Semmi, konkrétan 0 segítséget kaptunk mindehhez. Nálunk nincsenek ajánlott témák és nem lehet megtekinteni az előző évek szakdolgozatait sem, tehát abszolút magadnak kell témát választanod és ehhez semmi segítséget nem kapsz (a választott konzulenshez már kész ötlettel, tervvel vagy akár vázlattal kell odamenni...). Nekünk ugye nincsen gyakorlat sem és az utolsó félévek pont ugyanolyanok mint az előzőek, tehát nincsen kevesebb tárgyunk és még javában tanulsz, valami csak az utolsó évben kerül elő és így a témaválasztáskor nincs is teljes képed a szakról. A honlapon ugyan található egy-két tájékoztató dokumentum, de ezek mind elég régiek (5+ év), nem aktuálisak és nem frissítik őket. Egyetlen egy szakdoga írós szemináriumunk van és az is a 4. félévben, amikor szerintem már késő, hiszen addigra mindezt tudni kellene (tehát úgy írsz szakdogát, hogy közben azt tanulod hogyan kell témát választani, forrásokat keresni stb.). Ez is a tanártól függ, hogy mennyire hasznos... pl. valaki azt sem tudta, hogy hány karakter kell vagy mikor kell leadni a témabejelentőt (és a neten ezeket nem lehet megtalálni, mert nem aktuálisak a kiírások). Előtte soha korábban nem tanultunk arról sem, hogy hogyan kell egyáltalán egy JÓ beadandót megírni, nemhogy szakdogáról esett volna csak egy szó is. Utólag persze okosabb az ember, de full meg voltam lőve és azt sem tudtam, hogy mit csináljak. Nem értettem az egészet.
2021. jan. 1. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
58%
A szakdolgozatnak a legtöbb szakon alapból nincs semmi értelme.
2021. jan. 2. 00:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
Ugyanez van a mi egyetemünkön is, egyszer, ha ránéz valaki, de egyébként meg mintát se küldenek, semmi felkészítő, semmi.
2021. jan. 10. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!