Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Fizika szakosok! Segítenét....

Fizika szakosok! Segítenét. Ek ezt értelmezni nekem?

Fizikus szeretnék lenni (kutató). Az már egyértelmű, hogy fizika alapszakra fogok jelentkezni, és onnan tovább fizika msc-re szeretnék menni. Tegyük fel, hogy kettesekkel, de meglett a Bsc diplomám (félre ne értsen senki, örülnék a szín ötös diplomának, de mindig a legrosszabbra készülünk, nehogy meglepjen minket bármi :)), akkor mehetek tovább fizikus Msc-re?

Ezt a Szegedi Egyetem honlapján találtam: "A Fizikus mesterszakra feltétel nélkül jelentkezhetnek a

Fizika alapszakot (Bsc) végzett hallgatók. Más alapszakot

(villamosmérnök, vegyészmérnök, környezettudomány stb.)

végzett hallgatóknak minimális kreditkövetelményeknek

kell eleget tenniük:

• Fizika tárgyak (min. 20 kredit)

• Matematikai és informatikai tárgyak (min. 18 kredit)

• Egyéb természettudományi tárgyak (min. 15 kredit)"

Ezt pedig az ELTE TTK oldalán: "A szakra elsősorban az ELTE-n vagy más intézményben fizika alapszakot végzett hallgatókat várunk, akik a fizika kísérleti és elméleti alapjait, a hozzá tartozó matematikai ismeretekkel együtt elsajátították. Más végzettségű jelentkezőknek kreditelismerési eljárásban kell igazolniuk a képesítési követelményekben előírt előtanulmányok meglétét, hiányzó ismereteiket a mesterszakkal párhuzamosan önképzéssel vagy fizika alapszakos tárgyak felvételével pótolhatják."

Ugyanakkor a Debreceni Egyetem honlapján valami olyasmit láttam, hogy fizikus Msc-re csak azok mehetnek, akik a kreditkövetelmények 70%-át teljesítették és legalább 4.0 az átlaguk.

Ezek szerint nincs egységes rendszer ebben a tekintetben? És egyáltalán melyiket hogy értelmezzem?!

Köszi előre is a válaszokat!

2011. okt. 24. 20:04

Egyetem és egyetem között nagy a különbség. Hogy egy adott szakra mik a követelmények Bsc után, az intézményenként változhat.

Annyit tanácsolnék, hogy a Debreceni Egyetemet felejtsd el, ilyen képzés terén nevetséges. :)

2011. okt. 24. 22:09

Hát először is ha nem vagy egy mini-Einstein/Newton akárki vagy egy mazoista akkor ötös nem lesz :P

Másodszor ilyen téren én se a legjobbakat hallom a debreceni egyetemről. Nem állíthatok semmit mert nincs személyes tapasztalatom, csak ilyen szokásos azt hallottam, hogy az ismi úgy hallotta...

Szerintem ha komolyan gondolod és van is mire alapozni azt, hogy fizikus akarsz lenni szal szereted a fizikát, éjszaka függvényekkel álmodsz matekból xD akkor inkább szemezgess a BME vagy ELTE egyetemekkel. Ezek közül BME úgy tudom inkább a gyakorlatiasabb verziója a ttk-nak míg ELTE az elméleti oktatásban jobb.

2011. okt. 25. 01:05
Köszi az eddigi válaszokat! Akkor Debrecen kilőve. Jelen esetben egyébként a két bemásolt szöveg, ha jól értem, azt jelenti, hogy csak a fizika Bsc diploma megléte kell az Msc elkezdéséhez?
2011. okt. 25. 17:10
Én úgy tudom, hogy a bsc megléte kell, meg van normális felvételi msc-re mintha "új" suliba mennél. Csak persze ez már nem olyan mint a bsc-re való jelentkezés volt.
2011. okt. 25. 18:07
 5/5 anonim válasza:

Egyrészt ilyen kérdéseket ne itt tegyél fel, hanem az adott egyetem tanulmányi osztályán.

Másrészt nem tudom az első válaszadó honnan szedte, hogy színvonaltalan a debreceni képzés (sejtem, hogy pusztán sznobságból), de a DE Kísérleti Fizika Tanszéke, és az ATOMKI az ország egyik legnívósabb intézménye atommagfizika és részecskefizika területén. Ha ez érdekel, menj Debrecenbe. Ha a lézerfizika, akkor Szegedre, keress utána mivel foglalkoznak a BME-n, ELTE-n, ne az alapján válassz, hogy egy ismeretlen ember mit mond, hanem nézz utána.

Egyébként aki Fizikus BSc-t végez, az feltétel nélkül mehet bármelyik intézmény Fizika MSc-jére szerintem. Az hogy 70% és 4.0 kell, az akkor érvényes, ha NEM fizika alapszakról mész, hanem mondjuk vegyész. De ismétlem, kérdezd a tanulmányi osztályt.

2012. febr. 6. 09:13