Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért van az, hogy a legtöbben...

Miért van az, hogy a legtöbben közgazdásznak (gazdmen. , marketing, turizmus, hr, stb. ), pszihológusnak, bölcsész, jogász, kertész, környezetmérnök, andragógia és hasonló kaliberű szakokat akarnak elvégezni piacképes szakma helyett (okj, vagy bsc)?

Figyelt kérdés

2013. júl. 2. 18:21
1 2 3
 11/25 A kérdező kommentje:

Perpill a számvilteles és a gazd.elemző ér valamit.Hr,marketing,zurizmus,kommunikációs és stb. marhaságokból,szinte ontja az egyetem az ilyeneket...

Szerintem egy műszaki menedzser sokkal többet ér mint egy közgé,de majd lassan a munkáltatók is rájönnek(külfödön már rájöttek).A fent említett 2-t szakvával tudok csak egyetérteni.Könyvelő,pénzügyes sok helyre kell(vagyis a szakmailag jó)!

2013. júl. 6. 10:47
 12/25 A kérdező kommentje:
Logisztikában közlekes diplomával lehet elindulni:közgé ide nem ér semmit.
2013. júl. 6. 10:49
 13/25 anonim ***** válasza:
100%
gazd.men. és nemzetközi gazdálkodás is ér valamit megfelelő szakosodással vagy mesterrel mondjuk corvinusról, persze a mérnökökhöz képest nincs annyi álláslehetőség, viszont a feljebb lépkedés esélyesebb, és a "nagy" vezetők(pl. Csányi Sanyi) corvinusról és jogelődjeiről jöttek ki.
2013. júl. 6. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 A kérdező kommentje:

Gazd. men. akkor ér valami,ha már dolgozol egy vállalatnál és szélesíteni szeretnéd a látóköröd.Vagy van saját céged,oda meg minek...

Szerintem kamuszak,mint pl. a marketing,hr és hasonló sz4rok.Akik eddig ott végeztek,azok 90%-ban nem tudtak azon szaktarületen elhelyezkedni.Mesterre akkor már pü/szv..

Mérnökből se kell annyi,csak most beindult a gyártás ezerrel,hogy pörögjön a gazdaság és az autókba meg a gyártástechnológiákba,telefonokba pumpálják a lóvét.Ez se lesz majd sokáig.Viszont gépész,infós sok kell a mai technikához.Jogászra és hasonlókra,meg nincs annyi igény és nem is kell.Perzse mindenki a könnyebb utat választja a gyors meggazdagodás felé,de nem mindíg jön be.Véleményem szerint a mai felsőoktatás egy nagy átba5zás és pénzlehúzás,mert sok meló diploma nélkül is betölthető lenne...Marketing,hr orrba-szájba meg van hirdetve.Tipikus válságszakma mindkettő.Add el,értékesíts,termelj minél kevesebb költséggel.Ezért sz4r ez a világ,mert minden a pénz körül forog,értéket teremtő ember pedig egyre kevesebb van...

2013. júl. 6. 12:09
 15/25 anonim ***** válasza:
92%

Azért, mert ezek a szörnyű, egoista, felelőtlen fiatalok azt szeretnék tanulni, azzal szeretnének foglalkozni, ami érdekli őket, amiben tehetségesnek érzik magukat. Meg mert mondjuk többre képesek, mint egy OKJ-s képzés elvégzése. Mellesleg az általad felsorolt szakok mind bsc képzések, amik után el lehet végezni a mesterképzést is.


A közgazdász szakma leszólása meg nem véletlenül lett divat: a vezető politikusoknak nem érdeke, hogy az emberek értsenek a gazdasághoz, a politikához, mert még véletlenül rájönnének, hogy ők nem értenek hozzá.


Az pedig szintén egy propaganda szöveg, hogy közgazdászként nem lehet elhelyezkedni. A közgazdász végzettségű ismerőseim kb. 90%-a a szakmájában dolgozik (akik nem, azok sem kényszerből váltottak, pl. borászként dolgozik, mert ez érdekli). Persze volt olyan, aki a diploma után fél, vagy akár egy évig keresgélt, de ez bármilyen végzettséggel előfordulhat.


Az, hogy mennyire valós a hiány a mérnökökből, természettudományos végzettségűekből, nem tudom. De nyilván nem véletlen, hogy kisebb ezen szakok iránt az érdeklődés, érdemes lenne az általános és középiskolai tananyagban, tanítási módszerekben keresni a javítanivalókat, hiszen ott kell elkezdeni ebbe az irányba terelni a gyerekeket, nem az érettségi előtt állókat cseszegetni, lehetetlen helyzetbe hozni.

2013. júl. 15. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:
83%

Annyit még hozzátennék, hogy jellemzően olyanok szidják a marketing szakmát, akiknek fogalmuk sincs róla, azt hiszik, hogy csak a reklámok tartoznak ide. Csak hogy pár példát említsek, a marketinges részt vesz az árpolitika kialakításában, a kedvezmények, akciók összeállításában, általában ő felel a vevőkapcsolatokért, a vállalatok CSR (jótékonysági) tevékenységéért - szponzoráció, rendezvények támogatása, ő méri fel a vevők igényeit, hogy az alapján nyújtson a vállalkozás olyan termékeket és szolgáltatásokat, amik népszerűek lesznek.

Mellesleg a szak neve pontosan kereskedelem és marketing, tehát kereskedelmi ismereteket is elsajátítanak - ami nem abból áll, hogy hogyan kell kezelni a pénztárgépet, hanem igen komoly logisztikai, áruház és áruházlánc működtetési tudást ad.

2013. júl. 15. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 A kérdező kommentje:
A közgét(hr,marketing és hasonlókat) és nem nevezném tudománynak.Ugyanúgy az andragógia és cociológia szakokat sem.Amúgy abban igazad van,hogy el tudsz menni közgével dolgozni és jó pénzeket is fizetnek,de ott széles matek kell alá(gadz.mat elemző,közg.elemző,vagy esetleg könyvelő,pénzügyes).Hr,pr és marketing vackokkal is el lehet helyezkedni,de erre a blőd marhaságokra bőven elég lenne egy okj is.Más tészta,hogy a legtöbb ismeretség alapján kap melót,és lássuk be a corvinuson a pénzes szülők csemetéi ülnek.Marketin az meg marketing,csűrheted csavarhatod.Ez nem tudomány,max. egy szakma.
2013. júl. 15. 18:32
 18/25 anonim ***** válasza:
78%

Szakma az amit úgy csinálsz, hogy nem tudod valójában, hogy is kell.

Tudomány az, ha ebben kimagasló dolgokat érsz el. Ha egy nagy cégnek szar a HR-je milliókat veszít éves szinten. (akár több tízmilliókat), pedig lehet csak annyi lenne a különbség hogy a kis OKJ-s macát le kéne cserélni szakemberre, aki már tett le az asztalra valamit az életben.

Ugyanez vonatkozik a marketingre, csak súlyosabbak az összegek. Ha van egy marketing "szakma" a kezedben, sszzartttt sem érsz vele. Az már művészet és tudomány, hogy azokat az ismereteket hogy használod, miközben valami újat találsz ki, amivel végül az értékesítést megtöbbszörözheted. Ha csak a szakmában tanult sablonokat használod, lehetsz bármilyen szakember, kimagaslót akkor sem tudsz benne alkotni. Így talán mondhatom azt, hogy amit Ogilvy csinált a marketing és azon belül is a reklám szakmában az már igenis tudománynak számít, nemhiába oktatják.

Hidd el hiába van OKJ közép és felsőfokú végzettségem reklámszakmából meg IAA diplomám, ez pont arra elég, hogy ne tudjak semmit sem a szakmáról ;)

...Mellesleg egyik melómat sem ismerettség útján kaptam, lehet üdítő kivétel vagyok. Kerestek, alkalmasnak találtak, megtartottak. Elméletileg decembertől munkanélküli lennék ismét, de már keresnek, hogy dolgozzam náluk, meg náluk. Nem a végzettség számít, akárcsak egy jó referenciával a kezedben az összes bizonyítványodat eláshatod kerted mélyére.

2013. júl. 16. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 A kérdező kommentje:
Pont most magyaráztad meg,hogy nem tudomány.Egyébként igen,ezért mondtam,hogy elég az okj is.Amúgy aki el tudja hitelni egy szarrról,hogy az milyen jó és ezzel átba5zva az embereket pénzeket generál,annak elismerésem.De ettől nekem ez még nem teremt értéket.
2013. júl. 17. 16:37
 20/25 A kérdező kommentje:
Hr-be inkább ne menjük bele.Szégyen ami ez alatt a néven fut.Kommunizmus alatt nem volt ilyen sok idióta,mégis voltak jól képzett dolgozók akik örömmel végezték a munkájukat.
2013. júl. 17. 16:39
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!