Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mi értelme van az olyan...

Mi értelme van az olyan óráknak mint az ének, rajz és testnevelés?

Figyelt kérdés

Ezek mehetnének alsóban, viszont miután elmúlt a gyerek negyedikes, ostobaság.

Ének teljes mértékben haszontalan, hogy az alap órák között legyen. Két eset van. Az egyik, hogy nem csinálnak semmit az órán, a másik, hogy megutáltatnak a gyerekkel mindent ami az énekléshez kapcsolódik. Ha valaki ezzel szeretne foglalkozni, annak vannak külön órák. Amúgy sem lett/lesz senkiből sem Mozart egy iskolában.


A rajz úgyszintén. Bár ezt egy-két munkakörben még hasznosítani tudják a diákok a későbbiekben, azok nagyjából teljesen eltérnek attól amit az iskolában "tanítanak". Aki egy kicsit is komolyabban foglalkozott rajzolással az tudja, hogy nem parancsszóra működik, végképp nem egy olyan környezetben, mint az osztály. Természetesen az rendben van, hogy alap formákkal, esetleg háromdimenziós ábrázolásukkal megbarátkozzanak a gyerekek, de amilyen ostobaságokat rajzolnak... nevetséges. Akit a rajz érdekel az - hasonlóan az énekhez - külön órákon, esetleg autodidakta módon tudja tanulni otthon. Rajzhoz ihlet kell és nem az, hogy kiosszanak valami nevetséges feladatot, hogy mit rajzoljanak le, majd, hogy osztályozzák. Ez egy készségtantárgy.


A tesi pedig még káros is. Na persze nem az egészségre, hanem a többi tantárgyra nézve (ugyebár a napi tesióra sokat elvesz). Aki lusta és egészségtelenül él, az nem lesz fit a heti öt tesitől. Aki pedig komolyan akar az egészségére figyelni, annak nem lesz elég az a napi fél óra futkorászás, ugrálás majd egy kis játék. Nem beszélve arról, hogy így is sokan edzésekre járnak. A testnevelés óra csak arra jó, hogy elvegye fontosabb óráktól az időt, leizzassza és még tovább benn tartsa így is 7-8 óra után a gyerekeket. Hab a tortán, hogy ezt még a végzős középiskolásoknak is kell csinálniuk.



Ezek mind csak a fontosabb tantárgyak rovására mennek. A tanulók készségeit pedig nem igazán fejlesztik. Osztályozásuk is értelmetlen. Van aki tud énekelni, van aki nincs, továbbá nem lehet meggyőzni egy fiatalt arról, hogy bármi értelme van annak, hogy tudjon szolmizálni. A rajz is valakinek megy, valakinek nem. Nagy részben a művészetekhez veleszületett tehetség kell. A nagydarab, súlyosabb gyerek pedig értelemszerűen nem tud úgy teljesíteni, mint egy vékonyabb, sportosabb társa.



2015. aug. 5. 00:12
1 2 3
 21/22 anonim ***** válasza:

Az Irodalom ugyanilyen felesleges töltelék tantárgy. Abból sem kellene heti 4x.

Az irodalom, ugyanolyan MŰVÉSZETI ÁG, mint a zene (->Ének-zene tantárgy) és a festészet (->Rajz- és vizuális kultúra tantárgy). Ha az ének és a rajz nem főtantárgyak, akkor az irodalom sem lehetne az!


Az irodalomnak nem szabadna KÖTELEZŐ ÉRETTSÉGI tantárgynak lennie, hanem választható érettségi tárgynak kellene lennie, mint az ének és a rajz.


A Nyelvtan fontos, mert egy embernek kötelező tudnia helyesen írni, a saját anyanyelvén. Helyesen írni, helyesen mondatot alkotni, értelmezni fontos.


Az irodalom szimpla művészet. Tudsz verset elemezni? És? Kit érdekel, a mindennapi életben nem használható semmire sem. Megtanulod a költők és írók önéletrajzát. A költők, írók a történelem folyamán, az esetek erős 80%-ban, alkoholisták, skizofrének, öngyilkosok és drogosok voltak. Magyarul, csupa olyan semmirekellő ember, akikről nem kellene példát venni. De ha már művészeti ágként említjük az irodalmat. Most nem azért de verset írni, ezerszer könnyebb mint megtanulni egy hangszeren játszani (zenét szerezni), vagy éppen festeni, szobrászkodni. Persze alapműveltség szempontjából fontos az irodalom, nem is azt mondom hogy tiltsák be, csupán KÖTELEZŐ érettségi tárgynak nem kellene lennie.


A legrosszabb az egészben, hogy a biológia, fizika és kémia nem Kötelező érettségi tárgy.


Kémia: élelmiszeripar, gyógyszeripar, műanyaggyártás, faipar, textilipar...stb. Mindenhez köze van!


Biológia: orvostudomány alapja, agrár szféra (növénytermesztés, állattenyésztés), egészségtan, ökölógia.


Fizika: energetika, villamosság, minden műszaki dolog (szórakoztató elektronika, járműgyártás, műszerek...stb) alapja. Még a KRESZ-vizsgában is van mozgási fizika.


Ezeket kellene jobban oktatni az iskolában! Unokatesóim most gimnazisták, erős gimibe járnak. Aztán mi van ott? Heti 1 fizika, heti 2 biosz, heti 1 kémia. De magyar az van heti 4. Abból a heti 4-ből, heti 3 irodalom. Anno mikor másodállásban hentesboltban dolgoztam, végzős gimnazisták nem egy alkalommal kértek, olyan dolgokat, hogy fogtam a fejemet. Sokuk meg is kérdezte, hogy a pulyka is madár? Kértek már csirke hátsó lábtól kezdve, disznó zuzán át mindent.


Mi a szart oktatnak biosz órákon ha ehhez is ostobák? És itt most nem kell senkinek sem falusi gyereknek lennie, hogy ezt tudja.


Be kerülnek egy munkahelyre, a gimi után, azt full egyszerű alapdolgokhoz is szabályosan síkhülyék.


Munka- és tűzvédelmi szakemberként dolgozok egy cégnél. Sokszor vannak középsulis/gimis (sőt egyetemista) diákmelósok. Nekik is tartok balaset -és tűzvédelmi oktatást. Van teszt az oktatás végén, írásbeli. Elektromos tüzet, 10 gimisből 6-7 vízzel akar oltani. :D Fizikán és kémián nem tanulták meg a szerencsétlenek, hogy a víz vezeti az áramot.


De sebaj! Heti négy magyar órán legalább tudnak verset elemezni!


A testnevelés az szerintem fontos, CSAK van egy kis bib. Manapság a tesiórák 90%-a mi is? Pici nyújtás az első 5-10 percben, minimális bemelegítés. Aztán a tanár odadob a kölyköknek egy labdát. Aztán fociznak, kézilabdáznak, kosaraznak vagy röpiznek, vagy kidobósoznak. Ez nem testnevelés. Az ilyen tesitanár nem érdemel meg 0 Ft-os fizetést sem. Sőt! Teljesen felesleges egy ilyennek Testnevelési Főiskolát végeznie. OKJ-s képzés keretén belül is lehetne BÁRKI ILYEN tesitanár.

Régebben sokkal normálisabban volt oktatva testnevelés. Ott rendes kardió és erőnléti edzés volt. Nem is voltunk eltunyulva, mint a mai gyerekek. Ott még a tanár magyarázta, hogy mit hogyan csináljunk, hogy kell helyesen végrehajtani egy gyakorlatot úgy, hogy abból ne legyen sérülés. Kellemesen elfáradtunk az órák után. Mindig volt, fekvőtámasz, felülés, medicinlabda dobás, sokkal komolyabb nyújtások. Nem régiben voltam, a rokonom kyokushin karate versenyedzését megnézni. Komolyan mondom anno, a mi középiskolai tesióránk keményebb volt, mint a kyokushin erőnlétinek csúfolt edzés. Egy kiadós tesióra után, fogékonyabb vagy a szellemi tevékenységre, jobban figyelsz az órákon. A testnevelést lehetne normálisan is oktatni, csak manapság a mai tesitanárok 99%-a egy kalap sz*rt sem ér. Heti 3 tesi elég lenne bőven. Nálunk anno úgy volt középsuliban, hogy 9-10. osztályig heti 4 tesi. 11-12. osztályban már csak heti 2 tesi. Nem mentek a tesiórák az érettségire való felkészülés rovására.


A rajzot felesleges középiskolai/gimnáziumi szinten oktatni. (Kivéve a szakrajz! Ha olyan a szakközépsuli). Helyette 1 évig inkább művészettörténelmet kellene oktatni. Annak még lenne is értelme, mert alapműveltséghez nem árt, felismerni mondjuk egy Mona Lisa képet, vagy Rodin a Gondolkodó című szobrát. De rajzolgatni órán teljesen felesleges. Művészeti és grafika szakirányú középsuliban okés az a tárgy, hogy "Rajz- és vizuális kultúra". De egy normál gimibe, totál felesleges. Helyette inkább tanulnának etikettet- viselkedéskultúrát.


Ének-zenét is gimiben/középsuliban max egy 1 évig, 9. osztályban kellene tanítani, heti 1x-er aztán csókolom.

2020. jan. 12. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/22 anonim válasza:

Az enek akkor nem olyan szar, hogyha alap zenetorteneteket, meg hires dalokat tanitananak, az valamelyest jo ha benne van az alapmuveltsegebe az embernek.


De hogyha mar odaig fajul a dolog hogy ugyanazt a kicseszett eneket enekeljuk el mar 6odjara, kulon soronkent haladva, es amikor ki kell alni az osztaly ele enekelni valamit, akkor azt mar total hulyesegnak tartom, foleg ugy hogy pl nekem nagyon szar a hangom.

9.es vagyok, info szakra jottem technikumba, de nem ertem hogy mi az anyamnak van meg enek meg rajz.

Ebben az evben eddig igy neznek ki a jegyeim enekbol:

2 5 4 2 1 2 3 2 1 1 1 2 1 3

Meg szerencse hogy anyamat nem erdeklik a keszegtantargyak.


Apropo, rajz.

En mindig is utaltam rajzolni, vagy technikan kotogetni meg ilyen hulye sogyurmaval dolgozni. Szerencsere technikam mar nincsen, az csak altalanosba volt.

De a rajz az megmaradt, es olyan idiotasagokat csinalunk, hogy valami palyazatra KOTELEZOEN kellett valami olyat rajzolni amibe a kek szin van tobbsegben, ugyhogy en fogtam es csinaltam egy retet meg egy eget, es a kep kb 50% zold 50% kek.

Tanar 3-ast adott ra de egyaltalan nem erdekel a rajz szoval mind1.

Rajz jegyeim ebben az evben:

3 4 5 4 2 2 1 2 1 1


A tesit meg megszuntetnem UGY AHOGY VAN.

A tanarok semmire kellok, bunkok, egesz oran csak futunk, es amikor szabad jatek van nem engedi hogy mast csinaljunk kosarazason vagy focizason kivul.

Es nekem ez duplan rossz, mert en egy dagadt allat vagyok aki 60 metert is csak lesetal.

Tesi jegyeim nagy resze csak 1est mert szart se csinalok az orakon, par 2es meg egy megmagyarazhatatlan alapon szerzett 5os miatt 1,6 az atlagom, szoval nem bukok meg.

márc. 22. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!