Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mi lenne az a 10 legfontosabb...

Mi lenne az a 10 legfontosabb dolog amit megváltoztatnál a magyar tanrendszeren?

Figyelt kérdés

#iskola #tanrendszer #magyar tanrendszer
2016. okt. 26. 14:17
 1/2 anonim ***** válasza:

1. Ne tanítsanak fizikát.

2. Ne tanítsanak fizikát.

3. Ne tanítsanak fizikát.

4. Ne tanítsanak fizikát.

5. Ne tanítsanak fizikát.

6. Ne tanítsanak fizikát.

7. Ne tanítsanak fizikát.

8. Ne tanítsanak fizikát.

9. Ne tanítsanak fizikát.

10. Ne tanítsanak fizikát.

2016. okt. 26. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

1: A tanár képzést. Szerintem felesleges egy középiskolai tanárnak elvégeznie két alapszakot és a pedagógiai részt is egyben. Bár ezen a területen még mindig nagy a katyvasz.

2: A fenntartóhoz és az oktatási államtitkárságon is csak tanári diplomások dolgozhassanak (nem egyetemi tanárok... mert oda nem igazán kell pedagógia... ami látszik is az egyetemi oktatókon). Utálom azokat, akik bort isznak és vizet prédikálnak. Ne hozhasson senki döntést az oktatásról, aki életében nem látott még élő szereket.

3: Sok, kissebb csoportokat kellene az iskoláb belül létrehozni. Idegrángást kapnék, amikor 32 16 évesnek kellene elmagyaráznom az első ipari forradalmat. Sokkal hatékonyabban a kissebb csoportok. Ezt meg lehetne oldani több, kissebb iskolával.

4: Egy rakat szükségtelen dolgot tanítanak az iskolában. A saját szakpáromról kiindulva: a történelmet a magyar iskolákban ától zéig leadják, egybe fogva az egyetemes és a hazai dolgokat. Idő sincsen megérteni a lényeges dolgokat, amikor mindenképpen be kell magolni 1200 évszámot meg a polis kialakulásának menetét, de a gyereknek fogalma sincsen a demokrácia lényegéről, a térképek olvasásáról, a nemzetközi helyzetek összekötéséről a hazaiakkal stb. Képtelenség elmélyülni ilyen NAT mellett egy-egy érdekes és értelmes momentumban. Saját példa: a világ egyik legmegrázóbb és legvéresebb időszakát, a második világháborút és a holokausztot le kellene darálni 5-10 órában. Ez tömény idiótaság.

Az irodalomra kitérve: meg kell tanulni egy rakat írói életrajzot, ami fenn van a Wikipédián, amikor a gyerek nem tudja megkülönböztetni a szürrealizmust a dadaizmustól stb. Nincs idő átélni a művek valódi lényegét a rengeteg szükségtelen dolog mellett. Persze, hogy a gyerek utál olvasni és nem érti meg mondjuk Verlaine-t. Nincs idő megszerettetni az irodalmat közben.

5: A tanároknak nem kellene ellenségnek tekinteniük a diákokra, hanem partnerként kellene egymásra nézni.

6: A diákoknak nem kellene ellenségként tekinteniük a tanárokra, egyetemben a szülőkkel, hanem partnerként kellene egymásra nézni.

7: A kölcsönös tisztelet intézményét kellene végre bevezetni. Nem lenne szükség 20+ oldalas házirendekre sem.

8: Nagyobb együttműködés kellene az iskola és at otthoni környezet között.

9: Késznek kellene lenni arra, hogy az új szakmai felvetéseket és felfedezéseket, azonnal be lehessen vezetni a közoktatásba is. Ezért van rengeteg hibás tankönyv. Ma 15-20 év, amire az új áttörések leszivárgnak a középiskolai oktatás szintjére.

10: Pénz, pénz, pénz. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy egy ország akkor működhet a eredményesen, hogyha az egészségügy és az igazságszolgáltatás mellett az oktatásra költi a legtöbb pénzt. Az oktatás egy hosszú távú befektetés a saját gazdaságába.

2016. nov. 2. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!