Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért terhelik túl a magyar...

Miért terhelik túl a magyar diákokat?

Figyelt kérdés

Itt a gyakorikérdéseken vagy a tévében is gyakran szó van arról hogy a korrupt és beteg demokráciájú kis hazánkban minimum 6-osra kell teljesítenie a diáknak a 2-esért. Meg hogy a diáknak szabadideje szinte semmi sincs.

Bármelyik egészséges demokráciájú országban laza a diákélet még az egyetemeken is. Fősulis koromban egyik tankörtársam is erről számolt be aki Londonban volt egy ideig cserediák.

A magyar diákok túlhajszolása azt juttatja az ember eszébe mint ha így akarnák elérni azt hogy hazánk is normális legyen. De ettől nem leszünk mi is nyugat.

De most komolyan, hogy lehet az hogy egy inkább Balkánhoz és nem nyugathoz tartozó országban a többszörösét kell teljesíteni akár iskolában akár munkahelyeken?


2017. nov. 23. 07:54
 1/7 anonim ***** válasza:
63%

A magyar diákok még véletlen sincsenek tútlerhelve és az sem igaz, hogy nincs szbadidejük - ha kimégy az utcára vagy szórakozóhelyekre délután-este, tele van diákokkal.


Emellett a 6-osra kell teljesíteni a 2-ért is tipikusan a lusta/buta diák magyarázkodása, ilyen ugyanis nincs.

2017. nov. 23. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
62%
Én se azt tapasztaltam, hogy annyira le lennének terhelve. 2 éve fejeztem be a gimit, jelenleg egyetemre járok, nem tudom azóta mennyit változott azóta a középiskolás követelmény, de szerintem nem volt vészes. Sima átlagos gimiben tanultam, lehet egy nagyon erős gimi nehezebb, de aki oda akar járni szerintem tudja hogy ott nagyobb az elvárás, mint egy átlag gimiben. Az oktatás itthon nem a legjobb, elavult, de ettől nem lesz leterhelő. Másra kéne helyezni a hangsúlyt, de ha most a természettudományok helyett pl az infó, nyelv lenne hangsúlyosabb akkor meg azokra kéne tanulni, nem lenne könnyebb ettől a suli csak hasznosabb dolgokat tanulnának. Nem tartom magam kiemelkedő tehetségnek, de iskola mellett is tudtam nyelviskolába járni heti 2-szer másfél órát, sportoltam és így is tudtam annyit tanulni, hogy négyes-ötös meglegyen minden tárgyból és még szabadidőm is volt. Az egyetem meg itthon elég laza a legtöbb szakon, mérnöki-orvosi ami húzós, de amennyire tudom ezek kint se éppen a lazulós szakok.
2017. nov. 23. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
66%

Egyébként ez egy ordas kamu. Egy átlagos intelligenciájú gyerek azzal 4-5ösre tudja teljesíteni a gimit ha odafigyel órán, és esetleg a TZ előtt végignézi az anyagot. Az érettségi is a szellemileg legalul elhelyezkedők szintjére van belőve - egy normális egyetemen az első vizsgád keményebb lesz, mint két emelt érettségi együttvéve.

Nyilván vannak diákok, akik suli mellett már a negyedik nyelvet tanulják meg, nyerik az OKTV-ket, technológiákat találnak fel és alakítanak start-uppá, továbbképzésekre járnak a Milestoneba vagy az Engame-re, a nyarat a Harvardon töltik, ésatöbbi. Ők elfoglaltak, de ők sem a suli miatt, azt kisujjból kirázzák.

2017. nov. 23. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Az, hogy az egyetem mennyire leterhelő, szaktfüggő és emberfüggő. Nem hiszem, hogy Londonban vagy Ausztriában kevesebbet tanulnának az orvosok. Sőt, Belgiumban pl 7 év az orvosi. Én is tanultam külföldön egyetemen, és bizony ott is le vannak terhelve, akik nehezebb szakra mennek és komolyan veszik. Ami tény, hogy az oktatás és a számonkérés is lehetne itthon életszerűbb (pl open book vizsgák), illetve korrektebb.


A középiskola meg...egyetemen egy vizsgára kell annyit elolvasni és megtanulni, mint gimiben 1 év alatt...Ja és ha elmegyek kora délután a plázába, tele van ott lógó gimisekkel. Nyilván, aki komolyan veszi a tanulást, nyelvvizsgázik, sportol, zenél suli mellett, azt le tudja terhelni. De mikor legyen leterhelve a tanulással, ha nem tizenévesen? Később kevésbé fog az agy, munka, csalad mellett nehezebb tanulni. Az tény, hogy itt is igaz, hogy lehetne korszerűbb a tananyag, nyelvtani szabályok Angola a helyett pl lehetne több nyelvhelyességi és szövegértési gyakorlat. Több projektmunka stb. De az is leterhelő lenne.


Amúgy meg úgy tapasztalom, hogy legtöbbször azok, akik a leghangosabban szidják az országot, azok elv sokat tesznek azért a hétköznapokban, hogy legyen miért szidni...pl lusta diákok, akik szerint mindenki hibás csak ők nem, hogy nem tudnak semmit. Akinek nem inge, ne vegye magára.

2017. nov. 23. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
53%
*Angola= magolása (telefonról írok)
2017. nov. 23. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
52%
Szerintem is elég erős túlzás, amit a gimnazisták rendeznek. Én is 2 éve érettségiztem, nem változott sokat azóta a rendszer, és nem nagyon törtem magam a jó eredményekért. Nem értem, miért tartják olyan nagy tragédiának, ha délután 3-4-ig is óráik vannak egy gimnáziumban, elvileg azért jelentkeztek oda, mert egyetemre szeretnének menni, ott meg még lesz, hogy este 7-8-ig is óráik lesznek. Szerintem azok a diákok, akik a legjobban panaszkodnak, hogy nem bírnak a sok házi feladat végére érni minden nap, azok tipikusan azok a diákok, akiket a szüleik annyira nyomnak, hogy lelki beteggé teszik a gyereket, ha ne adj' Isten hoz egy 3-ast vagy 4-est... Érdemes lenne már gimnáziumban megtanulni felállítani a fontossági sorrendet és nem csak arra menni, hogy mindenből a legjobb jegyet kapja a gyerek, mert egyetemen egy félév alatt egy keményebb szakon szinte lehetetlen mindenből 5-öst szerezni, és nem az első vizsgaidőszak a legjobb időpont az idegösszeroppanáshoz. Már gimiben meg kellene állapítani, hogy melyik tárgy mennyire fontos (pl. abból maximálisan tanulni, ami számít a továbbtanuláshoz, ami nem, abból pedig egy átlag 3-as szintet hozni), egyetemen meg mondjuk azokra a tárgyakra fektetni a hangsúlyt, amikre épülnek más tárgyak. Sok szülőbe is bele van nevelve, hogy az a gyerek, aki nem hoz mindenből minimum egy 4-es szintet, az egy sz_r senki lesz, ezen is változtatni kellene. Nem hiszem, hogy bárkinek is hátránya lett volna már abból, hogy rajzból vagy énekből 2-es vagy 3-as volt beírva a bizonyítványába, hacsak nem művészeti vagy zenei szakra szeretett volna menni...
2017. nov. 23. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Ez nettó hiszti!


Nekünk is 7 óra volt az alap 3-4.-ben, sőt, sokszor volt 8, néha 9. is.

De aki figyelt órán, az még kétszer elolvasta otthon az anyagot, és simán megvolt a 3-as legalább, de az okosabbaknak a 4-es is.

Igen, én is sokzor értem haza fél 5-kor, de hatra mindennel készen voltam, sőt. Csak annyi volt a titok, hogy órán csak a lényeget körmöltem, ami fontos volt.


Akinek meg nem jó a felfogóképessége, az ne menjen erős gimibe, egyetemre meg pláne ne!

2017. nov. 23. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!