Miért terhelik túl a magyar diákokat?
Itt a gyakorikérdéseken vagy a tévében is gyakran szó van arról hogy a korrupt és beteg demokráciájú kis hazánkban minimum 6-osra kell teljesítenie a diáknak a 2-esért. Meg hogy a diáknak szabadideje szinte semmi sincs.
Bármelyik egészséges demokráciájú országban laza a diákélet még az egyetemeken is. Fősulis koromban egyik tankörtársam is erről számolt be aki Londonban volt egy ideig cserediák.
A magyar diákok túlhajszolása azt juttatja az ember eszébe mint ha így akarnák elérni azt hogy hazánk is normális legyen. De ettől nem leszünk mi is nyugat.
De most komolyan, hogy lehet az hogy egy inkább Balkánhoz és nem nyugathoz tartozó országban a többszörösét kell teljesíteni akár iskolában akár munkahelyeken?
A magyar diákok még véletlen sincsenek tútlerhelve és az sem igaz, hogy nincs szbadidejük - ha kimégy az utcára vagy szórakozóhelyekre délután-este, tele van diákokkal.
Emellett a 6-osra kell teljesíteni a 2-ért is tipikusan a lusta/buta diák magyarázkodása, ilyen ugyanis nincs.
Egyébként ez egy ordas kamu. Egy átlagos intelligenciájú gyerek azzal 4-5ösre tudja teljesíteni a gimit ha odafigyel órán, és esetleg a TZ előtt végignézi az anyagot. Az érettségi is a szellemileg legalul elhelyezkedők szintjére van belőve - egy normális egyetemen az első vizsgád keményebb lesz, mint két emelt érettségi együttvéve.
Nyilván vannak diákok, akik suli mellett már a negyedik nyelvet tanulják meg, nyerik az OKTV-ket, technológiákat találnak fel és alakítanak start-uppá, továbbképzésekre járnak a Milestoneba vagy az Engame-re, a nyarat a Harvardon töltik, ésatöbbi. Ők elfoglaltak, de ők sem a suli miatt, azt kisujjból kirázzák.
Az, hogy az egyetem mennyire leterhelő, szaktfüggő és emberfüggő. Nem hiszem, hogy Londonban vagy Ausztriában kevesebbet tanulnának az orvosok. Sőt, Belgiumban pl 7 év az orvosi. Én is tanultam külföldön egyetemen, és bizony ott is le vannak terhelve, akik nehezebb szakra mennek és komolyan veszik. Ami tény, hogy az oktatás és a számonkérés is lehetne itthon életszerűbb (pl open book vizsgák), illetve korrektebb.
A középiskola meg...egyetemen egy vizsgára kell annyit elolvasni és megtanulni, mint gimiben 1 év alatt...Ja és ha elmegyek kora délután a plázába, tele van ott lógó gimisekkel. Nyilván, aki komolyan veszi a tanulást, nyelvvizsgázik, sportol, zenél suli mellett, azt le tudja terhelni. De mikor legyen leterhelve a tanulással, ha nem tizenévesen? Később kevésbé fog az agy, munka, csalad mellett nehezebb tanulni. Az tény, hogy itt is igaz, hogy lehetne korszerűbb a tananyag, nyelvtani szabályok Angola a helyett pl lehetne több nyelvhelyességi és szövegértési gyakorlat. Több projektmunka stb. De az is leterhelő lenne.
Amúgy meg úgy tapasztalom, hogy legtöbbször azok, akik a leghangosabban szidják az országot, azok elv sokat tesznek azért a hétköznapokban, hogy legyen miért szidni...pl lusta diákok, akik szerint mindenki hibás csak ők nem, hogy nem tudnak semmit. Akinek nem inge, ne vegye magára.
Ez nettó hiszti!
Nekünk is 7 óra volt az alap 3-4.-ben, sőt, sokszor volt 8, néha 9. is.
De aki figyelt órán, az még kétszer elolvasta otthon az anyagot, és simán megvolt a 3-as legalább, de az okosabbaknak a 4-es is.
Igen, én is sokzor értem haza fél 5-kor, de hatra mindennel készen voltam, sőt. Csak annyi volt a titok, hogy órán csak a lényeget körmöltem, ami fontos volt.
Akinek meg nem jó a felfogóképessége, az ne menjen erős gimibe, egyetemre meg pláne ne!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!