Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Tudsz olyanról, aki az írásbel...

Tudsz olyanról, aki az írásbeli érettségik előtt eltörte az író kezét (jobbkezes a jobbat, bal kezes a balt)? Melyik tantárgyból hogy lett meg így az írásbelije?

Figyelt kérdés

2019. febr. 28. 20:21
1 2 3 4
 21/35 anonim ***** válasza:
91%
Ezt a kamut, szerinted ki veszi be, hogy tanár vagy ilyen hülye kérdés után? :D
2019. márc. 5. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/35 A kérdező kommentje:

"Mondjál nekem egyetlen olyan dolgot a szabályozásból, ami szerinted a szaktanár belátására van bízva!"

Milyen "a szabályozásból"? Nem egy bizonyos szabályozásról írtam.

2019. márc. 5. 15:15
 23/35 anonim ***** válasza:
81%
Ez baj. Ezek szerint az érettségi jogi szabályozásának az alapjaival sem vagy tisztában. Pedig leírtam neked annak a jogszabálynak a számát, ami az érettségi részleteit 90%-ban (és a felvetett problémakört 100%-ban) tartalmazza, ez A szabályozás. Valóban érdemes elolvasni.
2019. márc. 5. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/35 A kérdező kommentje:

"Nem egy bizonyos szabályozásról írtam."

"Ez baj."


Már miért lenne baj? :)))


"Ezek szerint az érettségi jogi szabályozásának az alapjaival sem vagy tisztában."

Ez abból következik, hogy általánosságban írtam a szabályokról? :)))


"Pedig leírtam neked annak a jogszabálynak a számát, ami az érettségi részleteit 90%-ban (és a felvetett problémakört 100%-ban) tartalmazza, ez A szabályozás."

Ja, jó, nevezzük ezt "A szabályozásnak". Hol tartalmazza szerinted 100%-ban a felvetett témakört? Mert szerintem csak a gyakorlati (és nem pedig az írásbeli) vizsgával kapcsolatban ír arról, hogy mi van, ha a vizsgázó képtelenné válik rá.

2019. márc. 5. 19:09
 25/35 A kérdező kommentje:

"Szerintem is nagyon szomorú, ha tanár létedre nem tudod a ,megfelelő forrásokat megtalálni"

Amelyik forrást te ajánlgatod, az arról szól, hogy minek kéne történnie, nem pedig arról, hogy valójában mi történt. A kérdésem pedig az utóbbiról szólt.


"hanem egy ilyen gagyi fórumon kérdezősködsz, ahova főleg gyerekek járnak"

Van, amire jó egy ilyen fórum is.


"és a válaszok megalapozottsága nehezen, a válaszolók hozzáértése sehogy nem ellenőrizhető"

Tudni kell a helyén kezelni, mint pl. azt is, hogy "Amit én írtam, azt azért írtam, mert értek hozzá". ;-)


"fel sem merült bennem, hogy komolyan innen akar valaki tájékozódni."

Nem azt kérdeztem, hogy minek kell történnie elvileg, hanem hogy mi történt azzal, aki ilyen helyzetbe került.


"Egy dologban legyél biztos: a szabályozás egyértelmű. Nem az egyes iskolák és még kevésbé a szaktanárok szokásain múlik, sőt a szaktanárnak az égvilágon semmi beleszólása nincsen. Minden rendkívüli helyzet megoldása a szóbeli nyitóértekezletét megelőző időben az igazgató kizárólagos felelőssége. A rendszer alapja, hogy országosan egységes legyen. ... a rendszer működik rosszul, hogy a tanárokat nem képzik az érettségiztetés jogi vonatkozásaiból."

Na ugye, te is látod, hogy csak álom az, hogy országosan egységes legyen a valóságban is. :)


"Ezenkívül kell lennie egy helyettesnek az iskoládban, aki az érettségit szervezni szokta, hozzá is fordulhatsz a kérdéseiddel."

Hiába tenném fel nekik a kérdést, mert a mi iskolánkban nem volt még ilyen eset, így aztán nem tudnák elmesélni, hogy mi történt az illetővel - márpedig a kérdésem pont ez.


"További javaslatom, hogy ha bármiféle olyan problémátok van, amiben nem vagytok biztosak, bátran kérjétek ki az érettségi elnök véleményét. Az elnök neve és telefonszáma már az írásbelik kezdete előtt megjelenik a DARI rendszerben, hiszen az első perctől él a megbízatása, jogosult ellenőrizni az írásbelit. Ha ebben az időszakban felhívjátok a problémával, fog segíteni, ez a munkája.

Valamint a kormányhivatalokban is megvan az az ember, akinek az a munkája, hogy az érettségit felügyelje, és ha egy igazgató vagy egy elnök felhívja egy nehéz problémával, akkor készséggel válaszol."

Ezt mind tudom. A kérdésem viszont másról szól.

2019. márc. 5. 19:24
 26/35 anonim ***** válasza:
81%

"Már miért lenne baj? :)))"

Mert nem nézted meg, amit írtam. Találtál egy szakértőt, aki pontos válaszokat és forrást ad, de ahelyett, hogy megpróbálnál élni a lehetőséggel, makacsul azt próbálod bizonygatni, hogy itt teljes káosz van, és mindenféle átláthatatlan és értelmezhetetlen szabályok. Van egy kormányrendelet, ami az érettségi vizsga szabályzata, pont. Egyedül ennek a keretei között jogszerű a vizsga lebonyolítása. Természetesen ez ugyanolyan, mint a KRESZ-től kezdve az összes többi jogszabály, hogy nem minden esetben tartják be 100%-ban, de ha valahol megsértik, az nem irányadó és nem precedens.

Ez a rendelet nem könnyű olvasmány elsőre, de ha nekifutsz még egyszer-kétszer, menni fog.


"Ez abból következik, hogy általánosságban írtam a szabályokról? :)))"

Nem. Akkor se, ha 12 vigyort raksz. Abból következik, hogy nem tudod, hogy van egy vizsgaszabályzat, és nem ezer szétszórt szabály, pedig le is írtam neked, csak átsiklottál rajta.

Nem mintha te ne lennél képes megtalálni ezt:

[link]

(Mielőtt belekötsz, hogy ennek egynél több sora van, csak egy olyan sora van, ami az érettségi lebonyolításáról szól.)


"Ja, jó, nevezzük ezt "A szabályozásnak"."

Szerintem ha a tanítványod így adná elő a feleletét, akkor flegmának neveznéd. Ja jó, nevezzük ezt az izét Pitagorasz-tételnek. Ja, jó, nevezzük az Odüsszeiát eposznak. Ja, jó, nevezzük a főnököt királynak. Te nem válaszokért jársz ide, hanem kötekedni.


"Hol tartalmazza szerinted 100%-ban a felvetett témakört? Mert szerintem csak a gyakorlati (és nem pedig az írásbeli) vizsgával kapcsolatban ír arról, hogy mi van, ha a vizsgázó képtelenné válik rá."

Olvasásból nem kapsz jó jegyet. Lásd pl. 24. §

Megbocsáss előre is, ha több órát nem fogok rászánni ennek a rendeletnek a magyarázatára a következőkben, főleg amíg a kötekedés és nem a tanulás szándéka cseng a szavaidból.


"Amelyik forrást te ajánlgatod, az arról szól, hogy minek kéne történnie, nem pedig arról, hogy valójában mi történt. A kérdésem pedig az utóbbiról szólt."

De csak az előbbinek van értelme. Ha történt valahol valami, az vagy jogszerűen történt, ennek a rendeletnek megfelelően, és akkor az történt, aminek történnie kell, vagy jogszerűtlen volt, és akkor nem lehet rá hivatkozni és megismételni.


"... a rendszer működik rosszul, hogy a tanárokat nem képzik az érettségiztetés jogi vonatkozásaiból."


Na ugye, te is látod, hogy csak álom az, hogy országosan egységes legyen a valóságban is. :)"

Megint nem figyeltél. Nagyon nagy probléma, hogy a tanárok tudatlanok az érettségi menetét illetően, mert nem tudják tájékoztatni a diákjaikat, akik bíznak bennük. Erre itt a GYIK-on naponta látunk példákat, hogy valakit félretájékoztattak. De leírtam már neked, hogy nem a szaktanár felelős azért, ami történik. A jelentkezéstől a szóbeli nyitóértekezletéig az igazgató felel mindenért, ő pedig elvileg egy jogilag képzettebb ember, remélhetőleg közoktatásvezetpi szakvizsgával, de mindenképpen munkaköri kötelessége ismerni a jogszabályokat.

Természetesen minden végrehajtásnak van egy hatásfoka, ami az érettséginél az elnöki rendszernek köszönhetően más jogszabályok végrehajtási hatásfokához képest tűrhetőnek mondható. De ez nem attól függ, hogy a tanárokat képzik-e, az intézmény működéséért az igazgató felelős.


"Hiába tenném fel nekik a kérdést, mert a mi iskolánkban nem volt még ilyen eset, így aztán nem tudnák elmesélni, hogy mi történt az illetővel - márpedig a kérdésem pont ez."

Ld. fent. Ennek csak anekdotikus értéke van.

Az én praxisomban sok iskolában sokféle különleges eset előfordult már, pont kéztörésre nem emlékszem, de mindegyiket meg lehetett oldani a jogszabály keretei között.

Hozzátéve, hogy az összes ilyen jellegű probléma kezelése nevesítetten az igazgató feladata egy személyben.

2019. márc. 5. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/35 anonim ***** válasza:

#22

Miután ügyesen félresiklottál a kérdés elől azzal, hogy vitattad a szabályozás létezését, majd később némi durcássággal beleegyeztél, hogy a szabályozást nevezzük idézőjelesen "a szabályozásnak", térjünk vissza erre:


Mondjál nekem egyetlen olyan dolgot a szabályozásból, ami szerinted a szaktanár belátására van bízva!

2019. márc. 5. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/35 A kérdező kommentje:

""Amelyik forrást te ajánlgatod, az arról szól, hogy minek kéne történnie, nem pedig arról, hogy valójában mi történt. A kérdésem pedig az utóbbiról szólt."

De csak az előbbinek van értelme."

A rendőr se arra kíváncsi egy baleset után, hogy minek kellett volna történnie, hanem hogy mi történt. Aki bulvárújságot akar írni, az is azt kérdezi, hogy mi történt, nem azt, hogy minek kellett volna történnie. Stb.


"Ha történt valahol valami, az vagy jogszerűen történt, ennek a rendeletnek megfelelően, és akkor az történt, aminek történnie kell, vagy jogszerűtlen volt, és akkor nem lehet rá hivatkozni és megismételni."

Senki se mondta, hogy bárki hivatkozni akar rá, vagy meg akarja ismételni.


"Nagyon nagy probléma, hogy a tanárok tudatlanok az érettségi menetét illetően, mert nem tudják tájékoztatni a diákjaikat, akik bíznak bennük."

És akkor itt egy tanár, aki feltesz egy olyan kérdést, amit talán szóról szóra így tett fel neki egy diákja, és amire ő nem tudott válaszolni, mivel az ő iskolájukban ilyen még nem volt 2005 óta - te meg azt mondod, hogy értelmetlen a kérdés...


"Ennek csak anekdotikus értéke van."

Na, tehát van értéke, látod! Talán csak ahhoz kéne egy-két ilyen történet, hogy valami jó kis novellát lehessen írni belőle házi feladat gyanánt, vagy valami pályázatra. Szóval akkor mégiscsak van valami kis értelme, megnyugodtam. Akkor továbbra is él a kérdés, hátha valakinek van rá valami sztorija.

2019. márc. 5. 21:27
 29/35 anonim ***** válasza:
75%

Hablatyolni persze lehet mindenfélét, hogy mi mindenre lehetne jó. De arra nem, amiről te beszélsz.


Ha egy diák ilyet kérdez a tanárától, akkor nem anekdotázást vár tőle, hacsak nem a felelés idejét akarja ilyen átlátszó trükkel ellógni, de ahhoz meg kitalálhatsz bármilyen mesét, ha te is el akarod lógni. A diáknak hiteles tájékoztatásra van szüksége, hogy ha ilyesmi történne vele, akkor hogy tud érettségizni, nem anekdotákra. Egy felelősen viselkedő tanár tudja a különbséget, és el is magyarázza a diáknak.

2019. márc. 5. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/35 A kérdező kommentje:

"Talán csak ahhoz kéne egy-két ilyen történet, hogy valami jó kis novellát lehessen írni belőle házi feladat gyanánt, vagy valami pályázatra."

"Hablatyolni persze lehet mindenfélét, hogy mi mindenre lehetne jó. De arra nem, amiről te beszélsz.

Ha egy diák ilyet kérdez a tanárától, akkor nem anekdotázást vár tőle, hacsak nem a felelés idejét akarja ilyen átlátszó trükkel ellógni"

Óra után is szoktak kérdezni, a szünetben.


"de ahhoz meg kitalálhatsz bármilyen mesét"

Vagyis hazudjon a tanár? "Egy felelősen viselkedő tanár"? De hiszen épp te mondod, hogy

"A diáknak hiteles tájékoztatásra van szüksége"!


"hogy ha ilyesmi történne vele, akkor hogy tud érettségizni"

Ez az egyik ok, ami miatt felteheti a kérdést. De nem az egyetlen. Ha novellapályázathoz gyűjt ötleteket, akkor éppenhogy igazi történetekre kíváncsi, megtörtént esetekre, nem arra, hogy mit álmodott meg a jogi szabályozás, tehát ebben az esetben pont az a "hiteles tájékoztatás", ha nem a jogszabályokat akarja elmagyarázni neki a tanár.

2019. márc. 8. 06:51
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!