Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Nyelvtanulás » Azokhoz szólna a kérdésem,...

Azokhoz szólna a kérdésem, akik először spanyolt majd olaszt tanultak vagy fordítva: Nem kavarodtok/kavarodtatok bele? Hogy nem keveritek össze a nyelveket?

Figyelt kérdés

Imádom a nyelveket. Jelenleg 3 idegen nyelven beszélek, ez az angol, német, spanyol, most éppen a spanyolra koncentrálok jobban már egy ideje, mert most megyek nemsokára nyelvvizsgázni és érettségizni is fogok belőle tavasszal (lehet emelt szinten). Szeretnék majd még több nyelvet is megtanulni és nem leállni, mert nagyon érdekel és hasznos is. Egy ideje tudom, hogy a következő az olasz lesz.

Sosem tanultam olaszul, tehát kezdő vagyok, de nem mondanám, hogy a teljes nulláról kéne indulnom, mert bőven van fogalmam az olasz nyelvről, tudom pl. hogy 3 nem van, milyen a többesszám, 3 féle igevégződés van, a ragozásról is tudok valamennyit, gondolom az igeidők is hasonlóak mint a spanyolban, illetve azért elég sok olasz szót meg alap kifejezést tudok, ilyen nagyon egyszerű mondatokat akár össze is tudok rakni, még ha nem is hibátlanul, be tudok mutatkozni stb.

Én eddig is tudtam, hogy az olasz meg a spanyol nagyon hasonló, de hogy ennyire! Hallottam 2 félig olasz ismerősömet, ahogy pár mondatot váltottak egymással olaszul, ott álltam mellettük és mindent értettem. Követek egy olasz lányt tiktokon és 95%-ban értem a dolgokat, amiket ott mesél. Ha bekapcsolok egy olasz youtube videót, nagyrészt értem.

Ez persze előny is, gondolom könnyebben fog menni, de nem fog nagyon be kavarni? Nagyon meg akarok tanulni olaszul is, már ilyen telefonos apokkal szórakozgattam, de komolyabban elkezdeni a spanyol érettségi után lenne célszerű, csak nem akarom kavarni a nyelveket.

És mennyi idő lenne szerintetek így hobbiból megtanulni egy társalgási szinten, először alapfokon?



2021. szept. 30. 22:12
 1/4 anonim ***** válasza:
63%