Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Nyelvtanulás » Van értelme nyelvtant tanulni...

Van értelme nyelvtant tanulni angolból?

Figyelt kérdés

Folyékonyan beszélek, viszonylag probléma nélkül megértek anyanyelvi szövegeket, egyedül az írás az, ami nehezen megy, meg beszédben is lehetnék választékosabb..

Beiratkoztam egy felsőfokú tanfolyamra, de gyakorlatilag órákon keresztül oldjuk meg a mondat átalakítós conditional-ös, meg egyéb halál unalmas nyelvtani feladatokat... ez alapján meg nem gondolom azt, hogy ha vége a tanfolyamnak, akkor hibátlan angol motivációs leveleket, meg egyéb szövegeket fogok írni :(

Skippeljem a tanfolyamot, vagy a felsőfokú angolhoz tényleg a tökéletes nyelvtanon keresztül vezet az út?



2014. febr. 17. 18:42
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
"Skippeld", ez nem egy jó tanfolyam. Még a véleményedet is megmondhatod nekik búcsúzóul. A felsőfokon a legfontosabb a gazdag szókincs, ami a bejáró az olvasott és hallott szöveg értéséhez és a beszédhez. Persze elegánsabb egy hibátlanul megírt levél, de ez majd idővel a sok olvasással, hallgatással úgyis eljön, dögunalmas nyelvtani gyakorlatok nem segítenek. A vizsgát hibás nyelvtannal is le tudod tenni, csak megfelelő egynyelvűt válassz, élőszóban meg rengetegen hibáznak, ott a kommunikáció a lényeg. A hosszú távú terveket persze kell szerepelnie a nyelvtani igényességnek is, és a legalábbvetőbb szerkezeteket, igeidőket azért ne rontsd el.
2014. febr. 17. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
Bocs, kicsit elgépeltem, kár, hogy itt nem lehet javítani. Legalább szemléltettem, milyen hatása van a nyelvtani hibának,
2014. febr. 17. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
30%

Nekem megvan a C1, de halvány fogalmam sincs a nyelvtanról. Csak használom, 90%-ban helyesen, a maradékban az anyanyelviek is van, hogy eltévesztik.


Plusz, ha ECL-re mész, ott még annyira sem nézik a nyelvtant.

2014. febr. 17. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
Az a gond, hogy nem teljesen értem a helyzetet. Mármint ha pl. kint éltél egy jó ideig, és csuklóból jönnek a mondatok helyes nyelvtannal, anélkül, hogy végiggondolnád, hogy milyen szerkezetet használsz épp, szerintem azzal semmi gond nincs. (Leszámítva persze, hogy nyelvvizsgán van 1-2 dolog amit nem fognak elfogadni nyelvtanból, hiába elfogadott kint, ha nem kellően posh körökben mozogtál). Ha meg csak úgy érted meg az anyanyelvi szövegeket, hogy a végén kb. össze tudod foglalni az lehet kevés kicsit és érdemes rátanulni.
2014. febr. 18. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
Ez tényleg lópikula. Felsőfokú tanfolyamot tartok ill. 2 diákomat magánban készítem a C1-re, de a nyelvtant minden esetben otthon csináltatom meg velük. Persze elmagyarázom, 1 max. 2 gyakorlófeladatot megnézünk, de annak semmi értelme, hogy az órán a lap fölé görnyedve kínlódjanak. Órán beszéltetni és szókincset bővíteni kell kell, mert azt nehezebben tudják egyedül otthon. Szóval szerintem is 'skippeld'.
2014. febr. 18. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

5-össel nagyban egyetértek, ami az órai munkában unalmas feladatok helyett közös beszélgetést illeti.



DE!!! Mindenek előtt le kell szögezni, hogy a nyelvtan a nyelv gerince, ami nélkül egy halom szóból még maguktól nem fognak összeállni mondatok. Ha szépen, és angolosan akarsz beszélni, akkor tudomásul kell venni, hogy a nyelvtani gyakorlást nem úszod meg.


Azt szoktam mondani, hogy a nyelvtan úgy aránylik a szókincshez, mint a számítógépes program a bemeneti adatokhoz.

A program nem a bemeneti adatoktól fut, hanem a saját belső rendjétől, -- ami nélkül viszont az adatok nem lesznek más, mint egy halom értelmetlen bit.

"Biteket" írni bárki tud, a programírás egy külön szakma.



a -t egy megy át ember híd folyó tegnap fölött -on -i


Tegnap egy ember átment a folyó fölötti hídon.


Nincs különbség? Oké, ha nincs, akkor ne tanulj nyelvtant.



Na szóval, ami viszont az órai munkát illeti, ott az a helyzeti előny, hogy többen vannak, beszélgetni lehet, szerepjátékokat lehet gyakorolni, szituációs gyakorlatokat csinálni... A minimum, hogy ezt a helyzeti előnyt ott kell kihasználni.


Amihez nem kell tanár, ami könyvből is megy, a "magolós rész" meg az "írásban gyakorlós rész" az a házi feladat.


Igen ám, csakhogy ez ugyanúgy vonatkozik az olvasásra és folyamatos szótárazásra (tehát szókincsfejlesztésre) és a mondatátalakításra (tehát nyelvtan gyakorlásra) egyaránt! Sőt, ami azt illeti, tulajdonképpen az utóbbira könnyebben tudnék társasjátékot építeni, ha már órán vesszük...


Ha rám hallgatsz, adsz még egy esélyt magatoknak, és ha a tanár vevő az ötletre, kitaláltok (vagy kerestek) pár érdekes nyelvi játékot a gyakorláshoz, mielőtt kidobod az egészet, (meg a fürdővízzel kiöntöd a gyereket is).

2014. febr. 18. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:

Mivel tegnap nagyon türelmetlenül vártam a kérdésemre a választ, de itt nem érkezett "azonnal, de rögtön" :), így megkérdeztem egy angol szakos ismerősömet is a témáról, aki az utolsó hozzászóló álláspontját képviselte, azaz hogy sajnos az igényes angolhoz fontos a tudatos nyelvtan használat... úgyhogy adtam a dolognak egy esélyt és elmentem ma is. Ma sokkal jobb volt, több beszélgetés, olvasásértés :) bár ez főként inkább ismétlés volt a részemről.

A többieket kicsit nehéz volt kivárni, amíg kinyögik a mondandójukat, meg nekik többet kellett magyarázni, hogy mi mit jelent, meg miért az jött ki eredménynek, ami.. ezért kéne szerintem szintfelmérőt íratni + szóban is meghallgatni az illetőt, akkor nem lenne probléma azzal, hogy nagy a különbség a csoporttagok tudásszintjében :S

Na mindegy, igyekszem átnézni azokat a részeket, amik hiányosságaim, hogy majd a 2 szinttel nehezebb, állítólag jóval beszéd/érvelés stb. centrikusabb tanfolyamra már többet tudjak.

Köszi szépen a véleményeteket! Azért, ha valakinek van még valami hozzáfűznivalója, vagy tapasztalata, amit megosztana, azt is szívesen fogadom :)

2014. febr. 18. 17:08
 8/15 anonim ***** válasza:

Kérd meg a tanárt, hogy próbáljatok ki egy-két, nyelvi játékot. Ti magatok, diákok is kutassatok fel párat, és tanítsátok meg a tanárnak, ha hajlandó tanulni. (Illetve ha van annyi önkritikája, és ő is érzi, hogy unalmasak az órái, csak nem tudja, mivel dobja fel.)


Ezt a kérdést, mármint hogy érdekelné-e a dolog, azért még előre tisztázzátok, már csak azért is, mert a tanárok előre felkészülnek az óráikra, egy adott terv szerint haladnak, és szinte biztosan egyik se veszi jó néven, ha a diákok kérdezés nélkül "megmondják neki a tutit", vagy nem hajlandóak követni az előre megtervezett óramenetet. Én se szeretném ezt, pedig én aztán mindig sokat játszottam tanárként.


(Ami nagy részt azért van, mert a tanártól is elvárnak egy adott tematikát, illetve előírásoknak megfelelő szintű és tartalmú anyagot..)


Szóval ha meg tudjátok vele beszélni, hogy adott héten adott alkalomra ti is készültök nyelvgyakorló játékokkal, (mondjuk addigra ő is befejezi az éppen aktuális részt a könyvből), és ha beválik, akkor néha aztán is előveszitek, lehet pld ez is egy szorgalmi házi.


Van egy borzasztó egyszerű kedvencem, amit, ha egy csoportot kezdőtől legalább középfokig végigviszek, újra meg újra előkapom egy-egy aktuális igeidőben az alanyra és tárgyra kérdezés, majd arra helyes válaszolás gyakorlására.


Felrajzolok a táblára 6 betűt, ábrát, vagy nevet úgy, hogy kb egy kört alkossanak. Ezeket nyilakkal kötöm össze úgy, hogy a nyíl a körben mindig egy forgásirányba mutat. Pld A-->B-->C-->D-->E-->F

és ahogy körbeértem, összekötöm azt is, hogy F-->A

Mondjuk, hogy az egyszerű jelenidő a téma.

Az ábra most pld azt jelenti, hogy:

A loves B; B loves C; C loves D; stb

Felteszem az első kérdést alanyra, pld:

Who loves E? A helyes válasz: D loves E. vagy: D does.

Aztán a következő kérdés tárgyra, pld:

Who does E love? A helyes válasz: E(he/she) loves F.

Ha a szabályt jól megértették, akkor körbemegyünk, vagy kislabdát dobálunk, és a diákok egymástól kérdeznek.


Érdekesebbé lehet tenni, ha a csoport beleegyezik, hogy kiesésre megy, és aki a végén bent marad, annak a csoport közösen vesz egy szendót a büféből, csokit, egy sört, stb. Persze a nyereményt előre is meg lehet venni összedobott pénzből, és kitenni a terem elején, vagy (pld sör esetén) a csoportnak az óra utáni közös kocsmázása során :D


Ha az egyszerű jelenidő már könnyen megy, illetve unalmas, ki lehet találni ugyanezt más igeidőkben (pld egyszerű múlt) vagy viccesen hangzó mondatokkal:

A saw B; B saw C; C saw D, stb, és:

Who did C see? C saw D.


Szenvedő szerkezetben annyival kacifántosabb, hogy visszafelé kell elképzelni a nyilakat:

Who is F loved by? F is loved by E.

Who is loved by F? A is. vagy: (A is loved be F.)



Ha előre megegyezett szabály, akkor összetettebb kérdést is lehet, és mindenki megpróbálhatja összezavarni a többieket:

Who is loved by the person who D loves?


Profibbaknak folyamatos-befejezett feltételes módú going to-s alakban:

A would be going to have been teaching B. stb.


Who would B be going to have been teaching?

B would be going to have been teaching C.


Szóval az alapszabály tök egyszerű, mindenki hamar megérti, de a hozzá felhasznált nyelvtanban határ a csillagos ég. :D Mindig az éppen aktuálisan tanult nyelvtanhoz alkalmazható.

2014. febr. 28. 04:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

to: Zolly the Jolly


Egyetlen kérdésem gyors kérdésem lenne mindössze. Ez a profibbaknak "would be going to have been teaching" valami elképesztő szörnyen hangzik, pedig azt mondhatom, hogy angolban otthonosan mozgok. Mielőtt bármit bátorkodtam volna beírni google-ben rákerestem erre:

"would be going to have been"

Összesen 3 oldalt kaptam találatként, amiből az egyik nem releváns, szóval maradt 2.


Na mind1, pusztán érdeklődök, hogy ez a nyelvtani szerkezet mégis mit hivatott kifejezni? Mármint te konkrétan mire használod? Vagy nem lehet-e esetleg, hogy ez már szükségtelenül túl van bonyolítva és ezzel gyakorlatilag semmit nem jelent sőt kimondottan helytelen is? Csak mert én ránézésre kapásból azt mondanám, hogy értelmetlen. De várom a választ, tényleg érdekel.

2014. febr. 28. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

Szia!

Ez a "would be going to have been" természetesen költői túlzás volt, annak érzékeltetésére, hogy a játék egyszerűsége nem korlátozza be, milyen nyelvtant gyakoroljunk vele. Kb az a kategória, mint az elkelkáposztátlaníthatatlanságoskodásaitokért, elméletikeg teljesen helyes nyelvtanilag, csak éppen a gyakorlatban nincs élő épeszű ember aki használni akarna ilyent.. :D

2014. febr. 28. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!