Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Nyelvtanulás » Valaki átnézné és kijavitaná...

Valaki átnézné és kijavitaná a német fogalmazásomat?

Figyelt kérdés

Liebe ist eine schöne Emotion. Das erste Kribbeln im Bauch, der erste Kuss , das ist ein super Zeit im Leben. Ich werde erzählen die Story von meiner ersten großen Liebe.

Ich habe meine erste große Liebe im Urlaub kennengelernt, damals war ich 15 und sie 15. Es war Liebe auf den ersten Blick. Am Anfang waren wir beide so glücklich, alles lief gut. Wir verbrachten den ganzen Urlaub zusammen. Wir konnten stundenlang einfach nur Handchen haltend dasitzen. Wir gingen schwimmen, shoppen und essen zusammen. Wir hatten lange Telefongesprache geführt. Aber ein Jahre danach es nicht mehr wirklich gut. Wir haben nicht so viel Zeit miteinander verbracht. Ich kann nicht weiß, was war das Problem. Sie nicht war eifersüchtig, aber also ich nicht war eifersüchtig. Wenn wir haben Schluss gemacht, das war eine Katastrophe für mich. Ich war sehr traurig. Die Zeit heilt alle Wunde.

Es war die Erzählung von meiner ersten großen Liebe. Ich hoffe, dass ich wird die Liebe wiederfinden.


2014. dec. 7. 16:21
 1/6 anonim ***** válasza:

Huh kicsit angolosra írtad :D


1)Liebe ist eine schöne Emotion (az ein schönes Gefühl sokkal de sokkal németesebb, német ember szájából Emotion-t még nem hallottam).


2) a "werden" után az ige infinitív alakja a mondat VÉGÉRE kerül, soha nem a werden után (és a Story 100% angol, németül Geschichte = történet/történelem):

Ich werde die Geschichte von meiner ersten großen Liebe erzählen. (VAGY mégjobb: die Geschichte über meine erste große Liebe)


3) a németek is használják az "...is ...is"-t, méghozzá "sowohl.... als auch..."-ként, tehát a "war ich 15 und sie 15" minden, csak nem németes, tessék csak használni a sowhol-als auch-ot, és nem kihagyni a Jahre alt-ot, mert mérges lesz a tanár!

..., damals war sowohl ich als auch sie 15 Jahre alt.


4) Ha a fogalmazásodban Perfekt-et használsz, akkor ne keverd a Präteritummal, és ha csak Präteritumot használs, ne tegyél bele Perfektet!

erre gondolok: "Wir gingen schwimmen, shoppen und essen zusammen. Wir hatten lange Telefongesprache geführt." Ne váltogasd a kettőt, mert erre háklisak a németek (általában). Írd át a Präteritum-okat Perfekt-be!


5) Figyelj az umlaut-okra! "die Telefongeschpräche"


6) Ne hagyj ki igéket :D

Aber ein Jahre danach WAR es nicht mehr wirklich gut.


7) Ez mondjuk nem hiba, de lehet egy kicsit németesebb:

"Wir haben nicht so viel Zeit miteinander verbracht. " ehelyett írhatod, hogy "Wir haben immer weniger zeit miteinander verbrach", azaz egyre kevesebb és kevesebb időt töltöttünk együtt.


8) Ich kann nicht weiß helyett Ich weiß (es) nicht


9) Ahogy "is-is" is van a németben, úgy "sem-sem" is van, ami "weder... noch...":

"Sie nicht war eifersüchtig, aber also ich nicht war eifersüchtig." Ehelyett: "Weder ich noch sie war eifersüchtig"


10) Wenn után KATI-szórend van, a mellékmondat pedig fordított szórenddel kezdődik:

"Wenn wir Schluss gemacht haben, war das eine Katastrophe für mich." Mondjuk jobb lenne így: "Es war eine Katastrophe für mich, wenn wir Schluss gemacht haben."


11) A "dass" után is KATI-szórend van, a "werden" ragozása ich-ben "werde", és nem "wird".

"Ich hoffe, dass ich wird die Liebe wiederfinden." Ehelyett: "Ich hoffe, dass ich die Liebe wiederfinden werde".

(Ha nagyon extrán németesek akarunk lenni, akkor használhatjuk a köznapi németből már kikopott második múltidőt, ami Göthe-i magasságokba emeli a szöveget, de egyáltalán nem kötelező: "Ich hoffe, dass ich die Liebe wiedergefunden haben werde", ami olyan, mint az angol Future Perfect).

Amúgy jó a szókincsed, szépen használod a kifejezéseket, csak látszik itt-ott a nyelvtani hiányosság. A szórendekre nagyon figyelj, mert erre épül a német élőbeszéd, ezen nem lehet változtatni, és nem is nagyon fog kikopni (a közeljövőben tuti nem).

2014. dec. 7. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

ja, még a 6. ponthoz hozzáfűzném, hogy az ein Jahre danach nem jó, ugyanis a Jahre az többesszám, a danach-ot pedig nem így használjuk.

"Ein Jahre danach" helyett "Nach ein Jahr"

2014. dec. 7. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen! :D
2014. dec. 7. 21:58
 4/6 anonim ***** válasza:
Liebe ist ein schönes Gefühl. Das erste Kribbeln im Bauch, der erste Kuss, das ist eine tolle Zeit im Leben. Ich werde die Story von meiner ersten großen Liebe erzaehlen. Meine erste große Liebe habe ich im Urlaub kennengelernt, damals war ich 15 und sie fünfzehn. Es war Liebe auf den ersten Blick. Am Anfang waren wir beide so glücklich, alles lief gut. Wir verbrachten den ganzen Urlaub zusammen. Wir konnten stundenlang einfach nur Handchen haltend dasitzen. Wir gingen zusammen schwimmen, shoppen und essen. Wir hatten lange Telefongespraeche geführt. Aber ein Jahr danach war es nicht mehr wirklich gut. Wir haben nicht mehr so viel Zeit miteinander verbracht. Ich weiß nicht, was das Problem war. Sie war nicht eifersüchtig, aber ich auch nicht. Als wir Schluss machten, war das für mich ein Weltzusammenbruch. Ich war sehr traurig. Doch die Zeit soll alle Wunden heilen. Das war die Erzählung von meiner ersten großen Liebe. Ich hoffe, dass ich die Liebe wiederfinden werde
2015. febr. 19. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

A "nach ein Jahr" nem jó-

A "nach" után Dativ van

2015. febr. 19. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Hát kissé giccses lett -

Legalább beleírhattad volna, h "még mindketten nagyon fiatalok voltunk"

2015. febr. 19. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!