Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Nyelvtanulás » Miért kell kötelező nyelvvizsg...

Miért kell kötelező nyelvvizsgát csinálni 2020-tól annak, aki egyetemre szeretne menni?

Figyelt kérdés

Jó, oké, ez egy költői kérdés, igazából a véleményekre vagyok kíváncsi, hogy ki mit gondol erről.


Nekem 2 nyelvvizsgám is van, már van egy BSc diplomám - tehát engem nem érint igazán a dolog, DE felháborítónak tartom, hogy ilyen helyzetbe kényszerítik a diákokat a jelenlegi közoktatási színvonalon. Én speciel vidéken jártam gimibe, ahol BORZALMAS volt a nyelvoktatás. Azért van 2 nyelvvizsgám, mert baromi jó a nyelvérzékem, amit olvasok/hallok, azt már tudom is kb, tehát én nagyon szerencsés vagyok, soha nem kellett se a nyelvtannal, se a szavakkal gürcölnöm. DE láttam az osztálytársaimat, hogy mennyire küzdöttek óráról órára, hogy a középszintű érettségit is alig bírták megcsinálni, míg én 0 készüléssel majdnem 100%-ra írtam, nem értették amit a tanár magyaráz, stb.


Oké, nem egy nagy dolog a középszintű nyelvvizsga, de láttam, hogy mennyit küzendek az osztálytársaim mert nem jó az oktatás - és tény, pl németből gimiben az órák 90%-án EGYETLEN feladatot megcsináltunk, és ennyi + néha 1-2 nyelvtani dolgot felírt a táblára a tanár. És sajnos sokuknak nem volt anyagilag megengedhető, hogy magántanárhoz járjanak. Ilyenkor mi van? Így járt az, aki tanulna, de sz*r a rendszer és nincs pénze.


Miért kell elbutítani az országot? Egyre jobban süllyedünk a béka s*gge alá, az annyira elkeseírtő. =(

Komolyan, az én leendő gyerekem így hova fog iskolába járni, milyen oktatásban lesz így része???



2019. febr. 8. 10:16
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
90%

A butulas, az oktatas szintje nem csak Magyarorszagon csuszott le, hanem az egesz vilagban. Tobb orszag lakosainak ugyanaza panasza mint neked. Nezd mar meg a tanarok milyen szo ten vannak tudasban, milyen eletformat uznek. Regen a tanarokra felneztunk, peldakepek voltak, de most...

Csak egy pelda: mai kerdes itt - kerdezo anglisztikara, utolso evebe jar, angol tanar lesz, de megkerdezi, has e az, ha nem tud folyekonyan angolul beszelni. Szerinte, irni, olvasni tud, legtobb dolgot megert, de csak makkogva tud valaszolni. Egy okostojas valaszt az volt, attol fugg hol akar tanitani. Ha kicsiket, altalanosban, akkor minden OK.


Szoval ezek utan mit varsz, miert is csodalkozunk, hogy az van ami van?

2019. febr. 8. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
33%

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok__nyelv.. Atyaeg!😂😂


Persze ez attól is függ pl., hogy hány éveseket szeretnél tanítani. Ha alsósokat, kicsiket az alapszintű angolra, az nem követel meg nagyon magasszintű angoltudást, inkább a gyerekekkel való jó bánásmódot.

2019. febr. 8. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
91%

Abban igazad van, hogy nem jó a nyelvoktatás a legtöbb iskolában.

Viszont sokszor a diákok sem teszik oda magukat egyáltalán. 24 éves vagyok, 5 éve végeztem a gimiben (jól emlékszem még a gimis évekre), most pedig tanárszakos (konkrétan nyelvtanár) hallgató vagyok, a gyakorlatomat csinálom.

Elképesztő, hogy rengeteg (rengeteg!) amúgy jó eszű gimist mennyire nem érdekel a nyelvtanulás. Igen, sok a rossz tanár, sok a rossz módszer, de akkor is van heti (legalább) 4 órájuk, legalább 4 éven keresztül egy adott idegen nyelvből (plusz előtte általánosban), azért aki tényleg RENDESEN odafigyel órákon, RENDESEN felkészül otthon az órákra, KÉRDEZ, ha valamit nem ért, ODATESZI magát, akkor 12. osztály végére nem olyan nagy dolog egy darab középfokú nyelvvizsga.

De én azt láttam a saját gimimben, és azt látom most a gyakorlat alatt is, hogy a gyerekek jelentős része egyáltalán nem figyel órán, rosszabb esetben bohóckodik és a többiek sem figyelnek miatta. A házikat órák előtt másolják le gyorsan egymásról, pedig ha otthon ezzel töltötte volna azt a 10-15 percet, az bizony nagyon sokat tud számítani. Amikor angolul kellene párban, csoportban beszélgetniük, végig magyarul megy a duma és nyilván nem is az anyagról. Pedig ha minden órán azt a 10-15 percet tényleg angol beszéddel töltenék, rengeteget segítene.


Persze lehet a tanárokat, a tankönyveket és a rendszert hibáztatni, de én azt hiszem, hogy egy GIMNAZISTA, értelmes, 15-18 éves fiataltól már elvárható, hogy magától is hozzátegyen valamit - hogy ha a tanár megadja a lehetőséget a tanulásra, gyakorlásra, akkor éljen ezzel a lehetőséggel, és pl. a beszélgetős gyakorlat alatt ne a következő órára írja a leckét a pad alatt.


Így, hogy érettségiig kötelező lesz egy nyelvvizsga, talán a gyerekek is jobban felfogják, hogy bizony érdemes odafigyelni az órán, megírni azt a leckét, angolul beszélni a beszélős feladatnál. Mert lehet azt mondani, hogy egy jó tanár rá tudja venni őket a tanulásra, de amikor az egyébként okos 17 éves a képembe röhög és megaláz órán, majd folytatja az otthonról hozott képregénye olvasását, az szerintem nem az én hibám, és nem miattam nem fogják felvenni az egyetemre...


Valamilyen szintre eddig is el kellett jutniuk nyelvből, mert egy középszintű érettségi legalább kellett, attól meg azért nincs annyira borzasztóan elérhetetlen távolságban a nyelvvizsga - főleg, hogy a többség (akik egyetemre készülnek) nem 2-es, 3-asra szokta megírni az érettségit, hanem azért van egy viszonylag erős nyelvtudásuk, onnan a középfokú már nem lenne messze.


A másik: a diplomához már most kell nyelvvizsga. Tapasztalataim szerint sokkal könnyebb a frissebb nyelvtudással, érettségi előtt letenni a nyelvvizsgát, mint hogy valaki elmegy egyetemre, ott évekig nem foglalkozik a nyelvvel, aztán amikor diploma előtt kellene a vizsga, rájön, hogy hoppá, már töredékére emlékszik csak annak, amit érettségi környékén tudott. Mert sokan fogadkoznak, hogy majd az egyetemen alatt megtanulják rendesen a nyelvet, de aki elmegy egy nehezebb szakra, esetleg mellette dolgozik, bulizik, stb., az sokszor túl későn döbben rá, hogy hoppá, kellene egy nyelvvizsga is, és évek óta nem foglalkozott a nyelvvel...


A magánórák baromi drágák, és igen, sokan nem tudják fizetni, de én nem is értem, miért kell mindenkit egyből magántanárhoz küldeni. Rengeteg anyag áll rendelkezésre az interneten manapság, amiből egyedül is tanulhatna, vagy pár osztálytárs összeállhat és tanulhat néha közösen, biztos van, amit egyikük jobban ért, mint a másik, egymásnak magyarázhatnának. A beszélgetést is úgy tudnák a legjobban gyakorolni, hogy összeülnek páran (tök ingyen), és mondjuk heti kétszer fél órát beszélgetnek (ha magántanárra lenne idő, akkor erre is). Ez már rengeteget segítene, mielőtt rögtön vagyonokat költenek a családok nyelvtanárra, ki kellene próbálni egyéb eszközöket... Manapság tele az internet nyelvtani magyarázatokkal, videókkal, olvasmányokkal, szókincsfejlesztő játékokkal, stb, teljesen ingyen. Ja, hogy ezzel is otthon, suli után kellene foglalkozni? De a magántanárral is, nem?


Még egy dolog jutott eszembe, sok egyetemi szakon kell idegennyelvű szakirodalmat olvasni, vagy ott a lehetőség Erasmusra menni, külföldi kapcsolatokat ápolni, stb., ezek mind könnyebbek, ha gimnázium alatt sajátítja el valaki legalább középfokon a nyelvet.


Szerintem aki tényleg egyetemre akar menni, és egyetemre való, azt nem a nyelvvizsga fogja megakadályozni a céljai elérésében. Persze van, akinek komoly nehézségei vannak a nyelvvel, mert ehhez is kell egy érzék, de akkor neki egyeteme alatt kellene ugyanúgy megszenvednie ezzel, mert a diplomához most is kell nyelvvizsga.

2019. febr. 8. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
26%

Az én egyik gyermekem a gimis oktatásra támaszkodva középfokúzott harmadikban, pedig a lustaság szótári alakja lehetett volna. :D

Az egy nagy igazság, hogy aki akar valamit, az talál utakat is.

Az is egy nagy igazság, hogy manapság az emberek nem akarnak semmibe munkát belefektetni, elvárják, hogy majd letérdeljen eléjük a tanár, utánuk vigye délután a füzetet, és akkor majd esetleg nagy kelletlenül firkálnak valamit.

Ezeknek tán jobb is lenne, ha kihullanának a társadalom, az evolúció és az oktatás rostáján, csak akkor k* néptelen lenne a bolygó. :D


Gyönyörű ez humor, hogy attól butul el az ország, hogy emelik a szintet. :D Csak akkor miért nem abban a kategóriában van?

2019. febr. 8. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 A kérdező kommentje:

#1, azért a felsőoktatásban is lehet keresni a hibát. :D Könnyen lehet, hogy az említett angolszakos hallgató nem fektet bele elég energiát, lehet, hogy az oktatás nem fektetett elég nagy hangsúlyt erre a részre, és az illető most jött rá, hogy ebben gyenge.


#2, én nem is állítottam azt, hogy minden gyereket sajnálni kell, nyilván nekem is volt olyan osztálytársam, aki telesz*rta a nyelvórákat. Aki nem nyelvszakos, annak heti max 3 órája van egy idegennyelvből, az nem túl sok, főleg ha nem jó a tanár, ráadásul ha nem nyelvszakos, akkor emelt matek/töri/kémia/stb szakos valószínűleg, amikből baromi nagy anyagot adnak le egy normális gimnáziumban - én emelt kémiás voltam, és őszintén szólva ha nem lenne jó a nyelvérzékem, nem tudom, hogy hogy feccöltem volna bele még a nyelvórákba is energiát az elmelt kémia mellett + a matekot önállóan toltam ezerrel, mert mérnök BSc-t szerettem volna végezni. Tehát ahhoz, hogy egy diák kevés nyelvórával, átlagos/rossz képeségekkel tudjon nyelvvizsgázni, ahhoz nem csak az kell, hogy ő otthon tanuljon, hanem elengedhetetlen egy jó tanár is, aki alapot ad ahhoz, amit ő otthon tanul. Nem tud szétszakadni senki sem, és ezt sokszor elfelejtik.

Kérdezni merni kell - de nem mindegy, hogy kinél. Általánosban soha senki sem kérdezett semmit, mert a német tanár idegebeteg volt, és nonstop ordított - így hogy kérdezzen egy diák, ha csak leordítják és megalázzák azért, mert nem tud valamit? Szóval itt megint képbe jön az, hogy szükséges egy normális tanár, aki nem csak a tananyagot adja le jól, hanem emberileg is megfelel.

Ha pedig megaláznak téged, de te nem tudsz kiállni magadért és rendet tenni - akkor nem vagy tanárnak való, már bocsánat. Volt olyan tanárom, aki egy cuki muki nő volt, mindenki imádta, de amikor 1-2 nagyszájú osztálytárssal elszaladt a ló, olyan tekintélyparancsoló tudott lenni, hogy rögtön visszavettek az arcukból és ment zavartalanul tovább az óra, és senki sem utálta érte se semmi, mert egyébként jó tanár volt és emberileg is normális volt. Sajnos a mai világban ez kell ahhoz, hogy tanítani tudj, és ha nem megy, akkor nem vagy tanárnak való.

Egyébként idegennyelvű szakirodalomnak kb SEMMI KÖZE a valódi nyelvtudáshoz. El lehet úgy sajátítani a szakirodalmat, hogy a való életben nem tudsz megfelelően kommunikálni, két különböző dolog. Szakirodalmat olvasni nyelvtudás nélkül olyan, mintha matekot tanulnál. Érted, a feladatokat felfogod, meg tudod oldani őket, DE a hétköznapi életben nem igazán tudod alkalmazni.


#3, tök jó, hogy a gyerekednek is jó a nyelvérzéke! DE erre miért is kell ennyire büszkének lenni? Szerencsés a gyereked, jó génjei vannak ehhez, ennyi. De kb úgy írod, mintha ez olyan hű de nagy, elismerésre méltó dolog lenne, hogy lusta disznóként megcsinált egy középfokú nyelvvizsgát. Nem tudom, én sose nagyzoltam a jó nyelvérzékemmel így..

A 2-es válaszolónak szánt válaszom első bekezdése neked is szól: aki nem nyelvszakos gimiben, az más tárgyat/tárgyakat tanul emelt óraszámban, ahol baromi nagy tananyagot adnak le, és nagyon sokat kérnek számon. Oké, mindenki talál utat, ha akar, de szétszakadni nem lehet. Unokatesóm emelt kémia-emelt bioszos volt, átlag napi 8 órával, azaz 8-15-ig bent volt, 4-re hazaért, és még ezután kezdett el készülni a következő napra. Szerinted normális dolog lenne, hogy egy kamasz, aki szeretne tanulni és fejlődni, éjfélig tanuljon délután 4-től, mert sz*r az oktatási rendszer? Mert unokatesómnak ezt kellett elszenvednie 4 évig, mert rossz is a nyelvérzéke, nagyon szenvedett az angollal, és az ország egyik legerősebb gimijébe járt. Persze, meg is van az eredménye, mert nemsoká végez az orvosin kiváló eredménnyel, DE nem tartom elfogadhatónak, hogy valakinek az emelt szintű tárgyai mellett azért kelljen otthon több órákat egyedül szenvednie, mert a gimnáziumban nem megfelelő a nyelvoktatás.

Lehet emelni a feltételek, elvárások szintjét, de ezzel együtt az teljesítéshez szükséges körülményeken is javítani kellene, szerintem.

2019. febr. 8. 12:16
 6/19 anonim ***** válasza:
58%

#2-es, egyetertek veled.

A nagyon resze amit irtal az otthon kezdodik a nevelessel.

Sok szulo “never” iskolara hajt, presztizs kerdest csinal ebbol, de ha ha gyerek nem akar, barhova viszik hulye marad. Meget nem annyira hires iskolaba, ha akar tanulni, akkor fog.

Azert azt se felejtsuk el, hogy az eletmod se a jobbra valtozik. Alkohol, drogbsem okosit.

En nem is antanarokat szolom le, hanem a modjat, ahogy tanitanak.

Vidzont az a kerdes amit belinkeltem az is rohej egy jovendobeli tanartol, meg egy-ket valasz is hozza.

#1.

2019. febr. 8. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
21%

"Nem tudom, én sose nagyzoltam a jó nyelvérzékemmel így.."

Szerintem te nwgyon hülye vagy, ki is szálltam ebből a szellemi kínzókamrából. :D

(Nem azt kell helytelenül következtetni, te végtelenül felfogóképtelen, hogy nagyzoltam (amit nem, lásd következő szavak), hanem a tényt, hogy a középiskolás oktatás elegendő... s akinek nem,az megtegyen hozzá saját maga)

2019. febr. 8. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
88%

Ha annó nekem is követelmény lett volna a nyelvvizsga akkor ma nem járok egyetemre. Gimnáziumban egy nagy szar volt a nyelvoktatás. Random témákról olvasgattunk és a munkafüzetet töltögettük.

Míg egyetemen bejártam 2 félévig nyelvvizsga felkészítőre, 4en voltunk összesen, heti 2x1,5 órát végigbeszéltünk angolul. Otthon nem tanultam kb semmit és így lazán meglett a középfokú.

2019. febr. 8. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
100%
Ja és az, hogy egyedül is meg lehet tanulni angolul az szép és jó, mert tényleg megértettem amit olvasok de meg sem tudtam szólalni kb.
2019. febr. 8. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 A kérdező kommentje:

#3, szerintem a te felfogóképességeddel lehet probléma!

Az, hogy a gyerekednek jó a nyelvérzéke és nem kellett foglalkoznia a nyelvtanulással, nem egyenlő azzal, hogy a középiskolai nyelvoktatás jó és elegendő, hanem azt jelenti, hogy a gyereked olyan beállítottságú agyilag, hogy ez könnyen megmarad neki. Azért, mert vannak ilyen jó képességű egyének, még nem lesz magas színvonalú a nyelvoktatás. Rám is csak úgy ragadnak a nyelvek, mégis amikor ültem a nyelvórákon, láttam, hogy a csoporttársaim nem értenek bizonyos nyelvtani összefüggéseket, többször is el kellett nekik magyarázni, több módszerrel, hogy megértsék, 5. alkalommal is megkérdezik, hogy az adott szó mit jelent, mert nem bírják megjegyezni, stb. Ennyi erővel az is elegendő "nyelvoktatás", ha csak feliratos videókat és filmeket nézek, mert rengeteg kifejezést és új szót onnan tanultam meg - nekem bevált, akkor másnak is megfelelőnek kellene lennie, nem? A te logikád alapján persze..


#8, tök jó, hogy az egyetemen meg tudtál tanulni angolul, gratulálok!



Szerintem a nyelvtudás nem tükrözi azt, hogy egy ember milyen jó szakember lehet(ne) egy adott területen, hacsak nem olyan területről van szó, ahol elengedhetetlen valamilyen nyelvismeret.

2019. febr. 8. 14:28
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!