Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Van értelme így a PhD-nak?

Van értelme így a PhD-nak?

Figyelt kérdés

Ötödéves orvostanhallgató vagyok és egyre inkább foglalkoztat a kérdés, hogy mit akarok csinálni végzés után.

Egyetem alatt TDKztam, most már kifejezettem olyan témán dolgozok, ami profilba vágna - stroke kutatás (állatmodell) és neurológus szeretnék lenni.

Mindenképpen gyakorló orvos szeretnék lenni, de nem feltétlenül az egyetemi klinikán, tehát annyira nem indokolt a doktori képzés, viszont mindig is úgy gondoltam, hogy az ember hozza ki magából a maximumot és a PhD képzésre pont így tekintek. Kérdés, hogy mennyire éri meg nekem ez.

Úgy gondoltam, hogy diploma után jelentkeznék nappali doktori képzésre és majd csak azután, vagy esetleg a disszertációs időszakban kezdeném a rezidensképzést, addig meg valami részmunkaidős dolgot csinálnék. Hallottam, hogy van olyan, hogy a szakképzés és a doktori párhuzamosan folyik, de őszintén nem tudom ez mennyire lenne kivitelezhető. Sarkallatos pont a fizetés, ugyanis ha doktorira mennék, az azt jelentené hogy még legalább 3-4 évig nem lenne olyan jövedelmem, mint rezidensként lenne. Nem szeretnék kutató lenni vagy tanítani különösebben (egyetem alatt demonstrátorkodom, de annyira nem az én világom). Megéri így? Sok ismerősöm egy "befektetésnek" gondolja a jövőre nézve, viszont számomra kérdés hogy a szakképzésből kieső 3-4 év megéri nekem ilyen formában.



2022. okt. 11. 17:11
 1/4 anonim ***** válasza:
92%
A helyedben a szakképzést tenném első helyre. Bolond időket élünk, most fontosabb, hogy jó jövedelmed és krízisbiztos állásod legyen, mint hogy kozmetikázd az életrajzodat. Szakorvosként pedig egy klinikai doktori iskolában munka mellett is PhD-zhetsz, egy csomó évfolyamtársam így csinálta. Nekem van PhD-m és szakvizsgám is, most közel a 40-hez utóbbinak látom hasznát, előbbinek annyira nem.
2022. okt. 11. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%