Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Nyelvek » Tudtok mondani olyan weboldalt...

Tudtok mondani olyan weboldalt, ahol meg lehet tanulni többféle nyelveket?

Figyelt kérdés
és viszonylag könnyen..

2018. ápr. 21. 09:32
 1/10 anonim ***** válasza:
Meg olcsón és gyorsan is, mi?
2018. ápr. 21. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
50%

Csak neked, csak most. ;) Ha elfogadsz egy javaslatot: gondolj arra, hogyan tanultad meg anyanyelvedet. Felejtsd el a nem hatékony poroszos-germán módszert, a magolást, a logika túlsúlyát.


Lehet és kell is persze nyelvtanozni - UTÓLAG, és éppenhogy csak. Utólag, amikor már ösztönösen beléd épült a beszéd. Mint a szervezetnek a nyomelem, kell. Kis mértékben. És meg van az ideje, helye mindennek.


Van pár kivétel: minden kezdet nehéz, érdemes elsőként az adott nyelv kulturális vonatkozásairól olvasni, valamint az ABC-t megtanulni, az írásrendszer alapjait is, de pár hét elteltével javaslom a két agyféltekés módszerekkel folytatni, örökkön-örökké, többnyire jobb agyfélteke hangsúllyal (olykor meg visszanézed, amit már ösztönösen tudsz, hogy vajon nyelvtanilag miért úgy van).


Szóval tanulj úgy idegen nyelveket, mint egy kisgyermek, de kiegészítheted a felnőtt kor adta lehetőségekkel.


Egy baba ugyanis sokkal könnyebben tanul élő embertől, mint tévéből, ez tehát bizonyos értelemben kivételt jelent (most hadd ne menjek bele az idegrendszeri érés és jellemzők vonatkozó ecsetelésébe, se pedig gyermekpszichológiába).


Szóval te mégis nyugodtan nézz filmeket idegen nyelven, javaslom. Vagy bármit, amit ösztönösen, érzelmileg megfog téged, pl ha szeretsz játszani, akkor játssz az adott idegen nyelven, stb.


ÉLMÉNY ÁLTAL TANULJ ELSŐSORBAN.


(Pár szó kiegészítésképp arról, hogyan tanuljuk anyanyelvünket, MAGZATI korunktól: amíg 1-2, esetleg amíg 3 éves nem lesz valaki, addig csak FIGYEL FIGYEL ÉS FIGYEL. Hallgatja a zajokat, beszédet, metakommunikációt figyel pl hanglejtést, mimikát stb. ÉS CSAK EZT KÖVETŐEN SZÓLAL MEG a kisgyermek először! Persze mi felnőttként EGY PICIT eltérhetünk ettől, tehát jó, ha azonnal gyakorlod is a kiejtést, miközben hallgatod a nyelvet, de amíg alapfokra nem jutsz, addig elsősorban hallgasd azt, figyeld, és kb fele annyiszor, negyed annyiszor mondd ki, ejtsd ki.)


Szóval a fentiektől függetlenül 80-90%-ban tedd azt, amit baba korodtól tettél ahhoz, hogy megtanulhasd anyanyelvedet:

két agyféltekésen tanulj idegen nyelvet, de többnyire némileg jobb agyfélteke hangsúllyal.


FONTOS TOVÁBBÁ (ez is inkább jobb agyféltekés funkció és hatékonyabb) :

nagyobb egységeket tanulj. NE SZAVAKAT, ILLETVE SZAVAKAT RITKÁN!


Tehát kifejezéseket, tőmondatokat, tagmondatokat tanulj, és ÉREZZ RÁ az értelmükre. Szó szerint fordítani és értelmezni súlyos hiba.


(Bal agyféltekés funkciók: merevség, logika, szögletesség, magolás, egy szempontúság, vagy kevés szempontúság, elemzés-részekre szedés - roncsolás, erős fókuszáltság, erős koncentráció, görcsösség.


Jobb agyfélteke: humor, érzelmek, játékosság, összefüggések keresése (szintézis), sok szempontúság, ösztönösség, ráérzés, megérzés, spiritualitás, asszociációk, teljesebb-tágabb tudatállapot, pl alfa agyhullámhossz (mint kisgyermekkorban többségében), analógiás gondolkodásmód, filozófia, művészetek...)

2018. ápr. 21. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
#2 köszönöm a válaszod, nagyon hasznos volt!
2018. ápr. 21. 20:34
 4/10 anonim ***** válasza:
31%
A 2. válaszoló válasza tele van pontatlanságokkal, és inkább pszeudotudományos szenzációgyűjtemény, mint valójában működő elgondolások összessége. Nagyon érdekesen és motiválóan hangzik, hogy vedd alapul, ahogy a gyermek tanul nyelvet, csak éppen fizikailag lehetetlen kivitelezni, mivel úgy tűnik, a nyelvelsajátítás ezen formája számunkra egyáltalán nem elérhető már. A magzati korban sehogyan nem tanulunk nyelvet, az pedig abszolút nem igaz, hogy a gyerek először figyel, és majd 3 éves korában szólal meg. Hiába teszi azt 80-90%ban, mint amit gyerekként, nem fog sokat segíteni. Szavakat tanulni kell megfelelő módon, kontextussal, és rengeteget belőlük; sokféle módszer létezik, a kommunikatív nyelvtanításon belül is. Az agyféltekés hókuszpókuszt már nem is kommentálom. Ne terjesszünk hülyeségeket, kérem.
2018. ápr. 21. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Talán...

Mégis hasznosnak tartom egy-egy részét

Pl filmek nézése, élmény által tanulás, kifejezéseket/mondatokat tanulni szavak helyett

2018. ápr. 21. 23:05
 6/10 anonim ***** válasza:
Természetesen, a lényeg, hogy használd a nyelvet, kommunikálj rajta, legyél motivált benne, legyen siekrélményed vele. Ha komolyan érdekel a nyelvtanulás, akkor ahhoz valamilyen tanfolyamot vagy tanárt kell keresned, sajnos nyelvtanulós weboldalakról, bár van belőlük ezerszámra, nem lehet igazából nyelvet tanulni. Ha magadtól akarsz hozzákezdeni, akkor is inkább egy rendes nyelvkönyvet javaslok, ha komolyan gondolod.
2018. ápr. 21. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

"A 2. válaszoló válasza tele van pontatlanságokkal, és inkább pszeudotudományos szenzációgyűjtemény, mint valójában működő elgondolások összessége. [...] Az agyféltekés hókuszpókuszt már nem is kommentálom. Ne terjesszünk hülyeségeket, kérem."


Tudod szakmailag bizonyítani?

Manapság nagyon is tejredőben vannak a jobb agyféltekés módszerek, pl szakirodalom:


[link]


A két félteke eltérő működéséről ezen a linken látható Jill Bolte Taylor, (a Harvard Pszichiátriai Tanszékének agykutatója) egy 20 perces videója. Taylor a saját agyvérzésén keresztül figyelhette meg agyi funkcióit, a mozgásában, beszédében, érzékelésében, öntudatában beálló változásokat: [link]


- SZAKIRODALOM:


Betty Edwards: Jobb agyféltekés rajzolás, Bioenegetic Kft. Budapest, 2009


"A jobb agyféltekés rajzolás egy olyan, Betty Edwards által kidolgozott rajzoktatási módszer, amely gyakorlatba ülteti az agykutatás rajzolással kapcsolatos eredményeit. Az egyszerű gyakorlatok segítségével az ötnapos tanfolyam eredményeként a rajzkészségben ugrásszerű fejlődés áll be.


Betty Edwards a Los Angeles-i Venice Középiskolában rajzot tanított, és azt boncolgatta, hogy a diákoknak miért okoz nehézséget lerajzolni azt, amit látnak. Próbálta megfejteni, hogy amikor láthatná egy diák, hogy pl. az asztalon levő bögre alja íves, akkor miért rajzolja mégis egyenesre, mintha nem venné észre.


Egyre inkább úgy érezte, hogy egy látásmódbeli problémáról van szó. Mikor megismerte Roger W. Sperry (később Nobel-díjjal elismert pszichobiológus) 1968-ban megjelent kutatási eredményeit, úgy érezte, választ kapott rajzolással kapcsolatos kérdéseire.


Sperry munkájából kiderült, hogy az emberi agy két alapvetően eltérő gondolkodásmódot használ, az egyik verbális, elemző és sorrendet betartó, míg a másik vizuális, észlelő és ezzel egyidejű gondolkodásra képes. Az elképzelés, hogy valaki átvált egy hagyományostól eltérő gondolkodás- vagy látásmódra, egybevágott saját rajzolási tapasztalataival, és megmagyarázta a diákokkal kapcsolatos megfigyeléseit. Edwards komolyan elmélyült a témában, és azzal foglalkozott, hogyan tudná Sperry kutatási eredményeit a rajzoktatásban alkalmazni.


Az 1979-ben megjelent Jobb agyféltekés rajzolás című könyvben leírt, forradalmian új módszerrel világszerte már több millióan tanultak rajzolni, 2,5 millió eladott példányával népszerű, széles körben alkalmazott rajztankönyvvé vált."

2018. ápr. 22. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
55%

"Ha komolyan érdekel a nyelvtanulás, akkor ahhoz valamilyen tanfolyamot vagy tanárt kell keresned [...] Ha magadtól akarsz hozzákezdeni, akkor is inkább egy rendes nyelvkönyvet javaslok, ha komolyan gondolod."


Kb úgy teszel, mintha nem lennél tudatában, hogy a z utóbbi évezredek germános-poroszos oktatásmódszertana elavult, több, mint 80%-ban hibás, NEM HATÉKONY.


Mintha szerinted a tanárok jelentős százaléka hatékony volna.


Emberek milliárdjai tapasztalják, hogy az iskolai oktatás világszerte többségében nyögvenyelősek, nagyrészt túlbonyolítottak,

nem hatékonyak, sokszor EMIATT úgy mennek át emberek milliárdjai a vizsgákon, hogy a nagy részét el is felejtik utána.


TOVÁBBI SZAKEMBER (aki jogosan bírálja a megkövesedett poroszos módszertant, és alternatívát mutat, KUTATÁSI EREDMÉNYEKÉPEEN) :


dr Domján László, orvos, reumatológus, AZ ORVOSTUDOMÁNY KANDIDÁTUSA:


[link]


"Domján László (Budapest, 1953. április 20. –) orvos, reumatológus, az agykontroll magyarországi meghonosítója."


"Domján László A hatékony tanulás mesterfogásai 1.rész" c.

OKTATÓVIDEÓJA:

https://www.youtube.com/watch?v=DBhn3ggo0L4


IDÉZEM:


"...bár eredetileg orvos vagyok, azonban az agykontroll nevezetű módszert kutatom és tanítom, tehát azt, miként lehet agyunkat HATÉKONYABBAN használni problémák megoldására. ÁLLÍTOM, HOGY AZ AGY MŰKÖDÉSÉRŐL ÉS A TANULÁS FOLYAMATÁRÓL SZERZETT ISMERETEIM ma már körülbelül negyed annyi idő alatt tudnék megtanulni BÁRMIT, ÉS LEGALÁBB 10X OLYAN HOSSZÚ IDEIG EMLÉKEZNÉK AZ ÍGY TANULTAKRA, mint amikor középiskolába, vagy vagy az egyetemre jártam. Ráadásul remekül szórakozom is közben."

2018. ápr. 22. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Igen, tudom bizonyítani, javaslom, üss fel egy applied linguistics könyvet. Betty Edwards könyve azért népszerű, mert a benne leírt rajzolási technikák működnek, attól függetlenül, hogy ilyen agyi izékkel van megmagyarázva. De igazából ez itt mindegy, mert a nyelvtanulás nem rajzolás. Az agykontrolnak sincsen bizonyítva a hatékonysága, egy self-help könyvből lett népszerű.


"Kb úgy teszel, mintha nem lennél tudatában, hogy a z utóbbi évezredek germános-poroszos oktatásmódszertana elavult, több, mint 80%-ban hibás, NEM HATÉKONY.


Mintha szerinted a tanárok jelentős százaléka hatékony volna.


Emberek milliárdjai tapasztalják, hogy az iskolai oktatás világszerte többségében nyögvenyelősek, nagyrészt túlbonyolítottak,

nem hatékonyak, sokszor EMIATT úgy mennek át emberek milliárdjai a vizsgákon, hogy a nagy részét el is felejtik utána."


Ekkora strawmant régen láttam, inkább nem is mondok semmit.

2018. ápr. 22. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Tipikus mellébeszélést folytatsz, 82%-os. Tudatában vagy, hogy tévedsz, pontosan ezért jelented ki, hogy

"inkább nem is mondok semmit".


Tehát elismerted tévedésedet azáltal, hogy azt írod: "inkább nem is mondok semmit".


Holott alátámaszthatnád, légyszíves, szakmai érvekkel a meglátásaidat.

(Egyelőre mégse teszed.)


Ehelyett inkább csak fröcsögsz... Szakmai érveid meg sehol.

2018. ápr. 23. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!