Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Szokások, etikett » A reklámoknak nagyobb felelőss...

A reklámoknak nagyobb felelőssége van a kultúra alakításában, mint a médiának összességében? (2 kérdés)

Figyelt kérdés

Most olvastam Puzsér véleményét a reklámokról, és szerintem igaza van abban, hogy hazugságokra építenek, és ezért is lehet káros hatással a fogyasztókra. Ezt szeretném kiemelni belőle:

"Hamis tényt állítani valóban nem lehet, hazugságot sugalmazni, húszéves lányok képével negyvenes nőknek szemránckrémet árulni viszont annál inkább lehet és érdemes. Nincs még egy szakma, amelynek művelői ilyen önérzetesen utasítanák vissza a szembesítést a maguk korruptságával."  

[link]


1. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek ugyan ez nem elmondható az egész médiáról? Tehát amikor nők és férfiak egyaránt sminkben, megvilágítással, megvágva és átphotoshopolva szerepelnek tévében vagy újságokban, az nem ugyan olyan hamis képet mutat kifelé?


Vagy itt egy másik rész a cikkből:

"Az viszont már hadd ne férjen bele, hogy a tudatipar helytartói anorexiás modellek ezreit felhasználva károsítsák nők nemzedékeinek testképét, majd e tevékenységük valamennyi testi és lelki következményét az egyénekre meg a társadalmakra hárítsák. Miért is viselné azokat a marketingszakma?"


Viselhetné, de nem lehet legalább ennyire káros arról az igazságról cikkezni, hogy ismert emberek hasonló modell-típusú nőket keresnek maguk mellé párnak? Vagy egy ilyen egyszerű és őszinte kijelentés, hogy "én a vékony nőket kedvelem"? Nőket pontozni fényképek alapján? 


2.Szerintetek a médiában szereplő embereknek nincs abban felelősségük, hogy ne mérgezzék saját őszinte gyarlóságaikkal a kultúrát? 



2020. jan. 10. 20:29
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

A reklámnak azért könnyebb a dolga, ilyen szempontból, mert azt nem te döntöd el, hogy még akarod-e nézni. Hanem zúdul rád. Pl. meg akarsz nézni egy youtube klippet, de közbejön egy reklám, amit kénytelen vagy megvárni és átugrani.


Amúgy nehéz ezzel vitatkozni, szerintem tök igaza van ebben.


Bár tegyük hozzá, könnyű a "gonosz médiát" ostorozni, azért ez inkább a tyúk tojás esete: a rossz ízlés és a gyarlóság gyártja és fogyasztja is egyben. Az emberek (többsége) maga is asszisztál hozzá, az a helyzet

2020. jan. 11. 03:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
Elolvaaom
2020. jan. 11. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:

Akkor azt kérdezem, hogy egyáltalán el lehet választani a médiát a reklámoktól? Mondjuk nem lennének reklámok, de közszereplők kirakhatnanak közösségi oldalakra képet arról, hogy hol nyaraltak, kinél ettek, mit ittak?

Egyáltalán nyilatkozhat egy közszereplő a magánéletéről?

Mert szerintem ahogy a reklámok a tudat alattira hatnak, ugyanúgy működik ez szimpátia alapon is. Szóval, hogy én mondjuk bírom Puzsér kritikáit, ezért követem a dolgait, és mondhatom én a tudatos részemnek, hogy engem csak az officialPuzsér érdekel, mégis ha rákeresek a névre, bele fogok futni a magánPuzsér véleményébe is, és kíváncsi leszek rá. Persze van nekem saját véleményem, és nem hagyom hogy befolyásoljon a magánPuzsér az ő elgondolásaival, ami nem elvi alapon létezik, hanem a saját ízlésvilágából következik, de mivel alapvetően szimpatizálok a nézeteivel, tudat alatt kihat az én ízlésvilágomra az övé, pont úgy ahogy a reklámok ráhatását sem tudom kikerülni. Azzal a különbséggel, hogy Puzsér ezt talán nem szándékosan teszi (más meg talán úgy tesz, mintha nem szándékosan tenné). Most akkor az én hibám, hogy meghallgatom a magánPuzsért is, vagy akkor ne érdekeljen az officialPuzsér se, hogy biztosan ne befolyásoljon semmi és senki a döntéseimben? Oké, hogy más embereket is meghallgathatok, de aki a médiában szerepel, az sokkal több emberhez eljut, és nem csak az számít, hogy ez a több sok vagy kevés, hanem maga a közeg, ahol ez történik. Nekem a töritanárom azt mondta, hogy neki is van véleménye az aktuálpolitikáról, de ő a törióra keretein belül erről nem foglalhat állást, akkor sem ha megkérdezzük róla egy tananyag kapcsán. Órán kívül, mint magánember elmondhatja. A média is olyan, mint egy előadóterem, és hiába mondaná azt valaki a hallgatóknak, hogy én most úgy jöttem ide mint egy szülő, ha egyszer mindenki tudja, hogy töritanár és úgy mondja el a véleményét az oktatási rendszerről.

És ha valaki tudja magáról, hogy vannak emberek, akik hallgatnak rá, akkor nincs ugyan olyan felelőssége, mint a mindenhonnan ránk zúduló reklámoknak? Ha én egy tinédzser lány vagyok, és Puzsér azt mondja ő a vékony nőket szereti, és teszi ezt annak tudatában, hogy a reklámok hatására a vékony 50 kg alatt indul, akkor nem kellene meghatároznia a vékonyság pontos paramétereit tól-ig határokkal, nehogy a már így is elég kárt elszenvedett testképemet károsítsa tovább az ő egyéni ízlésének kinyilvánításával?

Különben is, nem lehet, hogy mi emberek tényleg felszínesek, hiúak és előítéletesek vagyunk és ezt használja ki a reklámszakma? Akarunk cukormentes kólát inni anélkül hogy lemondanánk az eredeti ízről? Akarunk vizet inni helyette? Akarjuk olcsóbban venni mesterséges ízesítővel mint természetessel? Nem ránk reagál a piac amikor édességet akarunk bevinni víznek megfelelő kalóriatartalommal, és gyakrabban mint drágán? Biztos, hogy a reklám hárítja az egyénekre a felelősséget és nem mi keresünk kifogásokat arra, hogy miért akarunk 40 évesen 20-nak látszani? Nem az van, hogy 40 év felett esélyes hogy lecserélnek 20-30 évesekre, és meg akarjuk venni magunknak azt az 5-10 évet, hátha nem raknak félre? Nem az van hogy a tinilányok a testükön kívül nem találtak semmi olyan értéket magukban amit a környezetük elismert volna? Nem ezért éheztetik magukat? Nem az elfogadásért, szeretetért, hanem mert a reklámokban modellcsajok kenegetik egymásra a naptejet? Nem ezt látjuk egyébként is magunk körül, hogy a fiatalabb, a vékonyabb, a sportosabb, a cukibb, az egyszerűbb, az olcsóbb, a hangosabb, az erősebb lesz a befogadhatóbb, a kedveltebb? Nem egymással vagyunk ilyenek? Én ezt nem tudom mind a reklámszakmára hárítani, pedig egyetértek azzal, hogy igénytelenek és minőségromboló hatásuk van, de az egyén felelőssége ehhez képest nem elhanyagolható a társadalmunk formálasában.

Bevallom, én nem tudom külön kezelni a médiaszemélyiséget az embertől. Ha akarom, ha nem, engem befolyásol valamennyire, hogy mennyire szimpatizálok azzal, akit hallgatok valamiről. Igyekszem, meg minden, de ha ennek ellenére is felismerem magamon, hogy nem tudok elvonatkoztatni ettől, akkor a tudatalattimra talán még nagyobb hatással vannak dolgok, amiket észre sem veszek. Viszont ha ez igaz, ha ennyire ki vagyunk szolgáltatva a médiának, akkor a média azt csinál velünk tömegekkel, amit csak akar. Miért állna meg a reklámoknál, meg a választási kampányoknál egy olyan iparág, ami tömegeket képes manipulálni anélkül, hogy észrevennénk? Pl, honnan tudja Puzsér, hogy őt nem csak ugyanúgy felhasználja a média a saját céljaira, miközben azt gondolja, ő valóban a saját nézeteit hangoztatja? Mi van ha csak azt hisszük, hogy tudjuk mikor minek a hatása alatt állunk, de már rég nem a valóságban élünk? Kinek hihetnénk el bármit magunkon kívül, ha minden információ manipulálható, és mit hihetünk el magunknak ha a tudatalattink ennyire meghatározza a valósághoz való viszonyunkat?

Nem vitatkozni szeretnék, hanem ezeket kérdezem.

Egyszer mintha erről is mondott volna valamit a Puzsér, csak nem emlékszem hol. Hogy aki mindent elhisz bolond, aki semmit az őrült. De egy olyan szakaszon, aminek ez a két végpontja létezik, hogy lehetne bármelyik köztes pont normális?

2020. jan. 11. 22:22
 4/14 anonim ***** válasza:

Megpróbálok sorjában válaszolni rá, jók a kérdéseid, viszont elég sok mindent feszegetsz… (én voltam az 1-es)

„tudat alatt kihat az én ízlésvilágomra az övé, pont úgy ahogy a reklámok ráhatását sem tudom kikerülni”

Igazából mindenki hat mindenkire valamilyen szinten. Ha teszem azt, kiírok magánemberként valamit a facebookra, vagy csinálok egy videót (tök mindegy, hogy trash vagy minőségi tartalom), rajtam és az x haverom/ismerősöm/rokonomon kívül ugyan senkit nem fog érdekelni, de egy kicsit akkor is hatással lesz azokra, akik azt megnézik.


És itt jön a képbe az, hogy „ha valaki tudja magáról, hogy vannak emberek, akik hallgatnak rá, akkor nincs ugyan olyan felelőssége, mint a mindenhonnan ránk zúduló reklámoknak?”

De igen, minél több helyre jut el a közlésed, minél több ember olvassa/hallja, amit mondasz, annál nagyobb a felelősséged.

„Különben is, nem lehet, hogy mi emberek tényleg felszínesek, hiúak és előítéletesek vagyunk és ezt használja ki a reklámszakma?”

De, ez bizony könnyen lehet. Kereslet-kínálat, vagy mint már mondtam, tyúk-tojás esete. Mi (nem konkrétan mi, hanem mi mint emberek) gyártjuk saját magunknak a reklámot, a kólát és mi is fogyasztjuk el. Az már viszont kérdés, hogy lehet-e pozitívan befolyásolni az ízlést és az igényeket, hogy a kínálat ahhoz igazodjon (pl. ha senki nem nézi a való világot -> megszűnik a műsor). Szerintem egyébként lehet. Csak ez is olyan, mint a dolgok általában: sokkal könnyebb mélyebbre süllyedni, mint „felemelni” az igényszintet.


„Egyáltalán nyilatkozhat egy közszereplő a magánéletéről?”

Na várj, nagyon más az, ha a magánéletedRŐL nyilatkozol (hol, mikor, kivel mit vacsoráztál, kivel d+gtál, mit sz+rtál) vagy magánemberKÉNT mondasz véleményt valamiről! Mert úgy vettem ki, mintha egy lapon említetted volna, de bocs, ha nem így volt. A töri tanáros példádra: egy tanárnak meg van szabva, mit mondtat órán. Képzeld el, ha órán a tanár elkezdené valamelyik pártot fikázni. Nem erről kéne szólnia egy töri órának. (hanem ezernyi másról, de most ne menjünk bele). De miért ne mondhatná el óra után a véleményét pl. az oktatási rendszerről? Ha az hasznos vélemény, és helytálló?

Ha gondolod, beszélhetünk privátban erről, mert nem biztos hogy sikerült válaszolnom, ami érdekelt volna.. csak így kiragadtam egy-egy kérdést :)

2020. jan. 12. 03:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:

Nem egy lapon említem a két dolgot, de ettől még lehetnek egyformán káros hatással. Magánemberként nyilatkozni egy témáról rendben lenne, ha egy közszereplő lehetne magánember bárhol. Szerintem egy közszereplő addig magánember, ameddig nem a médiában mondja el egy témáról a véleményét. Azért, mert az emberek tudatalattija képtelen kettéválasztani a kettőt, főleg egyazon felületen.

Szóval egy nemközszereplő nyilatkozhat a médiában magánemberként és mondjuk szakértőként egyaránt, de egy közszereplő a médiában már soha többet nem lehet magánember. Éppen ezért nem lenne helyes elmesélnie, hogy neki mi a kedvenc filmje, étele, mi a hobbija, mert tömegek ízlését befolyásolja ezzel. Mondhatni reklámértékkel bír a magánvéleménye. Más elmondani, hogy mitől lehet jó vagy rossz egy film, mik a hibái és miért érdemes megnézni egy adott filmet, mint azt mondani, hogy szeretem vagy nem szeretem ezt a filmet.


Válaszoltál nagyrészt a kérdéseimre, és egyetértek abban, hogy lehet süllyeszteni az igényszintet, és ez szerintem is helytelen. De egyébként megengedett? Szóval hogy én mondhatom, hogy szerintem nem helyes gyorséttermi kaján élni, cigizni és alkoholt fogyasztani napi szinten, mert szerintem az nem tesz jót, de ettől még nem bűncselekmény ha valaki ezt teszi. Miét kellene, hogy a média feladatának érezze felemelni az igényszintet? Egy színházat még talán felelősségre lehetne vonni, mert van egy művészeti küldetésük, vagy valami, de a médiának van ilyen? Nem csak annyi, hogy szórakoztatni akarják a nézőt, és ehhez mindegy az eszköz?


Amire nem válaszoltál, az az, hogy te hogyan döntöd el mi igaz és mi a hazugság abból amit látsz, de ami nehezebb, hogy meddig? Mert írtam, hogy nem kell reklámnak lennie ahhoz, hogy mindig szépre sminkelt, jól öltözött, belőtt sérós embereket lássunk a tévében. Tudod is, hogy nem így néznek ki, nem is érdekel annyira hogyan is néznek ki, de ettől még a szemed megszokja a látványt. Nem igaz, hogy meg sem próbálunk ehhez igazodni, hogy nem ezt várjuk el magunktól és másoktól is. Miért ne műkődhetne ez olyan szinten, hogy ráterelgetik az ízlésedet filmekre, ételekre, pártokra, és a tudatalattidat használva sokkal erőteljesebben működtetve, mint amikor csak egy-egy ismerősöd oszt meg veled valamit? Hiszen ők csak a kis magánvéleményüket küldözgetik szét kép vagy videó formájában, na de akire sokan figyelnek, annak a véleményét talán fontosabbnak fogod érezni. Szóval te mennyire vagy biztos benne, hogy nem kizárólag csak érzelmi alapon hozol meg egy döntést, miközben elhitetik veled, hogy tudatosan teszed?

2020. jan. 12. 22:53
 6/14 anonim ***** válasza:

Üdv újra itt :) Bocs, hogy megint kiragadok, de így könnyebb válaszolnom

“egy közszereplő a médiában már soha többet nem lehet magánember”

Szerintem igen, nehéz annak megmaradni, szinte lehetetlen. Egy miniszterelnök (valamilyen szinten ő is közszereplő) vagy egy közismert tévés pl soha nem lesz úgymond egyszeri ember. (nehéz is lenne :D) Nagy dilemma, mert ha pl. országos ismertségű valaki, akkor már nem nagyon mondhat cask úgy akármit, mert mindennek lesz következménye. Pl. ha egyik közszereplő fikázza a másik közszereplőt. Vagy bármit. Vagy elmondja, melyik a kedvenc filmje. Igen, ezek mind-mind hatnak a nézőkre, fogyasztókra.


“Miét kellene, hogy a média feladatának érezze felemelni az igényszintet? Egy színházat még talán felelősségre lehetne vonni, mert van egy művészeti küldetésük, vagy valami, de a médiának van ilyen? Nem csak annyi, hogy szórakoztatni akarják a nézőt, és ehhez mindegy az eszköz?”

Bizonyos értelemben a színház is olyasmi, mint a media. Csak egy nagyon szűk réteg fogyasztja, nincs rá széles körben igény. A színház is közöl valamit. Sőt, szórakoztat. Nem abban az értelemben, mint egy standup, vagy egy jó film, de hasonló a célja. Mondom ezt én, aki nagyon nem vagyok színházba járó típus (sok éve nem voltam). Tudod, van az a régi mondás, miszerint “kenyér és cirkusz kell a népnek”. Na ezt a szerepet tölti be többek között a média. Legtöbb esetben szerintem nem is kell több, nincs semi “magasabb” küldetésük. Ezért amikor a média felelősségéről beszélnek, akkor elsősorban nem is a művészetet kérik rajta számon (nekem ne játsszanak Beethovent a rádióban művészet címén, mert agyf+ kapok :D), hanem azt, ha egy bizonyos igényszintet nem üt meg (ami persze mindenkinél más).


“hogyan döntöd el mi igaz és mi a hazugság abból amit látsz, de ami nehezebb, hogy meddig?”

Tapasztalat, tájékozottság… Amúgy témába vág és szerintem erre gondoltál

https://www.youtube.com/watch?v=11GQJC7YnOc

Az elején beszélnek arról, milyen az, aki mindent elhisz és aki semmit :)

“Szóval te mennyire vagy biztos benne, hogy nem kizárólag csak érzelmi alapon hozol meg egy döntést, miközben elhitetik veled, hogy tudatosan teszed?”

Szerintem csomó döntést érzelmi alapon hozunk meg. Miért akarják elhitetni? Egyrészt, mert a racionalitást magasabbra értékeljük, mint az érzelmeket. Másrészt, mert befolyásolhatóbbak vagyunk, jobban el tudnak nekünk adni bármit (ha reklámról beszélünk)

“akire sokan figyelnek, annak a véleményét talán fontosabbnak fogod érezni”

Szerintem ez tök természetes dolog, így működünk.

2020. jan. 13. 02:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:

Pedig nem kellene így működnünk, nincs ez így jól. Meghallgattam amit küldtél és emiatt most meg akarom nézni a Black Mirrort. Van többezer sorozat amit még nem láttam, mert talán nem is hallottam róluk, vagy akik meséltek róla, nem győztek meg. Most meghallgattam egy műsort, mert érdekelt a bolond-őrült dolog, és arra jutottam, hogy negnézem a Black Mirrort. Pedig nagyon odafigyelek miket ajánlanak mások, és nekem azoknak az embereknek a véleménye számít ebben jobban, akiket ismerek, tudom hogy már máskor is érdemes volt hallgatnom rájuk, vagy akiktől kérdezhetek a sorozatról mielőtt belekezdenék. De egy közszereplő, akit szívesen hallgatok mert érdekel amikről beszél, viszont csak onnan ismerem, hogy kikerülhetetlenül elém kerültek a posztjai és a videói a közösségi médián keresztül, nekem nem ismerősöm, nem tudhatja miket szoktam nézni, mi miért tetszene nekem, és én sem tudom tőle azokat megkérdezni ami nekem fontos a döntésemhez, és én mégis meg fogom nézni a Black Mirrort.

Van ez annyira tolakodó mint egy videó közben előugró reklám? Mert én úgy érzem van. Mégsem tudom eldönteni, hogy ez az én hibám, a médiáé, vagy a műsoré amiben több téma közül engem csak az egyik érdekelt volna, de kaptam mellé egy sorozatot is.

Sokat gondolkodtam ezen a bolond-őrült skálán, és mindig arra jutok, hogy erősen hajlok az őrültek felé, ha nem is gyártok hozzá komplett összeesküvés elméleteket, egyre nehezebben hiszem el azt ami a médiából jön. Még csak nem is feltételezem, hogy szándékos hazugság van mögötte, hanem hogy bárki aki részt vesz ebben, az szintén már egy megtévesztett, vagy részben megalkuvásra kényszerített valaki.

Számomra nehéz eldönteni, hogy mennyire paranoia ez részemről, de tényleg azt gondolom, hogy ezzel nem egyszerűen csak a fogyasztói szokásainkat lehet manipulálni, hanem mindent. Szóval, hogy egy ilyen rendszerben a szemétrevaló, betolakodó reklámok a kisebbik problémánk lenne.

2020. jan. 14. 22:33
 8/14 anonim ***** válasza:

"Van ez annyira tolakodó mint egy videó közben előugró reklám? Mert én úgy érzem van. Mégsem tudom eldönteni, hogy ez az én hibám, a médiáé, vagy a műsoré amiben több téma közül engem csak az egyik érdekelt volna, de kaptam mellé egy sorozatot is."



Én úgy gondolom, hogy ennyire nem kell mindenben a tolakodást látni. Persze, valamilyen szinten igazad van, hiszen nem akartál róla hallani.

De ha jobban belegondolsz, az egész életünk ilyen kis mozzanatokból áll össze. Pl. Elmész egy rendezvényre (egy kiállításra, koncertre vagy mittudom én), mit sem sejtve, csak hogy élvezd a zenét vagy mert végre nálunk turnézik a kedvenc előadód, ahol egyszer csak becsajozol és kiderül, hogy megtaláltad életed párját. Kerested? Nem. Azért mentél oda? Jó, potenciálisan igen, hiszen ferfi vagy :D (ugye? Ha jól értem) de nem ez volt a konkrét célod.


Na, a Puzsérral meg a Black Mirorral hasonló a helyzet. Nem gondolom, hogy egy szinten lenne a felugró ablakokkal, meg a való világgal.


Röviden:

Minden és mindenki hat ránk, csak egyesek másokat kihasználva megélnek belőle.

Na ez a nagy különbség!

2020. jan. 16. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:

Nincs azzal baj, ha valaki jól meg tud élni valamiből. Vagyis nem ez a probléma a reklámokkal.

Persze, hogy sokminden hat ránk, de ha már felhoztad példának, ha elmész egy rendezvényre és ott egy ismertebb ember, egyből őt veszed észre és nem azt a bárkit akivel összejöhetnél. Ettől tolakodó, maga a létük is, amiről természetesen nem tehetnek, biztos nekik sem mindig kellemes, de ettől még...

Te hogy találkoztál azokkal az emberekkel, akiket most követsz? Nem valószínű, hogy rákeresve a foglalkozásukra ők jöttek ki neked. Én megosztásokból. Felmentem a saját közösségi oldalamra és az ismerőseim által megosztott dolgok között rendszeresen előkerültek. Kíváncsi lettem, milyen cikkhez, videóhoz szólnak hozzá, és hozzászoktam a többször felbukkanó nevekhez, majd mikor találkoztam azzal a névvel, már ismerős névként azonosítottam be, ezért nem ugrottam át a róluk szóló cikkeket vagy bármit, hanem megnéztem azokat is. Nem tudom eldönteni mennyire csak rajtam, az én érdeklődési körömön múlt ez, hogy most ezeket az embereket követem. Úgy tűnik inkább azért érdekelnek, mert sokakat érdekelnek.

Miből következtettél arra, hogy férfi lennék? (Ez csak úgy érdekel.)

2020. jan. 16. 20:28
 10/14 anonim ***** válasza:

“Miből következtettél arra, hogy férfi lennék?” Nem is tudom.. Nyilván 50-50% de a fogalmazásodból valahogy úgy jött le :) Akkor bocs, ha tévedtem. A korodat már meg se merem tippelni :D

Igazából nem nagyon követek embereket, ha ismert személyekre gondolsz. Facebookon meg instagramon van egy pár, de ott se mindenki kimondottan média személyiség. Jórészt én is ismerősökön keresztül szereztem róluk tudomást, meg azokat jelölgettem be, akiket már korábban ismertem. Sok minden engem is azért érdekel, mert másoktól hallottam, pl. ha valaki ajánl egy-egy jó filmet, azt meg szoktam nézni, ha van időm, aztán utána már eldöntöm, tetszett-e vagy sem vagy hogy van-e valami mondanivalója számomra. De pl. a zenére ez már kevésbé igaz, mert sokfélét hallgatok de nagyon megválogatom mit, többségét én magam „kutatom ki” és vannak köztük szinte senki által vagy alig ismert számok vagy előadók is. Persze nagyobb valószínűséggel találom meg azokat, amiket sokan ismernek, de ízlésben soha nem az a mérvadó :)

2020. jan. 16. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!