Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Keresztényeket kérdezem! Ha...

Keresztényeket kérdezem! Ha az evolúció tudományosan bizonyított tény akkor Isten miért nem íratta be a Bibliába, hamár Isten sugallta?

Figyelt kérdés
Én mint keresztény elfogadom az evolúciót. Amikor megjelent az első ember, az volt Ádám és Éva, de örök életüek. A többit pedig tudjuk mi volt.

2020. aug. 22. 18:26
1 2 3 4 5 6 7 8
 51/71 Pombe ***** válasza:

Ja, még...


#47: "Azért baromság, mert azt írta, hogy az egy másik teremtés."


Pedig ha két teremtés zajlott egymás mellett a Földön, az magyarázatot adna arra, hogy Kainnak honnan lett felesége Nód földjéről. Érthetővé válna, hogy Ádámnak miért és kitől kellett védenie az Édent, meg hogy Ábelnek honnan lettek háziasított juhai nagy hirtelen. Tudható lenne így, hogy kik adtak már neveket az Éden körüli vizeknek, területeknek. Így már nem kellene azon se gondolkodni, hogy Havilah aranya mégis ki a bánatnak fontos annyira, hogy azt jónak tartsa. Az is világossá válna, hogy Kain kiktől félt, amikor ezt mondta: "bujdosó és vándorló leszek a földön, és akkor akárki talál reám, megöl engemet."...stbstb.

2020. aug. 26. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/71 anonim ***** válasza:

"Az a baromság, ha valaki két totálisan más teremtéstörténetet nem tart két külön teremtésnek."

Attól, hogy nem ugyanúgy van leírva, még nem lesz totálisan más történet. Ugyanarról az esetről beszél, csak máshonnan világítja meg.

"Ugye nem akarsz azzal a gyerekes érvvel visszavágni, hogy az 1Mózes2 teremtéstörténete csak részletezése lenne az 1Mózes1 6. napjában leírt emberteremtésnek? :)"

Nem tudom, ez miért gyerekes érv, de nyugodj meg, eszemben sincs ezt mondani, hiszen nem csak az emberről van szó a 2.fejezetben sem, hanem szó esik növényekről és állatokról is.

Szóval azért neveztem baromságnak, amit írtál, mert nem két teremtéstörténetről van szó. A két fejezet - mint már említettem - ugyanarról az esetről beszél, csak más szempontból világítja meg a dolgokat. A mérvadó az 1. fejezet, és ahhoz mérten értelmezzük a 2.fejezetet. És onnantól kezdve, hogy etiológiáról (bár ez így lehet nincs meg) van szó, butaság azon hőbörögni, hogy a 2.fejezet mennyiben más, mint az első.

2020. aug. 26. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/71 Pombe ***** válasza:

#52: "A két fejezet - mint már említettem - ugyanarról az esetről beszél, csak más szempontból világítja meg a dolgokat."


Totálisan más a két teremtési sorrend. Az egyik teremtés egy kertben zajlik, a másik meg az egész Föld felszínén. Az 1Mózes2-ben nincs még tenger se, így nincs tengeri élővilág teremtés se, és az 1Mózes2-ben nem egyszerre teremtődik az emberpár, hanem először a férfi, majd minden más élőlény, és csak ezután lesz a nő. Még a teremtést végző Isten megnevezése is más konzekvensen a két történetben (Isten / Úr Isten - ami még az eredeti héberben kissé jobban másabb értelmű). Még a szóhordozás is sok helyen ugyanarra a dolgokra megváltozik.


Ez nem két különböző szempont, hanem két minden tekintetben kibékíthetetlenül más történet.


Vannak érveid, vagy nincsenek? Egyáltalán olvastad a Bibliát?

2020. aug. 26. 00:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 54/71 anonim ***** válasza:

"Az egyik teremtés egy kertben zajlik, a másik meg az egész Föld felszínén."


Ugy ahogy mondod, az egyik fejezetben Isten kozmikus szemszögböl mutatja meg Mózesnek, a másik fejezetben meg emberi szemszögböl van bemutatva ugyan az az esemény.

A Bibliában sokszor van viszatérés ugyan arra a szerkezetre vagy eseményre, más szemszögböl

2020. aug. 26. 01:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/71 anonim ***** válasza:
0%

"Kainnak honnan lett felesége Nód földjéről."


Sehol sincs leírva hogy Kain hol nősült meg, sem az hogy mikor sem az hogy kit vett el.


Ádámnak és Évának sok fia és lánya született, Onnan szaporodott el az emberiség.

2020. aug. 26. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 56/71 Pombe ***** válasza:

Kedves Kreatti!


Írod(#54): "Ugy ahogy mondod, az egyik fejezetben Isten kozmikus szemszögböl mutatja meg Mózesnek, a másik fejezetben meg emberi szemszögböl van bemutatva ugyan az az esemény."


Ez idáig rendben lenne, ha a két történet ugyanolyan teremtési sorrendet mutatna be, de erről nincs szó. Nézd! Felsoroltam egy halom történést a Bibliából az #51-ben is, ami a kozmikus és a nem kozmikus szemszögben is homlokegyenes más és más. Ezeket kellene egyenként szemügyre venni, hogy azok a nézetedbe beleillenek-e. És szvsz. ez nagyon nem fog összejönni.


Sorolnám a nézeteddel a problémákat. A Biblia sehol semmi olyasmiről nem ír, hogy a két teremtéstörténet valójában ugyanaz lenne. Egyszerűen leír két eseményt, amelyek ugyanabból a kezdeti állapotból indulnak, vagyis ahol még kietlen a föld. A Biblia olyat se ír, hogy az 1Mózes1-ben megjelenő ember Ádám és Éva lenne, sőt, még igazán az se biztos abból a sorokból, hogy csak egy emberpárról lenne szó.


Ez a kozmikus meg nem kozmikus dolog szimplán ki lett szopikálva az ujjadból (vagy azokra hivatkozol, akik ezt tették at ujjacskájukkal, miközben azt füllentve, hogy szó szerint értelmeznek).


A te kozmikus és nem kozmikus szemszöged tehát semmilyen módon nem igazolható a Bibliából, mindössze csak egy lehetőség, és nem tény. Az én verzióm valószínűsége ugyanúgy létezik, hogy két teremtés zajlott egymás mellett, mivel a Biblia soraiból annak a lehetősége nem cáfolható.


Az én verzióm csak akkor érhet kevesebbet a tiédnél, ha be tudod mutatni a Bibliából azokat a sorokat, amik az én verzióm valószínűségét kisebbé teszik a te verziód valószínűségével szemben.


Na most, a te verziód mellett szerintem nincs egy alátámasztó biblikus ige se, és csak igyekszel valamivel megmagyarázni egy több ezer éves hiedelmet, ami a Biblia félreértelmezéséből adódott. Márpedig ha valóban szó szerint értelmezünk, akkor magasan alátámasztja a Biblia az én verziómat, és a tiédet meg konkrétan semennyire.


Kezdjük elölről. Most csak az első két sorolt problémámat.


Az 1Mózes1-ben minden után utoljára teremtődik meg az ember, a férfi és nő azonos időben. Az 1Mózes2-ben viszont elsőként a férfi jelenik meg, majd minden más, és végül utoljára csak a nő. Egyet tudunk érteni ebben? És ha igen, akkor ezt a problémát mennyiben oldja fel a kozmikus meg nem kozmikus nézeted?


1Mózes1: 11: "Azután monda Isten: Hajtson a föld gyenge füvet, maghozó füvet, gyümölcsfát, amely gyümölcsöt hozzon az ő neme szerint, amelyben legyen néki magva e földön. És úgy lőn."


Nézzük ugyanezt az egy Mózes2-ből:

8 "És ültete az Úr Isten egy kertet Édenben, napkelet felől, és abba helyezteté az embert, akit formált vala."

9 "És nevele az Úr Isten a földből mindenféle fát, tekintetre kedvest és eledelre jót, az élet fáját is, a kertnek közepette, és a jó és gonosz tudásának fáját."


Az 1Mózes1-ben a növényzet magától hajt ki fülből, mert nem Isten, hanem a föld hozza azokat (bár nyilván Isten tette képessé a környezetet és a föld anyagát arra, hogy ez történjen) és nem magból, mert csak később lesz maghozó tulajdonságú. Itt nem azonnali késztermékről van szó, hanem teljesen nyilvánvalóan egy lassú és folytonos önkifejlődés történik, ahol Istennek nincs semmilyen egyéb szerepe.


Az 1Mózes2-ben viszont ültetés történik, vagyis maggal rendelkező késztermékről van szó, aminek már csak növekednie kell, és amit már csak gondozni kell (Isten szerepe állandó a férfi megjelenéséig).


Vázolnád, hogy mennyiben jelent erre is megoldást a kozmikus meg nem kozmikus látószöged?

2020. aug. 26. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 57/71 anonim ***** válasza:

"Pedig ha két teremtés zajlott egymás mellett a Földön, az magyarázatot adna arra, hogy Kainnak honnan lett felesége Nód földjéről."

Mondta bárki is, hogy csak Ádámék lettek teremtve?

"Totálisan más a két teremtési sorrend."

De csak az elsőben van sorszámozva. Éppen ezért alapozunk arra.

"Az egyik teremtés egy kertben zajlik, a másik meg az egész Föld felszínén."

Az ember teremtése a kertben zajlik.

"Az 1Mózes2-ben nincs még tenger se, így nincs tengeri élővilág teremtés se"

Hová van az írva, hogy nem volt még tenger?

"1Mózes2-ben nem egyszerre teremtődik az emberpár"

Az elsőben sincs szó arról, hogy egyszerre lettek volna teremtve.

"először a férfi, majd minden más élőlény, és csak ezután lesz a nő"

Hol van az a 2.fejezetben, hogy előbb volt a férfi, mint az állatok?

"Még a teremtést végző Isten megnevezése is más konzekvensen a két történetben (Isten / Úr Isten - ami még az eredeti héberben kissé jobban másabb értelmű). Még a szóhordozás is sok helyen ugyanarra a dolgokra megváltozik."

És?

"Ez nem két különböző szempont, hanem két minden tekintetben kibékíthetetlenül más történet."

Hát neked lehet az, de nekem nem. Mondjuk azért, mert én nem erőszakolok bele ilyen dolgokat. De kíváncsian várom, hogy mely igeversekkel támasztod alá az állításaidat, mert én a 2.fejezetben nem láttam sem sorrendet, sem a tenger kizárását, sem azt, hogy hamarabb volt ember, mint állat, stb.

"Vannak érveid, vagy nincsenek?"

Most mitől vagy ilyen ideges? :D

"Egyáltalán olvastad a Bibliát?"

Igen, mindennap szoktam.

2020. aug. 26. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 58/71 Pombe ***** válasza:

Kedves Kreatti!


Írod(#55): "Sehol sincs leírva hogy Kain hol nősült meg, sem az hogy mikor sem az hogy kit vett el."


Nem ez a lényeg, hanem hogy van egy nő, aki hirtelen előbukkan a történetben a semmiből. Lehet azt képzelni persze, hogy ő is Ádám és Éva gyermeke, és azt már korábban feleségül vette Káin, de ez megint szimplán csak a te fantáziád terméke, semmi több. A tény az, hogy a Biblia nem árulja el nekünk, hogy ki ez a nő, vagyis innentől kezdve semmi se támasztja alá az elképzelésedet.


A Biblia ezt írja:

1Móz. 4,16: "És elméne Kain az Úr színe elől, és letelepedék Nód földén, Édentől keletre."

1Móz. 4,17: "És ismeré Kain az ő feleségét, az pedig fogada méhében, és szűlé Hánókhot. És építe várost, és nevezé azt az ő fiának nevéről Hánókhnak."


Nód földje ismert, és az nem az Éden része, és ott lesz Kainnak csak a feleségétől gyermeke. Újra leszögezném, hogy a Biblia semmi olyasmit nem ír, hogy a két teremtéstörténet egy eseményről szólna. Lehet azt képzelni, hogy igen, de erre semmi bizonyítékod nincs, mint ahogy arra se, hogy a Nód földi asszony valójában szintén Ádám és Éva gyermeke lenne. Éppen úgy igaz lehet az a feltevés is, hogy az a hölgy egy másik emberteremtési folyamatból származik. Ha nem, akkor ezt a lehetőséget cáfold a Biblia alapján. Ha nem tudod, akkor a te igazad sincs semmivel se alátámasztva.


És mégis kiknek épített várost Kain ott? Potyogtak a gyerekek a Nód földi asszonyból? Akik máris remek városépítő képességgel születve beálltak az apjuk mellé inasnak?

2020. aug. 26. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 59/71 Pombe ***** válasza:

Ja... még az #55-re


Kedves Kreatti!


Írod(#55): "Ádámnak és Évának sok fia és lánya született, Onnan szaporodott el az emberiség."


Azért az ember nem úgy beszél a testvéreiről, hogy azok csak úgy akárkik.


1Móz. 4,14: "Íme, elűztél ma erről a földről, el kell rejtőznöm színed elől, bujdosó és kóborló leszek a földön, és meggyilkolhat bárki, aki rám talál."


Kain tudja, és mondja, hogy iszonyú bűn volt Ábelt megölni, aki az ő atyjának a fia volt. Ezt Isten külön ki is emeli!


1Móz. 4,10 "De az ÚR így szólt: Mit tettél? Testvéred kiontott vére kiált hozzám a földről."


Magyarán Kain-t csak a testvérei, családtagjai gyilkolhatták volna meg, és nem akárkik, amely gyilkosság Isten szemében pont ugyanolyan bűn lett volna, mint Ábelt megölni, és sem Isten sem Kain nem különösebben gondolkodik el azon, hogy ezek az akárkik biztosan nem tennék meg ugyanazt, mint Kain. Sőt, mind a ketten (Isten és Kain is), magától értetődően elfogadják a lehetőségét annak, hogy az akárkik nem félve a testvérgyilkosság bűnétől, végezhetnek Kainnal. Ezek bizony egyszerűen tényleg akárkik, idegenek, akik nem Kain családjába tartoznak.

2020. aug. 26. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 60/71 Pombe ***** válasza:

Ja... még az #55-re


Kedves Kreatti!


1Móz. 4,14: "Íme, elűztél ma erről a földről, el kell rejtőznöm színed elől, bujdosó és kóborló leszek a földön, és meggyilkolhat bárki, aki rám talál."


Nyilvánvaló, hogy eszerint Kain attól fél, hogy bárhol, amerre jár, idegenekbe botolhat, akik ellenségesek lesznek vele szemben, vagyis a testvérgyilkosság hírének terjedése megelőzi őt. Eszerint már kellően sűrűn lakott minimum a régió. Bizonyára nők is vannak ott. Akár Nód földjén is...

2020. aug. 26. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!