Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Milyen bizonyíték van a...

Milyen bizonyíték van a Szentháromságra vagy mi alapján hisz a legtöbb keresztény a Szentháromságban?

Figyelt kérdés

És ha Szentháromság van miért mondják hogy Jézus Isten fia? És miért hívja Jézis Istent az atyjának?

Hiszen ha egy személy lenne a kettő akkor semmi értelme nincs ennek



2022. aug. 14. 10:12
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
76%
Egylényegűségről van szó, nem egyszemélyűségről.
2022. aug. 14. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
46%

Egy Isten van. Végtelen és örök. Amikor inkarnálódik, testet ölt, emberré lesz Isten - akkor keletkezik: Atya és Fiú. És aki összeköti: a Szentlélek.


(felfoghatatlan, mert a mélyén egy emberi véges tudattal felfoghatatlan Isten van...

De egy felfogható példa: Volt egy férfi és egy nő, házasságot kötöttek, és megszülettél: csak akkor lett apa-anya-gyerek.


Ha valami keletkezik, akkor azonnal három keletkezik: pl egy épületnél: lesz külső tér, belső tér és a határ)


"Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige"

"S az Ige testté lett, és közöttünk élt"

(SztJános evangéliuma így kezdődik)

2022. aug. 14. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 A kérdező kommentje:

#1


Mi a különbség?


#2


De ha Isten jött le a Földre akkor ugyan úgy Isten maradt csak emberi testben nem?


A görög mitológiában is csináltak ilyet az Istenek ott mégsem változott meg a "személyük".


De amúgy értem mire gondolsz.


Szellemi testű Isten, emberi testű Isten és az köti össze őket hogy mindkettőnek meg volt az ereje, isteni hatalma

2022. aug. 14. 10:34
 4/24 Drakula ***** válasza:
68%

2-es.

Csak hogy mi közben jézus "fiu" lent volt addig az "atya" meg fen volt. Egyszerre.

Akkor meg nem lehetnek ugyan azok ha két külön helyen voltak egyszerre.

2022. aug. 14. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
36%

#3 Nehéz elmagyarázni, mert semmi ilyesmi nincsen a teremtett világban, ami ezt jól megközelíthetné.


Az emberi személy "értelmes individuális szubsztancia", tehát minden emberi személynek saját értelme, saját akarata, saját képessége stb. van.


Az isteni személyek nem teljesen olyan értelemben személyek, mint az emberi személyek.


Istenben az isteni természet (mindenhatóság, mindentudás stb.) a személyek között úgy közös, hogy közben a személyek mégis különbözőek.

2022. aug. 14. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
54%

#3 "De ha Isten jött le a Földre akkor ugyan úgy Isten maradt csak emberi testben nem?"

Igen. Jézus Krisztus teljesen ember és teljesen Isten.

Ez a kereszténység fundamentuma. Erre épül a tanítás - ezért ez az embernek feladat, nem történelem. "Isten emberré lett, hogy az ember Istennél" lehessen - mondták az egyházatyák. Mert a lehetőség az emberré születéssel adott. De munkálkodni kell rajta, Krisztus követésével. Magától nem megy - az csak egy éldegélés, nem szellemi úton haladás Isten felé.

Ajánlom, segítő lesz az utadon!:

[link]

Jó haladást, Kérdező! üdv,Tequila Sunrise

2022. aug. 14. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:
88%

A keresztények hitének az alapja a Biblia,és a keresztények a Biblia tanításai alapján hiszik a Szentháromságot.De ahhoz hogy a Szentháromság kérdésére választ kapjunk meg kell keresnünk azokat az igeverseket amelyek erről szólnak.

Ha valóban érdekel ez a téma ide teszem a linkjét Dr Arnold Fruchtenbaum tanításának a Szentháromságról.Nagyon részletes és jól összeszedett tanulmány.

[link]

2022. aug. 14. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:
0%

Maimonides szerint a Messiás nem hal meg,

(Maimonides( 1135 / 1137 / 1138 – 1204) : Rabbi Moshe Ben Maimon, Rambam (héberül) Múszá ibn Majmún ibn Abdalláh al-Kurtubí al-Iszráílí (arabul), 1185-tôl másodállásban Szaladin szultán háziorvosa, a középkor egyik legnagyobb zsidó filozófusa volt.)

2022. aug. 14. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
86%

Szia,

Isten a Teremtéskor többes számú kijelentéssel utalt önmagára: „És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra; és uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.” A többes szám az isteni személyekre utal. Hasonló többes számú formulával más helyeken is találkozunk: "Mondta az Úr Isten: Íme az ember olyanná lett, mint miközülünk egy, jót és gonoszt tudván" (1Móz 3,22). "Nosza szálljunk alá, és zavarjuk ott össze nyelvüket, hogy meg ne értsék egymás beszédét" (1Móz 11,7). "Hallottam az Úrnak szavát, aki ezt mondta: Kit küldjek el és ki megy el nékünk?" (Ésa 6,8). Az Ószövetségben is van példa arra, hogy egymás mellett néven neveztetik a három személy: "Minden szenvedésüket Ő is szenvedte, és orcájának Angyala megszabadította őket, szerelmében és kegyelmében váltotta Ő meg őket, fölvette és hordozta őket a régi idők minden napjaiban. Ők pedig engedetlenek voltak és megszomorították szentségének Lelkét, és ő ellenségükké lett, hadakozott ellenük." (Ésa 63,9. 10)

A három isteni személyre vonatkozóan a legfontosabb kijelentés Jézus misszióparancsa: "Elmenvén azért, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében." (Mát 28,19) Jézus itt néven nevezi a három isteni személyt. Mindhárom személynek "neve" van, ami a Biblia fogalomvilágában egyértelműen azt jelenti, hogy különálló, valóságos személyekről, személyiségekről van szó. Miről van szó ebben az igében? Kereszteljétek meg az embereket, merítsétek be, kössetek szövetséget az Atyával a Fiúval és a Szentlélekkel. Hogyan lehetne szövetséget kötni az Atyán kívül a Fiúval, ha nem Isten, és a Szentlélekkel, ha az vagy nem személy vagy nem Isten? Azért fogalmazott így Jézus, mert a három személy a teljesség.

Jézus misszióparancsához hasonlóan egymás mellett említik a három isteni személyt az alábbi igék is: "Az Úr Jézus Krisztusnak kegyelme, az Istennek szeretete, és a Szentléleknek közössége mindnyájatokkal." (2Kor 13,13) V.ö.:1Kor 13,14. A "Szentlélek közössége" kifejezés szerepel. A "közösség" szó mindenképpen interperszonális (személyközi), azaz személyek közötti kapcsolatra utal. Nem lenne alkalmazható, ha a Szentlélek csupán csak személytelen befolyás, kisugárzás vagy erő lenne. "János a hét gyülekezetnek, amely Ázsiában van: Kegyelem néktek és békesség attól, aki van, aki volt és aki eljövendő, és a hét lélektől, amely az ő királyiszéke előtt van, és a Jézus Krisztustól, aki a hű tanúbizonyság, a halottak közül az elsőszülött, és a föld királyainak fejedelme. Annak, aki minket szeretett, és megmosott bennünket a mi bűneinkből az ő vére által," (Jel 1,4-5)

"És Jézus megkeresztelkedvén, azonnal kijött a vízből, és íme az egek megnyilatkoztak néki, és ő látta az Istennek Lelkét alájönni mintegy galambot, és őreá szállani. És íme egy égi hang ezt mondta: Ez amaz én szerelmes fiam, akiben én gyönyörködöm." (Mát 3,16-17)

Következetesen felsorolásra kerül, néven neveztetik, megjelenik a három személy. Nem lenne értelme ennek, ha a Szentlélek csak az Atya és a Fiú Lelke, vagy éppen csak erő, befolyás lenne. Mindezek az igék kifejezik a tökéletes harmóniát, az azonos szándékot és együttes cselekvést is a három isteni személy között.

Az Atya és a Fiú egységéről Jézus így nyilatkozott: „Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? ... Higyjetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van” (Jn. 14:10/a, 11/a)

Üdv. Péter

2022. aug. 14. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 anonim ***** válasza:
22%
2022. aug. 15. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!