Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Úrvacsorán a kenyér kovászos...

Úrvacsorán a kenyér kovászos vagy kovásztalan?

Figyelt kérdés
Ti melyiket látjátok bibliailag alátámasztottnak? Úgy tudom felekezetenként eltérő a gyakorlat.
2023. szept. 19. 05:50
1 2 3
 21/23 anonim ***** válasza:

20.Hsz!


Valóban azt mondta,meg azt is,hogy ő a szegeletkő, a szőlőtő,bárány,élő víz és még sok másik jelkép,de remélem nem keresed Palesztínában a Jézus nevű szegeletkövet,szőlőtőt,2000 éves birkát,vagy vizet!

2023. szept. 23. 02:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/23 anonim ***** válasza:

#21

Ooo nagyon nem :)

Egyik esetben az mondta, hogy Ő a szegletkő, szőlőtő, stb...

Másik esetben pedig azt mondta, hogy a kenyér valóban az Ő teste.


A kettő között csak egy szemellenzős fanatikus nem látja a különbséget, hiszen pont fordítottja egymásnak a két eset.


De ugye "sola tradíció", én pedig egy "sola tradicionistával" hiába vitatkozom, mert úgy is a rossz emberi hagyományokhoz ragaszkodik Isten szava helyett.

2023. szept. 23. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/23 munyamunya ***** válasza:
40%

22es,

Olyat, hogy 'a kenyér valóban az én testem' soha sehol nem mondott a Felkent.

A hivatkozott rész az eredeti szöveg és a görög iratok kontextusa fényében nem támasztja alá a te verziódat.

""Mert az az Istennek kenyere, a mely mennyből száll alá, és életet ád a világnak /.../ Jézus pedig monda nékik: Én vagyok az életnek ama kenyere; a ki hozzám jő, semmiképen meg nem éhezik, és a ki hisz bennem, meg nem szomjúhozik soha. /.../ Bizony, bizony mondom néktek: A ki én bennem hisz, örök élete van annak. Én vagyok az életnek kenyere. A ti atyáitok a mannát ették a pusztában, és meghaltak. Ez az a kenyér, a mely a mennyből szállott alá, hogy kiki egyék belőle és meg ne haljon. Én vagyok amaz élő kenyér, a mely a mennyből szállott alá; ha valaki eszik e kenyérből, él örökké. És az a kenyér pedig, a melyet én adok, az én testem, a melyet én adok a világ életéért. /.../ Bizony, bizony mondom néktek: Ha nem eszitek az ember Fiának testét és nem iszszátok az ő vérét, nincs élet bennetek. A ki eszi az én testemet és iszsza az én véremet, örök élete van annak, és én feltámasztom azt az utolsó napon. Mert az én testem bizony étel és az én vérem bizony ital. A ki eszi az én testemet és iszsza az én véremet, az én bennem lakozik és én is abban. A miként elküldött engem amaz élő Atya, és én az Atya által élek: akként az is, a ki engem eszik, él én általam. Ez az a kenyér, a mely a mennyből szállott alá /.../ A lélek az, ami megelevenít, a test nem használ semmi. A beszédek, amelyeket én szólok néktek, lélek és élet.""

Ennek a résznek az égvilágon semmi köze az úrvacsorához. Itt egyértelműen be van azonosítva, hogyan értette az Úr a kenyér hasonlatot. Arról nem beszélve, hogy a fordítás sajnos megint pontatlan, nem azt olvassuk a görögben, hogy a teste 'bizony étel' vagy 'valóban étel', hanem ""az én testem az igazi étel"" vagyis hogy vanak más ételek is, a test számára, de az igazi, a lényeges, a mennyei kenyér ő maga. A testté lett ige, a beszéd, ami életet munkál bennünk, ha bevesszük, elfogyasztjuk, egyek leszünk vele.

2023. szept. 23. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!