Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Valóban pénteken halt kereszth...

Bölcsek köve kérdése:

Valóban pénteken halt kereszthalált Jézus?

Figyelt kérdés

A Németországban élő mitológiakutató, Klaus L. Matefi szerint Jézust nem pénteken, hanem vasárnap feszíttették keresztre a Szanhedrin követelésére i.sz. 25.04.01-én.


A bibliafordításokban Máté, Márk és Lukács úgy szólnak arról a napról, hogy az szombat előtti nap volt. János evangéliumában már a pénteki nap szerepel, pedig azokban az időkben a zsidók számokkal jelölték a hét napjait. A 7. nap volt a pihenőnap, amit a korábbiakban még nem neveztek Sabbath-nak, ellenben az újhold (Ros Chodes) napjára, telihold (járéách málé) napjára és ünnepnapokra alkalmazták a Sabbath kifejezést. A következő idézet jól szemlélteti, hogy a Sabbath (szombat) szót a zsidók az Ószövetségben se a mi általunk megszokott szombati napra használták:


"Mózes III. könyve, 16. fejezet ( [link] )

29. és legyen nektek örök törvényül: a hetedik hónapban, a hónap tizedikén sanyargassátok magatokat, semmi semmi munkát ne végezzetek, a benszülött és az idegen, aki tartózkodik köztetek.

30. Mert ezen a napon szerez engesztelést érettetek, hogy megtisztítson benneteket; minden vétkeitektől megtisztultok az Örökkévaló színe előtt.

31. Szombatok szombatja legyen az nektek, sanyargassátok magatokat; örök törvény ez."


A héber naptár hetedik hónapjának tizedik napja minden évben más napra esik (2009.09.28-án, hétfőn volt; 2010.09.18-án, szombaton volt; 2011.09.29-én, csütörtökön volt; 2012.09.26-án, szerdán volt, etc.), tehát egyáltalán nem számít kritériumnak, hogy a mi fogalmaink szerinti szombat legyen. Amennyiben a mai értelemben vett pénteki napon feszíttették volna keresztre Jézust, abban az esetben egyértelműen meg tudták volna már az idők folyamán pontosan határozni annak időpontját, hiszen aznap volt Peszách ünnep előkészületi napja is. Ez logikus módon nem lehetett érdeke se az Újszövetség megalkotóinak, se a bibliafordítóknak és legkevésbé a keresztény egyházaknak... Jézust egy mai naptári rendszer szerinti vasárnapon ölették meg a Peszách ünnep előkészületi napján i.sz. 25.04.01-én, és nem azért szedették le még aznap a keresztről, mert másnap Peszách volt (János 19,31), hanem eleve tiltotta az Ószövetség az akasztott embert éjjelre fennhagyni a kivégzőeszközön:


"Ha valakit halálra ítélnek a vétkéért, és kivégzik, ha fára akasztod, ne maradjon hotteste éjjelre a fán. Temesd el még aznap, mert átkozott Isten előtt az akasztott ember. Ne tedd tisztátalanná földedet, amelyet Isten, az Úr ad neked örökségül!" (Mózes V. 21,22-23)



márc. 29. 12:10
1 2 3 4 5
 21/47 A kérdező kommentje:

Az előző bejegyzésemhez még annyit mellékelnék, hogy mint ismeretes, a Peszách ünnep első napja niszán 15., a második napja niszán 16., a hetedik napja pedig niszán 22..


Nagyszombati Káldi György bibliafordításában helyesen nem a hét első napjáról van szó, hanem a szombatnak (Sabbath-nak), azaz az ünnepnek (Peszách-nak) az első napjáról...

márc. 29. 20:37
 22/47 anonim ***** válasza:

#20

"miként festenek azon idézetek, melyeket napjainkban egészen máshogy prezentálnak"

Ez egy tényleg szép Biblia, nekem is megvan online változatban (olvasgattam is belőle), szóval most se fedtél fel semmi eltitkolt új dolgot.


Azt talán még elhiszed nekem is, hogy a szombat az egy nap, a nyugalom napja, tehát nem állhat több napból. Itt az írók egyszerűen a hetet nevezték szombatnak, így a szombatnak első napja a vasárnap.


"És mikor el-múlt vólna a`szombat"

Ezt te idézted; egész pontosan azt jelenti, hogy vasárnap, napfelkelte előtt. Mivel a zsidók a napokat így számolták, mi meg kicsit másként és éjféltől. Akkoriban nem volt óra, szóval a naphoz igazították.

márc. 29. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/47 A kérdező kommentje:
Jézus idejében a Sabbath kifejezést újhold (Ros Chodes) napjára, telihold (járéách málé) napjára és ünnepnapokra alkalmazták. Nagyszombati Káldi György a Peszách ünnepnek az első napjára célzott és nem a hét első napjára... A Peszách ünnep első napja ritkán esik egybe a mai értelemben alkalmazott szombattal. Például ebben az évben, 2024-ben (5784-ben) a Peszách ünnep első napja, azaz niszán 15. keddre esik.
márc. 29. 20:58
 24/47 A kérdező kommentje:

"Nem állítottam, hogy ellenséges lett volna, csak a kérdező egyik érvét cáfoltam meg."



Nem cáfoltál meg egyetlen érvemet se eddig... Ne hitessed ezt el magaddal...

márc. 29. 21:03
 25/47 anonim ***** válasza:

"De itt ismét megjegyezném, hogy a halálra ítélt holttestét minden esetben még aznap levették a keresztről függetlenül attól, hogy másnap milyen nap volt"

A holttesteket esetleg, már ha figyelembe vették a mózesi törvényt a rómaiak, amit kérlek, de legyen...

Itt viszont nem holttestekről volt szó (még). Az elítéltek még éltek (legalábbis a két lator), és azért kérték a lábszár megtörését (kegyelemből), hogy meghaljanak. Kereszten ugyanis volt, hogy akár napokig kínlódtak az elítéltek és nem akarták, hogy szombaton is ott nézze mindenki a kínlódásukat. "Nagy ünnep volt ugyanis az a szombat".

márc. 30. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/47 A kérdező kommentje:

""Nagy ünnep volt ugyanis az a szombat"".



Helyesebben: "Nagy ünnep volt ugyanis az az ünnep (Peszách)"


"A zsidók pedig, mivel készületnap volt, kérték Pilátust, hogy törjék meg lábszárcsontjaikat, és vegyék le őket, hogy a testek ne maradjanak ott a kereszten Sabbath-ra (azaz ünnepre), mert az a Sabbath (ünnep) nagy ünnep (Peszách) volt." (János ev. 19,31)

márc. 30. 10:42
 27/47 anonim ***** válasza:

Kérdező: "Valóban pénteken halt kereszthalált Jézus?"


Szia. Teljesen mindegy, hogy milyen és melyik napon halt meg Jézus!!!! Kedd-szerda vagy csütörtök????? Nem teljesen mindegy a lényegen nem változtat???? Ez olyan mint a karácsonyi születése. Ki tudja pontosan megmondani pontosan, hogy mikor is született Jézus??? Senki. Akkor miről beszélünk? A lényeget kell megragadni, a tényleges valóságot és nem vitázni dátumokon. Nem kell leragadni vallásos dogmákon hanem az élő hitet kell megtalálni és követni Jézusban.

márc. 30. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/47 A kérdező kommentje:

"Ki tudja pontosan megmondani pontosan, hogy mikor is született Jézus???"



A Németországban élő Klaus L. Matefi tanulmányában ( [link] ) megtalálod rá a helyes választ.



"Senki. Akkor miről beszélünk?"



Ha nem akarod megismerni a Názáreti Jézus születésének és kereszthalálának kozmikus misztériumát, természetesen jogod van hozzá. Tulajdonképpen nem a dátumok a lényegesek itt, hanem az akkor realizálódott Schemhamphoras kozmikus forrásai. De mivel a két dolog elválaszthatatlan egymástól, így a helyes dátumok említése elkerülhetetlen.



"A lényeget kell megragadni, a tényleges valóságot és nem vitázni dátumokon."



Megnyugtató lenne a számodra az, ha Jézus születésével kapcsolatosan a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek együttállását; a keresztre feszíttetésével kapcsolatosan pedig ezen égitestek által létrehozott T-keresztet ( [link] ) említeném csak?

márc. 30. 12:28
 29/47 anonim ***** válasza:

#28

Azt azért elárulod, hogy miért ennyire fontos ez az áltudományos, ezoterikus handabanda? Mit befolyásol, hogy Jézus pontosan mikor halt meg vagy született? A keresztény hit szerint semmit. Mert az a lényeg, hogy kereszthalált halt, teljesen mindegy, hogy álltak az akkor még teljesen ismeretlen bolygók.

márc. 30. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/47 A kérdező kommentje:

"Azt azért elárulod, hogy miért ennyire fontos ez az áltudományos, ezoterikus handabanda? Mit befolyásol, hogy Jézus pontosan mikor halt meg vagy született? A keresztény hit szerint semmit. Mert az a lényeg, hogy kereszthalált halt, teljesen mindegy, hogy álltak az akkor még teljesen ismeretlen bolygók."



Mint ismeretes, hosszú évszázadokon keresztül kutatott sok száz kutató Jézus születésének és kereszthalálának pontos időpontja és a betlehemi csillag mibenléte után, de sikertelenül. Viszont végre megszületett az egyetlen helyes megoldás, ami tudományos módszerekkel ellenőrizhető, verifikálható és falszifikálható, ezért teljes mértékben kiállja a tudományosság kritériumait.


Meg vagyok győződve arról, hogy sokakat érdekel a betlehemi csillag mibenléte, sőt az i.e. 8.02.10-én világra jött és i.sz. 25.04.01-én keresztre feszíttetett Názáreti Jézus életének kozmikus misztériuma is.


Szerinted akkoriban az Uránuszt még nem ismerték, szerintem viszont egészen biztos, hogy tisztában voltak bizonyos körök ennek meglétével.

márc. 30. 17:20
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!