Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mikor fog színre lépni az...

Bölcsek köve kérdése:

Mikor fog színre lépni az ószövetségi elképzelések Messiása, Immánuel?

Figyelt kérdés

Immánuel 1999.08.11-én jött a világra, a teljes napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus kereszt égisze alatt, ami természetesen a Schemhamphoras (Isten 72 szelleme) legkiemelkedőbb szellemi hatású kozmikus forrásának számított.


Azóta már több rabbi is találkozott Immánuellel az elmondásuk szerint. Az elképzelések értelmében Benjamin Netanjahu (1949 -) izraeli miniszterelnöknek kellene majd átadni számára a "kormánypálcát".


Ezsdrást egy ugyanilyen felépítésű, i.e. 451.05.18-án létrejött kozmikus kereszt motiválhatta a Tóra megalkotására, amit i.e. 445.(?) őszén, pontosabban az alkotó elmondása szerint a hetedik hónap (tisri) 1-én, újhold alkalmával ismertetett meg a néppel és fogadtatott el velük alkotmány gyanánt. Ezt a napot polgári újéveként, Ros Hásána gyanánt ünnepelik meg minden évben, a legősibb zsidó szakrális fúvós hangszer, a sófár megszólaltatásának kíséretében.



márc. 31. 11:52
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
72%

Ő Jézus. Akire te vársz Barátom már 2000 éve létezik.

De ne csüggedj, amiért nem ismerted ezt fel. Sokan nem ismerték fel.

márc. 31. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:

"Ő Jézus. Akire te vársz Barátom már 2000 éve létezik."



Szerinted akkor a messiásvárás kultikus helyén a Siratófalnál miért imádkoznak pápák, bíborosok, államfők, Dalai Láma, etc. 1999 nyara óta?


2015.07.17-e óta minden diplomáciai látogató programmjába be van ez a program iktatva.

márc. 31. 16:47
 3/17 IstenGyermeke1 ***** válasza:
63%

A Messiás már eljött. Az Ő Neve Jézus Krisztus (ne kössön bele senki, tudom, eredetileg Yeshua/Jesuá).

Egyházunk vezetői biztos nem az új messiás eljöveteléért imádkoznak.

Megkérhetnélek, hogy egy kicsit jegeld ezt a Schemhamphoras-témát. Másik kérdésednél leírtam, miért.

márc. 31. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
71%

Kedves Kérdező.


Ahogy előttem már elmondták, a messiás nem más, mint az általunk ismert

Krisztus Jézus.

A Héber iratok teljesen egyértelműen a legapróbb részletekig leírják, hogy miről lehet majd a Messiási királyt felismerni.

Még a Dániel könyvében olvasható beszámolókból is kitudták számolni Kb, hogy mikorra várható.

(Lukács 3:15) 15 A nép pedig várta a Krisztust, és mindannyian így okoskodtak magukban Jánosról: „Lehetséges volna, hogy ő a Krisztus?”

Tehát voltokuk várni, hiszen hallhattak arról, hogy mit mondott egy angyal néhány pásztornak, és arról is, hogy mit mondott egy prófétanő, Anna, mikor meglátta a csecsemő Jézust a templomban. Ezenkívül asztrológusok a nemrég született zsidók királyát keresték. Később pedig Keresztelő János is elmondta, hogy hamarosan eljön a Krisztus.

Lehetséges, hogy voltak olyanok, akik helyesen értették a ’hetven hétről’ szóló messiási próféciát. Így ki tudták számolni, hogy mikor kell megjelennie a Messiásnak.

(Vigouroux, Bacuez és Brassac: Manuel Biblique):

„Az emberek tudták, hogy a végéhez közeledett a Dániel által meghatározott hetven évhét; senki sem lepődött meg, amikor Keresztelő János bejelentette, hogy Isten királysága elközeledett”

Abba Hillel Silver zsidó tudós azt írta, hogy az akkori „népszerű időszámítás” alapján „a Messiást körülbelül az i. sz. első század második negyedére várták”.

márc. 31. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
21%

Talán annyit még ehhez, hogy Az Izraeli vezető pedig sajnos téved, ugyan is a Messiás királysága nem földi, hanem égi kormányzat. Tehát a Messiási vezér nem fog soha a földre lejönni emberként. Ő Isten ítélet végrehajtójaként fog eljönni, az angyali seregével.


Jehova Temploma, ami Isten hatalmát, és imádatának központját szemlélteti, nem épült fel, Isten nem engedélyezi. Isten imádatának központja már nem egy földrajzi helyhez van kötve.


Mélyen sajnálom az Izraelitákat is, pedig ott van a kezükben az írás. Teljes bizonyítékok állnak a rendelkezésükre. DE ahogy akkor sem Ismerték fel az időket, ezért téves várakozásaik vannak. Nem is akarnak változtatni ezen, vagy is mindent úgy hagynak, ahogy eddig értettek.

márc. 31. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 A kérdező kommentje:

"Ő Jézus. Akire te vársz Barátom már 2000 éve létezik."



Szerintem kevered Jézust az ószövetségi elképzelések Messiásával. A két személy még születési adottságaik tekintetében is egymás ellentétei, ugyanis a Názáreti Jézus i.e. 8.02.10-én született a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek együttállásakor ( [link] ), ezzel szemben Immánuel 1999.08.11-én, a teljes napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus kereszt égisze ( [link] ) alatt, amit szintén ugyanazok az égitestek alkottak a zodiákusban.


Jézust az ószövetségi beavatottak soha nem tartották Messiásuknak, mivelhogy egészen más messianisztikus elképzeléseik, terveik voltak ( [link] ), mint a világ népeinek szánt Pál-féle kereszténység által elfogadott messianisztikus gondolatoknak.


A középkor legnagyobb talmudtudósának, Maimonidesnek (1135/1138 - 1204) az volt a véleménye, hogy a kereszténység és az iszlám az ószövetségi Messiásnak, Immánuelnek az eljövetelét hivatott előkészíteni.


Ferenc pápa lesz az utolsó pápa? Több mint valószínű.

ápr. 2. 18:21
 7/17 A kérdező kommentje:

"Talán annyit még ehhez, hogy Az Izraeli vezető pedig sajnos téved, ugyan is a Messiás királysága nem földi, hanem égi kormányzat. Tehát a Messiási vezér nem fog soha a földre lejönni emberként. Ő Isten ítélet végrehajtójaként fog eljönni, az angyali seregével."


Immánuel nyáron tölti be a 25. életévét. Az általad említett "Isten ítélet" már 25 évvel ezelőtt megtörtént. Ami előttünk áll az emberek által megtervezett és végrehajtott "ítélet" lesz.



"Jehova Temploma, ami Isten hatalmát, és imádatának központját szemlélteti, nem épült fel, Isten nem engedélyezi. Isten imádatának központja már nem egy földrajzi helyhez van kötve."


A 2. jeruzsálemi Templom fel fog épülni, méghozzá aránylag rövid időn belül. Azért írtam 2. jeruzsálemi templomot, mivel nagy valószínűséggel a köztudatban lévő első csak az Ezsdrás által i.e. 445-re megalkotott Tórában létezett.



"Mélyen sajnálom az Izraelitákat is, pedig ott van a kezükben az írás. Teljes bizonyítékok állnak a rendelkezésükre."


Szerintem viszont azok tévednek nagyot, akik azt képzelik és állítják, hogy Jézus az ószövetségi elképzelések Messiása is volt.

ápr. 2. 18:38
 8/17 A kérdező kommentje:

"Mélyen sajnálom az Izraelitákat is, pedig ott van a kezükben az írás. Teljes bizonyítékok állnak a rendelkezésükre."



Ezzel kapcsolatosan ajánlanám Köves Slomó és Oberlander Báruch rabbik által szekesztett, 2004-ben Budapesten megjelentetett tankönyvet ( [link] ).


"Utal-e a zsidó biblia Jézusra mint messiásra?

Az évszázados hitvitákon és a több évezredes disputáción Jézus messianizmusát nagyon sokszor tórai („Ó”-szövetség) idézetekkel igyekszenek bebizonyítani. Az efféle idézetek megzavarhatnak bárkit, akinek csupán felületes ismeretei vannak a judaizmusról, és pláne ha nem tud héberül." (276. old.)


"A „názáreti”

A legkönnyebb olyan próféciát beteljesíteni, amit az ember maga talált ki. Az Új-szövetség maga tesz bizonyságot erről a sarkigazságról, amikor szép számú „próféciát” fabrikál a puszta semmiből, és azokat a zsidó Szentírásnak tulajdonítja." (279. old.)


"A „Szűz”

Hogy megkísérelje bebizonyítani a „szűzi fogantatás” koncepcióját, a Máté 1:22–23. ezt állítja: „Mindez pedig azért történt, hogy beteljesedjék, amit az Úr mondott a próféta által: „Íme, a szűz fogan méhében, fiút szül, akit Immánuelnek neveznek” - ami azt jelenti: Velünk az Isten.” Máté evangéliuma nyilvánvalóan annak a próféciának a beteljesedése, amelyet a Jesájá 7:14. örökít meg.

Ez ténylegesen így hangzik: „Íme a fiatal nő teherben van, és fiút fog szülni, és Immánuélnak nevezi el.”

A Máté idézetében számos pontatlanság található:

1) Az a héber szó, hogy „álmá”, fiatal nőt jelent, nem pedig szüzet.

2) A versben ez áll: „há’álmá”, „a fiatal nő”, nem pedig egy fiatal nő, ezzel egy bizonyos nőt határozva meg közelebbről, akit Jesájá ismert; és

3) A versben ez áll: „és Immánuélnak nevezi el [ő, a fiatal nő]”, nem pedig az, hogy „akit Immánuelnek neveznek.”

4) Ha elolvassuk Jesájá könyvének egész hetedik fejezetét, ahonnan ez a vers is származik, nyilvánvalóvá válik, hogy a keresztények ezt a szövegrészt a maga eredeti szövegkörnyezetéből kiragadva kezelték.

A fejezet egy olyan próféciáról beszél, amelyet Jesájá Ácház zsidó királynak mondott, hogy enyhítse rettegését a két királytól (Damaszkusz és Szamária királyaitól), akik arra készültek, hogy rátörnek Jeruzsálemre, mintegy 600 évvel Jézus születése előtt. Jesájá arra utal, hogy ezek az események a nagyon közeli jövőben fognak bekövetkezni. A 16. vers ezt tökéletesen nyilvánvalóvá teszi: „Mert mielőtt ez a gyermek még megtanulná, hogy ami gonosz, azt elvesse, és a jót válassza, pusztává lesz az az ország, amelynek két királya most rettegésben tart.”

Ami azt illeti, a prófécia már az ezt követő fejezetben beteljesedik, amikor meg-születik Jesájá fia. A Jesájá 8:4-ben ezt olvassuk: „Mielőtt ugyanis a gyermek megtanulja kimondani: „apám” és „anyám”, Damaszkusz kincsét és Szamaria zsákmányát Asszíria királya elé viszik.” Ez a vers pedig teljesen kizár bármiféle kapcsolatot Jézus- sal, aki csak 600 évvel később fog megszületni." (279-280. old.)

ápr. 2. 21:36
 9/17 A kérdező kommentje:

Az ószövetségi Messiás fellépésének alapfeltételei napjaikra megvalósultak szinte teljes mértékben:


1, Menasse ben Israel (1604 - 1657) Hollandiában élő rabbi unszolására Oliver Cromwell (1599 - 1658) lordprotektor I. Károly (1600 - 1649) angol király kivégzését (1949.01.30.) követően 1655-ben engedélyezte a rabbinak az angol parlamentben történt beszédét követően az 1290-ben elüldözött zsidóság visszatérést:


""Végül egy amszterdami rabbi, Menáse ben Jiszráel (minden bizonnyal Spinoza mestere) kért kihallgatást Oliver Cromwelltől, aki nemcsak hajlandó volt fogadni őt, de lehetőséget adott neki, hogy 1655-ben, a londoni Parlamentben beszédet mondjon.

A rabbi a Szentírásra hivatkozott, miszerint Isten előbb szétszórja Izrael népét a Föld négy szélére, majd onnan, a messiás eljövetelekor, egybegyűjti őket. "Zászlót emel a népek felé, és egybegyűjti Izrael eltaszítottjait, s visszahozza Juda szétszórtjait a Föld négy szárnya felől." (Jesája könyve, 11. fejezet 12. vers.) Ám ha az angol Parlament nem teszi lehetővé, hogy Angliában, az európai kontinens peremén, "az égbolt szélén" éljenek, hogyan teljesítheti ígéretét a Mindenható Isten? Elutasító magatartásával Cromwell és az angol parlament - így érvelt a rabbi - voltaképpen Isten tervét és a messiás eljövetelét akadályozza...

Így tértek vissza a zsidók Anglia földjére." (forrás: Raj Tamás főrabbi: Zsidó eszmék és jelképek - Budapest, 2002, 103. old.)


2, Izrael megalapításának tervét 1897.08.29-31-én, a héber naptár szerint 5657 elul 1-3-án (1261 holdhónappal 1999.08.11-t megelőzően) a bázeli I. Cionista Világkongresszuson fogalmazták meg, "ha akarjátok, az álom valósággá válik" mottó jegyében, melyek a Pesten született Herzl Tivadar (1860 - 1904) szavai voltak. Ezen a kongresszuson hagyták jóvá Izrael himnuszát, a Ha-Tikva-t is. Herzl ott az alábbit jegyezte be naplójába: "Bázelben megalapítottam a zsidók országát". Ez a világ zsidóságának szempontjából magasan kiemelkedő esemény szűk három hónappal előzte meg a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek napjainkig utolsó alkalommal megvalósult 1897.11.24-én történt együttállását ( [link] ). Itt meg kell jegyezni, hogy a bázeli I. Cionista Világkongresszust, ahogy már említettem elul hónap újholdjakor tartották és a 102 évvel később realizálódot, teljes napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus kereszt is elul hónap újholdjakor jött létre, amit természetesen szintén a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek alkottak ( [link] ).

Halevy Donin (1928 - 1983) néhai amerikai ortodox rabbi az 1991-ben megjelent "To Be a Jew" ("Zsidónak lenni") című munkájában arra mutatott rá, hogy az I. Cionista Világkongresszusig, azaz a XIX. század végéig a zsidók nem törekedtek megalapítani független zsidó államot. Annak ellenére, hogy gyakran előfordultak hamis messianisztikus mozgalmak, melyek keretében kimutathatóak ugyan a független zsidó állam létrehozására irányuló egyéni törekvések, de ezek nem találtak komolyabb visszhangra a beavatott rabbik körében, ezért aztán meghiúsultak.


3, Izrael létrehozásának kivitelezésében oroszlánrésze volt Mayer Amschel Rothschild (1744 - 1812) unokájának, Lionel Walter Rothschild (1868 - 1937) bárónak, az angol zsidóság akkori vezetőjének. Arthur James Balfour (1848 - 1939) angol külügyminiszter (1916 - 1919) az 1917.11.02-én keltezett levelében Lionel Walter Rothschild-ot arról tájékoztatta, hogy az angol kormány maximálisan támogatja a cionista törekvéseket Izrael életrehívását illetően.


4, 1897.11.24. és 1999.08.11. között félidőben, 1948.05.14-én (5708 ijjár 5-én) életre hívták Izraelt, aminek a mai napig a Tóra az alkotmánya. Izrael teokratikus államformájára az is utal, hogy ott csak zsidók közti vallásos házasságkötés lehetséges, az egyház és az állam nincsen szétválasztva, az anyakönyvvezetés és a származás eldöntése is vallási kézben van David Ben Gurion (1886 - 1973) döntése nyomán.


5, Miután a II. Vatikáni Zsinat (1962.10.11. - 1965.12.08.) folyamán, 1964.11.13-án VI. Pál (1897 - 1978) pápa lemondott a földi hatalomnak, a tiarának a viseléséről, amit 1968.06.30-a óta Washington D.C.-ben, a Szeplőtelen fogantatás Bazilika kriptájában őriznek (a pápák azóta nem viselnek tiarát), a pápaság történetében első alkalommal látogatást tett Izraelben 1965.01.05-én, ahol Zalman Shazar (1889 - 1974) köztársasági elnökkel is folytatott tanácskozást. A II. Vatikáni Zsinat 1965.10.28-án felmentette az Ószövetség népét a Názáreti Jézus kereszthalálának kollektív felelőssége alól a "Nostra Aetate" nyilatkozattal, amit Bécs érsekének, Dr. Franz König (1905 - 2004) bíborosnak a barátja, a katolikus hitre áttért és pappá lett Johannes Oesterreicher (1904 - 1993) készített és hozott nyilvánosságra.


6, A Közel-Keleten 1967.06.05-től tartó hatnapos háború izraeli győzelemmel végződött, aminek eredményeként az addig jordán fennhatóság alatt állt Siratófal (Kotel) izraeli ellenőrzés alá került, ahol azóta újra imádkozhatnak a zsidók messiásvárás céljából. Immánuel világrajövetele (1999.08.11.) óta kifejezetten közkedvelt zarándokhellyé vált a pápák és politikusok számára ez a kultikus hely. II. János Pál (1920 - 2005) pápa 2000.03.26-án; XVI. Benedek (1927 -) pápa 2009.05.12-én; Ferenc (1936 -) pápa 2014.05.26-án látogatott oda, ahol mindegyikük a héber szokás szerint egy cédulára felírt vágyaikat a fal repedésébe rejtették, majd ezt követően áhítatosan imádkoztak. Az ismertebb személyek közül a sort a Dalai Láma (1935 -) nyitotta 1999.06.14-én, majd őt az országok vezető politikusainak egy része követte. 2015.07.17-e óta minden diplomáciai látogató programjába be van iktatva a Siratófal meglátogatása és ott az előbb említett messiásvárási rituál elvégzése.

Gershon Salomon 1967-ben hozta létre a "Temple Mount and Eretz Yisrael Faithful Movement" ortodox zsidó szervezetet, a Templomnak a Templom-hegyen történő felépítése érdekében.


7, A pápaság történetében tudtommal első alkalommal, 1986.04.13-án (5746. niszán 4-én) lépte át pápa egy zsinagóga küszöbét, nevezetesen II. János Pál Rómában, ahol Olaszország főrabbijával, Elio Toaff (1915 - 2015) főrabbival találkozott.


8, 1987-ben Jiszraél Ariel (1939 -) főrabbi vezetésével megalakult Jeruzsálemben a "Szentély Intézet" (Máchon Hámikdás, The Temple Institute), ami a Templom felépítését tűzte ki céljául. A templomi szertartásokhoz szükséges papi öltözékek, eszközök, berendezések, áldozati oltár, etc. elkészítése folyamatban van, illetve már el is készültek. 2014-ben nemzetközi szinten pénzgyűjtés kezdődött a Templom felépítése érdekében.


9, Gershon Salomon 1998.10.18-án (5759 tisri 28-án) a "Temple Mount and Eretz Yisrael Faithful Movement" ortodox zsidó szervezet tagjainak kíséretében, izraeli zászlókat lengetve és sófárt fújva megpróbált behatolni a Templom-hegyre, mivelhogy szerintük elérkezett a Templom felépítésének ideje.


10, 1998.12.13-án (5759 kislev 24-én) első alkalommal gyújtottak hanuka-gyertyát a nyolc napig tartó Chanuka ünnep kezdetén Budapesten a Nyugati téren a Chabad Lubavics haszid zsidó közösség szervezésében.


11, 1999.08.11-én, szerdán a már említett napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus kereszt égisze alatt megszületett Immánuel.

Ez az égi jelenség jelentette a "mennyei Jeruzsálem landolását" a Földön, ami a Kab-hegy melletti Úrkútnál valósult meg helyi idő szerint pont délben(Ámósz 8,9).


12, 1999 augusztusában Izraelben, a Negev-sivatagban felépítették a "frigysátor" másolatát.


13, 2000 április 19-én Peszách ünnep alkalmából bárányt áldoztak Jeruzsálemben a "The Temple Mount and Land of Israel Faithful Movement" szervezésében Mózes II. 12,1-14 jegyében.


14, Ariel Sharon (1928 - 2014) és kísérete 2000 szeptember 28-án (5760 elul 28-án) demonstratív módon látogatást tett a Templom-hegyen, ami a zsidók számára vallási meggondolásból tiltott volt. Ennek hatására robbant ki a palesztin felkelés (II. intifádá - Al-Aqsa-intifádá), ami 2005.02.08-ig tartott.


15, 2003.07.22-én kedden Maariv című izraeli lap arról számolt be, hogy Simón Peresz (1923 - 2016) azzal az ötlettel állt elő, hogy Jeruzsálem legyen a világ fővárosa ( [link] ).


16, Jichák Kaduri (1898 - 2006) kabbalista rabbi 2003.11.04-én azt hangoztatta, hogy személyesen volt szerencséje találkoznia a Messiással. Azt is hozzátette, hogy a Messiás közeli fellépéséig a keresztények és a muszlimok egymás ellen fognak harcolni ( [link] ).


17, 2004 októberében, közel 1600 év elteltével ismét megalakult a Szanhedrin ( [link] ), ami alapfeltétele a Messiás fellépése előkészítésének ( [link] ).


18, 2008-ban peszáchi bárányt áldozott Istenüknek a Templom-hegyi csoport a Siratófal közelében.


19, 2009.05.12-én a jeruzsálemi Nagyzsinagógában felelevenítette XVI. Benedek pápa a zsidósággal szemben korábban érvényben lévő "istengyilkosság" vádjának II. vatikáni zsinaton történt megszüntetését és ígéretett tett Amar Shlomo Moshe (1948 -) szefárd és Jona Metzger (1953 -) askenázi főrabbiknak, hogy végérvényesen felhagy a katolikus egyház a zsidóság hittérítésével.


20, Egyre több izraeli rabbi hangoztatja a Messiás közeli fellépését ( [link] , [link] , etc,)


21, Yaakov Litzman ultraortodox izraeli egészségügyi miniszter 2020. év április 8-ra (5780. niszán 14-re), Peszáh ünnep előkészületi napjára várta a Messiásuk, Immánuel fellépését ( [link] ). Ezt megelőzően 2020.03.11-én (5780. adar 15-én, Susán-purim ünnepén) jelentette be a WHO a COVID-19-pandémiát ( [link] ). A Jeruzsálemben élő Yekutiel Fish ortodox kabbalista rabbi 2020 tavaszán azt állította, hogy a koronavírus egy határozott jele a végérvényes megváltásnak ( [link] ).

23 évvel korábban, 1997-ben jelent meg kizárólagosan héber nyelven az izraeli Hamutal Shabtai (חמוטל שבתאי) orvosnő és pszichiáter által megalkotott "2020" című 638 oldalas regény ( [link] ), amiben a szerző egy 2020-ban kitörő világjárványt vizionált.


22, Az ószövetségi vallásos hagyományok a jövendő megváltással kapcsolatosan három lehetséges ünnepet említenek: Peszách-ot (niszán 15-21.), Szukott-ot (tishri 15-21.) és Tu B´Av-ot (áv 15.).

2022.08.12-én (5782 áv 15-én) egy T-kereszt volt látható a zodiákusban, amit a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek alkottak ( [link] ). Látszólag nem történt a világban semmi különös ami feltűnhetett volna a beavatatlanoknak. Mégis történt azért valami nem hétköznapi, ugyanis 1999.08.11-ét követő 23. év augusztus 11/12-én kétnapos ünnepi eseményeket ( [link] ) rendeztek az Úrkúttól légvonalban, megközelítőleg 25 kilométerre délre fekvő Kővágóőrsön a még romos állapotban lévő zsinagógában.

Nagy valószínűséggel ezen a napon történhetett meg nem nyilvános keretek között Immánuel felkenése is, de a nyílvános fellépése az előttünk álló hónapokban, esetleg években fog megtörténni, legkésőbb 2032. júniusában.


23, Az ószövetségi megváltás a feltételezett exodushoz hasonlóan kellene bekövetkezzen ( [link] ).

ápr. 3. 16:05
 10/17 anonim ***** válasza:
100%

Ezeket anno en is olvastam es több mást is arról hogy miert nem.lehet Jezus a messias.


Ezt egy tanúnak hiaba másolod be...azon kivül hogy "izraelitak" meg "heber iratok"-( megis melyik??) on kivul lövesuk sincs a Zsidó hitröl ,hagyományról,irasokról,érvekről.

En hallgattam egy szemesztert a Zsidó Hittudományin,tartok kapcsolatot pl a Zsidók Jezusert mozgalommal,igy némi ralatasom van a dologra,de ezt is csak minimalisnak neveznem ennyi év utan is.


Nyilvan akkor egy őrtornyon edzett jehova hű katonája olyan messze all az altaluk oly szivesen emlegetett heber iratok- ismeretétől mint feher macska a feketetől

ápr. 3. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!