Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Valóban nem létezik menny és...

Valóban nem létezik menny és pokol?

Figyelt kérdés

Ezeken a helyeken ugye örök élet van. Na de ki szeretne örökké lenni egy helyen? Még ha boldog is ott. Isten ezt nem akarhatná. Mi van azokkal akik nem szeretnének mennybe kerülni? Belegondolni is rossz, hogy valaminek nincsen sosem vége.

Mindennek van eleje és vége, tehát ezek a helyek nem létezhetnek. A világegyetem is csak energiából áll. Minden energiából van és erre az energiára mondják rá, hogy Isten. Tehát Isten sem létezik, csak energia.

Ráadásul az egész menny és pokol dolog teljesen meseszerűen hangzik. "Egy hely ahol mindeki boldog és angyalok vigyáznak rád". Mesekönyvekben látunk hasonlókat.

Nem értem miért hisszük azt, hogy van valaki/valami aki/ami nagyobb nálunk?


2011. dec. 4. 00:29
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
57%

Szia!


Mindkét hely létezik, bár egészen mást jelöl, mint ahogyan a köztudatban él.


A "menny" - emberi módon szólva - a világmindenség központja, Isten lakóhelye, világ-kormányzásának székhelye. (Lásd. Zsolt 103:19, 33:13-14, Mt. 5:34 6:9).


A feltámadott igazak "csak" ezer esztendőt töltenek el itt Jelenések könyve 20. fejezete szerint, de ez tevékeny időszak lesz, az összes valaha Földön élet ember sorsát fogják megvizsgálni. Ezután lesz az "utolsó ítélet" amikor feltámadnak azok akik nem nyertek örök életet az ítéletre.


Ezután Isten újjáteremti a Földet (lásd Jelenések könyve 21. fejezet) és az üdvözültek birtokba veszik azt. Isten a teljes világegyetemet szeretné a teremtményeivel megismertetni, úgyhogy - a mai ismereteink alapján - lesz mivel foglalkozni az örök életben.


A pokol szót a Szentírásban a héber seol és a görög hádész szó fordításaként szokták használni a halottak helyének megjelölésére.


Jelenések könyve nyilvánvalóvá teszi, hogy ez nem azonos a bűnösök végső büntetésével: "A pokol pedig és a halál vettetnek a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava." (20:14). A Biblia a bűnösök büntetését "második halálnak" nevezi.


Minden halott tehát a pokolba kerül és innen van feltámadás az örök életre és a "második halálra".


Üdv. Péter

2011. dec. 5. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 lsandor ***** válasza:
47%

Mit mond a Biblia? „Mert az élők tudják, hogy meghalnak; de a halottak semmit nem tudnak . . . ” „Mert semmi cselekedet, okoskodás, tudomány és bölcseség nincs a Seolban, a hová menendő vagy” (Prédikátor 9:5, 10, Károli-fordítás [9:7, 12]).

A héber seol szó, mellyel „a halottak lakhelyére” utaltak, néhány bibliafordításban a „pokol” szóval lett visszaadva. Mit tár fel az előbbi bibliavers a halottak állapotáról? Vajon szenvednek a seolban, hogy megbűnhődjenek a vétkeikért? Nem, mert „semmit nem tudnak”. Ezért amikor Jób patriarchát egy borzalmas betegség kínozta, így könyörgött Istenhez: „Ó, bárcsak elrejtenél a seolban [pokolban, Douay-Rheims Version]” (Jób 14:13). Lett volna értelme a kérésének, ha a seol az örök gyötrelem helye lenne? Bibliai értelemben a pokol egyszerűen az emberiség közös sírjára utal, ahol nincs semmilyen cselekedet.

Hát nem logikusabb ez a meghatározás, és nemde sokkal inkább összhangban van a Szentírással? Milyen bűntett – legyen az bármilyen borzalmas is – vinné rá a szeretet Istenét arra, hogy örökké kínozzon egy embert? (1János 4:8). De ha a pokoltűz tanítása hamis, mit mondhatunk arról a tanításról, hogy minden jó ember a mennybe jut?

Vesd össze a következő bibliaverseket: Zsoltárok 146:3, 4; Cselekedetek 2:25–27; Róma 6:7, 23

AZ IGAZSÁG:

Isten nem kínozza az embereket a pokolban

2011. dec. 10. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 anonim ***** válasza:
100%

Ki szeretne örökké lenni egy helyen? Nincs választása senkinek, legfeljebb, hogy melyik helyen lesz örökké.

De akarja. De, ha elmondják, hogy van jó hely, és rossz hely mondjuk egy nyaraláson, akkor Te nem fogod azt mondani, hogy nem szeretnél a jó helyre menni ,inkább a rossz helyre mész.Belegondolni is rossz lenne, ha mindig lenne pénzed, egészséged, jó idő lenne,jó híreket kapnál,a kedvenc italod lenne a hűtőben stb. Mindennek van eleje és vége.Ez az emberi gondolkodásmód végességére jellemző, de ahol az emberi elme véget ér, ott kezdődik Isten.Nem érted miért hiszik azt... Azért mert találkoztak olyannal aki nagyobb.Ezt egy olyan ember mondja, aki volt már itt is, és ott is.De úgyse hiszed el.

2011. dec. 29. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 anonim ***** válasza:
19%
Igenis létezik menny és pokol!
2012. jan. 1. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 anonim ***** válasza:
46%
Jaja! És ördög is van meg angyal is! Ugye?
2012. jan. 31. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 lsandor ***** válasza:
35%

Nos nem elfelejtendő és érdemes elgondolkozni, hogy a tüzes pokol tanítása nem volt része a kersztény tanításnak egészen az i.sz. 3.sz.-ig kb, vagyis a hitehagyás időszakáig. Ez a tanítás mindvégig arra szolgált, hogy félelemben tartsák az embereket. Nos ez az egész feltevés azon alapszik, hogy van az embernek egy halhatatlan része, amely túléli a fizikai halált, ezt mondják léleknek. De érdemes elolvasni a Prédikátor 9: 5, 6; Ezékiel 18: 4; 1Mózes 2: 7;


A „léleknek” fordított héber szó több mint 750-szer fordul elő a Bibliában, a görög megfelelője pedig több mint 100-szor. A lélek elsősorban halandó élőlényekre utal, emberekre és állatokra egyaránt (1Korintusz 15:45; Jakab 5:20; Jelenések 16:3). Az apologéták azonban kiforgatták a Bibliának ezt a tanítását, elegyítették Platón filozófiájával. Platón szerint a lélek különáll a testtől, láthatatlan és halhatatlan. Minucius Felix még azt is bizonygatta, hogy a feltámadásba vetett hit Püthagorasznak a lélekvándorlásról szóló tanításából ered. A görög filozófia igencsak eltérítette a kereszténységet.

A New Catholic Encyclopedia megjegyzi, hogy az ókori héberek nem úgy tekintették az embert, mintha annak egy fizikai teste és egy anyagtalan lelke is lenne. Ez a mű a héberek hitnézetéről a következőt jelenti ki: „ Amikor az első ember, akit Isten a földből formált, megkapta az élet leheletét, »élő lény« lett (1M[ózes] 2.7). A halált nem az emberben lévő két rész különválásának tekintették, mint ahogyan azt a görög filozófia tartja; a halálkor az élet lehelete eltávozik, az ember pedig »halott lény« lesz (3M[ózes] 21.11; 4M[ózes] 6.6; 19.13). Mindkét esetben a »lény« szó a héber [ne′phes] szó lehet, amelyet gyakran fordítanak »léleknek«, de valójában teljes mértékben megegyezik magával a személlyel.”

2012. jan. 31. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:

[link]


Ezt érdemes elolvasni,nagyon durva...(sok ehhez hasonló van még)

2012. febr. 23. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim ***** válasza:
30%

Mát. 25.41

Akkor szól majd az ő bal keze felől állókhoz is: Távozzatok * tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, a mely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett.

2012. máj. 27. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 anonim ***** válasza:
30%
Tehat letezik orok pokol is es orok mennyorszag is,es a pokol az nem csak egy sirgodor,hanem az egy orokke tarto szenvedes es kin,a menny pedig egy orokke tarto boldogsag Istennel egyutt
2012. máj. 27. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 lsandor ***** válasza:
90%
Az ’örök tűz’ kifejezés kétséget kizáróan a tűz és kén tavára utal, ahová Sátánt vetik. Az angyalait vele együtt vetették ki az égből. Kétségkívül a mélységbe is vele együtt vetették őket az ezeréves uralom kezdetekor. Ebből következik, hogy megsemmisülni is vele együtt fognak a tűz és kén tavában (Máté 8:29). Tehát ez egy jelképes hely
2012. máj. 30. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!