Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Most akkor van pokol?

Most akkor van pokol?

Figyelt kérdés

A környető kérdésekben nagyon sok vélemény árkezett ezzel kapcsolatban, és érdekelne, összegyűjtve az összes egy helyen.


Nem a szó szószerinti elemezgetése érdekel, azt máshol is megtudom nézni, azt írjátok le, hogy mi a véleményetek arról, hogy aki nem mehet be a mennybe, azzal mi lesz.

Van-e semleges tér, esetleg nincs semmi a mennyen kívül stb... És kérek szépen indoklást is lehetőleg a Bibliából.



2012. aug. 22. 08:01
1 2 3 4 5 6
 11/58 anonim ***** válasza:
44%

Krisztus a Lázárról szóló történetében beszél a halál utáni állapotról.


A Seolban nem öntudatlanság volt, hanem korlátozott cselekvés melletti létezés.


Az azonos nemzethez tartozók azonos helyen vannak a seolban (pokolban). A fizikai halál csak a testre vonatkozik. A lélek és szellem tovább él. Ehhez pesze figyelembe kell venni az Újszövetség erre vonatkozó konkrét kijelentéseit is, mert az Ószövetségben csak korlátozott ismereteik voltak.


A gyehenna pedig nem megsemmisülés, lévén, a szellem és lélek halhatatlan, ezért is olvashatod:


Jelenések 20:10:

"És az ördög, a ki elhitette õket, vetteték a tûz és kénkõ tavába, a hol van a fenevad és a hamis próféta; és kínoztatnak éjjel és nappal örökkön örökké."


Jelenések 14:11:

"És az õ kínlódásuknak füstje felmegy örökkön örökké; és nem lesz nyugalmuk éjjel és nappal, a kik imádják a fenevadat és annak képét, és ha valaki az õ nevének bélyegét felveszi."

2012. aug. 22. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/58 anonim ***** válasza:
11/11 korrekt válasz
2012. aug. 22. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/58 anonim ***** válasza:
55%

A #10-es hozzászólónak.


A 16. zsoltárt idézted, de magyarázatod nem volt pontos:


10 vers: "Mert nem hagyod lelkemet a Seolban; nem engeded, hogy a te szented rothadást lásson."


LELKEMET>SEOLBAN Ezt Dávid magáról írja. A lelkéről, melyet Isten ki fog hozni onnan. (és meg is tette).

A TE SZENTED > Rothadást Ez szól Jézus feltámadásáról, méghozzá testben.


Jézus teste 3 napig volt a sírban és NEM LÁTOTT ROTHADÁST. JÉZUS LELKE (és szelleme) azonban ezalatt a SEOLBAN járt.

Itt találkozott a jobbik latorral Ábrahám kebelén (lásd: Lukács 23:43), és itt prédikált (tett bejelentést) az ott fogva tartott szellemeknek is (1 Pét. 3:19).


Az ember ugyanis nem test!!!

2012. aug. 22. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/58 anonim ***** válasza:
25%

Erre a kérdésre a Biblia tekintélye alapján válaszolhatunk, mert a Biblia bizonyosan állítja, hogy létezik egy nagyon is valóságos és nagyon is rettenetes hely - a büntetés helye - azok számára, akik Krisztust kizárják az életükbõl.

Szomorú, hogy olyan gyakran halljuk az embereket könnyelmûen beszélni a pokolról. Sokak számára ez egy olyan dolog, amivel viccelni lehet, mások szitkozódásra használják e szót.


A pokol létezésének valóságosságát a Biblia számtalan helyen állítja. Az Úr Jézus Krisztusnak több mondanivalója van a pokolról, mint bárki másnak. Õ az a tanító, akiben leginkább megbízhatunk; teljes szavahihetõségét alátámasztja bûntelen élete, csodálatos szolgálata és az üres sír, amely nem tarthatta Õt fogva.


Jézus Krisztust gyakran úgy emlegetik mint "kedves, szelíd Jézus", de ez a meghatározás nehezen egyeztethetõ össze azzal a nyelvhasználattal, amit a Márk evangéliuma 9. részében találunk, ahol a pokol létezésérõl és valóságáról beszél. A következõ kemény állításokat olvassuk:


"Ha megbotránkoztat téged az egyik kezed, vágd le, mert jobb, ha csonkán mégy be az életre, mint ha két kézzel mégy a gyehennára, az olthatatlan tûzre, (ahol férgük nem pusztul el és a tûz nem alszik el.) És ha az egyik lábad botránkoztat meg téged, vágd le; mert jobb, ha sántán mégy be az életre, mintha két lábbal vetnek a gyehennára, (ahol férgük nem pusztul el és a tûz nem alszik el.) És ha az egyik szemed botránkoztat meg téged, vájd ki, mert jobb, ha fél szemmel mégy be az Isten országába, mint ha két szemmel vetnek a gyehennára, ahol férgük nem pusztul el és a tûz nem alszik el."

Márk 9,43-48


Egy másik helyen Jézus Krisztus a farizeusokat és írástudókat "kígyók, viperák fajzatának" nevezi, és inti õket: "Hogyan menekülhetnétek meg a gyehennával sújtó ítélettõl?" - (Máté 23,33). Ezek meglehetõsen erõs kifejezések az Úr Jézus részérõl. Õ nyíltan, kertelés nélkül beszél a pokolról, és leírja milyen az.

Ha valaki a pokol létezését és valóságát tagadja, tulajdonképpen a Biblia tekintélyét és az Úr Jézus tekintélyét kérdõjelezi meg. A keresztyén hit egy teljes egészet alkot, ha egy ponton megtámadjuk, az egész tanítás sebezhetõvé válik. Az egész egy csodálatos logikai egységet képez.


Ha Jézus Krisztus Isten Fia, ha Õ az örökkévalóságból jött le a mi idõbeliségünkbe, a mennybõl jött le a mi világunkba, meghalt és feltámadt a halálból - akkor bármi, amit mondott, bármely témával kapcsolatosan, méltó arra, hogy meghallgassuk, odafigyeljünk rá, és feltétel nélkül elfogadjuk. Tehát az emberek, akiknek a pokol létezésének és valóságának elfogadása nehézséget okoz, néha nem veszik észre, hogy a valódi probléma számukra az Úr Jézus Krisztus személye: ki Õ, és miért jött a világba.Elképzelhetõ, hogy akik nem jutnak a mennybe, egyszerûen megsemmisülnek, és megszûnnek létezni?

Vannak az evangéliumi keresztyének között olyanok, akik a mellett érvelnek, hogy ezek a hagyományos nézetek az ókori görög filozófián alapulnak és, hogy a bibliai leírások lehetõvé tesznek egy másik értelmezést is.


Két szövegrész van a Bibliában, amely számomra azt szemlélteti, hogy a pokol örökké tartó büntetést jelent. A Máté 25,46 a következõ szavakkal összegzi a “juhok és kecskék” felett való ítéletet: "És ezek elmennek az örök büntetésre, az igazak pedig az örök életre". Ugyanaz a görög szó, aiónion (örök) jelöli a gonoszok büntetését és az igazak jutalmát. Amit az "örök" élet hosszáról állítunk, ugyanazt el kell mondanunk a hitetlenek "örök" büntetésével kapcsolatosan is. Mivel a hivõk "élete" örökké tartó (János 10,28), így a hitetlenek büntetése is az.


Egy másik szövegrészben, a Jelenések 20,10-ben, János leírja azoknak a sorsát, akik a "tüzes és kénes tóba" vettettek, akik "gyötrõdnek éjjel és nappal örökkön-örökké". Az “éjjel és nappal” kifejezés egy másik körülírása annak a fogalomnak, hogy "örökké". A "kénnel égõ tûz taváról" a Jelenések 19,20 tudósít. A Biblia legszomorúbb igeversében János leírja, hogy akinek a neve nincs beírva az élet könyvébe, a tûz tavába vetik.


A Krisztust visszautasítók örök büntetésének tana teljesen biblikus. Ez nem egy könnyû, nem egy kellemes tanítás. De e tanítás kellemetlen volta nem ok arra, hogy elutasítsuk a bibliai igazságot.

2012. aug. 22. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/58 anonim ***** válasza:
100%

Megmagyaráznád, hogy ha az ember szelleme jól elvan test nélkül, akkor mi értelme a testben való feltámadásnak?


Miért nem marad úgy, minek még az utolsó ítéletkor a feltámadásnak? Továbbá, miért nem alapból csak szellemnek teremtette az Isten? Hiszen az ember él test nélkül is... eszerint, mindenre alkalmas ebben a feltételezett "élőhalott", vagy milyen állapotban.


Továbbá miért támadt fel Krisztus, ha szellemben is tud prédikálni, járni, Latorral lenni stb. Akár meg is jelenhetett volna, mint szellem a tanítványoknak és felmehetett volna így az Atyához, de ő kifejezetten megerősítette, hogy nem kísértet, nem szellem, aki megjelenik, hanem feltámadt testben, evett ivott, stb.

Mi ennek az értelme, ha a testben való feltámadás, nem a halálból , hanem valami nem egészen halott, vagy ki tudja milyen állapotból történik.... Szerintem Krisztus egészen halott volt, amikor meghalt és egészen feltámadt, amikor feltámadt. Nem egy félig élő félig halott állapotból támadt fel, hanem halott vala és ímé él, örökkön örökké.

2012. aug. 22. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/58 anonim ***** válasza:
31%

Kedves felebarátaim.:)

A Lázárról szóló beszámoló az szemléltetés, ép ezért a gazdag ember Lázár, és a pokol is jelképes nem valóságos, de ezt már kis milliószor kifejtettük.


Jézus és azt atyja soha még a gondolatába se kívánta hogy élőket kínozgasson tűzben.

Sőt egyenesen elítéli az ilyen gondolkodást, a szeretet Istene a halállal fizet a bűnért, és nincs tovább.


(Róma 6:23) 23 Mert a bűn zsoldja a halál,. . .

(Róma 6:7) 7 Mert aki meghalt, azt felmentették a bűne alól.

A halállal kifizette a büntetést, és a bűne jogilag megszűnt.

Ajándék kép aki meg érdemli az feltámadásban részesülhet, aki nem az a nem létezés állapotában marad.


És ezt nem azért mondom, mert félek az örök tűztől, hanem mert ilyen tanítás nincs, Jézus sem támogatta soha az e fajta tanítást.:(

Másik pedig milyen dolog lenne Isten részéről, hogy lepaktál az Ördöggel aki miatt van az egész, és megengedné, hogy az ellenség aki miatt tökéletlenek lettünk, az gyötörje az élőket a "pokolba" ahova Ő is kerülni fog.:(

A teremtő igazságos, és nem igazságtalan még a büntetésben sem.


Ezen kívül valaki említette, hogy a halál is ide lesz vetve. A halál mint tudjuk egy fogalom.

A tűz a bibliában mindig is a teljes megsemmisülést jelenti, nincs tovább.

Tehát nem sokára a halál is megszűnik és az ember örökké élhet majd.:)

2012. aug. 22. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/58 anonim ***** válasza:
53%
Ez mind szep es jol hangzik csak epp nem igaz,attol mert te nem tudod elkepzelni hogy Isten kepes erre attol meg ez igaz,es attol meg nem lesz hazugsag amiert te jelkepesen latsz mindent ami neked nem tetszik a bibliabol.
2012. aug. 22. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/58 anonim ***** válasza:
38%

Magyarázatot nem tőlem kellene követelned, ha valamit nem értesz. Isten rendjét kell elfogadni, nem megérteni.


Isten rendje pedig a halált a bűn következményének írta le. Az első emberpár meghalt, amikor vétkezett. Azon a napon és abban a pillanatban (nem több száz év múlva, fizikailag) SZELLEMBEN. (Efézus 2:1).


Az ember nem test, hanem lélek. Ez a legelején le van írva. Az is, hogy az ember szellemi lény. Mivel Isten úgy szereti az embereket, ezért talált módot arra, hogy még haláluk után is (melyet eredendően nem akart) VELE lehessenek azok, akik az Övéi. Mégha a halál szét is szakítja a testet a lélektől és szellemtől.


A feltámadásra tehát azért van szükség, mert az ember így teljes. Tudvalevő, hogy a feltámadás után másfajta lesz a test. A bűnösök is feltámadnak, majd úgy kerülnek a gyehennába.


Ha logikátlannak tűnik ez, akkor az csak azért van, mert valaki(k) emberi okoskodását fogadtad el, az igazság helyett. Javaslom, hogy a válaszokat a Biblia (lehetőleg több fordításban) tanulmányozásával kezdd, ne egyéb könyvekkel.

2012. aug. 22. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/58 anonim ***** válasza:
65%
"Nesze semmi fogd meg jól"
2012. aug. 22. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/58 anonim ***** válasza:

Gyakorlatilag ezzel azt mondjátok ki, hogy a halál nem is halál, csak amolyan "félig halál", mert azért valami élet csak van benne. Hmm. Aztán lesz "teljes" az ember a feltámadással nem a halálból, mert előtte is valamilyen módon él. (még ha nem is teljes) Ezzel tagadod a halál halál voltát, Krisztus ezek szerint nem halt meg, hanem valami nem teljes élő, de nem is halott állapotban ÉLT és itt a pont. Mert valaki vagy halott, vagy él. A kettő között nincs átmenet. Félig élő, félig halott? Nem.


HALOTT, vagy ÉL.



Jel 1,18 És az Élő; pedig halott valék, és ímé élek örökkön örökké Ámen, és nálam vannak a pokolnak (Seol/Hádész) és a halálnak kulcsai.

2012. aug. 22. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!