Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mit tudtok a tisztítótűzről?

Mit tudtok a tisztítótűzről?

Figyelt kérdés
kik kerülnek oda, a kisebb bűnöket elkövetők vagy akár a halálos bűnt elkövetők is? Mi alapján dől el hogy a bűnös a pokolba vagy a tisztítótűzbe kerül?
2013. márc. 4. 19:29
1 2 3 4
 11/32 anonim ***** válasza:
39%

Kedves 8-as.

A más világ nem a halál utáni állapotot jelenti a tűzben vagy ki tudja hol. Hanem Isten királyságának új rendszerét jelenti amiért tanította Jézus a követőit imádkozni, hogy a földre is jöjjön el.

Tehát a "más világ" azt jelenti, hogy nem a mostani emberi uralkodási rendszerben hanem Isten királysága alatt, hiszen ott nem olyan világ lesz mint ami most van, más milyen lesz.

Békés tiszta, stb.

2013. márc. 4. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/32 anonim ***** válasza:
54%

Amikor az ember meghal, azzal kilép a földi világból, ami időben és térben létezik. Ezért a halál, a különítélet, a feltámadás és az egyetemes ítélet és az üdvösség/kárhozat az ő szempontjából egy esemény, annak különböző mozzanatai. A mi földi szempontunkból azonban akár ezredévek is eltelhetnek, miközben a fizikai látásunk csak a sírba tevést és a megsemmisülést látja - ezt nevezzük "közbeeső időnek". Ebből látható, hogy az ember halála, a seol, a lélek halhatatlansága és a feltámadás nem egymást kizáró elemek, csak két külön nézőpontot képviselnek.

A tisztítótűz kifejezés tudomásom szerint csak a németben és a magyarban van, más nyelvek a latin purgatórium -- a tisztulás helye szót használják, de az is eléggé félrevezető. Nem egy külön helyről van szó ugyanis a menny és a pokol között, nem egy bizonyos időről, amit várakozással kell tölteni mintegy a mennyország kapuja előtt. Ez is egy mozzanata a beteljesedésünknek.

Különösen az első hozzászólás mutatja, hogy mennyire fogalma sincs a protestánsoknak és Jehova Tanúinak a katolikus tanításról, vagyis olyasmit cáfolnak, amit nem is tanít az Egyház.

Aki bűnben hal meg, az elkárhozik -- ez az Egyház tanításának egyik pillére.

a bűnben meg kell különböztetnünk a bűnös tettet, az ennek következtében kialakuló bűnösséget (bűnös állapotot) és a bűnös tettből fakadó következményeket. A megváltás értelemszerűen csak a következőre vonatkozik. Ugyanis nem törli el a bűnös tettet (az a múlt egy pontszerű eseménye, Isten pedig nem változtatja meg a múltat), a következményei pedig megmaradnak (a megölt ember halott marad akkor is, ha a gyilkosa bűnbocsánatot nyert).

A bűnös tetteink következményeit a mi feladatunk helyrehozni vagy legalább enyhíteni. Ezt jelenti a bűnbocsánat jóvátételi feltétele, de ezt fejezi ki a vezeklés illetve az engesztelés kifejezés. Kifelé és önmagunkban is meg kell térítenünk az okozott kárt. A lopott javakat nem tarthatom meg, mondván, hogy Isten nekem megbocsátotta ezt a bűnt.

A tisztulás mozzanatán minden embernek át kell mennie -- Ágoston szavaival élve -- mint egy tüzes folyosón, kivéve, aki bűnben halt meg, mert neki az örök tűz az osztályrésze. Akik bűn nélkül haltak meg, de tetteik következményeivel nem tudnak elszámolni, azok megmenekülnek, de csak mintegy tűz által, miközben kiég belőlük a salakanyag (1 Kor 3, 14-15).

Ebből az is nyilvánvaló, hogy a tisztulás nemhogy felmentené a bűnöst, és reményt adna, hanem inkább a bűn súlyára, komolyságára és a felelősségére hív fel: amit nem oldunk meg itt a földön, azt odaát kell. Csak ott már nem tehetünk magunkért semmit.


Összefoglalóan, a kérdésre válaszolva: akik bűnösek, és úgy halnak meg, elkárhoznak. Akik haláluk előtt bűnbocsánatot nyertek, de bűnös tetteik következményeivel nem tudnak elszámolni, azoknak az üdvösség tényleges elnyerése előtt tisztulnia kell.

2013. márc. 4. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/32 A kérdező kommentje:
köszönöm
2013. márc. 4. 23:41
 14/32 anonim ***** válasza:

12-es válaszoló jól leírta.

"Tehát a "más világ" azt jelenti, hogy nem a mostani emberi uralkodási rendszerben hanem Isten királysága alatt, hiszen ott nem olyan világ lesz mint ami most van, más milyen lesz. "


A purgatórium is "Isten Királyságának" a része...

2013. márc. 5. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/32 anonim ***** válasza:
Nem. Mivel ne mis létezik purgatórium. egyébként is miért lenne amikor ott csak azok fognak élni akik érdemesek rá.
2013. márc. 5. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/32 anonim ***** válasza:

"Mi alapján dől el hogy a bűnös a pokolba vagy a tisztítótűzbe kerül?"


Szerintem ez nagyjából így néz ki:

A lélek miután meghal Jézus elé kerül. Jézus megmutatja neki hogy az életében milyen jó és rossz dolgokat tett. Ezután megkérdezi hogy a lélek hajlandó-e elismerni a bűneit és bocsánatot kérni. Ha igen akkor üdvözül és vagy a mennybe jut egyből (ez nagyon ritka) vagy egy ideig a tisztítótűzbe és aztán a mennybe. Ha nem akkor ezzel a lélek elutasítja Isten segítségét és Isten ezért tiszteletben tartva a saját akaratát elhagyja a lelket. Ekkor azonnal jön a gonosz lélek aki viszi a pokolba.


1Kor 3,15 - De akinek műve elhamvad, az kárt vall. Maga ugyan megmenekül, de csak mintegy tűz által.


"kik kerülnek oda, a kisebb bűnöket elkövetők vagy akár a halálos bűnt elkövetők is?"


Aki elismeri a bűneit és képes bocsánatot kérni Istentől az mind a mennybe vagy a tisztítótűzbe kerül. De aki súlyos vagy halálos bűnöket követett el annak a tisztítótűz sokkal erősebb és hosszabb szenvedéseket jelent.


Lk 12,59 - Mondom neked, nem szabadulsz ki, míg az utolsó fillért is meg nem fizeted.

2013. márc. 6. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/32 Hazardteam ***** válasza:

"1Kor 3,15 - De akinek műve elhamvad, az kárt vall. Maga ugyan megmenekül, de csak mintegy tűz által"


Tök másra vonatkozik, ha bemásolnád legalább a szoros szövegkörnyezetével EGYÜTT, bárki számára világos lenne egyből, tehát: csalsz és ennek majd mások isszák meg a levét.


"Aki elismeri a bűneit és képes bocsánatot kérni Istentől az mind a mennybe vagy a tisztítótűzbe kerül. De aki súlyos vagy halálos bűnöket követett el annak a tisztítótűz sokkal erősebb és hosszabb szenvedéseket jelent"


Aki "elismeri bűneit" még ITT AZ ÉLETBEN. És az még csak egy dolog. A MEGTÉRÉS ennél több: Teljes gondolkodás és életmódbeli változások (nézd meg görög eredetiben: metanoia)


Idézek: "A megtérés a vétkektl való szabadulás egyetlen útja, különösen azóta, hogy a jeruzsálemi Szentély pusztulásával megsznt az áldozatbemutatás. Nagyon fontosnak és a zsidó gondolkodásra nézve jellemznek vélem, hogy a bnbánatra egyáltalán nincs szó a héber nyelvben, helyette mindig a megtérés szavát használják. A bibliai Joél próféta is a megtérést javasolja, amikor arra az ókori keleti szokásra utal, hogy a bnös (akár a gyászoló) hajdan megszaggatta ruháit, böjtölt és sanyargatta magát. A próféta szerint azonban nem külsleg kell megtérni, hanem szívünkkel és lelkünkkel: A szíveteket szaggassátok, ne a ruhátokat, s úgy térjetek meg az Örökkévaló Istenetekhez, mert irgalmas és megbocsátó, hosszan tr haragú és nagy szeretet, és meggondolja a büntetést (Joél könyve, 2. fejezet 13. vers)" [link]


Jézus zsidó volt, Keresztelő János zsidó volt, az apostolok mind zsidók voltak és héberül beszéltek, görögül írtak, mert az volt akkor a világnyelv, a mostani angolhoz hasonlóan. Felhívnám figyelmedet a "nem létezik olyan szó"-ra. Olyan létezik csak, hogy "teremjetek a megtéréshez illő gyümölcsöket". Megtérni meg életében tud az ember.


Az, amit te mondasz, a bibliátokban is így van: Ami eredetileg "térjetek meg" az nálatok "bánjátok meg bűneiteket". A kettő nem ugyanaz. "Megbánni" egy alávaló gyilkos is megbánhatja a bűneit és "meggyónhatja" a templomban, ahogy a maffiózók is hagyományosan teszik, menjél csak el szicíliába, szinte kötelező nekik.


"Megtérni" viszont egész mást jelent. Azt jelenti, 180 fokos fordulattal szakítasz a bűneiddel, az addigi gondolkodásmódoddal és azt teszed onnantól, amit Isten mond. Az előbbinél ez nincs meg, teszed ugyanúgy ugyanazokat, legfeljebb majd "megbánod/meggyónod" nemigaz? Maximum "törekszel". Jézus meg azt mondta egész szolgálata alatt, hogy az fabatkát sem ér: csak akkor képes az ember Istennek tetsző életet élni és tenni, amit mond, ha újjászületik. Ezt nem értette Nikodámus például.


Amiket állítasz, az szembemegy Isten Igéjével és mind az ószövetségi, mind az újszövetségi kinyilatkoztatott igazságokkal. Ugyanis az nem azt mondja, hogy van választása a halottaknak, SŐT!, ha úgy tetszik, majd a rokonok, hozzátartozók kiimádkozzák a "tisztítótűzből" és nagy kaland, meg van oldva. Mert hiszen "megszenvedett" a bűneiért (levezekelte) amiben a kedves imádkozó rokonság is kivette a részét nemigaz? Csakhogy a bibliában ilyen nincs. Ahogy önmegváltás sincs. Jézus Krisztus, mint főpap, engesztelő/helyettesítő áldozatul adta magát és a saját, tiszta vérét vitte az Atya elé, az az egyetlen, ami megtisztíthat. És az ÖSSZES áldozatot eltörölte egyetlen örök érvényű áldozatával. Nem a bűnösök fogják magukat kiváltani a szenvedéseikkel a "tisztítótűzből". Aki ilyesmikben hisz, ilyeneket állít/propagál másoknak, az átveri nem csak saját magát, de másokat is és bűnt követ el mind maga, mind más emberek ellen. Ahogy Isten ellen is. Akinek nem tisztelte eléggé a szavát ahhoz, hogy megismerje és ha már idézi, pontosan idézze, nem pedig a szövegkörnyezetéből kiragadva felhasználja alátámasztásnak a saját tévelygő gondolataihoz és (jó esetben) emberi vélekedéseihez, mint valami józsef Attila verset.


Ez nem facebook, nem mindennapi megosztandó idézetecske, hanem Isten Igéje, amely megmarad örökké és se elvenni, se hozzátenni nem szabad.


"Lk 12,59 - Mondom neked, nem szabadulsz ki, míg az utolsó fillért is meg nem fizeted" Ez is másra vonatkozik. Azt javaslom, vagy térj meg és használd helyén az igéket, tiszteld Isten beszédét annyira, hogy nem a kutyádnak nézed, amit pórázon rángathatsz kedved szerint és arra megy, amerre mondod, hanem te menjél utána és a saját vélekedéseidet rendeld alá Isten Igéjének, nem pedig fordítva. Vagy pedig ne idézgess, ha nem ismered és nem is tiszteled, max formálisan. A biblia nem egy "sima könyv" hanem az egyetlen, ami Isten szájából származik, ahogy Jézus is mondta a sátánnak (nem csak kenyérrel él az ember, hanem..)

2013. márc. 6. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/32 anonim ***** válasza:

Igen, de a megtérés nem egy pontszerű esemény, hanem egy egész életen át tartó folyamat. A tékozló fiú elgondolta, hogy az apja elé áll, és megvallja gonoszságát. De ezzel a helyzete nem változott, még mindig a disznók között ül. Ahhoz, hogy a meg- illetve visszatérése teljes legyen, ahhoz végig kell járnia az utat haza.

Ha megérted, amit írtunk korábban a tisztítótűzről, akkor látnád, hogy a tisztítótűz azoknak van, akik megtértek, akik bűnbocsánatot nyertek, de van még "hátralékuk". A tisztítótűz arról szól, hogy az embernek végig kell járnia a maga útját a tökéletességig. És ez a kötelezettség fennáll a földi élet befejezése után is, ha addig nem sikerül végigjárni. Ezért nem érdemes halogatni a megtérést. Aki a halálos ágyán tér meg, annak nincs előnye azzal szemben, aki egy egész életet keresztény módon él végig.

A korintusiakhoz írt első levélből vett idézet azokról beszél, akik már Krisztus alapján állnak, vagyis a megtértekről, a keresztényekről. Az ítélet az ő munkájukat, építményüket is próbára teszi, mint a tűz. Ami nem állja a tüzet, az megsemmisül. Tehát a tűz általi tisztulás része, egy mozzanata az ítéletnek, pont úgy, ahogy fentebb arról már szó volt.

2013. márc. 6. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/32 Hazardteam ***** válasza:

'Az ítélet az ő munkájukat, építményüket is próbára teszi, mint a tűz"


Nagy a különbség aközt, hogy valakinek a "MUNKÁJÁT" teszi próbára a tűz, amikor Isten elé áll és aközt, hogy valamiféle különbejáratú szenvedés helyen ŐT magát kínozzák égetik és ha "levezekelte" a bűneiért a "büntetést", illetve kellően sokan/sokat "imádkoznak a lelki üdvéért" (miután meghalt; nonszensz bibliaellenes eretnekség..) akár mehet is a mennyekbe a jófiúk/lányok közé.


Neked mindegy, hogy te égsz, vagy a házad ég? Pál ott épp azt ecseteli, hogy akinek a munkája pozdorja, fa és egyéb "éghető"/nem maradandó (képletes hasonlattal) az megmenekül, de úgy, mintha a saját égő házából menekülne ki, viszont amit "felépített", az semmivé lesz.


"Ami nem állja a tüzet, az megsemmisül"- AMI és nem AKI. És szó sincs önvezeklésről, meg hozzátartozók imájáról a "tisztítózűzben" szenvedő HALOTTAKÉRT.


Megtérni csak egy élő ember tud, halottak nem. Nekik már elveszett ez a lehetőség. Ez a biblia álláspontja és ha azt állítod, hogy "A tisztítótűz arról szól, hogy az embernek végig kell járnia a maga útját a tökéletességig. És ez a kötelezettség fennáll a földi élet befejezése után is, ha addig nem sikerül végigjárni", különös tekintettel a végére, akkor eretnekséget, biblia ellenes, kereszténység, Krisztus és Isten Igéjével ellentétes hazugságot állítasz, ami (ha tényleg hiszel benne) számodra is, meg azok számára is káros, akik elhiszik. Én a helyedben nem szívesen "építenék" ilyesmiket Krisztus kősziklájára, mert nagyon kockázatos és nem tudni, kinek származik belőle baja..

2013. márc. 7. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/32 anonim ***** válasza:

HazardTeam: akkor szerinted ha egy tömeggyilkos gyerekgyilkos szadista gonosz ember az élete végén megtér és bocsánatot kér Istentől őszintén akkor mehet egyből a mennybe?

Igazságos ez az áldozataival szemben?

A hajlamai, a gonosz vágyai egyik percről a másikra meg tudnak változni?

2013. márc. 7. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!