Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Misztikus elmenyei lehetnek...

Misztikus elmenyei lehetnek egy gyulekezetbe jaronak, vagy nem ismernek el ilyet?

Figyelt kérdés

Esetleg a satant gyanitjak a misztikus elmeny mogott ? A Szentlelek a ajandeka a misztikus ateles vagy nem szerintuk ?

A katolikusoknal van ilyen (pl. Avilai Terez, Szienai Katalin misztikusok voltak).



2013. aug. 28. 18:33
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
63%

Miért akarod becsapni magad?

Mi az, hogy misztikus?

2013. aug. 28. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
69%

Kedves Kérdező!


Mit értesz misztikus átélés alatt? Például a "Szentlélek/Szentszellem" betöltekezést? Mert például az nem keresztényi tanítás! Amikor ezeket cselekszik, akkor kundalini yogáznak. Akár tetszik, akár nem.


Itt egy videó róla:


http://www.youtube.com/watch?v=8P9TOHiBH4g


Üdv.!

2013. aug. 28. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
70%

Rengeteg bibliai ige támasztja alá a Szent Szellem betöltekezését, aki ezt tagadja az nem sokat olvassa a Bibliát.

Éltem már át misztikus dolgokat, nem néma a mi Istenünk. Beszéltem róla a lelkipásztorommal is és álltam már kinn a gyülekezet előtt bizonyságot tenni az egyik ilyen történés után. Nem lincseltek meg, nem hazudtoltak meg, nem tagadtak ki.

2013. aug. 28. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
Amit átélsz ,az van! Nem tilthatja meg semmilyen gyülekezet, hogy higgy benne!
2013. aug. 28. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

3-as!

Alátámasztanád nekem ezt a fajta betöltekezst néhány igével, ha már olyan rengeted van?

2013. aug. 28. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Kedves testvérem, persze, máris másolom a Bibliát. :)

"És megtelének mindnyájan Szent Szellemmel, és kezdének szólni más nyelveken, amint a Szellem adta nékik szolniuk." (Ap.Csel. 2:4)

"Péter pedig monda nékik: Térjetek meg és keresztelkedjetek meg mindnyájan a Jézus Krisztusnak nevében a bűnöknek bocsánatjára; és veszitek a Szent Szellem ajándékát. " (Ap.Csel. 2:38)

"Ha azért ti gonosz létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ád a ti Mennyei Atyátok Szent Szellemet azoknak, akik tőle kérik." (Lukács 11:13)


De itt is van róla szó, yuda válasza: http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__2..


Szentlélekkel telve sok mindent jelent, pl. erőt venni, gyógyulást venni,új nyelveken szólni, vagy látni a láthatatlant...stb.

Nem szekta tanítása, hanem bibliai igazság.

Pl.

Ap.csel.1.8

Hanem vesztek erőt, minekutána a Szent Lélek eljő reátok: és lesztek nékem tanúim....

---folytatása:

Ap csel.2.4-től:

És megtelének mindnyájan Szent Lélekkel, és kezdének szólni más nyelveken, amint a Lélek adta nékik szólniok.


Ap.csel 7.55 Istvánról szól:

Mivel pedig teljes vala Szent Lélekkel, a mennybe függesztvén szemeit, látá Istennek dicsőségét, és Jézust állani az Istennek jobbja felől,


Ap.csel. 9.17.:Pál apostol életéből:

Elméne azért Ananiás és beméne a házba, és kezeit reá vetvén, monda: Saul atyámfia, az Úr küldött engem, Jézus, aki megjelent néked az úton, melyen jöttél, hogy szemeid megnyiljanak és beteljesedjél Szent Lélekkel.


Valóban zavarhatnak ezek az igazságok bizonyos vallási érzelmeket, amelyek írigységből, büszkeségből, keserű gyűlöletből,vagy tudatlanságból fakadnak, de érdemes inkább tanulmányozni a bibliát és azután nyilatkozni.


Szentlélek vétele hitből történik, mint minden más áldásé is. Legtöbbször gátja a Szentlélek vételének, ha az ember túlkomplikálja, pedig Isten egyszerűvé tette.

Sok egyéb akadály lehet, ha mégsem működne úgymond.

Ilyenek pl. bűnben való élés,megbánatlan, megvallatlan bűnök,kiemelten pl. az okkultizmus bűneit, vagy az elmének azok a magaslatai, amik gátolják. pl.régebbi hibás vallásos tanítások, beidegződések.

A lényeg, hogy tisztán a bibliai alapján kell mindent megvizsgálni, és a régi rosszat elhagyni.Kárnak és szemétnek ítélni. Amelyek valóban bibliai értékek, csak azokat megtartani.

pl. hinned kell, ha Istentől Szentlelket kérsz, nem fog démonokat adni, mint egyesek vélekednek, hisz melyik apa az, ha a fia kenyeret kér, kígyót adna neki, ezért ha te a mennyei Atyától Szentlelket kérsz, biztos legyél benne, hogy azt is kapsz!


Lukács11.11

Melyik atya pedig az közületek, akitől a fia kenyeret kér, és ő talán követ ád néki? vagy ha halat, vajjon a hal helyett kígyót ád-é néki?

12

Avagy ha tojást kér, vajjon skorpiót ád-é néki?

13

Ha azért ti gonosz létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ád a ti mennyei Atyátok Szent Lelket azoknak, akik tőle kérik.

2013. aug. 29. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:

http://www.youtube.com/watch?v=7sL-8-5EZrE


ehhez mit szol a 2.valaszolo ?

2013. aug. 29. 17:55
 8/13 anonim ***** válasza:

Szentlélekkeresztség és beteljesedés Szentlélekkel


„És meg ne részegedjetek bortól, miben kicsapongás van; hanem teljesedjetek be Szentlélekkel!” – (Ef 5:18)


A különböző vallási mozgalmak hatására bizonytalanság alakult ki a Szentlélekkel kapcsolatos kérdésekben. Például, van, aki a Szentlélekkeresztséget egy második áldásként értelmezi, amit a nyelveken szólás hitelesítene, esetleg egy leeséses önkívület, vagy ehhez hasonló megtapasztalás... Az igét kevéssé ismerő emberek elbizonytalanodnak abban, hogy van-e bennük Szentlélek. Mások alacsonyabb rendű hívőknek tekintik azokat, akiknek nem volt rajongó megnyilvánulásokkal együtt járó ún. Szentlélek-élményük. A karizmatikus hatások miatt több gyülekezetben szakadás támadt, ahol újjászületett emberek kerültek szembe egymással. Az egységet munkáló és teremtő Szentlélek helyett versengések támadtak a gyülekezetben, mint Korinthusban (1Kor 1:11-13; 3:1-3).


Az egyik oka ennek az állapotnak az, hogy van, ahol a gyülekezet nem tükrözi azt az élő, erőteljes kapcsolatot, ami a Szentlélekkel teljes élet jegye. Az első szeretet elhagyása, a missziói tűz hiánya, az erőtlen bizonyságtételek, öröm nélküli istentiszteletek és az elhatalmasodó önelégültség egyre hangosabban kiált a Szentlélek-élmény után.


De hiányzik a Szentlélekről szóló alapos tanítás is! Felkészületlenül érték a gyülekezeteket a közösségi gyakorlattól és hitvallástól eltérő, új tanítások, mert irtóztak beszélni mindarról, ami a Szentlélek munkájával kapcsolatos. Pedig a Szentlélek-keresztségről szó van az Újszövetségben, és nem hagyhatjuk ki az igehirdetéseinkből!


Pünkösd előtt az emberek nem kaphatták a Szentlélek ajándékát automatikusan. Az Úr Jézus az élő víz folyamait a benne hívőknek ígérte. „Ezt pedig a Lélekről mondta, amelyet veendők voltak az őbenne hívők: mert még nem volt Szentlélek; mivelhogy Jézus még nem dicsőíttetett meg.” (Jn 7:38-39) Még a tanítványokban sem lakozott a Szentlélek úgy, ahogyan azt Pünkösdkor átélték. Az Úr Jézus az „igazság ama Lelkét” ígérte nekik, „akit a világ be nem fogadhat, mert nem látja őt és nem ismeri őt; de ti ismeritek őt, mert nálatok lakik, és bennetek marad.” (Jn 14:17) Vagyis, Velük volt, de Pünkösd után bennük maradt!


Először, figyeljük meg, hogy a megígért Szentlélek-keresztséget (Mt 3:11; Mk 1:7-8; Lk 3:16; Jn 1:33; ApCsel 1:4-5 és 11:15-17) a megvalósulás után sohasem mondja az ige Szentlélek-keresztségnek. Ehelyett, a következő kifejezéseket használja: megteltek Szentlélekkel (ApCsel 2:4. 9:17), kaptak, vettek Szentlelket (ApCsel 8:17; 10:47), leszállott rájuk a Szentlélek (ApCsel 10:44; 19:6), kitöltetett a Szentlélek (ApCsel 10:45), adta nekik a Szentlelket (ApCsel 15:8). Ez azt jelenti, hogy a Szentlélek-keresztség ígérete pünkösdre, a Szentlélek kitöltetésének egyszeri, meg nem ismétlődő, üdvtörténeti eseményére vonatkozik. Amikor ez az ígéret megvalósult, Pünkösd után már nem Szentlélek-keresztségnek van nevezve, hanem a Szentlélek vételének, annak, amikor a Szentlélek lakozást vesz bennük.


Ha mégis használjuk a Szentlélek-keresztség kifejezést, azt csakis ebben az értelemben tehetjük: azt az eseményt jelöli, amikor valaki hite és megtérése folytán újjászületik, és a Szentlélek ajándékának részese lesz. Sehol nincs parancsolva, hogy keressük a Szentélek-keresztséget. A tanítványoknak az volt parancsolva, hogy „várják be az Atyának ígéretét” (ApCsel 1:4). Pünkösd volt az ő Szentlélek-keresztségük.


Ma pedig az érvényes, hogy minden igazi hívőben ott lakik a Szentlélek. Itt a Szentlélek teljes személyéről beszélünk, nemcsak egy kicsi részéről: nem kaphatsz kis-Szentlelket, míg mások nagy-Szentlelket vesznek! Te a Lélek tejességét nem fogadhatod be, mivel te csak ember vagy, de beteljesedhetsz Vele. Pünkösd után a Szentlélek-keresztség tehát bemerülés a Krisztus-testébe (1Kor 12:13). Ez pedig egyenlő az újjászületéssel (Jn 3:5), a Szentlélek vételével (ApCsel 11:15-16), a Szentlélek által való megpecsételéssel (Ef 1:13). A fiúság Lelke nélkül nem lehetünk Isten gyermekei, nem lehetünk az Úréi (Róm 8:9. 15).


Annak ellenére, hogy a Szentlélek kitöltésének egyes alkalmait (pünkösdkor - ApCsel 2:4, Kornélius házánál - ApCsel 10:45-46, és Efézusban - ApCsel 19:6) a nyelveken szólás jele kísérte, nem kell azt gondolnunk, hogy ennek mindig ilyen különleges jel-szerepe van. Pál apostol a nyelveken szólást a lelki ajándékok utolsó helyére sorolta (1Kor 12:10 és 28), és kimondja, hogy mindnyájan bemerültünk ugyan a Krisztus testébe, de nem mindnyájan szólunk nyelveken (1Kor 12:30). Nyilvánvaló tehát, hogy a nyelveken szólás nem ismertetőjele a Szentlélek-keresztségnek.


A beteljesedés Szentlélekkel azoknak szóló parancs, akiknek bizonyosságuk van újjászületésük felől és bűnbocsánatot kaptak Istentől. Ezekben a Szentlélek már bennük van, de az ige arra szólítja fel őket, hogy teljesedjenek be Szentlélekkel (Ef 5:18). Ugyanis, nem mindegy, hogy megszomorodva (Ef 4:30), visszavonulva lakozik bennünk a Szentlélek, vagy pedig irányító, mindent átható ereje hívő életünknek.


Akik valóban újjászülettek, azok átélhették az első szeretet idején a Szentlélekkel való beteljesedést. De szolgálatunk és küzdelmeink során szükség lehet új feltöltődésre. Ilyen ismétlődő beteljesedés történt Péternél (ApCsel 2:4; 4:8, 31) és Pálnál is (ApCsel 9:17; 13:9). István Szentlélekkel teljes ember volt (ApCsel 6:5), de nem bírta a Lélek teljességét, mivel a Szentlélek nagyobb, mint amennyit mi befogadhatunk. Egy palack az óceánban megtelhet az óceán vizével, azt kívül és belül teljesen birtokába veszi az óceán vize, de ő nem fogadhatja be a teljes óceánt, mivel egyszerűen nem férhet bele...


A Szentlélek-keresztség nem kiváltságos egyéneknek ígért ajándék, hanem Pünkösdkor beteljesedett ígéret, amikor betöltötte azt a mintegy 120 főnyi sokaságot, akik össze voltak gyűlve a felházban. Amikor a Szentélek-keresztséghez hasonló eseményről olvasunk, mindig egy csoport hívőről olvasunk, nem pedig egyénekről. Pünkösd megismétlődését nem kérhetjük, mert az egy egyszeri esemény volt, mint az Úr Jézus születése, vagy kereszthalála. De kérhetjük a beteljesedést Szentlélekkel! Ha életünket egy házhoz hasonlítjuk, amit betöltött a Szentlélek, akkor a beteljesedés azt jelenti, hogy minden szoba irányítása és ellenőrzése alatt van. Nem elzárhatsz el előle szekrényeket és fiókokat sem! Semmi sem marad ki az Ő hatása alól.


A Szentlélekkel való beteljesedés feltétele az őszinte vágy: az apostolok tíz napig türelmesen várták az ígéret megvalósulását. Lelki éhség, hiányérzet, elégedetlenség kell jellemezzen, a jelenlegi száraz, élettelen hívő élet miatt! Mély szomorúság és bűnbánat amiatt, hogy a szívünk nincs csordultig tele az Úr Jézus bizonyságtételével. Ugyanis, a Szentlélekkel való beteljesedés első követelménye a készség a bizonyságtételre, ahogyan ez az apostolokkal történt. Ennek folyamatossága, tartóssága pedig az Úr iránti állandó engedelmességünktől függ. A korinthusi érthetetlen nyelven való szólás - ami ellenkezője a jeruzsálemi érthető nyelven való szólásnak – egyáltalán nem jele a Szentlélekkel való beteljesedésnek! Az alázat, a lélekmentés égető vágya, a győzelem a kísértések felett, az őszinte bűnvallás és bűnrendezés Isten és emberek felé, a folytonos beteljesedés feltételei.


Nem az apostolok mondták magukról, hogy Szentlélekkel teljesek, hanem mások látták ezt meg rajtuk. A Szentlélek-keresztség egy befejezett esemény a hívő élet kezdetén, a Szentlélekkel való betelés szükség szerint megismétlődik.


„Vettél-e Szentlelket?” – ez mindig az első kérdés. Ha a válaszod pozitív, akkor halljad a következő parancsot: „Teljesedjetek be Szentlélekkel!” (Ef 5:18).


"Meg ne részegedjetek bortól" – ne engedd át hatásának magadat, "hanem engedd át magad a Szentlélek hatásának, teljesedj be Szentlélekkel"! (Ef 5:18)


forrás:

[link]

2013. aug. 29. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Kérdező, a videóról: idáig is azt vallottam, és nem lesz másként, hogy bár a Szent Szellem erejét elismerem, hisz átéltem már, de bolondot nem fog csinálni az emberből. Az isteni erő sem kutyává, sem idiótává nem fogja az embert változtatni, aminek ugye semmi haszna sincs, legfőképp nem teszi nevetségessé.

A Szent Szellem ereje nem ilyenekben mutatkozik meg.

2013. aug. 29. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Na, nem is nekem szólt a kérdés. :D De azért válaszoltam rá.
2013. aug. 29. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!