Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mi a jelentősége Krisztus...

Mi a jelentősége Krisztus testének és vérének? Mit gondoltok erről?

Figyelt kérdés

Aki nem áldozik a pokolra fog kerülni?


Nem volt még időm teljesen normálisan megfogalmazni, amit mondani szeretnék, de szerintem nem erről van szó!


Mit gondoltok az írásomról?


------

Beveztő:


Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 10. fejezet

"

21

Nem ihatjátok az Úr poharát és az ördögök poharát; nem lehettek az Úr asztalának és az ördögök asztalának részesei.

"


A Máté írása szerint való Szent Evangéliom » 6. fejezet

"

Senki sem szolgálhat két úrnak. Mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik és a másikat megveti. Nem szolgálhattok Istennek és a Mammonnak.

"


A János írása szerint való Szent Evangéliom » 17. fejezet

"

3

Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus Krisztust.

4

Én dicsőítettelek téged e földön: elvégeztem a munkát, amelyet reám bíztál, hogy végezzem azt.

"


A beveztőben egyértleműen láthatjuk, hogy az Úr asztalának részesei akkor lehetünk, ha elfogadjuk a meghívását Isten lakomájára. Tehát Istennek szolgálunk (barátjai vagyunk Istennek: szeretetből + értelemből követjük őt)


Isten meghívott benünket az örök életre (itt olvashtó egy példa)

A Lukács írása szerint való Szent Evangéliom » 14. fejezet

"

15

Hallván pedig ezeket egy azok közül, akik ő vele együtt ülnek vala, monda néki: Boldog az, aki eszik kenyeret az Isten országában.

16

Ő pedig monda annak: Egy ember készíte nagy vacsorát, és sokakat meghíva;

17

És elküldé szolgáját a vacsora idején, hogy megmondja a hivatalosoknak: Jertek el, mert immár minden kész!

18

És mindnyájan egyenlőképpen kezdék magokat mentegetni. Az első monda néki: Szántóföldet vettem, és ki kell mennem, hogy azt meglássam; kérlek téged, ments ki engem!

19

És másik monda: Öt iga ökröt vettem, és elmegyek, hogy azokat megpróbáljam; kérlek téged, ments ki engem!

20

A másik pedig monda: Feleséget vettem, és azért nem mehetek.

21

Mikor azért az a szolga haza ment, megmondá ezeket az ő urának. Akkor megharagudván a gazda, monda az ő szolgájának: Eredj hamar a város utcáira és szorosaira, és a szegényeket, csonkabonkákat, sántákat és vakokat hozd be ide.

22

És monda a szolga: Uram, meglett amint parancsolád, és mégis van hely.

23

Akkor monda az úr a szolgának: Eredj el az utakra és a sövényekhez, és kényszeríts bejőni mindenkit, hogy megteljék az én házam.

24

Mert mondom néktek, hogy senki azok közül a hivatalos férfiak közül meg nem kóstolja az én vacsorámat.

25

Megy vala pedig ő vele nagy sokaság; és megfordulván, monda azoknak:

26

Ha valaki én hozzám jő, és meg nem gyűlöli az ő atyját és anyját, feleségét és gyermekeit, fitestvéreit és nőtestvéreit, sőt még a maga lelkét is, nem lehet az én tanítványom.

27

És valaki nem hordozza az ő keresztjét, és én utánam jő, nem lehet az én tanítványom.

"


Sajnos a példa vége félreérthető, de a mondanivaló lényege, hogy hordoznunk kell a keresztünket és senki kedvéért nem tagadhatjuk meg Istent (a gonoszságra nincs mentség)



------

Mi az eledel ( a kenyér és a bor)?


A János írása szerint való Szent Evangéliom » 4. fejezet

"

31

Aközben pedig kérék őt a tanítványok, mondván: Mester, egyél!

32

Ő pedig monda nékik: Van nékem eledelem, amit egyem, amit ti nem tudtok.

33

Mondának azért a tanítványok egymásnak: Hozott-é néki valaki enni?

34

Monda nékik Jézus: Az én eledelem az, hogy annak akaratját cselekedjem, aki elküldött engem, és az ő dolgát elvégezzem.

"


A kenyér két módon értelmezhető, de főleg az utóbbi értelmezés a jó. 1. Jézus teste, 2. az ÍGE.

Később ha olvasod, amit írok, meg fogod érteni mi valójában Krisztus teste.


Két oldalról közelíthető meg a téma:

Az első a megtestült Íge:


A János írása szerint való Szent Evangéliom » 1. fejezet

"

Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.

2

Ez kezdetben az Istennél vala.

3

Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, ami lett.

4

Ő benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága;

....

9

Az igazi világosság eljött volt már a világba, amely megvilágosít minden embert.

10

A világban volt és a világ általa lett, de a világ nem ismerte meg őt.

11

Az övéi közé jöve, és az övéi nem fogadák be őt.

12

Valakik pedig befogadák őt, hatalmat ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, akik az ő nevében hisznek;

13

Akik nem vérből, sem a testnek akaratából, sem a férfiúnak indulatjából, hanem Istentől születtek.

14 !!!

És az ÍGE TESTÉ LETT és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), aki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.

"


A másik megközelítés Krisztus testére:


Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 12. fejezet

"

12

Mert amiképpen a test egy és sok tagja van, az egy testnek tagjai pedig, noha sokan vannak, mind egy test, azonképpen a Krisztus is.

13

Mert hiszen egy Lélek által mi mindnyájan egy testté kereszteltettünk meg, akár zsidók, akár görögök, akár szolgák, akár szabadok; és mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg.

14

Mert a test sem egy tag, hanem sok.

15

Ha ezt mondaná a láb: mivelhogy nem kéz vagyok, nem vagyok a testből való; avagy nem a testből való-é azért?

16

És ha a fül ezt mondaná: mivelhogy nem vagyok szem, nem vagyok a testből való; avagy nem a testből való-é azért?

17

Ha az egész test szem, hol a hallás? ha az egész hallás, hol a szaglás?

18

Most pedig az Isten elhelyezte a tagokat a testben egyenként mindeniket, amint akarta.

19

Ha pedig az egész egy tag volna hol volna a test?

20

Így azonban sok tag van ugyan, de egy test.

21

Nem mondhatja pedig a szem a kéznek: Nincs rád szükségem; vagy viszont a fej a lábaknak: Nem kelletek nékem.

22

Sőt sokkal inkább, amelyek a test legerőtelenebb tagjainak látszanak, azok igen szükségesek:

23

És amelyeket a test tisztességtelenebb tagjainak tartunk, azoknak nagyobb tisztességet tulajdonítunk; és amelyek éktelenek bennünk, azok nagyobb ékességben részesülnek;

24

Amelyek pedig ékesek bennünk, azoknak nincs erre szükségök. De az Isten szerkeszté egybe a testet, az alábbvalónak nagyobb tisztességet adván,

25

Hogy ne legyen hasonlás a testben, hanem ugyanarról gondoskodjanak egymásért a tagok.

26

És akár szenved egy tag, vele együtt szenvednek a tagok mind; akár tisztességgel illettetik egy tag, vele együtt örülnek a tagok mind.

27

Ti pedig a Krisztus teste vagytok, és tagjai rész szerint.

"


Tehát aki magához veszi a kenyeret vagy Jézus testét, az az atyát, az ígét fogadja be. Jézus megmondja a tanítványainak, hogy ők is adják tovább az ígét, legyenek vele egyek, cselekedjenk úgy, mint ő és ahogy az atyának kedves. Szeressék egymást minden ellenére és hirdessék az Isten szeretetét.


Amikor Jézus azt mondja, hogy ezt cselekdjük az ő emlékezetére, egyáltalán nem jelenti azt, hogy az áldozásra és az okkult ceremóniákra utalt.

Hanem azt jelenti, hogy mi is adjuk a testünket és vérünket a többiekért, ahogy ő adta nekünk/értünk.


A János írása szerint való Szent Evangéliom » 15. fejezet

"

12

Ez az én parancsolatom, hogy szeressétek egymást, amiképpen én szerettelek titeket.

13

Nincsen senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja az ő barátaiért.

14

Ti az én barátaim vagytok, ha azokat cselekszitek, amiket én parancsolok néktek.

"


A vér a szövetséggel hozható kapcsolatba. Amikor isszuk Jézus vérét, akkor szövetséget kötünk Jézussal. De úgy is felfoghatod, hogy ha bennünk van a vére, akkor testvérei leszünk. Egy az atyánk, eggyé leszünk véle...



Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 10. fejezet

"

3

És mindnyájan egy lelki eledelt ettek;

4

És mindnyájan egy lelki italt ittak, mert ittak a lelki kősziklából, amely követi vala őket, e kőszikla pedig a Krisztus volt.

"


Lelki eledel tehát az Íge, a tanítás, Krisztussal és Jézussal azonosuluás szellemben a Szenlélek segítségével.


Mivel bizonyítom az állításaimat?

Egyszerű logikával beláthatjuk, hogy szószerint nincs értelme venni azt, hogy együk és igyuk Jézust. Jézus azt szerette volna, hogy kannibálok legyünk vagy lakomázzunk? A matéria lenne maga az élet? Valami megfoghatatlan erő, amit csak a papok szolgáltathatnak?

Nem logikusabb, hogy azt szeretné, hogy kövessük Istent és becslüetes, jó szívű emberek legyünk?


A kenyér és bor megosztását még úgy is lehetne értelmezni, hogy osszuk meg egymással az ételünket és italunkat. Ne legyeünk irigyek és segítsük egymást.

Sokkal normálisabb magyarázatok!


Az egész tanítása lényege az, hogy szeressük egymást, bocsássunk meg a másiknak, bánjuk meg a bűneinket. Ezt várja tőlünk Isten. De nem félelemből, vagy erőszak hatására. Hanem szívből, értelemből kell így cselekendi az ÍGE befogadása által....

Minket is úgy fognak ítélni, ahogy mi ítélünk másokat. Csak azok a bűneink lesznek megbocsátva, amiket megbánunk és csak akkor, ha másoknak megbocsátunk. Ezt szintén több idézettel és példával alá lehetne támasztani.

Gondolod, hogy Isten csak annak bocsát meg, aki elmegy egy harmadik személyhez?


A Lukács írása szerint való Szent Evangéliom » 6. fejezet

"

31

És amint akarjátok, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is akképpen cselekedjetek azokkal.

32

Mert ha csak azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is szeretik azokat, akik őket szeretik.

33

És ha csak azokkal tesztek jól, akik veletek jól tesznek, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is ugyanazt cselekszik.

34

És ha csak azoknak adtok kölcsönt, akiktől reménylitek, hogy visszakapjátok, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is adnak kölcsönt a bűnösöknek, hogy ugyanannyit kapjanak vissza.

35

Hanem szeressétek ellenségeiteket, és jól tegyetek, és adjatok kölcsönt, semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz, és ama magasságos Istennek fiai lesztek: mert ő jóltévő a háládatlanokkal és gonoszokkal.

36

Legyetek azért irgalmasok, mint a ti Atyátok is irgalmas.

37

Ne ítéljetek és nem ítéltettek; ne kárhoztassatok és nem kárhoztattok; megbocsássatok, néktek is megbocsáttatik;

38

Adjatok, néktek is adatik; jó mértéket, megnyomottat és megrázottat, színig teltet adnak a ti öletekbe. Mert azzal a mértékkel mérnek néktek, amelylyel ti mértek.



Ha még nem volt elég:

Itt elolvashatjátok, hogy Jézus szeretné ha bennünk lenne és mi ő benne, mint ő és az atya egymásban. (ennék a testét és innánk a vérét, azonosulnánk az Ígével)

[link]

[link]


Kiemelt rész az utolsóból:

"

21

Hogy mindnyájan egyek legyenek; amint te én bennem, Atyám, és én te benned, hogy ők is egyek legyenek mi bennünk: hogy elhigyje a világ, hogy te küldtél engem.

22

És én azt a dicsőséget, amelyet nékem adtál, ő nékik adtam, hogy egyek legyenek, amiképpen mi egy vagyunk:

23

Én ő bennök, és te én bennem: hogy tökéletesen egygyé legyenek, és hogy megismerje a világ, hogy te küldtél engem, és szeretted őket, amiként engem szerettél.

24

Atyám, akiket nékem adtál, akarom, hogy ahol én vagyok, azok is én velem legyenek; hogy megláthassák az én dicsőségemet, amelyet nékem adtál: mert szerettél engem e világ alapjának felvettetése előtt.

25

Igazságos Atyám! És e világ nem ismert téged, de én ismertelek téged; és ezek megismerik, hogy te küldtél engem;

26

És megismertettem ő velök a te nevedet, és megismertetem; hogy az a szeretet legyen ő bennök, amellyel engem szerettél, és én is ő bennök legyek."

"


"

6

Megjelentettem a te nevedet az embereknek, akiket e világból nékem adtál: tiéid valának, és nékem adtad azokat, és a te beszédedet megtartották.

7

Most tudták meg, hogy mindaz te tőled van, amit nékem adtál:

8

Mert ama beszédeket, amelyeket nékem adtál, ő nékik adtam; és ők befogadták, és igazán megismerték, hogy én tőled jöttem ki, és elhitték, hogy te küldtél engem.

"


"

11

És nem vagyok többé e világon, de ők a világon vannak, én pedig te hozzád megyek. Szent Atyám, tartsd meg őket a te nevedben, akiket nékem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi!

"



Isten azonosulást szeretne, hogy kövessük őt!



Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 10. fejezet

15

Mint okosokhoz szólok, ítéljétek meg ti, amit mondok.

16

A hálaadásnak pohara, amelyet megáldunk, nem a Krisztus vérével való közösségünk-é? A kenyér, amelyet megszegünk, nem a Krisztus testével való közösségünk-é?

17

Mert egy a kenyér, egy test vagyunk sokan; mert mindnyájan az egy kenyérből részesedünk.



Ezt akarja Isten:


A Lukács írása szerint való Szent Evangéliom » 14. fejezet

"

13

Hanem mikor lakomát készítesz, hívd a szegényeket, csonkabonkákat, sántákat, vakokat:

14

És boldog leszel; mivelhogy nem fizethetik vissza néked; mert majd visszafizettetik néked az igazak feltámadásakor.

"



2013. szept. 26. 19:27
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:

------


Befejezésül még nagyon fontos elolvasni, hogy megértsük mi a kenyér:

Jézus az élet kenyere, aki cselekszi az akaratát, az eszi Jézust az ő benne van!


János 6

"

23

De jöttek más hajók Tiberiásból közel ahhoz a helyhez, ahol a kenyeret ették, miután hálákat adott az Úr:

24

Mikor azért látta a sokaság, hogy sem Jézus, sem a tanítványai nincsenek ott, beszállának ők is a hajókba, és elmenének Kapernaumba, keresvén Jézust.

25

És megtalálván őt a tengeren túl, mondának néki: Mester, mikor jöttél ide?

26

Felele nékik Jézus és monda: Bizony, bizony mondom néktek: nem azért kerestek engem, hogy jeleket láttatok, hanem azért, mert ettetek ama kenyerekből, és jóllaktatok.

27

Munkálkodjatok ne az eledelért, amely elvész, hanem az eledelért, amely megmarad az örök életre, amelyet az embernek Fia ád majd néktek; mert őt az Atya pecsételte el, az Isten.

28

Mondának azért néki: Mit csináljunk, hogy az Isten dolgait cselekedjük?

29

Felele Jézus és monda nékik: Az az Isten dolga, hogy higyjetek abban, akit ő küldött.

30

Mondának azért néki: Micsoda jelt mutatsz tehát te, hogy lássuk és higyjünk néked? Mit művelsz?

31

A mi atyáink a mannát ették a pusztában; amint meg van írva: Mennyei kenyeret adott vala enniök.

32

Monda azért nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek: nem Mózes adta néktek a mennyei kenyeret, hanem az én Atyám adja majd néktek az igazi mennyei kenyeret.

33

Mert az az Istennek kenyere, amely mennyből száll alá, és életet ád a világnak.

34

Mondának azért néki: Uram, mindenkor add nékünk ezt a kenyeret!

35

Jézus pedig monda nékik: Én vagyok az életnek ama kenyere; aki hozzám jő, semmiképpen meg nem éhezik, és aki hisz bennem, meg nem szomjúhozik soha.

36

De mondám néktek, hogy noha láttatok is engem, még sem hisztek.

37

Minden, amit nékem ád az Atya, én hozzám jő; és azt, aki hozzám jő, semmiképpen ki nem vetem.

38

Mert azért szállottam le a mennyből, hogy ne a magam akaratát cselekedjem, hanem annak akaratát, aki elküldött engem.

39

Az pedig az Atyának akarata, aki elküldött engem, hogy amit nékem adott, abból semmit el ne veszítsek, hanem feltámasszam azt az utolsó napon.

40

Az pedig annak az akarata, aki elküldött engem, hogy mindaz, aki látja a Fiút és hisz ő benne, örök élete legyen; és én feltámasszam azt azt utolsó napon.

41

Zúgolódának azért a zsidók ő ellene, hogy azt mondá: Én vagyok az a kenyér, amely a mennyből szállott alá.

42

És mondának: Nem ez-é Jézus, a József fia, akinek mi ismerjük atyját és anyját? mimódon mondja hát ez, hogy: A mennyből szállottam alá?

43

Felele azért Jézus és monda nékik: Ne zúgolódjatok egymás között!

44

Senki sem jöhet én hozzám, hanemha az Atya vonja azt, aki elküldött engem; én pedig feltámasztom azt az utolsó napon.

45

Meg van írva a prófétáknál: És mindnyájan Istentől tanítottak lesznek. Valaki azért az Atyától hallott, és tanult, én hozzám jő.

46

Nem hogy az Atyát valaki látta, csak az, aki Istentől van, az látta az Atyát.

47

Bizony, bizony mondom néktek: Aki én bennem hisz, örök élete van annak.

48

Én vagyok az életnek kenyere.

49

A ti atyáitok a mannát ették a pusztában, és meghaltak.

50

Ez az a kenyér, amely a mennyből szállott alá, hogy kiki egyék belőle és meg ne haljon.

51

Én vagyok amaz élő kenyér, amely a mennyből szállott alá; ha valaki eszik e kenyérből, él örökké. És az a kenyér pedig, amelyet én adok, az én testem, amelyet én adok a világ életéért.

52

Tusakodának azért a zsidók egymás között, mondván: Mimódon adhatja ez nékünk a testét, hogy azt együk?

53

Monda azért nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek: Ha nem eszitek az ember Fiának testét és nem isszátok az ő vérét, nincs élet bennetek.

54

Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, örök élete van annak, és én feltámasztom azt az utolsó napon.

55

Mert az én testem bizony étel és az én vérem bizony ital.

56

Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az én bennem lakozik és én is abban.

57

Amiként elküldött engem amaz élő Atya, és én az Atya által élek: akként az is, aki engem eszik, él én általam.

58

Ez az a kenyér, amely a mennyből szállott alá; nem úgy, amint a ti atyáitok evék a mannát és meghalának: aki ezt a kenyeret eszi, él örökké.

59

Ezeket mondá a zsinagógában, amikor tanít vala Kapernaumban.

60

Sokan azért, akik hallák ezeket az ő tanítványai közül, mondának: Kemény beszéd ez; ki hallgathatja őt?

61

Tudván pedig Jézus ő magában, hogy e miatt zúgolódnak az ő tanítványai, monda nékik: Titeket ez megbotránkoztat?

62

Hát ha meglátjátok az embernek Fiát felszállani oda, ahol elébb vala?!

63

A lélek az, ami megelevenít, a test nem használ semmit: a beszédek, amelyeket én szólok néktek, lélek és élet.

64

De vannak némelyek közöttetek, akik nem hisznek. Mert eleitől fogva tudta Jézus, kik azok, akik nem hisznek, és ki az, aki elárulja őt.

65

És monda: Azért mondtam néktek, hogy senki sem jöhet én hozzám, hanemha az én Atyámtól van megadva néki.

66

Ettől fogva sokan visszavonulának az ő tanítványai közül és nem járnak vala többé ő vele.

67

Monda azért Jézus a tizenkettőnek: Vajjon ti is el akartok-é menni?

68

Felele néki Simon Péter: Uram, kihez mehetnénk? Örök életnek beszéde van te nálad.

69

És mi elhittük és megismertük, hogy te vagy a Krisztus, az élő Istennek Fia.

"



Összefoglalás:


Kiemelt részek:

"56 Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az én bennem lakozik és én is abban.

"

"63 A lélek az, ami megelevenít, a test nem használ semmit: a beszédek, amelyeket én szólok néktek, lélek és élet.



Elnézést ha hosszú lett, de ebből már nagyjából össze lehet rakni a lényegét. Remélhetőleg...

2013. szept. 26. 19:28
 2/11 A kérdező kommentje:

A János írása szerint való Szent Evangéliom » 15. fejezet

"

3

Ti már tiszták vagytok ama beszéd által, amelyet szóltam néktek.

"


Isten áldjon benneteket békességben és szeretetben!

2013. szept. 26. 19:49
 3/11 anonim ***** válasza:
Szerinted mi a jelentősége?
2013. szept. 26. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 izidorkata ***** válasza:
Úgy gondolod hogy Krisztus teste és vére az Krisztus élete bennünk? Krisztus életét, személyét magunkba kell fogadni, eggyé válni vele, ez azt jelenti hogy helyre áll egy eredeti kapcsolat Jehovával. Jézus olyan aki az úút, igazság, élet, ezek nem szimbólikus szavak hanem a mindennapi valóság. Jézussal kell úton lenni, őt követve érthetjük meg magunkat, és az ő megváltói munkája által kaphatunk új életet Jehovától.
2013. szept. 26. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Szerintem semmi jelentősége. (hagyomány)


Én pontosan azt gondolom, amit a kedves izidorkata írt.

2013. szept. 26. 20:57
 6/11 A kérdező kommentje:
Mármint az áldozásnak nincs jelentősége. Mert nem az evés és ivás a lényeg.
2013. szept. 26. 20:58
 7/11 anonim ***** válasza:

Osztom a véleményed abban hogy nem az evés és ivás a lényeg.

Vagy a jelentős.

2013. szept. 26. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Nem mindegy, hogy azt kérded-e, "mi a jelentősége Krisztus testének és vérének", vagy azt, hogy "mi a jelentősége az úrvacsorai közösségnek".

Az előbbi kérdésre valóban az a válasz, hogy:

Krisztus = páskhabárány = étel, amit nem azért eszel, hogy jóllakjál, hanem hogy szellemben megmutasd, kihez tartozol. (2Móz 12.)

Krisztus = Ige = "mennyből alászállt kenyér" = élet

vér = élet

Krisztus teste és vére = élet a négyzeten. :))


A második kérdésre maga Jézus is megadja a választ (Luk. 22:19), de az 1Kor 11-ből idézem:

1Kor 11:23 Mert én az Úrtól vettem, amit néktek előtökbe is adtam: hogy az Úr Jézus azon az éjszakán, melyen elárultaték, vette a kenyeret,

1Kor 11:24 És hálákat adván, megtörte és ezt mondotta: Vegyétek, egyétek! Ez az én testem, mely ti értetek megtöretik; ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.

1Kor 11:25 Hasonlatosképpen a pohárt is vette, minekutána vacsorált volna, ezt mondván: E pohár amaz új testamentum az én vérem által; ezt cselekedjétek, valamennyiszer isszátok az én emlékezetemre.


"Az én emlékezetemre." Ez az úrvacsora értelme. Ezzel a szertartással valóságosan emlékeztetjük magunkat, hogy mit tett és mit áldozott fel értünk Jézus, és kifejezzük, hogy az életünk nem a sajátunk, hanem az Ő testéből és az Ő véréből merítjük, abból "táplálkozunk". Ezért én hiszem, hogy valóságos áldás is ez a közösség a keresztények számára, ha helyes módon gyakorolják, szellemi cselekedet, melynek szellemi áldásai vannak. Nem egy embert ismerek, akik úrvacsorai közösség során/után gyógyultak meg!

Tehát azért a "semmi"-nél sokkal többet jelent, a transsubstantiatio viszont vallásos túlzás, sőt ki merem mondani, hogy bálványimádás. Megint visszautalnék a 2Móz. 12-re. Figyelmesen olvasva nyilvánvalóvá válik, hogy a zsidók nem azért menekültek meg, mert a páskabárány vére vmi természetfeletti erőnél fogva visszatartotta volna a pusztítót, hanem mert az Úr az engedelmesség jelének és hitbeli cselekedetnek tulajdonította, ha valaki elvégezte a szertartást. Ugyanígy, ha úrvacsorát veszel, nem annak a kenyérnek meg bornak az anyagi molekulái lesznek áldásul számodra, hanem a hitbeli cselekedeted, amellyel kifejezed, hogy a Krisztus testével és vérével van közösséged, és abból meríted az életed. Hogy nem vagy életképes Őnélküle!

2013. szept. 26. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 KZitus ***** válasza:

Szervusz


Jézus ezt mondta a kovásztalan kenyérről, amelyet az Emlékünnep bevezetése során apostolainak adott: „ez jelenti a testemet” (Márk 14:22). A kenyér saját bűntelen testét szemléltette. Ezt az emberiség jövendő életkilátása érdekében adta oda, s ennél az alkalomnál különleges figyelem irányul arra az életre, amelyet az áldozata tesz lehetővé azok számára, akiket kiválasztanak, hogy vele együtt legyenek az égi Királyságban.

Amikor Jézus felkínálta a bort hűséges apostolainak, ezt mondta: „Ez jelenti a véremet, »a szövetség vérét«, amely kiontatik sokakért” (Márk 14:24). A bor az ő saját életvérét jelképezte. Kiontott vére által mindazok, akik hisznek abban, elnyerhetik bűneik bocsánatát. Ezen az alkalmon Jézus azok bűnének eltörlését hangsúlyozta, akik előtt lehetőség nyílt arra, hogy örököstársai legyenek. Szavai arra is utalnak, hogy a Jehova Isten és a szellemmel felkent keresztény gyülekezet közti új szövetség ez által a vér által emelkedik jogerőre.


Üdvözlettel: Zita

2013. okt. 9. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 Girgoy ***** válasza:

Ez egy nagy téma, én messzebbről kanyarítanám a logikai keretet:


I Móz 2: 22. És alkotá az Úr Isten azt az oldalbordát, a melyet kivett vala az emberből, asszonynyá, és vivé az emberhez.

23. És monda az ember: Ez már csontomból való csont, és testemből való test: ez asszonyembernek neveztessék, mert emberből vétetett.

24. Annakokáért elhagyja a férfiú az ő atyját és az ő anyját, és ragaszkodik feleségéhez: és lesznek egy testté.


És hol köszön ez vissza?


Ef 5: 28. Úgy kell a férfiaknak szeretni az ő feleségöket, mint az ő tulajdon testöket. A ki szereti az ő feleségét, önmagát szereti.

29. Mert soha senki az ő tulajdon testét nem gyűlölte; hanem táplálgatja és ápolgatja azt, miképen az Úr is az egyházat;

30. Mert az Ő testének tagjai vagyunk, az Ő testéből és az Ő csontjaiból valók.

31. Annakokáért elhagyja az ember atyját és anyját, és ragaszkodik az ő feleségéhez; és lesznek ketten egy testté.

32. Felette nagy titok ez: de én a Krisztusról és az egyházról szólok.


Aki az Eucharisztia szentségében részesül, az Krisztus Asszonyává válik! Enélkül nem válhat az ember Isten asszonyává! Legfeljebb hitegetheti magát, hogy az, de valójában nem az, csak egy teremtmény, de nem alkot egy testet Krisztussal, az Új Ádámmal. Amikor Isten az Ő teremtett képmásának elmagyarázta, hogy egyik állat se igazi társ neki, hanem egy olyan társsal jó neki, aki test a testéből, ugyanúgy Isten sem egy alacsonyabbrendű lénnyel házasodik össze (merthogy a mi emberi házasságunk csupán kicsi előképe a nagy isteni tervnek, amely megkoronázása a Biblia záró menyegzői jelenete Krisztus és az Egyház között!), hanem olyat tekint asszonyának és egyesül vele, aki valóban "test a testéből". Ráadásul, amíg a régi Éva a test mellett az élettelenebb "csont" is, addig az Új Éva a lélekhez és élethez kötődő "vér" is Isten "véréből"! Technikailag, racionálisan lehet, hoyg nehezebb ezt megértenünk, de a kannibalizmus az lenne, ha Krisztus saját emebri testét adta volna eledelül, itt viszont az Ő kozmikus testéről, természetéről van szó. És nem csak annak jelképéről, hanem egy valóban létező isteni testről, amely a "test" általános jellemzőivel rendelkezik: vagyis vannak tagjai, ezek az emebrek külön-külön, amelyek együttműködnek, de a sejtek cseréldőhetnek is, a szervezetbe kerülnek kívülről és életben részesülnek új sejtek, míg az esetlegesen elhalt sejtek kilökődnek a szervezetből, míg maga a test állandó marad! Tehát az Eucharisztia/Úrvacsora/oltáriszentség magunkhoz vétele nem pusztán egy emlékszertartás (jóllehet emlékdimenziója is van, de nem csupán az), hanem egy valóságos átalakító szentség is, amelyben a teremtmény Isten asszonyává válik. Ha ez az átváltozás nem történne meg, akkor az azt jelentené, hogy miztán Isten az Ő képmásának, Ádámnak megmutatta, hogy nem az alacsonyabbrendű állatokkal kell egyesülnie, Isten Maga mégis egy alacsonyabbrendű lénnyel állna össze. Nem: mi Isten valóságos testének részesei leszünk azzal, hogy magunkhoz vesszük az Ő testét. Mert az étkezést is arra találta ki Isten, hogy azzal az emebr olyan dolgot épít magába, amely őt életben tartja. És ezt választotta annak eszközévé, hogy egy teremtményt isteni Asszonnyá tegye. De nem véletlenü, ugyanis...


Jön a másik párhuzam :) :


A bukás is evéssel jött az emberbe! Akkor Isten azt mondta, hogy ha eszel egy tiltott fáról, akkor meghalsz. Ezután az ember inkább hallgatott egy teremtményre (a kígyóra), mint Istenre, aztán inkább a látható dolognak hitt, mivel látta, hoyg ehető a gyümölcs, és így halált evett. Ennek a bukásnak minden mozzanatát helyreállítja az Eucharisztiában való hittel történő részesülés! Merthogy Krisztus zat mondta, hogy vegyük és együk/igyuk az Ő testét/vérét, és aki eszi/issza azt, abban Ő fog lakozni, azt Ő feltámasztja és örök élete lesz. Tehát amellett, hyog ismét bejön a fa motívuma (kereszt), most nem egy akármilyen gyümölcsöt ad Isten az emebrnek, hanem a tökéletes táplálékot, önmagát adja (ráadásul tipikusan emebri táplálék felszíni dimenziója alatt, mert a kenyér és a bor ilyen átalakított és nem a természetben megtalálható táplálék, amit állatok is elfogyaszthatnak!), vagyis az emebr nem önmagában képes a bukástól megszadulni és üdvözülni, hanem csakis Istennel egyesülve! Továbbá: korábban az emebr nem látott halált és nem hitt Istennek, hoyg meg fog halni. MOst az emebr lát halált, de Isten úgy állítja helyre a bukáskor elvesztett bizalmat Önmaga iránt az emberben, hogy továbbra is fizikailag meghalnak a keresztények, de hinniük kell Istenben, aki azt modnta, hogy fel fognak támadni és élni fognak! Tehát először azt modnta, ne edd, mert meghalsz, most azt mondja: egyed és élni fogsz! Tulajdonképpen mindenki, aki magához veszi Krisztus testét és vérét, megfordítja önmagában a bukás mozzanatát! Mégpedig nem csak úgy jelképesen, hanem hittel. Enélkül tehát nem gyógyul meg az ember a bukásból! Ezért lettek ezek kitalálva.

2013. okt. 9. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!