Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mi a különbség Isten és Jézus...

Mi a különbség Isten és Jézus között? Együtt teremtenek. Együtt váltsák meg az embert. És együtt itélkeznek. Akkor miért kell különválasztani az Atyát a Fiútól ha egyszer mindent együtt csinálnak?

Figyelt kérdés
2013. okt. 1. 21:44
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:

Eleve úgy kezdődik a biblia, hogy: Kezdetben Istenek teremtette az egeket és a földet. (Berésit ElohIM bara sammaIM et harec)IM a többeszám a héberben.

Istenek, és az egek többesszámban van, mégis a teremtette egyesszámban. met egység van közöttük.

Krisztust az atya idő előtt szülte... Minden(más) teremtmény kezdetéül... minden Őáltala, Őérte, és Őbenne let teremtve.

Az Atya maga tett bizonyságot, a fentebb említett jelenetben, hogy Ő az én fiam!

A fiú az Atyától örököl mindent.

Jehovistáknak az eretnek hamis tanítása olyan vakságot okoz, hogy logikájukat sem használják, értelmes gondolkodás is veszélyes számukra.

Ha minden ember Ádámtól bűnös természet örökölt, ezért nem mehetett senki a menybe, Jézuson kívül (3 kivétel előrenéző kegyelem miatt ment Jézusban való hitük miatt)

Tehát mindenki a szüleitől örökölte a természetét. mi persze keverve az apai anyai természetet, felmenőkét is különböző arányokban.

A Fiút azonban csak az Atya szülte! Ő teljesen egyenlő Istennel, az Ő teljessége lakozik benne!

Megtestesülésekor már az Atyai természet keveredett az emberivel, de nem a bűnőssel!

Mária , mivel hitt az anyganak, Isten akaratát illetően, MEGSZENTELT lett, hívő, KEGYELEMBE FOGADOTT. Ezért az emberi természet megszentelt része keveredett az Istenivel.

Erre a halál miatt volt szükség, mert "csak" Istenként nem tudott volna meghalni!

De aki Jézusban újjászületik, szintén Isteni természet részese lehet, és amennyire megszenteli az emberi természetét engedelmességgel, mint Krisztus is, úgy Isteni rangra emelkedik, mint ember, és ezért örökölhetjük az Istnfiúságot!

Ezért dühös a sátán, mert angyaloknál alacsonyabb szintről, angyalokénál magasabb, sőt isteni szintre emelt minket az Istentől való újjászületés!

Itt is, aki Istentől született, megmarad abban annak a magva, ezért nem cselekedhetik bűnt az új természet. az ó igen, azért kell azt megszentelni, hogy az új természet éljen.



Zsidó levél:1:4 Annyival kiválóbb lévén az angyaloknál, amennyivel különb nevet örökölt azoknál.


Zsidó levél:2:7 Kisebbé tetted őt rövid időre az angyaloknál, dicsőséggel és tisztességgel megkoronáztad őt és úrrá tetted kezeid munkáin,


Zsidó levél:2:9 Azt azonban látjuk, hogy Jézus, aki egy kevés időre kisebbé tétetett az angyaloknál, a halál elszenvedéséért dicsőséggel és tisztességgel koronáztatott meg, hogy az Isten kegyelméből mindenkiért megízlelje a halált.


II. Péter levél:1:4 Amelyek által igen nagy és becses ígéretekkel ajándékozott meg bennünket; hogy azok által isteni természet részeseivé legyetek, kikerülvén a romlottságot, amely a kívánságban van e világon.


Zsidó levél:5:8 Ámbár Fiú, megtanulta azokból, amiket szenvedett, az engedelmességet;


Példabeszédek könyve:8:23 Örök időktől fogva felkenettem, kezdettől, a föld kezdetétől fogva.


Efézusi levél:3:9 És hogy megvilágosítsam mindeneknek, hogy miképpen rendelkezett Isten ama titok felől, amely elrejtetett vala örök időktől fogva az Istenben, aki mindeneket teremtett a Jézus Krisztus által;


II. Timóteus levél:1:9 Aki megtartott minket és hívott szent hívással, nem a mi cselekedeteink szerint, hanem az ő saját végezése és kegyelme szerint, mely adatott nékünk Krisztus Jézusban örök időknek előtte,


Titus levél:1:2 Az örök élet reménységére, melyet megígért az igazmondó Isten örök időknek előtte,


De hogy minden ilyen kérdéskor a jehovistáknak ide kell vetnie a konkolyukat... de hát ez van, meg volt írva, ők meg nyakas, makacs eretnekek... szórják a gazdájuk konkolyát...


Tehát Krisztus az idők előtt már volt, ezért örökkévaló! Ezért ő is JHVH, Jahve, Jehova, mert ez azt jelenti, Ő az, aki mindíg van, Örökké VAN, Ő a Vagyok, mindíg is létező!

Minen más teremtménynek van kezdete.

Krisztusnak nincs. Másik, titokzatosabb földi szolgálata alatt Shálem királyaként, Melkiseekként járt a földön, amiről ez van megírva:


A Zsidókhoz írt levél » 7. fejezet


1 Mert ez a Melkisédek Sálem királya, a felséges Isten papja, aki a királyok leveréséből visszatérő Ábrahámmal találkozván, őt megáldotta,

2 Akinek tizedet is adott Ábrahám mindenből: aki elsőben is magyarázat szerint igazság királya, azután pedig Sálem királya is, azaz békesség királya,

3 Apa nélkül, anya nélkül, nemzetség nélkül való; sem napjainak kezdete, sem életének vége nincs, de hasonlóvá tétetvén az Isten Fiához, pap marad örökké.

4 Nézzétek meg pedig, mily nagy ez, akinek a zsákmányból tizedet is adott Ábrahám, a pátriárka;

5 És bár azoknak, kik a Lévi fiai közül nyerik el a papságot, parancsolatjok van, hogy törvény szerint tizedet szedjenek a néptől, azaz az ő atyafiaiktól, jóllehet ők is az Ábrahám ágyékából származtak;

6 De az, akinek nemzetsége nem azok közül való, tizedet vett Ábrahámtól, és az ígéretek birtokosát megáldotta,

7 Pedig minden ellenmondás nélkül való, hogy a nagyobb áldja meg a kisebbet.

8 És itt halandó emberek szednek tizedet, ott ellenben az, aki bizonyság szerint él:

9 És hogy úgy szóljak, Ábrahámnál fogva tized vétetett Lévitől is, a tizedszedőtől,

10 Mert ő még az atyja ágyékában vala, amikor annak elébe ment Melkisédek.

11 Ha tehát a lévitai papság által volna a tökéletesség (mert a nép ez alatt nyerte a törvényt): mi szükség tovább is mondogatni, hogy más pap támadjon a Melkisédek rendje szerint és ne az Áron rendje szerint?



De egyértelműen Jézus Krisztusról, Testé létele előtt Krisztus görögül, héberül Messiásként, Isten igéjeként egyértelműen kifejezi János:


János írása szerint való Szent Evangéliom » 1. fejezet


1 Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.

2 Ez kezdetben az Istennél vala.

3 Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, ami lett.

4 Ő benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága;

5 És a világosság a sötétségben fénylik, de a sötétség nem fogadta be azt.


Jehovisták nem is tudják befogadni, más szellem van bennük, és hiába mondasz nekik bármit, üdvösségvesztésük ellenére is hazugságokhoz ragaszkodnak betegesen.


Pedig a Jehova, Jahve nevet Jézus is használta.

mikor el akarták fogni, azt mondta: Én Vagyok! majd hanyatt is estek az elfogóik. Másodszor már Isteni hatalom nélkül mondta ki, akkor nem történt semmi. Ez része volt a kiüresedésének, ami a mennyben kezdődőtt, mikor azt mondta, íme itt vagyok, az írásban írva van felőlem, és lejött testé lett, otthagyta az Isteni voltát, nem tekintette zsákmánynak,, aztán egyre kiüresedett a keresztfán a haláláig, ahol már meztelen is volt, szegény is, megvetett, emberek csúfja, útálatuk tárgya...

Ezt a nevet használta Krisztus, azaz a Messiás, mikor megjelent Mózesnek is, akkor mondta JHVH, Jahve, Jehova... Vagyok aki vagyok. azaz az vagyok, aki mindíg is Van, Mindíg Vagyok. Én vagyok a Vagyok! azaz az Örökkévaló!


Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 10. fejezet


1 Nem akarom pedig, hogy ne tudjátok, atyámfiai, hogy a mi atyáink mindnyájan a felhő alatt voltak, és mindnyájan a tengeren mentek által;

2 És mindnyájan Mózesre keresztelkedtek meg a felhőben és a tengerben;

3 És mindnyájan egy lelki eledelt ettek;

4 És mindnyájan egy lelki italt ittak, mert ittak a lelki kősziklából, amely követi vala őket, e kőszikla pedig a Krisztus volt.


De persze ilyesmi mély tanításokat Pál sem tudott elmondani mindenkinek, Melkisédekről is azért nem mondott többet, mert testek voltak a hallásra, tanulásra, hűségre a gyülekezet tagjai, ezért újra alapvetőbb tanításokat mondott nekik.

Ezzel jól kiszúrtak velünk is, mert többet is megtudhattunk volna róla.

2013. okt. 2. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 anonim ***** válasza:
Kedves katy alias "Jehova tanúja". Jézus és Isten két személy mégis egyek akaratban hitben stbb mint egy férj és egy feleség. És aki tagadja Jézus Istensét ERETNEK!
2013. okt. 2. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:

21. válaszolónak!


"A Fiút azonban csak az Atya szülte! Ő teljesen egyenlő

Istennel, az Ő teljessége lakozik benne!"


Mutasd meg kérlek, hogy hol írja azt a Biblia, hogy Jézus és az atyja tudásban, hatalomban egyenlőek lennének!


" Tehát Krisztus az idők előtt már volt, ezért örökkévaló!

Ezért ő is JHVH, Jahve, Jehova, mert ez azt jelenti, Ő

az, aki mindíg van, Örökké VAN, Ő a Vagyok, mindíg

is létező!

Minen más teremtménynek van kezdete.

Krisztusnak nincs."


Ez az állítás is könnyen cáfolható:


Kol 1:15, 16: Jézus Krisztus „a láthatatlan Isten képe, az elsőszülött minden teremtmény közül. Mert benne teremtetett minden a mennyen és a földön.”


Tehát ő az elsőszülött, akit "szült", tehát teremtett valaki, mégpedig a mindenható atyja. Érdekes, miért nem mondják

az Atyáról és a szent szellemről is azt, hogy minden teremtmény közül elsőszülött? A Biblia csak a Fiúval kapcsolatban használja

ezt a kifejezést. Az „elsőszülött” szó a szokásos jelentése alapján arra utal, hogy Jézus a legidősebb Jehova fiainak

családjában, nem pedig azt, amit a háromság hívők bele akarnak magyarázni. Mielőtt a Kolosszé 1:15 -ben az „elsőszülött [valaki] közül” kifejezés előfordul, már több mint harmincszor találkozunk vele a Bibliában, s minden egyes esetben, amikor élő teremtményre vonatkozik, egy és ugyanaz a jelentése: egy bizonyos csoport elsőszülött tagját jelenti. Például az „Izrael elsőszülöttje” Izrael egyik fiát jelentette vagy a

„fáraó elsőszülöttje” a fáraó családjának sarja volt.


" De egyértelműen Jézus Krisztusról, Testé létele előtt Krisztus görögül, héberül Messiásként, Isten igéjeként egyértelműen kifejezi János:


János írása szerint való Szent Evangéliom » 1. fejezet


1 Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.

2 Ez kezdetben az Istennél vala."


Ezt is elmagyaráztuk már számtalanszor, hogy itt csak egyszerűen rossz a Károli fordítás, de akkor elmagyarázom még egyszer:


A János 1:18 ezt írja: „Istent soha senki sem látta.” A 14. vers világosan kijelenti: „ Az Ige testté lett, közöttünk lakott, és láttuk az ő dicsőségét.” Az 1. és a 2. vers is azt mondja, hogy kezdetben „Isten nél volt” Lehet-e valaki valaki nél úgy, hogy

egyszersmind ő maga is az a személy? A János 17:3 -ban Jézus úgy szólítja meg az Atyát, mint

„az egyedül igaz Istent”; így Jézus mint „isten” csupán Atyjának isteni tulajdonságait tükrözi vissza ( Héb 1:3 ).


Összeegyeztethető-e az „isten” fordítás a görög nyelvtan szabályaival? Néhány forrásmű kifejezetten síkraszáll

amellett, hogy a görög szöveg úgy fordítandó, hogy „Isten volt az Ige”. De nem mindegyik ért ezzel egyet. Philip B. Harner a „Minősítő értelmű, névelő nélkül használt főnévi állítmánykiegészítők: Márk 15:39 és János 1:1 ” című cikkében azt mondja, hogy az olyan mondatok mint amilyen a János 1:1 - ben található mondat is, „névelő nélkül használt és az igét

megelőző állítmánnyal elsősorban minősítő értelműek. Arra utalnak, hogy a logosz nak theosztermészete van.” Ezt

javasolja: „Talán így lehetne fordítani a mondatot: »a Szónak ugyanaz volt a természete, mint Istennek«” ( Journal of

Biblical Literature. 1973, 85., 87. o.). Ebben az írásszövegben tehát az a tény, hogy a the·osz′ szó a második előfordulásakor a

(ho) határozott névelő nélkül jelenik meg, és az ige előtt áll a mondatban, a görög nyelvben nagy jelentőségű.

Érdekes módon azok a fordítók, akik kitartanak amellett, hogy a János 1:1 -et így kell fordítani: „Isten volt az Ige”, habozás nlélkül elhagyják a határozott névelőt más szövegrészek fordításánál, ahol az ige előtt egyes számú, névelő nélkül használt főnévi

állítmánykiegészítő van. A görög szövegben több példa is van erre: Ján 6:70, 9:17 .


John L. McKenzie, S. J., ezt írja a Dictionary of the Bible című munkájában: „ A Ján 1:1 -et szigorúan véve a következőképpen kellene lefordítani: »Az Ige az Istennél [= az Atyánál] volt, és az Ige isteni lény volt.«” (A zárójeles részt ő tette be. Nihil obstattal és a katolikus egyház nyomtatási engedélyével ellátva.) forrás: [New York, 1965] 317. o.)


Tehát ezek a versek Jézus Természetére, Istenére való hasonlóságára utalnak.


"Jehovisták nem is tudják befogadni, más szellem van bennük, és hiába mondasz nekik bármit, üdvösségvesztésük ellenére is hazugságokhoz ragaszkodnak betegesen."


Hát az egyértelmű, hogy bennünk más szellem van, mint benned, ami jól megmutatkozik a személyeskedő hozzászólásodban is.


" Ezt a nevet használta Krisztus, azaz a Messiás, mikor Megjelent Mózesnek is, akkor mondta JHVH, Jahve, Jehova... Vagyok aki vagyok."


Konkrétan hol is szerepel Jézus Isten nevével? Te itt is nagyon bele akarsz magyarázni valamit az írásokba, de hiába erőlködsz.


22-nek (ami a 21-es hsz.-nak is szól)


" Kedves katy alias "Jehova tanúja". Jézus és Isten két személy mégis egyek akaratban hitben stbb mint egy férj és egy feleség. És aki tagadja Jézus Istensét ERETNEK!"


Igen, pont ezt nem tudtátok még mindeddig alátamasztani kiforgatott, hamis, ezerszer megcáfolt, álérveken kívü semmivel! Ellenben a háromságot cáfoló Igeversek tömegei mindig megválsszolatlanok maradnak, azokon szépen átsiklotok, mint ha ott sem lennének, pedig ott vannak. A következő hozzászólásomban pedig meg is mutatom őket. :)

2013. okt. 3. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:

(Márk 13:32):

„Azt a napot viszont, vagy azt az órát senki sem tudja, sem az angyalok az égben, sem a Fiú, hanem csak az Atya.”


Már hogyan is lehetne ez így, ha az Atya, a Fiú és a Szentlélek tudásban, hatalomban egyenrangúak lennének? S mi előtt még valaki benyögné azt az elképzelést, hogy a Fiút korlátozta az emberi természete abban, hogy ismerje azt a napot vagy az órát, még mindig nyitva áll a kérdés, hogy a szent szellem miért nem tudott arról??


(Máté 20:20-23)

„Akkor Zebedeus fiainak+ anyja odament hozzá a fiaival, hódolva neki, és kérve tőle valamit.+ 21 Ő így szólt hozzá:

„Mit akarsz?” Ezt mondta neki: „Mondd, hogy ez az én két fiam, az egyik a jobb, a másik a bal kezedhez üljön le

királyságodban. 22 Jézus ezt válaszolta: „Nem tudjátok, mit kértek. Ki tudjátok-e inni a poharat, + amelyet én kiinni készülök?”

Ezt mondták neki „Ki tudjuk.” 23 Így szólt hozzájuk: „Az én poharamat kiisszátok ugyan, de hogy ki üljön jobb és bal kezem felől, azt nem az én dolgom megadni. Azok fogják megkapni akiknek az én Atyám elkészítette.”


Milyen érdekes.....


(Máté 12:31, 32): „minden bűn és káromlás meg fog bocsáttatni az embereknek, de a Lélek káromlása nem bocsáttatik meg. Még ha valaki az Emberfia ellen szól, annak is megbocsáttatik, de aki a Szentlélek ellen szól, annak nem bocsáttatik meg sem ebben a világban, sem az eljövendőben.”


Ha a Szentlélek személy vagy Isten volna, akkor ez az írásszöveg egyértelműen ellentmondana a háromságtannak, mivel azt

jelentené, hogy a Szentlélek bizonyos szempontból nagyobb, mint a Fiú. Nem lenne e logikusabb inkább az, Jézu, szavai csak arra mutatnak rá, hogy az Atya, akié a

„Lélek”, nagyobb Jézusnál, az Emberfiánál?


(Ján 14:28):

„Ha szeretnétek engem, örülnétek, hogy elmegyek az Atyához,mert az Atya nagyobb nálam.”


Azt hiszem ehhez nem kell hozzáfűznöm semmit, hiszen egyértelmű.


(1Kor 11:3):

„Szeretném, ha tudnátok, hogy minden férfinak feje a Krisztus, az asszony feje a férfi, a Krisztus feje pedig az Isten.”


Nahát! Szóval Jézusnak van feje? Ez nem arra enged Következtetni, hogy Isten magasabb rangú Jézusnál?


(János17:3):


„Az pedig az örök élet , hogy ismeretet szerezzenek rólad, az egyedüli igaz Istenről, és arról, akit elküldtél, Jézus Krisztusról."


Kedves háromság hívők! Lehet-e ő ’az egyedül igaz Isten’ ha rajta kívül még két másik, vele egyenlő rangú Isten létezik?


(1Kor 8:5, 6):

„Számunkra valójában e g y Isten van, + az Atya, + akiből van minden, és mi őérte;+ és e g y Úr van, + Jézus Krisztus, + aki által van minden, + és mi őáltala."


Szerintem ez is magáért beszél.


(1Pét 1:3):

„Áldott a mi Urunk Jézus Krisztus Istene és Atyja.”


Na hát, szóval Jézusnak van Istene?


János 20:17):

Jézus ezt mondta neki: „Ne kapaszkodj tovább belém. Mert még nem mentem fel az Atyához. Hanem menj el a testvéreimhez + , és mondd meg nekik: »Felmegyek az én Atyámhoz+ és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez + és a ti Istenetekhez.«”


Ezt az égbemenetelekor mondta, de az égbebemenetele után is elmondja ezt:


(Jelenések 3:12):

12 „Aki győz, azt oszloppá + teszem az én Istenem+ templomában + , és semmiképpen nem megy ki abból többé, és felírom rá az én Istenem nevét és az én Istenem városának nevét, az új Jeruzsálemét+ , mely az égből, az én Istenemtől száll alá, és az én új nevemet + ."


Nos háromsághívők, erre mi a magyarázatotok? Ezek az Igeversek hogyan egyeztethetők össze a mesétekkel, mely szerint az Atya, a fiú és a szentszellem egyenlőek tudásban és hatalomban?

2013. okt. 3. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:
sehogy mert a szent háromság nem bibliai eredetû csak a kereszténység ráerõszakolta.
2019. szept. 8. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:

És a Sátán most nagyon örül,mert rá szedte a keresztyéneket ,hogy ne a Bibliával ,ne Jézus Krisztussal ,az Urukkal foglalkozzanak,hanem vele,a Jehova Tanúin keresztül.

Kedves igaz keresztyének ,mikor fejezitek be a tanúkkal folytatott felesleges vitákat?

Ha Isten meg engedi,hogy higgyenek a hazugságban ,mi úgysem tehetünk semmit!

Inkább az evangéliumot hírdessétek a pogányok felé,a hitetlenek felé, és hadjátok a konok vallásos embereket.

2019. szept. 10. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!