Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Az adventista vallás szerint...

Az adventista vallás szerint lehet valakinek üdvössége anélkül is, hogy hozzájuk tartozna?

Figyelt kérdés
Tehát ha mondjuk katolikus az illető, attól még szerintük (szerintetek) üdvözülhet, elnyerheti az örök életet?
2014. febr. 28. 14:33
1 2 3
 1/30 anonim ***** válasza:
Igen, persze.
2014. febr. 28. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/30 anonim ***** válasza:
48%

Szia!


Igen, természetesen, hozzánk a gödöllői Bibliaházba is jár katolikus testvér! :-)


Üdv. Péter

2014. febr. 28. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/30 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindkettőtök válaszát!


Péter, nem egészen az volt a kérdés, hogy milyen felekezetekből járnak hozzátok testvérek, de mindegy. Én úgy gondolom, ezzel azt a határozott kijelentést teszed te is, mint az első válaszoló, hogy igen, nincs akadálya ebben az esetben, hogy üdvözülhessen az illető.


Ha úgy van, hogy nem kell adventistának lenni ahhoz, hogy üdvözülhessek, sőt, katolikus is lehetek, akkor ezek szerint nincs akadálya szerintetek, hogy elnyerhessem az örök életet úgy, hogy letérdelek szobrok előtt (kvázi bálványimádó vagyok), de legfőképpen a szombat helyett határozottan a vasárnapot tartom meg. Akkor ezek szerint nem ehhez köti Krisztus az örök élet lehetőségét. Így viszont megkérdőjelezhető a szombatról alkotott véleménye és tanítása az egyházatoknak. Értitek a logikámat? Mi a véleményetek?

2014. febr. 28. 21:03
 4/30 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező!


Jézus azt mondta, hogy több akolban vannak juhai (János 10:16).

Az üdvösség pedig nem cselekedetek alapján van, hanem Krisztus által. Nem azzal üdvözíed magadat, hogy bizonyos dolgokat teszel, és bizonyos dolgokat nem, hanem Krisztus tud csak üdvözíteni.

Az már más kérdés, hogy te engedelmeskedsz-e neki, és követed-e.

Mi azt valljuk, hogy az általad leírt dolgok a tízparancsolat alapján helytelenek. Aki pedig az igazságot hallja, és elfordul tőle, azt Krisztus nem tudja elfogadni. De például ha egy afrikai ember csak annyit hall életében, hogy Jézus szeret és meghalt érted, és ezt elfogadja, üdvözülhet.

2014. febr. 28. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/30 anonim ***** válasza:
48%

Szia!


Értem a logikádat! De te is értsd a mienket: az üdvösség nem a cselekedetek által van, Isten ajándéka ez (Ef. 2:8-9).


Üdv. Péter

2014. febr. 28. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/30 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ szintén. Kérlek Titeket, ne orroljatok rám, mert érdekel a téma, és szeretek beszélgetni erről. Egy kicsit ismerem az adventista tanítást, évekig növekedtem Istennek hála általatok. Sokat tanultam, és nagy hasznomra voltak a tanításaitok. Isten áldjon meg benneteket.


Válaszolva:

Nekem ez magas. :) Nagyon sok katolikus tud a szombat napról, minden pap olvasott a szombat napról, stb. Nem akadály ez mellett sem, hogy üdvözülhessen, pedig hallott az "igazságról". Viszont azt állítod, hogy "aki pedig az igazságot hallja, és elfordul tőle, azt Krisztus nem tudja elfogadni." Nagy tudással rendelkezhetsz, és bölcsességgel, hisz tudod, hogy Krisztus kit fogad el, és kit nem... Ráadásul a kérdés, hogy mi az igazság? Az, hogy van szombat nap, vagy az, hogy Krisztus kegyelemmel és szeretettel fordult az ember felé, és nekünk is kegyelemmel és ítélet nélkül kell az ember felé fordulni? Nem hinném, hogy a szombat nap megtartása osztana vagy szorozna az üdvösség szempontjából. Tehát hiábavaló. Átok, ahogy a törvény átok az embernek. De én teljesen szabad vagyok, mert Krisztus szabadítása teljesen szabaddá tesz.


Péter! Ha Krisztus üdvözít, és nem a cselekedetek, akkor miért is kellene bárhová is tartoznom, és bármelyik olyan törvényt is megtartanom, ami nem tesz jót másoknak, legfeljebb magamnak? A hittételetek nagyon nagy hangsúlyt fektet a szombat nap megtartására. Hiábavalóan, és elterelően. Ugyanis, ha nem szolgálja a megmenekülést, akkor hiábavaló. Krisztus a törvény. Ahogy a törvényben az ünnepek Krisztusra vezetnek, (tavaszi, őszi ünnepek) úgy a tízparancsolat csúcsa, a szombat is Krisztusra vezet. Ésaiás próféta könyve 28. rész 12 (+ 1000 esztendő).

A tiszta és tisztátalan állatok is a cselekedeteket mutatják szerintem, és nem egészségvédelmi tanácsok. Jézus is eledelnek nevezte a cselekedeteit. (Jn 4,34)

Az egész Biblia egyfajta kód, amit Izrael népének kellett "eljátszania", ahogy Ezékiel "játszotta", prófétálta el az eljövendőt. (Ez 4)


Ajánlom figyelmetekbe ezt a kérdést, szintén én tettem fel pár nappal ezelőtt.

http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__5..


Nem akarok oktató, és ítélő lenni ellenetek, ne értsetek félre, csak egy másfajta megközelítésben szeretnék beszélgetni, gondolkodni a törvényről, a szombatról. Lehet, hogy rossz a stílusom, a fogalmazásom, de nincs bennem ítélet felétek, legfeljebb csak értetlenség.

2014. febr. 28. 22:04
 7/30 A kérdező kommentje:

Még ennyit az eszmefuttatásomhoz, hogy alátámasszam egy páli idézettel is:


Gal 3,24 Ekként a törvény Krisztusra vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg.

2014. febr. 28. 22:26
 8/30 anonim ***** válasza:

Ahogy Péter is írta, az üdvösség csak Krisztusban van:

"Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; Nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék." (Efézus 2:8-9)

Csak Krisztus halála által üdvözülhetünk, ebben a cselekedeteink semmit nem segítenek. De ha egyszer kegyelmet kaptál, akkor az nem inkább arra ösztönöz, hogy betartsd a törvényt? Például ha egy rendőr megállít, és nem büntet meg gyorshajtásért, hanem elenged, akkor nem inkább lassabban fogsz menni utána?


A törvény nem más, mint egy tükör, amiben megnézhetjük, hogy milyenek is vagyunk. De ha nincsen törvény, akkor nincs bűn sem. Mert a bűn a törvény áthágása.

"Mit mondunk tehát? A törvény bűn-é? Távol legyen: sőt inkább a bűnt nem ismertem, hanem csak a törvény által; mert a kívánságról sem tudtam volna, ha a törvény nem mondaná: Ne kívánjad." (Róma 7:7).

Ha pedig nincs bűn, nem is kell kegyelem, nem kell Krisztus sem.


Tehát te úgy gondolod, hogy mivel Krisztus meghalt ezért érvénytelenítette a törvényt és tehetünk, amit akarunk, mert szabadok vagyunk? Ölhetünk, lophatunk, csalhatunk, imádhatunk más isteneket, nincs semmilyen törvény, tehetünk bármit mert úgyis üdvözülünk?

Jézus nem törölte el a törvényt: "Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a prófétáknak eltörlésére. Nem jöttem, hogy eltöröljem, hanem inkább, hogy betöltsem. Mert bizony mondom néktek, míg az ég és a föld elmúlik, a törvényből egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik, a míg minden be nem teljesedik." (Máté 5:17-18)

Az, hogy meghalt, és üdvözülhetünk hit által, szintén nem érvénytelenítette a törvényt, csak felmentett alóla: "A törvényt tehát hiábavalóvá tesszük-é a hit által? Távol legyen! Sőt inkább a törvényt megerősítjük." (Róma 3:31)


Krisztus felmentett minket a törvény áthágása, azaz a bűn büntetése alól, csak rajta keresztül üdvözülhetünk. De ettől függetlenül a törvény érvényes, mert törvény nélkül nincs se bűn, se kegyelem.

Aki pedig a törvényt nem tartja be, Jézus hogy tud megkegyelmezni? Ez olyan, mintha a rendőr elengedne, de te mégis száguldozol tovább.


Ezt írtad: "mi az igazság? Az, hogy van szombat nap, vagy az, hogy Krisztus kegyelemmel és szeretettel fordult az ember felé, és nekünk is kegyelemmel és ítélet nélkül kell az ember felé fordulni? Nem hinném, hogy a szombat nap megtartása osztana vagy szorozna az üdvösség szempontjából. Tehát hiábavaló."


Mint írtam, a tízparancsolatot nem törölte el Jézus. A szombatot sem. Az már a bűn előtt, a teremtéskor lett adva. Megtartották Jézus után a tanítványok is, és a Mennyben is megtartjuk majd (Ésaiás 66:23). Mivel Krisztus kegyelemmel és szeretettel fordult felénk, ezért kell nekünk is megtartani, amit Ő kér tőlünk. Ő pedig ezt kérte: "Megemlékezzél a szombatnapról, hogy meszenteljed azt...". Ezt Isten a mi érdekünkért adta, hogy legyen egy pihenőnapunk, amit vele tölthetünk. A törvény nem egy korlát, ami korlátozna minket, hanem értünk van, véd bennünket.

2014. márc. 1. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/30 anonim ***** válasza:
48%

Szia!


Egyértelműen Krisztus üdvözít és nem a cselekedetek, vagyis nem kell sehova sem tartoznod, és semmilyen olyan törvényt megtartanod, ami nem tesz jót másoknak, legfeljebb magadnak.


A hittételeink azért fektetnek nagy hangsúlyt a szombat nap megtartására, mert maga Jézus és apostolai is nagy hangsúlyt helyeztek erre azzal, hogy mindannyian megtartották. És nem azért tartották meg mert ez szükséges az üdvösséghez, még csak nem is azért, mert kell, hiszen a szombat lett az emberért és nem fordítva. Azért tartották meg, mert ez egy csodálatos dolog, általa "gyönyörűségünk van az Úrban" és maga Isten "hordoz bennünket a föld magaslatain" (Ésa. 58:13-14). Tudod mielőtt adventista lettem és is sokat hadakoztam a szombat ellen, majd mikor eltöltöttem egy szombat napot a közösségben, nem volt több ellenérvem. :-)


Én azt gondolom Isten senkire nem kényszerít semmi jót. A szombat egy lehetőség. Nem ettől fogsz üdvözülni.


Ugyanez igaz a táplálkozásra is. Ha te azt gondolod, hogy számodra a húsos étkezés az egészséges, akkor egyed azt.


Nekem semmi bajom a stílusoddal. Teljesen értem amit mondasz, hiszen én nem született adventista vagyok és megtérésem után 8 évig voltam református hívő ember, mielőtt adventista lettem. Ugyanezt az utat bejártam amit te is, én is gondolkodtam hasonlóan a törvényről és a szombatról. Azt sajnálom, ha számodra az jött le a velünk való ismerkedésed során, hogy mi ezeket a dolgokat üdvkérdésnek tekintjük, ez ugyanis nem igaz.


Üdv. Péter

2014. márc. 1. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/30 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszaitokat!


Akkor elmondom nagyvonalakban, hogy mik a gondjaim a szombat nappal. Bár nem ez volt konkrétan a kérdés, de „kiélezhetjük” erre is.


Istenben nincs változás, de még csak változásnak árnyéka sem. (Bibliaismerő emberek lévén tudjátok, hogy mi van a Bibliában, és nagyjából hol, jobban mint én, nem hivatkozok mindig a helyre.)

Viszont Isten anno azt mondta, hogy aki nem tartja meg a szombatot, halál volt a jussa. Nem mondhatja ezt ma sem másképpen, hiszen ez igazságtalan lenne, hogy egy nép között sokakat halál várt, mert nem tartották meg, ma meg büntetés nélkül való. Egy olyan Istentől, akiben nincs változás. Egyszer azt mondta a népnek, hogy ki se tegyék a lábukat otthonról, később azt, hogy gyülekezzenek.


Kedves 67%-os, 8-as válaszoló!

Jókat idéztél, ez is a teóriámat bizonyítja. Az ünnepek egyértelműen Krisztust vetítik ki, ahogy már írtam is. Krisztus első, majd második eljövetelét. Sőt a teremtésnél is egyfajta próféciát vélhetünk kinyilvánítani. A második nap választotta szét a vizeket, a második évezredben jött az özönvíz. A negyedik nap lettek a nap, a csillagok, a negyedik évezredben jött Jézus. Minden napra rá lehet húzni hasonlót, de ez a kettő a legszembetűnőbb. A hetedik nap a hetedik évezred 1000 éves nyugalma, Krisztus uralma lehet.

Az eledel a cselekedet, ahogy említettem már, ahogy Jézus is eledelnek nevezte az Atyának akaratát, amit cselekednie kellett. Ezt kellett bemutatniuk a zsidó népnek. Hiszen egy változatlan Isten esetében miért engedi meg Noé után, hogy minden állatot megegyünk. (tudom, a teóriátok szerint rá volt kényszerítve Isten erre, ami alapvetően nevetséges, és bizonyíthatatlan) Majd egyetlen népnek tiltott meg állatokat, csak egynek, holott több száz, ha nem ezer nép már volt a földön. Ez személyválogatás, és látszólag értelmetlen. Viszont ha ezzel be kellett mutatniuk egy fontosabb dolgot a népnek, akkor már van értelme.

Visszatérve ezt támasztja alá az általad felhozott idézet. Egy törvényt betartani lehet, betölteni nem. Egy próféciát lehet betölteni. Mi az, hogy be nem teljesedik? Egy prófécia tud beteljesedni és nem egy paragrafusokból álló gyűjtemény.

Pál szerintem látta ezt: „Mert a törvény vége Krisztus minden hívőnek igazságára.”

„Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről-színre; most rész szerint van bennem az ismeret, akkor pedig úgy ismerek majd, a mint én is megismertettem.”

Pont ez a homályos tükör a profetikus látásmód. Hiszen ha paragrafusokról beszélünk, akkor azok betartandó dolgokat jelölnek, és nem vetítenek ki semmit.

A zsoltárostól ezt olvasni: „Hanem az Úr törvényében van gyönyörűsége, és az ő törvényéről gondolkodik éjjel és nappal.” Miért kellene egy törvényről gondolkodni. Az vagy fehér vagy fekete. Csak akkor, ha kifejez valamit. Izraelnek be kellett volna mutatni a törvényt, mégpedig úgy, ahogy Ezékiel feküdt az egyik oldalán 390 napig.


Minden kegyelemet hirdető prédikátor megkapja azt, amit te is felvetettél, hogy akkor lophatunk, ölhetünk is, stb. Jézus hogyan tartotta meg a szombatot? Elment a zsinagógába, és beszélgetett a tóráról? Szerintem nem. Gyógyított, megbocsátott, és hirdette a kegyelmet. Aki újjászületik, és Krisztus szelleme által cselekszik, nem öl, nem lop. Hirdeti a kegyelmet, az özvegyeket meglátogatja, a szegényeket segíti. Amikor Ézsaiás Jézusról prófétált, ezt olvasni: „Ő, a ki ezt mondá nékik: Ez a nyugalom, hogy nyugtassátok meg a megfáradottat, és ez a pihenés! És nem akarták hallani!”

Akiben Jézus van, aki egy Ővele, nyugalomban van minden nap, a kegyelmet hirdeti, ha úgy tetszik, a cselekedetei tiszták, és nem disznóhúst eszik, hogy a szó profetikus értelmében fejezzem ki magam. A szombat nap szerintem két dolgot fejez ki. Közösségben lenni Krisztussal. Aki nincs abban, azt profetikus értelemben halott. Másfelől a hetedik nap, Krisztus 1000 éves uralmát fejezi ki.

A Biblia Krisztusról szól. Az első naptól szó szerint az utolsóig. A törvény Ő maga, mert a törvény Őt fejezi ki, a zsidó népnek, Izraelnek Krisztust kellett volna kinyilvánítaniuk, az ünnepek Őt ábrázolják, a szombat Ő maga. Ezért nem üdvkérdés a törvények pontról pontra betartása, hanem annak megtartása, ami nem más, mint a kegyelem Jézus Krisztusban, és Krisztusba való „beöltözés”.


A törvény ellen én is fel tudok hozni idézeteket, ahogy felhoztál mellette:

Gal 3,10 „Mert a kik törvény cselekedeteiből vannak, átok alatt vannak”

Gal 3,13 „Krisztus váltott meg minket a törvény átkától”

Ef 2,15 „Az ellenségeskedést az Ő testében, a parancsolatoknak tételekben való törvényét eltörölvén; hogy ama kettőt egy új emberré teremtse Ő magában, békességet szerezvén;”


A farizeusok és írástudók pontról pontra betartották a törvényt, különösképpen a szombat napot. Mégis, mi hasznuk volt mindebből? Jézus eléggé orrolt rájuk.

Úgy gondolom, elég radikális gondolkodásom van. Szinte mindegyik gyülekezet megtartja az úrvacsorát, holott az úrvacsora lényege pont nem az, hogy elszínészkedjük az ott lezajlott eseményeket. Jézus beazonosította a kenyeret, megtörte és (a testét) a tanítványoknak adta. Azt mondta, hogy ezt tegyük mi is az Ő emlékezetére. Ezt támasztja alá, amit máshol mondott a tanítványoknak. Nincs senkiben nagyobb szeretet annál, amikor életét adja a másikért. Úgy kell szeretnünk egymást, ahogy Ő szeretett minket. Ezeket mondta, és ezt foglalta össze egy nagyon szép jelképben. De ezzel nem azt mondta, hogy formálisan üljünk össze, és vegyük a kenyeret, és játsszuk el az ott lezajlott eseményeket újból és újból, hanem törjük meg a testünket, és adjuk oda a másiknak. Persze nem árt senkinek, ha ezt is tesszük, de semmi értelme így egymagában.

2014. márc. 2. 18:17
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!