Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A katolikusok elítélik a...

A katolikusok elítélik a homoszexualitást?

Figyelt kérdés
Mivel indokolják, hogy az bűn?
2014. febr. 28. 14:40
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:

Kedves utolsó hozzászóló! :)

Nyilván, aki ezt a betegséges részt írta sem gondolja ezt komolyan, csak annyira beleélte már magát a vallásába, hogy nehezen tud tisztán gondolkodni.

Felnőttnek elvileg 18 évesen számít valaki, de mint tudjuk sokan 40 évesen sem képesek felnőtt ként viselkedni. Lásd egyes politikusok, közszereplők, meg még egy csomóan...

A nyilvánosságot szerintem arra értette, hogy "há me ne mutogassák magukat, meg ne vonuljanak". Erre meg csak annyit, hogy felvonulás nem mutogatás, hanem egy büszkeségi menet, hogy egyenlő jogokkal bírjanak a melegek, és heterók. De ezt a gondolatot is agyon lehet csavarni, fejtegetni, boncolgatni. Kezdek rájönni, hogy akinek az agyába égették, hogy b*zinak lenni: választás kérdése, betegség, bűn, gyengeség stb. annak felesleges egy percig is magyarázni, hogy mit jelent ez az egész. Úgy is azt fogja gondolni az korlátozott agyával, hogy egy kis koncentrációval, vagy Isten segítségével egy csapásra heteróvá tud majd változni. Elkeserítő, de ez van.

Az viszont érdekes, amit írtál. :) Miféle csapat vagy egyesület az, ahová csak sz*pással lehet bekerülni? :D Én is sportolok, de tőlem még senki sem kérte ezt.

2014. márc. 8. 10:36
 12/14 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező!


A 8-as számú válaszodra reagálnék.


A katolikus egyház - hivatalosan - nem mondja, hogy aki meleg, az titkolja ezt el, legyen ellenkező nemű párja, kössön házasságot. Úgy írsz, mintha csak végletek lennének: mintha kötelező lenne párkapcsolatban élni, és ha az egyház megtiltja, hogy a homoszexuális emberek azonos nemű párt válasszanak, akkor egyúttal kötelezővé teszi számukra, hogy vágyaik ellenére ellenkező nemű partnerrel házasságot kössenek, gyerekeket neveljenek stb.


Azért a kettő között sok lehetőség van, például elég triviális dolog, hogy egyedül is lehet maradni. Sok heteroszexuális ember is egyedül marad valamilyen okból, keresztények és nem keresztények egyaránt.


Azt is írtad, hogy miért akar az egyház a homoszexuálisok egymás iránti szeretetének/szerelmének keresztbe tenni, amikor az egyház tanításában nagyon fontos szerepe van a szeretetnek. Ez azért nem pontos így, mert a szerelem és a szeretet két különböző dolog, ha gyakran együtt is járnak. A homoszexuálisok szerethetik egymást ugyanúgy, mint bármilyen más embertársukat (sőt, ez kötelező is), szerelmesnek is szabad lenniük egymásba (hiszen ezt nem tudja az ember szabályozni). De ennél tovább nem mehetnek, nem "teljesíthetik be" a szerelmüket. De ez hetero embereknél is gyakran van így: hiába vagyok szerelmes valakibe, ha a józan eszemmel belátom, hogy életképtelen lenne a házasságunk, akkor nem kezdek el vele járni, hanem igyekszem eltávolodni tőle, hogy elmúljon a szerelem.


Abban persze igazad van, hogy ha valakiről kiderül, hogy homoszexuális, azt gyakran bántják, kiközösítik, és ez keresztény közösségekben és a családokon belül is gyakori sajnos. De ezt - ma - nem az egyház javasolja. Ez pont annyira bűn a közösség vagy a család részéről, mint a rosszindulatú pletykálkodás, bármilyen szándékos kártétel vagy akár a lopás. Sajnos emiatt sok homoszexuális dönt úgy, hogy tetteti a heteroszexualitást, és megházasodik stb., holott nem is szerelmes a házastársába. De ezek minden nem az egyház által javasolt dolgok, sőt.


Kérdezted, hogy miért létezik homoszexualitás. Ugyanígy megkérdezhetnéd, hogy miért létezik Down-szindróma, autizmus, vagy akár lustaság, elhízásra való hajlam. Ezekre az én válaszom az, hogy gőzöm sincs, az egyházé pedig - ha jól tudom - olyasmi, hogy ezeket a dolgokat az emberi bűnök okozzák. Volt az első bűn, és azt, ugyanúgy, mint a szülői vagyont, megörököljük. Ezért keresztelik meg a csecsemőket.


Azt is kérdezted, hogy miért kell a homoszexuálisoknak szenvedni. Erre az egyház válasza az, hogy ilyen az élet, mindenki szenved valamennyit. Krisztus is szenvedett a keresztfán. Az, hogy szendvedsz a parancsok betartásától (legalábbis rövid távon biztos), még nem indok arra, hogy megszegd őket, ha lehetőséged van rá. Ugyanúgy, Krisztus is le tudott volna jönni a keresztről, véget vethetett volna a saját szenvedésének, de nem tette ezt.


Mivel úgy láttam, hogy az egyház álláspontjával van kifogásod, igyekeztem tényleg a hivatalos egyházi álláspontot leírni neked. Az enyém ettől valamennyire eltér (de ahol ezt nem írtam le külön, ott csak kicsit).

2014. márc. 8. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 A kérdező kommentje:

Kedves 12/12-es válaszadó!

Köszönöm, hogy kifejtetted a véleményed, de az az igazság, hogy nekem úgy tűnik, hogy ez az egész amit írtál egy szépen becsomagolt változata annak, hogy a melegeknek nem jár az, ami a hetero pároknak.

Azt írod, hogy egyedül is maradhatnak, mert sok hetero is egyedül marad valami miatt. Igen, így igaz. De szerintem ez legyen döntés kérdése, hogy aki egyedül akar maradni, azért maradjon egyedül, mert szeretne magányosan élni. Ne legyen elvárás senki részéről, hogy egy meleg inkább válassza a magányt, mint a boldog életet, az azonos nemű párja mellett.

Azt is írod, hogy a szerelemnél tovább nem mehetnek (sok hetero sem) mert az ütközik a józan ész szabályaival. Gondolom ezt arra kell érteni, hogy a közösülés, csak gyermeknemzés céljából lehetséges, mert különben mocskos és bűnös dolog. De hol itt a józan ész. Ha szex csak rideg eszköz az utódnemzésre, akkor miért annyira jó érzés? Miért van orgazmus, miért vannak a bonyolult biokémiai folyamatok, amitől két ember boldognak érzi magát és összeforrnak stb. Mire jó ez a hajcihő? Isten megteremtette nekünk az orgazmust, hogy aztán ne élvezzük ki, mert az bűnös dolog? Vagy az élvezet is csak annak jár, aki utána utódot tud biztosítani? Egyáltalán nem érzem, hogy itt a józan ész szabályai lennének.


Azt sem szoktam érteni teljesen, amikor egy asztalon említik a homoszexualitást a down kórral vagy az autizmussal. Mitől lenne a homoszexualitás fogyatékosság? Átlag emberek élik az életüket, dolgoznak, tanulnak, főznek, mosnak, van hobbijuk, nem fáj semmijük. Mint korábban említettem, 1974 óta nem tekintik pszichiátriai betegségnek.


És ha az első bűnt örököljük. Mi alapján dől el, hogy ki örököl belőle többet? Mert mondjuk az, hogy valaki nem oda születik, ahova szeretne, mondjuk Anglia helyett Magyarországra, emiatt szerencsétlennek érzi magát, mégsem akkora szenvedés, mint, hogy valaki meleg lesz és élete végéig megbélyegzett a társadalom szemében. Ugyanígy, ha valaki meleg, az mégsem akkora büntetés, mint hogy valaki tolószékes, és még mentális problémái is vannak és élete végéig arra szorul, hogy valaki gondozza és segítsen rajta. Karma? Vagy csak szúrópróba szerűen eldöntik, hogy ez többet kap, mint emez?


És mi van akkor, ha egy meleg, hívő lesz? Templomba jár, imádkozik és az élete részévé teszi a vallást és Istent és igyekszik bűnöktől mentesen élni, ugyanakkor megtalálta az azonos nemű párját, boldogok, kiegyensúlyozottak és hűségesek egymáshoz és szexuális életet is élnek. Ráadásul nem büntetésnek, hanem áldásnak érzik, hogy melegek, és ahogy a heterók, ők sem tudják elképzelni máshogy az életüket. Akkor is bűn és mindegy milyen jó emberek, akkor is a pokoltüzén fognak sorvadozni, csak mert annak születtek, akinek?

2014. márc. 9. 18:58
 14/14 anonim ***** válasza:

Szervusz!


"nekem úgy tűnik, hogy ez az egész amit írtál egy szépen becsomagolt változata annak, hogy a melegeknek nem jár az, ami a hetero pároknak"

Így van, az egyház megkülönbözteti a homoszexuális kapcsolatot a heteroszexuálistól, és az előbbit határozottan rossz dolognak tartja. Amit talán csomagolásnak éreztél, az az, hogy maga a homoszexualitás érzése, az az emberi tulajdonság, hogy valaki az ugyanolyan neműekhez vonzódik, önmagában nem bűn, hiszen a homoszexuális ember nem tehet róla, hogy ő homoszexuális és ilyen vonzalmak keletkeznek benne. Ugyanígy, ha én meglátok egy szép férfit, és vonzalmat érzek iránta, esetleg szexuális együttlétre is vágyom, az nem bűn, hiszen erről nem tehetek. Ha szándékosan táplálom magamban az érzést, fantáziálni kezdek (házasságon kívül persze), az már bűn.


"De szerintem ez legyen döntés kérdése, hogy aki egyedül akar maradni, azért maradjon egyedül, mert szeretne magányosan élni."

Ez a katolikus egyháznál nem így van. Isten adott törvényeket, szabad akaratodból eldöntheted, hogy betartod-e őket. Ha igen, akkor Isten ígérete szerint boldog leszel (nem feltétlenül most, hanem mikor a mennybe jutsz). Ha nem, akkor az örök életedet becserélted egy rövid örömre. Arról persze lehet vitatkozni, hogy tényleg ezeket a törvényeket adta-e Isten, tényleg így kell-e őket értelmezni és hogy igazságosak-e Isten törvényei. A katolikus egyház szerint mindhárom kérdésre igen a válasz.


"Azt is írod, hogy a szerelemnél tovább nem mehetnek (sok hetero sem) mert az ütközik a józan ész szabályaival."

A józan ész szabályaival nem tudom, mire gondolsz, szerintem ilyesmit nem írtam, de talán nem fontos.


"Gondolom ezt arra kell érteni, hogy a közösülés, csak gyermeknemzés céljából lehetséges"

Nem. Arra kell érteni, hogy ha egy homoszexuálisban fellobban a szerelem érzése, az nem bűn. Ez a szerelem lehetne egy kapcsolat kezdete. Ha a példaként hozott homoszexuális bele is kezd ebbe a kapcsolatba, megpróbál közeledni ahhoz, akibe szerelmes, az bűn. Nem csak a közösülésre értettem, hanem hogy meg kell tennie mindent, hogy az őt bűnre csábító szerelem elmúljon.


"Ha szex csak rideg eszköz az utódnemzésre, akkor miért annyira jó érzés? Miért van orgazmus, miért vannak a bonyolult biokémiai folyamatok, amitől két ember boldognak érzi magát és összeforrnak stb."

Ebben a kérdésben nem vagyok tökéletesen tájékozott, de az egyház álláspontja nem az, hogy a szex egyetlen célja az utódnemzés lehet, hanem az, hogy az utódnemzést nem szabad lehetetlenné tenni (bár mintha valóban lenne egy kis sumákolás a dolog körül, meg régen nem pont ezt mondták). Tehát a női test ciklusának alapos megfigyelése és a legvalószínűbb termékeny napok kihagyása megfelelő eszköz. (Btw, szerintem az egyház álláspontja ebben a kérdésben zöldség, de nem is kapcsolódik lényegesen a melegkérdéshez. Az én álláspontom olyasmi, hogy a teherbeeséssel mindig számolni kell, az abortusz tilos, és minden olyan védekezés jó, ami nem okozhatja a megfogant magzat vagy a szülők károdosát. Ilyen az óvszer, a pesszárium, meg kb. a mechanikai módszerek. A fogamzásgátló tabletta és a naptármódszer nem ilyen, mert nem tudjuk, hogy a naptármódszer mellett becsúszó "öreg" vagy soron kívüli petesejtekből lett babák nem indulnak-e valamilyen hátrányból. De ha ezt a szálat szeretnéd folytatni, akkor folytassuk máshol.)


"Azt sem szoktam érteni teljesen, amikor egy asztalon említik a homoszexualitást a down kórral vagy az autizmussal."

Nézd, ha valamit egy analógiával szeretnék elmagyarázni, akkor mindenképpen két különböző dolgot kell összehasonlítanom. A homoszexualitást a homoszexualitással összehasonlítva nem sok dolgot lehetne elmagyarázni. Azért lehet a homoszexualitás esetén jó analógiákat vonni a down kórral és az autizmussal, mert ezek mind veleszületett vagy legalábbis környezeti hatásokra kialakuló állapotok, és egyik esetben sem lehet értük a homoszexuális/down-kóros/autista személyt okolni.


"És ha az első bűnt örököljük. Mi alapján dől el, hogy ki örököl belőle többet?"

Magát az áteredő bűnt mindenki egyformán örökli. Az, hogy ki mennyi terhet kap az életében, legyen az homoszexualitás, gyerekverő szülők vagy tolószék, nem ettől függ. Nem tudjuk, mitől függ (legalábbis én nem tudom, hogy tudnánk.) Azt tudjuk, hogy mindenki akkora terhet kap, amit - Krisztus segítségével - el tud hordozni.


"És mi van akkor, ha egy meleg, hívő lesz? Templomba jár, [...] igyekszik bűnöktől mentesen élni, ugyanakkor megtalálta az azonos nemű párját, boldogok [...] és szexuális életet is élnek."

Ugyanaz, mint bármilyen más bűn esetén. Vannak olyan emberek is, akik hasonlóan az általad leírt emberekhez, boldog, heteroszexuális kapcsolatban élnek, de valamilyen bűnben élnek, és nem is akarnak róla lemondani. Halálos bűn az a bűn, ami az embert teljesen elszakítja Istentől, és elvileg az nem jut élete végén Istenhez (azaz az jut a pokolra), aki halálos bűnben van (meg talán az is kell hozzá, hogy ne bánja meg az illető). Az, hogy valami halálos bűn-e, szerintem és legjobb tudásom szerint az egyház szerint is egyéni dolog, tehát nekem lehet valami halálos bűn, ami másnak nem. Mindemellett Isten irgalma nagyobb, mint az igazságossága, tehát az sem biztos, hogy a pokolra jut, aki azt érdemli.

2014. márc. 10. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!