Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Személy-e a Szentlélek?

Szp72 kérdése:

Személy-e a Szentlélek?

Figyelt kérdés
Milyen Bibliai idézetek támasztják alá, hogy személy, avagy nem személy?

2014. dec. 15. 22:34
❮❮ ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... ❯❯
 111/339 A kérdező kommentje:

"ha Jézus is ugyanolyan valóságos Isten, akkor Ő nem halhat meg, ennek ellenére 3 napig halott volt."


Jézus Krisztus valóságos ember és valóságos Isten egy személyben. Emberi természete szerint meghalt, de mint Isten halhatatlan. A isteni természete végül megdicsőítette az emberit is. Mint ember támadt fel, ment föl a mennyben és ül az Atya jobbján. Azért jött Isten az emberekhez, hogy az ember is eljuthasson Istenhez. Ez a megváltás lényege.

2015. máj. 13. 11:06
 112/339 A kérdező kommentje:

"Ezt mondja Izrael Királya s Megváltója, a Seregek Ura: Én vagyok az első és az utolsó, rajtam kívül nincs más isten. Ki hasonlít hozzám? Álljon fel és szóljon: jelentse be és igazolja magát előttem! Ki adta hírül a jövőt már kezdettől fogva? Mondja el hát nekünk, ami ezután történik!"


Jézus Krisztusról tudvalevően elmondható, hogy ő Izrael király, a Megváltó, az összes angyal ura, az első és utolsó, az Isten. Erősen hasonlít az Istenre, hisz az ő képmása, visszatükröződése, s aki őt látja az Atyát látja. És bizony hirdeti a jövendőt is.

Igen, én azt gondolom, hogy a Fiú felállhatna, ha a kérdés neki szólna. Csakhogy a Fiú uralma istensége és királysága teljes mértékben az Atya uralmának, istenségének és királyságának a függvénye, teljes mértékben abból forrásozódik és azt szolgálja. Jahve pedig itt olyan istenek jelentkezését várja, akik összemérhetők vele, noha nem belőle forrásozódnak. Az egyszülött Fia persze, hogy olyan, mint ő, akkor nem is volna a Fia.



"Előttem isten nem alkottatott, és utánam sem támad soha. Egyedül én vagyok az Úr, rajtam kívül nincsen szabadító."


Természetesen Jahve olyan istenek és szabadítók létezését vitatja, akik nem tőle kapták az istenségüket és a szabadítói megbízatásukat. A Fiú valóságos Isten a valóságos Istentől, valóságos szabadító a valóságos szabadítótól.

2015. máj. 14. 01:50
 113/339 A kérdező kommentje:

"Jézus pedig csak a feltámadása után kapta meg a hatalmat, hogy királyként uralkodjon a teremtmények fölött."


Ezt mégis mire alapozod?


"Mert benne teremtett mindent a mennyben és a földön: a láthatókat és a láthatatlanokat, a trónusokat, uralmakat, fejedelemségeket és hatalmasságokat. Mindent általa és érte teremtetett. Ő előbb van mindennél, és minden benne áll fenn."


"Most te dicsőíts meg engem, Atyám, önmagadnál, azzal a dicsőséggel, amely az enyém volt nálad, mielőtt a világ lett."


"Az én országom nem ebből a világból való. Ha ebből a világból volna országom, harcra kelnének szolgáim, hogy ne kerüljek a zsidók kezére. De az én országom nem innen való. Pilátus közbeszólt: Tehát király vagy?

Te mondod, hogy király vagyok – mondta Jézus."


Vajon milyen dicsősége lehetett a trónusuk és uralmak teremtőjének? Nincs trónja trónok teremtőjének? Nincs uralma az uralmak teremtőjének? Az egyszülött Isten ne uralkodna?

Eddig ez volt a legnagyobb hülyeség, amit tőled olvastam.

2015. máj. 14. 10:18
 114/339 A kérdező kommentje:

"Ezért Isten felmagasztalta, és olyan nevet adott neki, amely fölötte van minden névnek, hogy Jézus nevére hajoljon meg minden térd a mennyben, a földön és az alvilágban, s minden nyelv hirdesse az Atyaisten dicsőségére, hogy Jézus Krisztus az Úr."


Teljesen világos, hogy ez név: a Jézus. A Fiú a Jézus nevet kapta, amire térdet hajt mindenki. Jézus Krisztus nevét hirdeti minden nyelv.

A Fiú amikor megtestesült, amikor emberré lett a Jézus nevet kapta. Ilyen neve azelőtt nem volt, ezt a nevet senki nem tisztelte, ilyen nevű előtt soha senki nem hajtott térdet, és senki se hirdette.

A Fiú az Istennel lényegében egyenlő király volt, de Jézus már nem, mert Jézus az önmagát kiüresítő, szolgai alakot felöltő Fiú. És Isten ezt a Jézust magasztalta fel, és ezt a nevet emelte minden név fölé.

A Fiú egyszerűen visszakapja azt, amiről lemondott, de most már emberként is Jézus név alatt.


"Most te dicsőíts meg engem, Atyám, önmagadnál, azzal a dicsőséggel, amely az enyém volt nálad, mielőtt a világ lett."


Az a magyarázat, hogy itt Jézus szerénykedik, mert igazából nem is akar király lenni, minden képzeletet felülmúló eget verő hülyeség. Ugyanis Jézus állandóan arról beszélt, hogy ő a király, ő Messiás, ő a Krisztus.

2015. máj. 14. 12:16
 115/339 anonim ***** válasza:
100%

"Tudjuk az Újszövetségből, hogy Jézus is szabadító, szikla és Isten is."


Azt viszont nem, hogy legfelségesebb, mindenek feletti Isten lenne, mert értelemszerűen nem is az, hiszen az csak egyetlen személy lehet, az Atya. Jèzus szabadító, mert Isten általa szabadítja meg a világot a bűntől, ez világos, az isten szó is világos, hogy vonatkozhat rá is, mint cím, amit magas rangú személyekre használ a Szentírás. Azt viszont már csak a háromság dogma tanítja, hogy a többi cím is ugyanúgy vonatkozik Jézusra, mint az Atyára, a Biblia ennek ellenkezőjét tanítja, ezeket a címeket sehol sem alkalmazza Jézusra. S èpp ezért a háromság dogma csak egy emberi filozófia, amit hozzáraknak a Biblia tanításához, én viszont csak azt fogadom el, ami valóban kiolvasható a Bibliából.


"Jól mondod, vannak szavak, címek, amelyek értelmüknél fogva az egyetlen forrásra utalnak, így egyedül az Atyára vonatkoznak, egyedül az ő címei. Az Atya a legfelségesebb, mert ő minden felség forrása. Az Atya az egyedüli mindenható, hiszen ő minden hatalom forrása."


Az Atya a mindenek feletti Isten, mert Ő mindenki felett áll, tehát Jézus felett is, ezt pedig így kell érteni, igaz? Az Atya nem csak minden hatalom forrása, hanem minden hatalom birtokosa is, tehát mindenható. Jézus nem az, mert az Atya felette áll.


"Két illetve három mindenható isteni személy van, de nincs három mindenható Isten. A mindenhatóságból ugyanis csak egyetlen egy lehet, vagyis ugyanazt az egyetlen mindenhatóságot birtokolja három különböző személy."


Mese...mese...mese... A mindenhatóságot csak egyedül az Atya birtokolja, Jézus minden teremtmény fölé kinevezi, hogy királyként uralkodjon egy meghatározott ideig, de ettől még nem lesz egyenlő az Atyával.


Hol a harmadik mindenható Isten? A szent szellemet istennek sem nevezi a Szentírás, nem hogy mindenhatónak. A szent szellem nem egy harmadik mindenható isteni személy, akit ugyanúgy imádnunk kéne, hanem az Atya tevékeny ereje, tőle származik, amit bármire felhasználhat.

"A fenti tételben az "Isten" szó nem az Atya neve, hanem az Atya és a Fiú illetve a Szentlélek közös és egyetlen tulajdonát képző isteni lényeg elnevezése."


Még szerencse, hogy ez a Bibliára nem igaz... Álljunk meg egy percre, Szentlélek tulajdonát??? A szent szellemnek most mi is a tulajdona? Hát a szent szellemről nem úgy beszél a Szentírás, mint ami az Atya tulajdona? "Isten szelleme tevékenykedik a vizek felett", ez olvasható Mózes legelső könyvének legelső fejezetében, akkor most Isten szelleme, vagy a szellem Istene? :) A Biblia szerint Jahve szól a prófétákhoz a szent szellem által, tehát a szentszellemét Isten itt kommunikálásra használja fel, Mózes első könyvében meg teremtésre. A szent szellem Isten ereje, amit bármire felhasználhat, a háromság dogma pedig hamis filozófia, még mindig ez a véleményem!


Folyt. később

2015. máj. 14. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 116/339 anonim ***** válasza:
100%

"Jézus Krisztus valóságos ember és valóságos Isten egy személyben. Emberi természete szerint meghalt, de mint Isten halhatatlan."


Jézus nem volt Isten is, miközben ember volt, hanem csak ember volt és emberként meg is halt, majd harmadnapon a mindenható Isten támasztotta fel, és nem önerőből támadt fel.


"Mint ember támadt fel, ment föl a mennyben és ül az Atya jobbján"


Hülyeség! Jézus nem emberként, hanem hatalmas szellem személyként támadt fel, ment föl a mennybe, és ült az Atya jobbjára.


"Csakhogy a Fiú uralma istensége és királysága teljes mértékben az Atya uralmának, istenségének és királyságának a függvénye, teljes mértékben abból forrásozódik és azt szolgálja."


Az Atya istenségének függvénye, ezt teljesen jól írod. De nem rég még azt momdtad, hogy mindhárman birtokolják az egyetlen istei lényeget, most meg kijelented, hogy a Fiú istensége az Atyától függ, de az Atya istensége kitől függ? Senkitől! Nem lehet, hogy akkor csak egyedül az Atya az egyetlen mindenható Isten?


"Vajon milyen dicsősége lehetett a trónusuk és uralmak teremtőjének? Nincs trónja trónok teremtőjének? Nincs uralma az uralmak teremtőjének? Az egyszülött Isten ne uralkodna? Eddig ez volt a legnagyobb hülyeség, amit tőled olvastam."


„Fiú adatott nekünk, és a fejedelmi uralom az ő vállán lesz. Így fogják nevezni: Csodálatos Tanácsadó, Erős Isten, Örökkévaló Atya, Béke Fejedelme." ( Ézsaiás 9:6 ).


,,És azoknak a királyoknak a napjaiban az egek Istene felállít egy királyságot , amely soha nem fog elpusztulni. Ez a királyság nem száll át más népre. Szétzúzza és megsemmisíti mindazokat a királyságokat, maga pedig megáll időtlen időkig" Dániel 2:44


Ezek próféciá, ha Jézus már az Ószövetségben király lett volna, akkor nem mondhatnánk próféciáknak, de Ézsaiás és Dániel itt a jövőről beszélt, Jézus csak feltámadása után lett felavatva Isten királyságának királyává, tehát nem értem mi a problémád. Ja mert a háromság dogma azt állítja, hogy Jézus csak azt kapta vissza, amivel már földrejövetele előtt is rendelkezett?

2015. máj. 14. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 117/339 A kérdező kommentje:

"Ezek próféciá, ha Jézus már az Ószövetségben király lett volna, akkor nem mondhatnánk próféciáknak, de Ézsaiás és Dániel itt a jövőről beszélt, Jézus csak feltámadása után lett felavatva Isten királyságának királyává, tehát nem értem mi a problémád."


"Jöjjön el a te országod, amint a mennyben úgy a földön is." Isten országa a mennyben van, a földön többé-kevésbé még a Sátán a király. A mennyben Isten uralkodik a Fiával, a világ kezdete óta egyéb mennyei trónusokkal és fejedelemségekkel. "Az én országom nem e világból való." - mondja a királya.

Jézus Krisztus azért jött a földre, hogy ide is elhozza Isten országát. A menny királya a földön is fel akarja állítani királyságát, a földet is meg akarja hódítani. Erről szólnak a próféciák. Amit magyarázol szerény megítélésem szerint tényleg elképesztő marhaság.

A Fiú - ahogy világosan le van írva - azt a dicsőséget kapja vissza, amit a világ teremtése óta birtokol. Nincs itt semmi szerénykedés, egész küldetése arról szólt, hogy ő lesz a király, mert ő volt mindig is a király.

2015. máj. 15. 01:58
 118/339 A kérdező kommentje:

Jézus egyszer azt mondta: "Senki sem jó csak egyedül az Isten." (Mk 10,18)


Ez vajon azt jelenti, hogy Krisztus nem jó, hanem maga is bűnös és rossz? Nem, ez egyáltalán nem azt jelenti. Ez csak annyit jelent, hogy minden jóság forrása egyedül az Atya. Semmi se jó, csak az Isten, s persze minden, ami tőle származik. A Fiú nem önmagától jó, hanem az Atya által.


Isten egyedül jó ő a legjobb.

Isten egyedül szabadító ő a legnagyobb szabadító.

Isten egyedül felséges ő a legfelségesebb.

Isten egyedül hatalmas ő a leghatalmasabb, a mindenható.


Teljesen mindegy, hogy egyedül jó, vagy hogy ő a legjobb. Mind a kettő ugyanazt jelenti, s mind a kettő csak az Atyára vonatkoztatható, mert egyedül csak az Atya a forrás, ő a végső forrás.

A Fiú nem forrás, hanem örökös és közvetítő, méghozzá egyedüli örökös és egyedüli közvetítő. Isten semmit nem csinál nélküle, semmit nem tesz a megkerülésével. Szerintünk a Fiú tökéletes Fiú, tökéletes örökös, tökéletes képmás, tökéletes tükörkép, kiköpött apja. Ha szerinted nem így van, akkor meg kéne cáfolni. Eddig igazából csak azzal érveltél, hogy Isten egyedüli, meg legnagyobb. De ezt nem vitatjuk. Az Atya egyedüli forrás és ezáltal nagyobb.

Krisztus mindenben tükrözi az Atyát: jóságban és hatalomban egyaránt. Krisztus ugyanúgy jó és ugyanúgy hatalmas. Nem a legjobb, hanem a legjobb tükörképe, nem a leghatalmasabb, hanem a leghatalmasabb tükörképe. Ezt mi úgy mondjuk: Lényegében ugyanolyan jó, ugyanolyan hatalmas. A Fiú hatalma az Atyától ered és azt szolgálja. A Fiú hatalma nem egy teljesen más hatalom, a Fiú istensége nem egy teljesen más istenség, hanem az Atyával közös hatalom és istenség. A Fiú nem független az Atyától épp ellenkezőleg tökéletesen egy vele.


Ha cáfolni akarod a háromságot, akkor azt cáfold, amit állít, ne azt amit nem. Hol mondja a Biblia, hogy az Atya bármit is visszatartott volna a Fiútól? Kivéve persze azt, hogy ő a forrás. Ebben valóban egyedüli, ebben és ezáltal valóban nagyobb, semmi másban.

2015. máj. 16. 21:00
 119/339 A kérdező kommentje:

"Hülyeség! Jézus nem emberként, hanem hatalmas szellem személyként támadt fel, ment föl a mennybe, és ült az Atya jobbjára."


Lk 24,39-43:

"Nézzétek meg a kezem és a lábam! Én vagyok. Tapogassatok meg és lássatok! A szellemnek (pneuma) nincs húsa és csontja, de mint látjátok, nekem van. Ezután megmutatta nekik kezét és lábát. Van itt valami ennivalótok? Adtak neki egy darab sült halat. Fogta és a szemük láttára evett belőle."

2015. máj. 16. 23:44
 120/339 A kérdező kommentje:

"Isten szavát ki lehet forgatni, el lehet ferdíteni, de a "gyümölcsök" magukért beszélnek, s bizony én a tanúknál találtam meg mesze a legtöbb jó "gyümölcsöt", vagyis krisztusi tulajdonoságot."


Én csak azt nem értem, hogy az igazságtok, miért nem termett 1800 évig semmi gyümölcsöt. Az igazságtól elvárható, hogy mindig legyenek követői. Hol voltak Jehova tanúi ennyi éven át? Nem volt senki, aki őrizte volna az apostoli hagyományt? Kihalt az igaz hit? Ennyi ereje se volt az igazságnak? Szerintem nagyon furcsa, hogy a Biblia nem az igazak, hanem hazugok gondozásában maradt fenn.

2015. máj. 17. 00:10
❮❮ ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!