Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A mennyei Atya mikor háromszem...

A mennyei Atya mikor háromszemélyű Isten a Bibliában?

Figyelt kérdés
(Csak a Bibliával érvelők válaszait várom, filozófusok, unatkozó gúnyolódók, hozzá nem értő, de mindenbe beleszólókét nem!)

2014. dec. 27. 13:03
1 2 3 4
 11/40 anonim ***** válasza:

És Jézus kiről beszélt?

Melyik Úrról? mert nem saját magáról az biztos...


S hogy nem látod az azért van mert sok Biblia forditásból kihagyták...

De hát minden kiderül.

2014. dec. 27. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/40 A kérdező kommentje:

„A Mennyei Atya egy személy, és sehol nem három. A Biblia Istent három személyben jelenti ki,”


Az előbb írtad, hogy a mennyei Atya egy személy. Talán az Atya nem Isten? Ha Isten az Atya, és egy egyszemélyű, akkor miért jelenti ki az egy személyt három személynek? Kértem a filozófusokat, hogy maradjanak távol, mert a Biblia elveti az emberi filozófiát!


„Mindhárom személy Örökkévaló és Mindenható Isten,”


Megint jössz a filozófiáddal. Mutasd meg, hogy mindhárom személy azonos a Legfelségesebb Istennel. Ne filozofálj, hanem mutasd meg a Bibliából!

2014. dec. 27. 20:52
 13/40 anonim ***** válasza:

Másolok, az igéket pedig keresd ki a Bibliádban, a tagadó jehovisták ezt úgysem fogják megtenni, mert nincs eszük. Mellesleg ezt a listát egy felébredt volt jehova tanúja csinálta, aki leült Bibliát olvasni az őrtorony nélkül és ez lett a vége, hogy kinyílt a szeme:


Az Ószövetség számos helyen jelzi a többességet az

Istenben (1Mz 1:1,2,3, 1:26, 3:22, 11:7,9, 1Mz 18, 19:24,

2 Mz23:20-23 [vö. 1 Kor 10:4], Ésa 48:12,16, 63:7-14,

Zak 2:8-11, 3:2]). Mint fentebb említettük, a Biblia jelzi

mind Krisztus Istenségét, mind a Szent Szellem személy

voltát és Istenségét. Ezek a tényezők együtt az Atya

(nem vitatott) Istenségével, eredményezik az Istenség

leírását a háromságban. Különösen az

Újszövetség beszél ennek a három személynek az

együtt-cselekvéséről (Mt 3:16-17, Mk 1:9-11, Lk

3:21-22, Mt 28:19, Lk 1:35, Jn3:34-35, Jn 14:26,

16:13-15, Apcs 2:32-33, 38-39, Rom 15:16,30, 1 Kor

12:4-6, 2 Kor 3:4-6, 13:14 [vö. 1 Jn1:3], Gal 4:4-6, Ef

4:4-6, Héb 10:12,15, 1 Pet 1:2).

2014. dec. 27. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/40 anonim ***** válasza:

Kedves 56-os, mert rosz helyen keresel, azért nem látod a Bibliádban a Jehova nevét.

Sok ujabb fordításból ugyanúgy mint a magyarok az ujabb Károli fordításaikból kihagyják a Jehova nevét helyettesítik a Úr, az Isten szóval, ugyanezt csinálják azok a görögök is akiknek a fordítását a kezedbe vetted, vagy ki tudja honnan idézel.


Ha tényleg a szemeiddel akarod látni a Jehova Isten nevét, menj kicsit vissza a történelemben, járjad a régiségeket, menj el a múzeumokba /bár úgy sem adják kezedbe/ megtekinteni a régi Bibliai tekercseket. Az interneten megtalálhatod a Holt-tengeri tekercseket is, átnézheted azt is.


De kérlek ne egy modern görög szöveggel érvelj!!

2014. dec. 28. 06:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/40 anonim ***** válasza:

Te pedig te Jánosegytizenkettö,


el is olvastad azokat a verseket, melyeket idéztél?


Mond ezek közül melyik írja, hogy a háromságtan valós? Ha abba hagynád végre a gúnyolódást és oda figyelnél, akkor valamit látnál. :) Hidd el.

2014. dec. 28. 06:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/40 anonim ***** válasza:

(János 14:28) . . ., mert az Atya nagyobb nálam.

Irenaeus (i. sz. kb. 130—200): „Megtanulhatjuk Általa [Krisztus által], hogy az Atya minden dolog felett áll. Mivel »az Atya nagyobb nálamnál« — mondja [Krisztus]. Az Atyáról tehát úgy nyilatkozott a mi Urunk, mint aki felülmúlja őt tekintettel az ismeretre” (Against Heresies, II. könyv, 28. fejezet/8).


ez csak egy megállapitás a sok közül.


Jézus rendszeresen elismerte alárendeltségi viszonyát az atyjához képes soha nem is volt és nem is tette magát egyenlővé vele


Sok helyen pedig a harmadik "személy" emlitve sincs


Nem kiragadni kell verseket, hanem a teljes összképet kell nézni, hogy miképen van összhangban az egész irás...

2014. dec. 28. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/40 Sztracsatellavagyok ***** válasza:

Kedves kérdező!

Itt most kialakult egy kisebb vita Jehova tanúi és a keresztények között.

Egy-két dologban igazuk van a tanúknak is, de sok dologban nincs. Elferdítve ismerik csak az igazságot, innentől kezdve az hazugság.

Az eredeti szövegben lévő Úr szavakat kicserélték Jehovára, mintegy 237-szer. Ennek töredék része volt az, amit ószövetségi vonatkozás alapján megtehettek, a többit nem indokolják, miért változtatták meg (ha jól emlékszem, valami 80-150 arány lehetett).

De a kérdésedre ez nem válasz.

A szentháromság szó nincs benne a Bibliában, de a szervezet sincs.

Összegyűjtök pár igét arról, hogy mit hiszünk, és később még írok.

2014. dec. 28. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/40 anonim ***** válasza:

Sztracstella, probálj még keresni a Görög Iratokban olyan szövegeket, melyeket az írók a Héber Iratokból idézik.


Csak Máté idéz több mint 100 verset az Ó szövetségböl. Figyeld meg kérlek, hogy az Ó szövetségi versekben benne van-e a tetragrammaton.

2014. dec. 28. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/40 Sztracsatellavagyok ***** válasza:

grkaty, utánanéztem. A Jehova név a "Keresztény Görög Iratok"-ban 237-szer fordul elő, ebből 82 ugyan olyan ósz-i idézet, amely tartalmazza a JHVH-t, de a többi 155 eset teljesen önkényesen lett kiválasztva. Ha a meglevő másolatokból, a tényekből indulunk ki: az Úsz. Úrnak és Istennek nevezi az Atyát, a Fiút és a Szentlelket is.


Még egy: A zsidók maguk sem tudják, hogyan ejtenék ki a JHVH-t. Féltek Isten nevétől, ezért nem mondták ki. Általában Adonájnak, vagy Küriosznak hívták. A Jehova egy középkori szóvariálás: a héber JHVH és az Adonáj szó összerakásából keletkezett. Ez kb olyan, mintha én össze akarnám rakni, hogy Uram, meg Isten, és akkor lenne Ustan. Így is hívhatnánk akkor már az Istent.

2014. dec. 28. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/40 Sztracsatellavagyok ***** válasza:

A háromságról.

A keresztény hit szerint csak egy Isten van.

A Bibliában azonban 3 személy van, aki Isten tulajdonságaival van felruházva. Ez pedig az Atya, az Úr Jézus, és a Szentlélek.

5Móz 4,39: "Tudd meg azért ma, és szívleld meg: az ÚR az Isten fenn a mennyben és lenn a földön, nincs más!"

Mal 1,6: "A fiú tiszteli atyját, a szolga az urát. Ha én atya vagyok, miért nem tisztelnek? Ha én ÚR vagyok, miért nem félnek engem? - mondja a Seregek URa nektek, ti papok, akik megvetitek nevemet. Ti ezt kérdezitek: Mivel vetettük meg nevedet?"

Mt 1,23: ""Íme, a szűz fogan méhében, fiút szül, akit Immánuelnek neveznek” - ami azt jelenti: Velünk az Isten."

Csel 5,3-4: "Péter azonban így szólt: "Anániás, miért szállta meg a Sátán a szívedet, hogy hazudj a Szentléleknek, és félretegyél magadnak a föld árából? Ha megmaradt volna, nem neked maradt volna-e meg, és miután eladtad, nem te rendelkeztél-e az árával? Mi indította szívedet ilyen cselekedetre? Nem embereknek hazudtál, hanem az Istennek."

Ez csak egy-egy ige, ami mindhármuk istenségét bizonyítja. Ők viszont egyek, mert csak egy Isten van.

Isten tehát nem csak "egy" személy (Atya), aki magányos lenne (unitarizmus, arianizmus), sem "három" külön isten (triteizmus), vagy három "megjelenési forma" mögött rejtőző, Isten, aki lényegében ismeretlen lenne (modalizmus). A Biblia alapján valljuk, hogy az egyetlen Isten három egylényegű személyben egyetlen Isten.

2014. dec. 28. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!