Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Háromság tagadók, hogyan...

Háromság tagadók, hogyan vélekedtek az alábbi igékről?

Figyelt kérdés

Ha kérhetem maradjunk az igénél, és ne távolodjunk el a témától, hogy "a Biblia nem ír szentháromságról, meg, hogy hellenisztikus tan" meg stb, hasonló magyarázatokkal.

(1Móz 18:14)

"Avagy az Úrnak lehetetlen-é valami?.."


(Jer 32:27)

"Ímé, én az Úr, Istene vagyok minden testnek, vajjon van- é valami lehetetlen nékem?"


(Mt 19:26)

"Jézus pedig rájuk tekintvén, monda nékik: Embereknél ez lehetetlen, de Istennél minden lehetséges."


(Lk 1:37)

"Mert az Istennél semmi sem lehetetlen."


Tehát akkor mégegyszer megkérek mindenkit, hogy maradjunk a témánál, és ne az igéket próbáljuk megmagyarázni, hanem inkább arra koncentráljunk, hogy egyáltalán van valami ami Istennek lehetetlen lenne, akkár a háromságról beszélünk akkár arról, hogy Isten képes egyszerre több helyen is lenni, hogy nem egy bizonyos helyhez kötött.

Egy szó mint száz,a Magasságos Istennek lehetnek korlátai?

Köszönöm előre is!



2015. jún. 17. 08:54
1 2 3 4
 1/31 anonim ***** válasza:
100%

"Avagy az Úrnak lehetetlen-é valami?.."

"Ímé, én az Úr, Istene vagyok minden testnek, vajjon van- é valami lehetetlen nékem?"


Nem lehetetlen. Akkár öngyilkos lehetne meg rózsaszín és átlátszó unikornis.

Az íge nem utal egyáltalán a hármoságra. Nem bizonyít semmit ezzel kapcsolatban.


Egyedül arról érdemes vitázni, hogy a két első íge és a két másik íge alapján ki lehet-e mondani, hogy Jézus Isten vagy sem.

A másik két ígét ha jobban megnézed pedig egyáltalán nem arra utalnak, hogy Jézus magát Istennek mondta.

2015. jún. 17. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/31 A kérdező kommentje:

Köszönöm Luc :D de mondtam ,hogy ne azt vitassuk meg, hogy mire vonatkozik az ige, hanem inkább arra, hogy Istennek létezik lehetetlen, legyen szó akkáár Szentháromságról, vagy mint említettem a fentiekben is, hogy nem helyhez kötött.

Egyébként kösz a választ! :)

2015. jún. 17. 09:15
 3/31 anonim ***** válasza:
100%

Bocs, de mi értelme a kérdésnek: amiket beírsz, azok szerinted feltétlen igazak, ha bárki is valami mást mond, akkor az "nem érvényes". Azaz csak azt fogadod el, aki egyetért veled, minden más ellenkezik az "igével".


Ez a tipikus begyepesedett hozzáállás és így teljesen felesleges az egész kérdés.

2015. jún. 17. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/31 anonim ***** válasza:

Akkor lássuk a verseket PONTOS fordítás szerint, melyből még nem hagyták ki Isten Nevét:


(1Mózes 18:14) "Lehetetlen-e valami Jehovának? A meghatározott időben, jövő ilyenkor visszatérek hozzád, és fia lesz Sárának."


(Jeremiás 32:27) "Íme, én vagyok Jehova, minden test Istene. Van-e bármi is, ami lehetetlen volna nekem?"


Tehát indirekt módon azt feltételezed, hogy mivel Istennek semmi sem lehetetlen, akár az is lehetne, amit Róla állítasz. Pedig hát a feltételezés a kudarc szülőanyja. :-)


Szóval ezzel gyakorlatilag azt mondod, hogy ezekkel a versekkel BÁRMIT belelehet magyarázni az Írásokba. Még egy bizonyíthatóan pogány eredetű, istengyalázó tant is, melynek a felismeréséhez és elvetéséhez nem kéne más, csak PÁRTATLAN, előítéletmentes őszinte szív!


Kérdezed a végén, hogy Istennek lehetnek-e korlátai? Egy biztos, amit a Szavában leíratott, aszerint határozottan megköveteli az imádóitól az IGAZ IMÁDATOT, azaz hazug vallásos tanításokat nem fogad el szolgáitól, ehhez ugye joga van?! Innentől kezdve pedig nincs miről beszélni kérdező.


Ha másik oldalt világos és egyértelmű érveit is meghallgatod, és pártatlanul megvizsgálod, akkor minden oké!

2015. jún. 17. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/31 Mulder614 ***** válasza:
Itt bárki mondhassa hogy Istenről van ezekben szó nem Jézusról vagy a szent lélekről!
2015. jún. 17. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/31 anonim ***** válasza:
48%

Az apostolok is tettek természet feletti dolgokat Isten hozzá jáulásával, jóváhagyásával, de nem lettek az Isten személyíségének részei


Jézus is az Atyjától kapta ezeket ahogy a Tanítványai, de nem lett egyenlő Istennel, mert nem rendelkezik ezekkel a képességekkel csak ha kap az Atyától-

Tehát nem egyenlő az Atyával.

2015. jún. 17. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/31 anonim ***** válasza:

Szerintem meg Istennek kétszáznegyvenhét személye van. Bizonyíték?


(Lk 1:37)

"Mert az Istennél semmi sem lehetetlen."

2015. jún. 17. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/31 A kérdező kommentje:

#3 Miért vagy dühös? :D

Feltettem egy kérdést amire NEM kötelező válaszolni, ennyi a történet.

De kedvedért egyszerűsítem a kérdést.


Van olyan ami Istennek lehetetlen?


A válsz lehet "IGEN" vagy "NEM"


Egyszerű ez mint a karikacsapás. :D

2015. jún. 17. 10:48
 9/31 A kérdező kommentje:

#4 JW barátom, neked meg mi a bajod? :D

NEM kötelező válaszolni!

Compri?

Egyébként meg;


"Szóval ezzel gyakorlatilag azt mondod, hogy ezekkel a versekkel BÁRMIT belelehet magyarázni az Írásokba."


Ezt TE mondod és nem én, mindenki magából indul ki.


Ha egyszer a BIBLIA azt írja és mindegy, hogy milyen szövegkörnyezetben, Istennek SEMMI SEM LEHETETLEN akkor azt a "SEMMIT", hogy kell értenem.

Én azt mondom, hogy van Szentháromság!

Te azt mondod, hogy nincs Szentháromság, mert pl Isten NEM TUDNÁ feltámasztani önmagát.

Itt most tőled is megkérdem;

Korlátozod Isten hatalmát azzal a kijelentéseddel, hogy NEM TUD valamit?

A válasz lehet "IGEN" vagy "NEM".


Köszönöm! :)

2015. jún. 17. 10:58
 10/31 A kérdező kommentje:

#6 szállj le a lóról és néz körűl egy kicsit más irányban is. :)

Itt egy kis elmegyakorlat, tanulj mert rád fér.

JHVH Isten (lMóz 1,1; 5Móz 6,4; Zsolt 45,6k) - és Jézus Isten (Jn

1,1.18; 20,28; Róm 9,5; Tit 2,13; Zsid 1,8; 2Pt 1,1).

JHVH a dicsőség Ura (lMóz 15,7; 2Móz 20,2; 4Móz 6,24kk;

5Móz 6,4) - és Jézus a dicsőség Ura (Mk 12,35kk; Lk 2,11; Jn 20,28;

Csel 2,36; 10,36; Róm 10,9; lKor 8,5k; 12,3; 16,22; 2Kor 4,5; Fii

2,11; lPt 2,3; 3,15; Jk 2,1).

JHVH az Els és az Utolsó, Alfa és Ómega (Ézs 41,4; 48,12; Jel

1,8) - és Jézus az Els és Utolsó, Alfa és Ómega (Jel 1,17k; 2,8;

22,12-16).

JHVH megment és szabadító (Zsolt 130,7k; Ézs 43,3.11; 48,17;

54,5; 63,8k; Lk 1,47; lTim 4,10) - és Jézus megment és szabadító

(Mt 1,21; Lk 2,11; Jn 1,19; 4,42; Csel 20,28; Ef 1,7; Tit 2,13; Zsid

5,9; 9,12).

JHVH mennyei Király (Zsolt 95,3; Ézs 43,15; lTim 6,14-16) - és

Jézus mennyei Király (Jel 17,14; 19,16).

JHVH mennyei Bíró (lMóz 18,25; Zsolt 50,4.6; 96,13; Róm

14,10) - és Jézus mennyei Bíró (Jn 5,22; 2Kor 5,10; 2Tim 4,1).

JHVH Teremt (lMóz 1,1; Jób 33,4; Zsolt 95,5k; 102,26; Ézs

40,29) - és Jézus Teremt (Jn l,2kk; Kol 1,15-28; Zsid l,lkk).

JHVH öröktől fogva létezik (lMóz 1,1; 2Móz 3,15; Zolst 90,2;

Dán 6,27; Róm 1,20) - és Jézus öröktől fogva létezik (Jn 1,1; 8,58;

12,41; 17,5; lKor 10,4; Fii 2,6; Zsid 9,26; 13,8; Júd 25).

JHVH megbocsátja a bűnöket (2Móz 34,6k; Neh 9,17; Dán 9,9;

Jón 4,2) - és Jézus megbocsátja a bűnöket (Mt 2,1-12; Csel 5,31;

26,18; Kol 2,,13; 3,13).

~85~

JHVH halottakat támaszt fel (lSám 2,6; Mt 22,31k; Jn 5,21; Csel

2,24; 3,15; Róm 4,24; 2Kor 1,9) - és Jézus (a végítéletben is!) halot

takat támaszt fel (Lk 7,1 lkk; Jn 5,21; 6,40; 1 l,39kk).

JHVH az angyalok és az emberek dicséretét és imádatát fogadja

(5Móz 32,43; Zsolt 22,28; 66,4; 95,6; 97,7; 99,9; Ézs 45,23; Jel 14,7;

19,10) - és Jézus az angyalok és az emberek dicséretét és imádatát

fogadja (Mt 2,2; 14,33; 28,9.17; Jn 5,23; 20,28; Csel 1,24; 7,59k;

9,10kk; lKor 1,2; 16,22; 2Kor 12,8; Fii 2,10k; Zsid 1,6; Jel 5,8kk).

Ehhez járul még egy sor közös állítás és tulajdonság, mint „vilá

gosság", „szikla", „Pásztor", „életadó" és „mindenütt jelen való" (v. ö.

Harris 1992, 315kk; McDowell/Larson 1985,20-79). Az is feltűnő,

hogy Jézus „én vagyok" szavai János evangéliumában közvetlenül a

JHVH névre utalnak. Az új szövetséges Rudolf Schnackenburg így

látja: „Az az ószövetségi igehely, amely Jézus kijelentése mögött van,

valószínűleg 2Móz 3,14, ahol Isten 'vagyok, aki vagyok'-nak tanúsítja

magát, a Septuaginta ezt egó eimi ho ó/z-nal adja vissza (Schnacken

burg 11/1971, 300. o.) . Az új szövetséges Murray L. Harris a tJesus as

God "(Jézus mint Isten) témával kapcsolatos összes bibliai hely átfogó

egzegetikai vizsgálatának eredményeként a következőket állapítja

meg:

„Biztos, hogy a 'theosz' (Isten) fogalmát Jn 1,1 és 20,28 Jézus

Krisztusra alkalmazza. Nagyon valószínű, hogy Róm 9,5; Tit 2,13;

Zsid 1,8 és 2Pt 1,1 is Jézus Krisztusra vonatkozik, továbbá Jn 1,18

is... Ha Jézust 'theosz'-nak (Isten), vagy 'ho theosz'-nak (az Isten)

nevezi, ez arra szolgál, hogy expressis verbis hangsúlyozza istenségét.

A Krisztus istenségéről szóló újszövetségi tanítás azonban bizonyára

nem ama helyek számán áll vagy bukik, amelyek 'theosz '-nak nevezik

Jézust. Sőt, ha sohasem vonatkoztatná Jézusra a címet, istensége ak

kor is nyilvánvaló lenne. Kizárólag Istennek kijáró funkciókat lát el: a

teremtéskor, a bűnök megbocsátásakor és a végítéletkor. Hozzá inté

zik a kér imádságokat. Minden isteni tulajdonság a sajátja. Számos

címet visel, amelyek az Ószövetségben JHVH-ra vonatkoznak"

(Harris 1992, 271. és 293. o.). és stb. :)


De itt most engedelmeddel nem a Szentháromságot vitatjuk meg hanem azt, hogy a fenti igék szerínt elogadhatjuk azt, hogy Istennek semmi sem lehetetlen?

"IGEN" vagy "NEM" ha kérhetem. :)

2015. jún. 17. 11:52
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!