Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Néhány vallásos ember vagy...

Néhány vallásos ember vagy közösség miért érzi küldetésének a térítést?

Figyelt kérdés

Vannak vallásos ismerőseim és azt láttam rajtuk,hogy olykor házalnak és csak azért mennek be az idősekhez és az iskolákba,hogy térítsenek. Ebből én is kaptam eleget, mikor meg a Jehova tanúi jöttek akkor sokalltam be.


Nem vagyok ateista ,de hithű keresztény sem. Csak olykor ha nem is felháborít,de azért egy kicsit idegesít mikor ilyet tesznek a vallásos emberek.


2010. aug. 3. 10:51
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
48%

Misszió házról-házra:az igazi kereszténység bizonyítéka?


Biztosan találkozott már minden Olvasó Jehova Tanúival,akik utcákon,tereken,vagy házról-házra járva megszólítják az embereket,beszélgetnek Isten Királyságáról. Jehova Tanúi arról vannak meggyőződve,hogy az "igaz vallás" (a hiteles kereszténység) elmaradhatatlan ismertetőjele ez a missziós tevékenység: "Melyik vallás hirdeti ténylegesen az emberiség egyetlen reménységeként Isten Királyságát,ahelyett,hogy emberi kormányzatoktól várná a felhalmozódott problémák megoldását? Vajon előkészített-e vallásunk arra,hogy részt vegyünk ebben a tevékenységben,és megtegyük ezt házról házra,ahogy Jézus és az apostolok is megtették?(Máté 10:7,11-13;Csel 5:42;20:20)." (Érveljünk az Írásokból,401-402. oldal) Meg kell vizsgálni: Valóban minden kereszténynek menni kellett/menni kell "házról-házra" prédikálni? A missziós módszerről: Emlékezni kell arra,hogy J.F.Rutherford elnöksége alatt indult be az a missziós tevékenység,amelyben minden Jehova tanújának el kell menni "prédikálni". Előtte nem volt ilyen-sem a Bibliakutatók (Jehova Tanúi hitelődei) történelmében,sem a kereszténység történelmében,-a mindenki által kötelező házról-házra végzett missziós szolgálat. Ha elfogadjuk Jézus Krisztus állítását,hogy az ő Egyházát kősziklára építette,és azon az "alvilág kapui sem vesznek rajta erőt" (Máté 16:18-Szent István Társulat fordítás),tehát nem szűnik meg (pláne nem 1800 évre!),akkor azt is be kell látni: a missziós munka nem feltétlenül azonos a "házról-házra" végzett szolgálattal. Ha a "házról-házra" végzett missziós munka nélkül nincs hiteles kereszténység,akkor J.F. Rutherford előtt sem voltak élő hitű keresztények. Tehát vagy Jézus Krisztus mondott igazat, vagy az Őrtorony Társulat. Mivel érvel az Őrtorony Társulat a fentebb idézett "Érveljünk az Írásokból" című könyvben? Nézzük meg azokat a Bibliaverseket,-és azoknak szöveg-környezetét! Máté 10:7-13:"Menjetek,és hirdessétek:>>elközelített a mennyek királysága!<< Gyógyítsátok meg a betegeket! Támasszátok fel a halottakat! Tisztítsátok meg a leprásokat! Űzzétek ki a gonosz szellemeket! Ingyen kaptátok,ingyen adjátok! Övetekben ne vigyetek se aranyat,se ezüstöt,se rézpénzt! Ne vigyetek az útra tarisznyát,se másik ruhát,se másik sarut,se botot! A munkás ugyanis megérdemli,hogy gondoskodjanak róla. Ha bementek egy faluba,vagy városba,keressetek ott egy arra méltó embert,és maradjatok nála addig,amíg tovább nem mentek! Mikor beléptek a házába,mondjátok:>>béke legyen veletek!<< Ha az ott lakók megérdemlik,a békesség,amit kívántok nyugodjon meg rajtuk. Ha azonban nem érdemlik meg,térjen vissza rátok." ("Felhasználva az Újszövetség-Egyszerű fordítás Copyright 2003 World Bible Translation Center Inc. engedélyével") Vajon Jehova Tanúira illenek ezek a Bibliaversek,amik által önmagukat az egyetlen-hiteles-valódi-Evangéliumhirdető közösségnek állítják be? (gyógyítás,ördögűzés,és a Jézus által mondott többi utasítás?) Nem! Ha pedig nem teszik úgy,ahogy Jézus mondta-akkor miért ítéli el az Őrtorony Szervezet az összes keresztény egyházat? Miért -még csak nem is feltételezik:ez az Ige nem az összes hívő kereszténynek szól,hanem ahogy a Máté 10:1-ben olvasható:"Magához hívta tizenkét tanítványát,(mármint Jézus-Zs.),és hatalmat adott nekik a tisztátalan szellemek fölött,hogy kiűzzék azokat,és hogy gyógyítsanak mindenféle betegséget meg mindenféle fogyatékosságot" ("Új Világ fordítás") Az egész Máté 10.fejezetben a 12 apostolnak beszél Jézus Krisztus. Ha mégis,minden kereszténynek szól Jézus utasítása,akkor minden kereszténynek kell(ene) halottakat is feltámasztani,betegeket is gyógyítani,démonokat is űzni-kiváltképp Jehova Tanúinak,-ha következetesek lennének. Nézzük meg az Apostolok Cselekedeteiről írt könyvet (röviden :ApCsel),ebből két Igét is idéznek: Apcsel.5:42:" És a templomban és házról házra szakadatlanul folytatták a tanítást,és a jó hír hirdetését a Krisztusról,vagyis Jézusról" ( "Új Világ fordítás") Kik tanítottak (a templomban,és házról-házra)? Az apostolok! Apcsel. 5:40: "Azok pedig (a Szanhedrin tagjai-Zs.) hallgattak rá (Gamálielre-Zs.),és hívatták az apostolokat,megverették őket,aztán megparancsolta nekik, hogy ne beszéljenek többé Jézus nevében,és elengedték őket. Ők tehát elmentek a szanhedrin elől,örvendezve,amiért méltónak bizonyultak arra,hogy gyalázatot szenvedjenek az ő nevéért. És a templomban és házról házra mindennap szakadatlanul folytatták a tanítást,és a jó hír hirdetését a Krisztusról,vagyis Jézusról" ("Új Világ fordítás-kiemelések tőlem-Zs.) Tehát megint az apostolokról van szó-nem pedig az összes keresztényről,-ahogy Jehova Tanúi magyarázzák. ApCsel. 20:20:" eközben nem tartottam vissza magam attól,hogy elmondjak nektek mindent abból,ami hasznos,és attól sem,hogy nyilvánosan és házról-házra tanítsalak benneteket." ("Új Világ fordítás") Ki írta ezt-kiről: Pál apostol-önmagáról! Mi lehetett ez a "házról-házra" tanítás? Az első Századi keresztények nem rendelkeztek templomokkal-imaházakkal. "Királyságtermek " meg pláne nem voltak. A házakban tartották az Istentiszteleteket (Pl.:Filemon 1:2,Kolossé 4:12,stb...) Az utóbbi évtizedekben kezdte -újra-felfedezni ezt az Istentiszteleti formát sok katolikus,és protestáns gyülekezet-és évekkel ezelőtt szüntették meg Jehova Tanúinál -micsoda visszafejlődés!-nyilván félve a túl nagy szabadságtól. Érdemes még megnézni az ApCsel 2:46-ot is,ahol ezt olvassuk:"Napról-napra állhatatosan,egy szívvel,egy lélekkel voltak a templomban,és amikor házanként megtörték a kenyeret,örömmel,és tiszta szívvel részesültek az ételben" (Új Protestáns fordítás) Vajon házról-házra járva menet közben étkeztek....?! (Házanként hirdették az Evangéliumot az Apostolok-> házanként megtörték a kenyeret a keresztények) Ezekben a házakban hitem,és ismeretem szerint gyülekezetek voltak. Lukács evangéliuma 10:7:"Maradjatok ugyanabban a házban,és azt egyétek,igyátok amit adnak,mert méltó a munkás a maga bérére. Ne járjatok házról házra." (Új Protestáns fordítás) Határozottan feltételezem:a háznál -ahol vendégek voltak-étkeztek,és aludtak,és napközben pedig ahol sok ember volt,és meg lehetett szólítani őket ott hirdették Krisztust-akár embereket megszólítva,akár tömegnek szónokolva. 1.Timótheushoz írt levél 5:13: "Azonkívül rászoknak arra,( az özvegyasszonyok- Zs.) hogy tétlenül házról-házra járjanak,s nemcsak tétlenkednek,hanem pletykálkodnak,haszontalanságot művelnek, s olyasmit beszélnek,amire semmi szükség nincs" (Szent István Társulat fordítás) Mire biztatja őket Pál apostol? Járjanak házról-házra-de missziózzanak? Nem! "Azt akarom ezért,hogy a fiatalabbak menjenek csak férjhez,adjanak gyermekeknek életet,viseljék gondját családjuknak, s ne szolgáltassanak alkalmat az ellenfélnek a becsmérlésre." Ha a keresztény élet legfontosabb területe a házról-házra,és az utcai missziós szolgálat,nem furcsa,hogy a Szentírás nem ad általános , mindenkinek szóló tanácsokat? Az apostoli levelekben sincs arról szó,hogy Pl.: a korinthusbeli hívők hogyan "munkálják be" városukat,kettesével menjenek-e,férfi férfival induljon prédikálni,vagy lehet-e "vegyes-páros",hogyan töltsék ki a "munkajelentést",stb. .... pedig bőven foglalkoznak az apostoli levelek a gyülekezeti élet gyakorlati dolgaival-anélkül,hogy bármelyik apostol minden keresztényt kiküldene missziózni házról-házra,és utcai szolgálatra. Ha pedig az "igaz vallás" ismertetőjele a házról-házra/utcai misszió-munka,akkor vagy a Bibliában van a hiba,vagy az Őrtorony Társulat nem tanít jól. Ismert tény,hogy a Római Birodalomban sok rabszolga lett keresztény. Ha az "igaz imádat" része a házról-házra végzett missziós szolgálat, akkor a rabszolgák miért lettek keresztények? Kimenőt kaptak volna gazdáiktól? Ha a rabszolgák ugyanazt csinálták volna,mint Jehova Tanúi,akkor mikor "értek rá" foglalkozni a munkájukkal? Elgondolkodnak -e Jehova Tanúi-mernek rádöbbenni? Nem az a baj,szerintem hogy vannak,aki házról-házra mennek evangélizálni (persze:akkor az Evangéliumot hirdessék-"tisztán,natúrban"),hanem azt tartom tévedésnek,amikor egy felekezet alkalmaz egy missziós módszert,majd kitalálja: akik nem így dolgoznak,azok automatikusan nem is keresztények. Miközben az általuk preferált módszer nem is volt általános-de a Vezérkar érdekei a dominánsak,nem a Biblia! Visszaemlékezem,egy bátor Vén mondta nekem,amikor még bent voltam a Szervezetben: "Jónéhány testvérnek meg kellene tiltani,hogy prédikáljanak-de nem lehet...-pedig több kárt okoznak,mint hasznot!" Ami nagyon fontos még: A keresztények Jézus Krisztust hirdették, az Evangéliumot. Ő a főszereplő! Nem valami "Paradicsomi Föld" ígéretét tanították,amit azok kapnak meg,akik egy speciális teológiai ismeretet megtanulnak, azt terjesztik házról-házra/utcai misszióban,és reménykednek: talán Isten elfogadja őket. Az egy más "evangélium" (Galata 1:6-8) Mi a tiszta Istentisztelet-Isten előtt-a Biblia szerint? "Az Istennél és az Atyánál tiszta,és szeplőtlen istentiszteletnek ez számít: Látogasd meg nyomorúságukban az árvákat,és az özvegyeket,őrizd meg magadat,hogy a világ be ne mocskoljon" (Jakab 1:27-Csia fordítás)

2010. aug. 3. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:
32%

Jehova tanúi,és a hit gyülekezete tagok nagyrészt beszűkült,primitív gondolkodású emberek a vallást illetően.ezt nem azért mondom,mert vallásosak,és hisznek istenben,mert ezzel nincs semmi baj.a baj a stílussal van:erőszakosan,tapintatlanul megpróbálják megtéríteni,meggyőzni az embereket a saját igazukról.

nem elfogadható az az álláspont,hogy "de ezt a te megmentésed érdekében tesszük"

érett gondolkodású,mások hitét,életfelfogását tisztelő,szeretetre törekvő ember nem így viselkedik.

pont azzal tennének jót az embereknek,ha nem lennének nyomulósak,erőszakosak.akkor valóban "megmentenék" őket,és saját magukat a fölösleges konfliktusoktól,amit ők váltanak ki a térítési módszerükkel.

2010. aug. 3. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
0%
Ha nem mennenk predikalni, hogy mentenenk meg barkit is? Es mint irtam, nem eroszakbol csinaljuk, a te erdekedben, csak sajnos ti igy gondoljatok.
2010. aug. 4. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:
19:54 igen pontosan emiatt a hozzáállás miatt vagytok beszűkült,primitív gondolkodásúak.ami persze nem baj,csak készüljetek fel rá,hogy sok embernek ez nem szimpi,és jogosan,ellenérzést vált ki belőlük.és azért ha egy icipicit őszinte vagy magadhoz bevallhatod,hogy van benne erőszakosság,hiszen rá akarod tukmálni a másikra a saját álláspontodat.
2010. aug. 4. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:

A Máté 24:14 – amely az Őrtorony egyik tipikusan kiragadva-megrágva-visszaélve idézett verse szintén félrevezető. Ugyanis ha elolvasod az egész fejezetet, láthatnád, hogy ebben a fejezetben Jeruzsálem 70-es pusztulása és a világvége prófétai távlatban összemosódik, hiszen Jeruzsálem pusztulása valóban kezdete volt a Messiás történeti büntető ítéletének, s előképe az utolsó ítéletnek. Jézus általános vonásokban szólt mindkettőről, a nélkül hogy az időt közelebbről megjelölne; óvatosságra, hűségre és állhatatosságra inti övéit minden kísértés és megpróbáltatás közt.


„Isten országának ezt az evangéliumát pedig hirdetik majd az egész világon bizonyságul minden nemzetnek. Csak akkor jön el a vég.” (Máté 24:14)


Hogy mit jelent ez? Természetesen az Őrtornyos fordítása a „prédikálni” szót használja, ami a „loaded language” (kb. töltött nyelvezet, szavak) tipikus példája, hogy a saját házalós-újságkihordós módszert juttassa az olvasó eszébe, az igehirdetés helyett. Pedig a Lukács 10:7!

Na de lássuk miről szól ez a vers valójában. A szövegkörnyezet az első századra utal, mely szerint a keresztényeket üldözni fogják, de az evangéliumot már az egész akkori ismert világon, vagyis a görög-római világban hirdetni fogják, s szent Pál működésével szinte maradék nélkül megvalósul ez. Jeruzsálem pusztulásakor az evangéliumot már az egész római birodalomban hirdették.

a) Hirdetni fogják; de nem mondja Krisztus, hogy már mindenütt el is fogadják.

b) Az ország evangéliumát, az Isten országának eljöveteléről szóló tanítást.

c) Bizonyságul minden nemzetnek, hogy minden nép tudomást szerezhessen Krisztusról, legalább idővel. Tehát a minden népnek szánt igehirdetés már megkezdődik.

d) Akkor jön el a vég, t. i. Jeruzsálem, illetőleg a távlatban világ vége. Valóban már Jeruzsálem pusztulása idején az evangéliumot a római birodalom minden részében hirdették ; tehát az egész számottevő világon hallottak róla. (V. ö. Máté 10, 23. 16, 28. Róm. 1, 8.) Azóta az evangélium folyton terjed, s mire a világ vége elérkezik, már mindenütt ismeretes lesz, ha nem is fogadják el és tartják meg azt mindenütt. Az apostolok, különösen Pál, Krisztus tanítását a római birodalom minden tartományaiban még Jeruzsálem pusztulása előtt elterjesztették. Tehát Jeruzsálem pusztulásakor az evangéliumot már az egész római birodalomban hirdették, a végső Úrjövetkor pedig az egész földön hirdetni fogják.

A jövő időszakra tehát nem betű szerint vonatkozik (pláne nem egy újságra), annyiban, hogy

miután az evangélium minden népnek az egész világon hirdettetett, s abban az isteni szeretet és bölcsesség bizonyságát vették, azután jön a világ vége és annak ítélete.


Kend nagyon téved, hogyha azt állítja, hogy Isten Királyságát csak az Őrtorony-felekezet hirdetni. Olvasson csak el bármilyen más egyház által kiadott alapfokú teológiakönyvet, és merje azt mondani, hogy mások ne ezt hirdetnék! Persze kend nyilván valami speciálisan őrtornyos hangsúlyt hiányol ezekből - de vajon milyet, és milyen alapon?

Persze mi nem használunk ilyen szörnyszülött, magyartalan kifejezéseket reá, mint a „Királyság prédikáló és tanítványképző munka”, hanem ez úgy hangzik jobb helyeken, mint igehirdetés, és tanítványok helyett megtértekről, hírnökök helyett keresztényekről beszélünk.


Kend téved abban, hogy Jehova „tanúi” az első századi „mintát” (?) követnék a tevékenységük során. Először is emlékeztetnélek kell arra, hogy mindössze az Őrtorony második elnöke, J. F. Rutherford vezetése alatt indult be az a típusú missziós tevékenység, amelyben ma minden Jehova tanújának el kell végeznie. Előtte nem volt ilyen - sem a Bibliakutatók (Jehova Tanúi hitelődei) történelmében, sem a kereszténység történelmében,-a mindenki által kötelező házról-házra végzett missziós szolgálat. Ha elfogadjuk Jézus Krisztus állítását,hogy az ő Egyházát kősziklára építette,és azon az "alvilág kapui sem vesznek rajta erőt" (Máté 16:18-Szent István Társulat fordítás), tehát nem szűnik meg (pláne nem 1800 évre!), akkor azt is be kell látni: a missziós munka nem feltétlenül azonos a "házról-házra" végzett szolgálattal. Ha a „házról-házra” végzett missziós munka nélkül nincs hiteles kereszténység, akkor Rutherford előtt sem voltak élő hitű keresztények.


Kend ravasz módon a „házanként” kifejezést használta, és nem a felekezetének fordítását, de ezért mindjárt tollhegyre tűzöm kendet még.

Szóval mit is jelent valóban ez a "házanként" tanítás? Az első századi keresztények, mivel nem volt bevett vallás a római birodalomban, nem rendelkeztek kifejezetten istentiszteleti célokra rendelt épületekkel: templomokkal-imaházakka. "Királyságtermek " meg pláne nem voltak. A házakban tartották az Istentiszteleteket (Pl.: Filemon 1:2, Kolossé 4:12, stb...) Az utóbbi évtizedekben kezdte - újra-felfedezni ezt az Istentiszteleti formát sok katolikus,és protestáns gyülekezet-és évekkel ezelőtt szüntették meg Jehova Tanúinál - micsoda visszafejlődés!- nyilván félve a túl nagy szabadságtól. Érdemes még megnézni az ApCsel 2:46-ot is, ahol ezt olvassuk:"Napról-napra állhatatosan,egy szívvel,egy lélekkel voltak a templomban,és amikor házanként megtörték a kenyeret,örömmel,és tiszta szívvel részesültek az ételben" (Új Protestáns fordítás) Vajon házról-házra járva menet közben étkeztek....?! (Házanként hirdették az Evangéliumot az Apostolok-> házanként megtörték a kenyeret a keresztények) Ezekben egészen egyszerűen gyülekezetek voltak.

Lukács evangéliuma 10:7:"Maradjatok ugyanabban a házban,és azt egyétek,igyátok amit adnak,mert méltó a munkás a maga bérére. Ne járjatok házról házra." (Új Protestáns fordítás) Határozottan feltételezem:a háznál - ahol vendégek voltak-étkeztek,és aludtak,és napközben pedig ahol sok ember volt,és meg lehetett szólítani őket ott hirdették Krisztust-akár embereket megszólítva, akár tömegnek szónokolva, piactéren, stb.


Ha a keresztény élet legfontosabb területe a házról-házra,és az utcai missziós szolgálat,nem furcsa,hogy a Szentírás nem ad általános , mindenkinek szóló tanácsokat? Az apostoli levelekben sincs arról szó, hogy Pl.: a korinthusbeli hívők hogyan „munkálják be” városukat, kettesével menjenek-e, férfi férfival induljon prédikálni, vagy lehet-e "vegyes-páros", hogyan töltsék ki a "munkajelentést",stb. .... pedig bőven foglalkoznak az apostoli levelek a gyülekezeti élet gyakorlati dolgaival-anélkül,hogy bármelyik apostol minden keresztényt kiküldene missziózni házról-házra,és utcai szolgálatra. Ha pedig az "igaz vallás" ismertetőjele a házról-házra/utcai misszió-munka, akkor vagy a Bibliában van a hiba,vagy az Őrtorony Társulat nem tanít jól. Ismert tény, hogy a Római Birodalomban sok rabszolga lett keresztény. Ha az "igaz imádat" része a házról-házra végzett missziós szolgálat, akkor a rabszolgák miért lettek keresztények? Kimenőt kaptak volna gazdáiktól? Hehehe… Ha a rabszolgák ugyanazt csinálták volna,mint Jehova Tanúi, akkor vajon mikor "értek rá" foglalkozni a munkájukkal?


Azt hatalmas tévedésnek tartom, amikor egy felekezet alkalmaz egy missziós módszert, majd kitalálja: akik nem így dolgoznak,azok automatikusan nem is keresztények. Miközben az általuk preferált módszer nem is igazolható a Szentírásból. De a Vezérkar érdekei a dominánsak,nem a Biblia!



És most sorra kerítem amit az imént ígértem. Kend a „házanként” szóhasználatú bibliafordítást idézett az ApCsel 5:42-ben. Nem tudom, hogy véletlenül-e, avagy direkt, hogy elültesse a bogarat a fülembe, hogy nekem a „házanként” kifejezésről a JT-féle „házról házra járás” jusson a jövőben az eszembe.

Bizonyára tudhatja, hogy az Őrtorony-felekezet vezetősége által készített fordításban nem ez, a „házanként”, hanem a „házról házra” kifejezés szerepel. Nem ez az első vers, amit az Őrtorony egy kicsit „megtold” az ÚVF annak érdekében, hogy igazolja a maga felekezeti ideológiáját, ha nem hiszi hasonlítsa csak össze a Róma 13:1-et az ÚVF-ben és egy bármelyik másik fordítással. Efölött, mint módszer fölött én meg nem is kívánok ítélkezni, megteszi azt az Ige: „Aki ehhez hozzáad, azt Isten azokkal a csapásokkal sújtja, amelyek meg vannak írva ebben a könyvben.” (Jel 22:18)


De térjünk is konkrétabban a tárgyra. Összefoglalva: A Csel5:42 és Csel20:20 ezen része tévesen van fordítva az Őrtorony fordításában, ugyanis ott nem "házról házra" szerepel, hanem házanként. A "házanként tanít" kizárja, hogy idegen emberekre tört volna rá Pál a saját házukban. Itt házi gyülekezetekben való tanításról, intésről beszél, nem holmi Jézussal házaló ügynökmunkáról. Semmiképpen nem úgy lettek az első században az emberek keresztények, hogy berontanak a házába és ott támadják le. Ilyet csak Saul csinált, mikor még a keresztényeket üldözte:


ApCsel 8:03:

„Saulos de elumaineto tēn ekklēsian kata tous oikous eisporeuomenos surōn te andras kai gunaikas paredidou eis phulakēn”

„Saul pedig pusztította az egyházat, házról házra járt, férfiakat és nőket hurcolt el, és börtönbe vetette őket.”


Persze itt az ÚVF valamiért mégsem a kedvenc "házról házra" szövegükkel fordítanak, hanem így: "Sorra betört a házakba."


De van itt más is annak jeléül, hogy az ÚVF-et készítőknek csak saját ideológiájuk adta a szájukba az ApCsel két felhozott helyén a "házról házra" szavakat. Ezt már az előbb idéztem, de most bővebben is rámutatok:


ApCsel 2:46

„Kath ēmeran te proskarterountes omothumadon en tō ierō klōntes te kat oikon arton metelambanon trophēs en agalliasei kai aphelotēti kardias”

„Napról napra állhatatosan, egy szívvel, egy lélekkel voltak a templomban, és amikor házanként megtörték a kenyeret, örömmel és tiszta szívvel részesültek az ételben”


Lám, itt az ÚV-"fordítás" tudja, hogy kell ezt a kifejezést helyesen fordítani, ha éppen nincs az útjában saját ideológiája: "magánotthonokban étkeztek." Pedig a maguk illogikája szerint bátran fordíthatták volna úgy: "Házról házra járva étkeztek."


(Ide nem tartozó, de lényeges kifogás a fordítók ellen, hogy itt szó szerint "a kenyér megtöréséről" beszélt Pál, amit a kendtek fordítói egyszerű étkezéssé silányítanak, holott a fordításban is fenn kell tartani azt a lehetőséget, hogy úrvacsoráról és vele egybekötött szeretetvendégségről van szó.)


De most vegyük sorra azt két konkrét helyet, amit kendék lobogtatnak a „házról házra” járás munkálatuk érdekében:


ApCsel 5:42:

"Továbbra is mindennap tanítottak a templomban és a házakban, hirdették, hogy Jézus a Krisztus."


Házanként, azaz minden házban, ahol a hívek összejöveteleiket tartották.


ApCsel 20:20-21:

"Nem tagadtam meg tőletek semmit, ami javatokra szolgálhatott: prédikáltam nektek és tanítottalak benneteket, nyilvánosan és magánházaknál."


Az apostol Efezusban tanított nyilvánosan a zsinagógákban, és házanként, Tirannusnak az iskolájában, valamint azokban a házakban, melyekben a hívek összejöveteleiket tartották.


Amíg a kereszténység tiltott vallás volt, addig a keresztények nem építhettek erre a célra rendelt épületeket, templomokat, amelyeknek első nyomai a 3. századból valók; addig az istentiszteleteket magánházaknál végezték (ApCsel 2,46), maga a közösség számított Isten templomának (vö. 1Kor 3,16; 2Kor 6,16; Ef 2,21). Találták a régészek egy 230 körülről származó az ún. tituláris templomot, amely a benne őrzött vértanú-ereklyék alapján a magánház tulajdonosának nevét őrzi. Dura Europoszban maradt meg egy 230 körül kultikus célra átalakított lakóház.


A görögben az áll, hogy sem a templomban, sem a házaknál nem szűntek meg Krisztusról tanítani és evangéliumot hirdetni. ("pasan te ēmeran en tō ierō kai kat oikon ouk epauonto didaskontes kai euangelizomenoi ton christon iēsoun") Szó sincs semmiféle "menésről", hát még házról házra. És hogy mi módon hirdették az igét a háznépnek, miután a családfőben már megfogant az érdeklődés, azt az ApCsel több más helyéről is tudjuk. Semelyik esetben nem az utcáról beszabadulva törtek rá az emberekre, hanem nyilvános helyen szólították meg őket, és csak az ő kívánságukra látogattak el otthonukba.

2010. aug. 4. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:

Apcs 16,14-15

"És egy Lidia nevű, Thiatira városbeli bíborárús asszony, ki féli vala az Istent, hallgata [reánk.] Ennek az Úr megnyitá szívét, hogy figyelmezzen azokra, amiket Pál mond vala. Mikor pedig megkeresztelkedék mind házanépével egybe, kére minket, mondván: Ha az Úr hívének ítéltetek engem, jertek az én házamhoz, és maradjatok [ott.] És unszola minket."


Ebben Jézusra visszamenő parancsot követtek:


Mt 10,11-14

"Amely városba vagy faluba pedig bementek, tudakozzátok meg, ki abban méltó; és ott maradjatok, amíg tovább mehettek. Ha pedig bementek a házba, köszöntsétek azt. És ha méltó a ház, szálljon a ti békességtek reá; ha pedig nem méltó, a ti békességtek rátok térjen vissza. És ha valaki nem fogad be titeket, és nem hallgatja a ti beszédeteket, mikor kimentek abból a házból, vagy városból, lábaitok porát is verjétek le."


Tehát nem úgy kopogtak rá az emberekre, mint a házról házra járó JT-i, főleg mivel Jézus tiltotta a házról házra járást.


Lk 10,7

"Ugyanazon házban maradjatok pedig, azt evén és iván, amit ők [adnak]: mert méltó a munkás az ő jutalmára. Ne járjatok házról-házra."


Hallottam persze azt a kifogást, hogy "ez csupán a vendéglátók váltogatását tiltotta." De mit szólnak ahhoz, ha én még szorosabban ragaszkodom az Íráshoz, és azt mondom: még ott sem szabad házról házra járni, ahol befogadnak - hát még mennyire tilos ott, ahol nem látnak szívesen?


Az ApCsel 2,46-ban hasonló szövegezéssel („kath ēmeran te proskarterountes omothumadon en tō ierō, klōntes te kat oikon arton, metelambanon trophēs en agalliasei kai aphelotēti kardias”) van szó arról, hogy házanként megtörték a kenyeret. Érdekes, ezt senki nem akarja úgy fordítani: "Házról házra megtörték a kenyeret." Itt is ugyanaz a görög szerkezet áll, mint az 5.42-ben.


Az "osztó értelem" sem jelent többet, hogy némelyek az egyik házban, mások meg a másikban. De nem azt, hogy valakik mind ebben, mind abban a házban, azaz házról házra járva térítettek.


Jól tudjuk, hogy művelte Pál a háznál való tanítást.


Apcs 18,19-20

"Juta pedig Efézusba, és azokat ott hagyá; ő maga pedig bemenvén a zsinagógába, vetekedék a zsidókkal. Mikor pedig azok kérék, hogy több ideig maradjon náluk, nem álla reá"


Azaz nem önhatalmúlag tört rájuk otthonukban, hanem a zsinagógában térítette őket. Sőt második efézusi tartózkodásakor is ott kezdte az evangélium hirdetését:


Apcs 19,8

"Bemenvén pedig a zsinagógába, bátorsággal szól vala, három hónapon át vetekedvén és igyekezvén meggyőzni az Isten országára tartozó dolgokról. Mikor pedig némelyek megkeményíték magokat és nem hivének, gonoszul szólván az [Úrnak] útáról a sokaság előtt, azoktól eltávozván, elszakasztá a tanítványokat, mindennap egy bizonyos Tirannus oskolájában prédikálván."


Egy házi istentiszteletet így ír le Lukács:


Apcs 20,7

"A hétnek első napján pedig a tanítványok egybegyűlvén a kenyér megszegésére, Pál prédikál vala nékik, mivelhogy másnap el akara menni; és a tanítást megnyújtá éjfélig. Vala pedig elegendő szövétnek abban a felházban, ahol egybe valának gyülekezve."


Ez tehát ama házankénti kenyértörések egyike volt. Pál itt sem járt házról házra, hanem egy háznál maradt egész nap.


Varga Zsigmond J. ógörög-magyar szótár ezt írja: "kata túsz oikúsz: házanként, némely vagy minden egyes házba (házban)", illetve egyes számban: "kat' oikon: egy-egy házban vagy háznál." És egy helyet (Rm 16,5) éppen a "házi gyülekezet" kapcsán említ.


A JT gyakorlata a mindenkire rátörni kész lelkületet jelenti, sőt éppen ezzel kapcsolatban mondja Jézus, hogy "ne járjatok házról házra." (Lk 10:7) Mt 24:14-ben nem házról házra, hanem minden népnek való hirdetésről van szó.


Nem egyik házról a másikig megosztva jártak, hanem egyik tanítvány az egyik háznál, a másik a másiknál prédikált, de inkább házi istentiszteletet tartott.


Apcs 12.12-14

"És miután ezt megértette, elméne Máriának, a János anyjának házához, ki Márknak neveztetik; hol sokan valának egybegyűlve és könyörögnek vala. És mikor Péter zörgetett a tornácz ajtaján, egy Rhodé nevű szolgálóleány méne oda, hogy hallgatózzék: És megismervén a Péter szavát, örömében nem nyitá meg a kaput, hanem befutván, hírül adá, hogy Péter áll a kapu előtt" stb.


Láttuk, mimódon prédikált Pál házaknál (nem pedig "házról házra"): oda ment, ahol már fogékonyságot tapasztalt.


A "κατ οικον" (lat. per domos) kifejezés fordítása ismertebb magyar fordításokban:


- "házanként" [Károli, MBT, Csia, Ravasz László, dr. Budai Gergely, Czeglédy, Raffay, Kecskeméthy]

- "házanként (otthon)" [Vida Sándor]

- "házankint" [Káldi]

- "házaknál" [KNB]

- "házakban" vagy "magánházaknál" [SZIT]

- "magánházakban" [Békés-Dalos]

- "otthonaitokban" [Raffay Sándor].


Összefoglalva: A tulajdonképpeni házról-házra kifejezés az eredeti görögben csak három helyen található az Igében.


Egyik ilyen hely az, amikor Jézus megtiltja a tanítványainak,hogy házról-házra járjanak.


Ez van a Lukács 10:7-ben: " NE JÁRJATOK HÁZRÓL-HÁZRA".


Házról-házra csak az egyházat pusztítani lehet és nem építeni. Ezt tette Pál,amíg meg nem tért.


" Saulus pedig pusztítá az anyaszetegyházat,házról-házra járva.. Ap.Csel. 8:3.-


Aztán a dologkerülő asszonykák,akik szintén szégyene és nem dicsősége az anyaszentegyháznak jártak a Biblia szerint házról-házra.


" Egyszersmind pedig dologkerülők lévén, megtanulják a házról-házra járást...” 1.Tim. 5:13.-

Vajon itt az özvegyasszonyokat arra biztatja Pál apostol, hogy járjanak csak „házról-házra”, de missziózzanak? Nem! “Azt akarom ezért,hogy a fiatalabbak menjenek csak férjhez,adjanak gyermekeknek életet,viseljék gondját családjuknak, s ne szolgáltassanak alkalmat az ellenfélnek a becsmérlésre.”


Vagyis a Bibliában csak ezen a három helyen olvasunk házról-házra járásról. Mind a három esetben negatív, tiltó értelemben. Az igehirdetést nem „házról házra” járva végezték, pláne nem Őrtorony kiadványok adogatásával.

2010. aug. 4. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim válasza:
Minden igaz vallásos ugy gondolja, hogy az ő vallása az igazi, és ezért probál minél több embert rá beszélni.
2010. aug. 4. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:
minden igaz vallásos? Úúúúristen,akkor ezek szerint az buddhizmus is lehet igaz vallás meg a kereszténység is egyszerre? vagy lehet,hogy az összes vallás képviselői igaz vallásúak? ha mindenki igaz vallásosnak tartja magát akkor,hogy fognak megegyezni vita nélkül,hogy kié az igaz vallás? ja,hogy sehogy mert erre jó a vallás,hogy másoknál nagyobbnak,és okosabbnak higyjük magunkat.így már érthető.
2010. aug. 5. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:

Satan az "egesz lekott foldet felrevezeti"(Jelenesek 12:9).Igy miden embert megprobal felrevezetni. Lehet, hogy erre is talaltok kifogasokat, de nem baj, mi orvendunk ennek, hiszen Jezust is gunyoltak/gyuloltek es minket is fognak("Ha a vilag gyulol benneteket, tudjatok, hogy engem elobb gyulolt, mint titeket. Ha resze volnatok a vilagnak, a vilag kedvelne azt, ami az ove. Mivel pedig nem vagytok resze a vilagnak, hanem kivalasztottalak titeket a vilagbol, azert gyulol titeket a vilag". Janos 15:18,19) Mi tudjuk, hogy ez az igazsag, csak Jehova bankodik a sziveben, hogy igy felrevezet mindenkit Satan az Ordog.

Meg figyelmetekbe ajanlom:"Ha engem uldoznek titeket is uldozni fognak. De mindezt az en nevem miatt muvelik veletek. Aki engem gyulol, az en Atyamat is gyuloli. Es nektek is tanuskodnotok kell, mert kezdettol fogva velem voltatok."(Janos 15:17-27).

Lukacs 21:12 "De mindezek elott ratok vetik kezuket, es uldozni fognak titeket, kiszolgaltatva benneteket a zsinagogaknak es bortonoknek, es kiralyok meg kormanyzok ele hurcolnak titeket az en nevemert"

Lukacs 21:17 " Es gyulolet celpontjai lesztek minden ember elott az en nevem miatt."

Az egesz vilag csak minket gylol, mas vallassal nem is foglalkoznak!

De elolvashatjatok az egesz Lukacs 21 reszt nagyob sokat lehet belole tanulni.

Es mi nem akarunk senkire raeroszakolni semmit, hiszen mindenkinek jogaban all eldonteni, hogy az "eletet vagy a halat" valassza.(5 Mozes 30:19,20)

Szep napot nektek:)

2010. aug. 5. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 anonim ***** válasza:
0%

Olvassatook a bibliat, es akkor majd rajottok, hogy melyik az igaz vallas.

Azt irja a biblia: "Arrol fogja tudni mindenki, hogy az en tanitvanyaim vagytok, ha szeretet van koztetek."(Janos 13:35).

Sajnos mas vallasokbol kihult a szeretet, meg a papok is olyan peldat mutatnak, hogy paraznalokdak stb.

2010. aug. 5. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!