Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Keresztények ti tényleg azt...

Keresztények ti tényleg azt feltételezitek Jézusról, hogy az a sok milliárd lélek akik szenvednek a pokolban (állítólag örökkön örökké), az nem érdekli Jézust?

Figyelt kérdés

Tényleg úgy hiszitek, hogy az Isten "vígan elvan" miközben a saját gyermekei tömegesen szenvednek lent a kárhozatban?


Ha átnézzük az evangéliumokat abban mindenhol az van, hogy Jézus megbocsát, irgalmas és segít mindenkin, de akkor honnan veszitek, hogy aki megbánja a gonoszságát a pokolban, annak Jézus nem segít?



#mi van az elkárhozotakkal?
2022. jún. 22. 08:51
1 2 3 4 5 6
 21/55 Drakula ***** válasza:
77%

20-asnak.

"Így lesz a világ végén is: Eljőnek majd az angyalok, és kiválasztják a gonoszokat az igazak közül.

És a tüzes kemencébe vetik őket; ott lészen sírás és fogcsikorgatás.

Monda nékik Jézus: Megértettétek-é mindezeket? Mondának néki: Megértettük Uram."- máté 13:49-51

2022. jún. 22. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/55 anonim ***** válasza:
0%

Az az örök megsemmisülés jelképe.

Örök "szenvedés", vagyis örök pusztulás.

A halálban, pusztulásban nincsenek emlékek, gondolkodás, kommunikáció.

Az élet ellentéte! A gyertya lángját elfújod, nem megy sehová! Megszűnik létezni!


A pokol (seol) az emberiség közös sírja, tehát a halál állapota.

A pokol, vagyis a halál el lesz pusztítva!


"Jel 20:13, 14, Kár.: „a tenger kiadá a halottakat, a kik ő benne voltak; és a halál és a pokol* is kiadá a halottakat, a kik ő nálok voltak; és megítéltetének mindnyájan az ő cselekedeteik szerint. A pokol pedig és a halál vettetének a tűznek tavába.” (A halottak tehát kiszabadulhatnak a pokolból. Figyeld meg azt is, hogy a pokol nem azonos a tűz tavával, hanem a poklot belevetik a tűz tavába.) (*„Pokol”, ÚRB; „alvilág”, B.—D., KNB, Kat., Kecsk.; „hádesz”, ÚV.)"


A témával kapcsolatban:


"Örök büntetés lesz a gonoszok sorsa?


Máté 25:46, ÚRB: „ezek elmennek az örök büntetésre [„levágásba”, Sork.; görögül: koʹla·szin], az igazak pedig az örök életre.” (A The Emphatic Diaglott ’kivágást’ ír a ’büntetés’ helyett. Az egyik lábjegyzete ezt a magyarázatot adja: „Kola·szin . . . a kolazó szóból származik, melynek ez a jelentése: 1. Lemetsz, például faágat levág, nyes. 2. Elfojt, elnyom . . . 3. Fenyít, büntet. Ha valakit »kivágnak« az életből vagy a társadalomból, vagy elnyomnak, az büntetésnek tekintendő. Így keletkezett ez a harmadik, átvitt értelmű szóhasználat. Az első jelentésre esett a választás, mert jobban illik a mondat második feléhez, s így megmarad az ellentét ereje és szépsége. Az igazak elmennek az életre, a gonoszok pedig az életből való kivágatásra, azaz a halálba. [Lásd még: 2Tessz 1,9.]”)"



"Miként értsük a Jelenések könyvében említett ’örök gyötrelmet’?


Jel 14:9–11; 20:10, Kat.: „Aki leborul a vadállat és képmása előtt, és homlokán vagy karján viseli bélyegét, az inni fog az Isten haragjának borából, amelyet színtisztán töltött haragja kelyhébe. Kénköves tűzben fog gyötrődni a szent angyalok és a Bárány színe előtt. Gyötrelmének [görögül: basza·ni·szmuʹ] füstje felszáll örökkön-örökké, és nem találnak nyugtot sem éjjel, sem nappal, mert leborultak a vadállat és képmása előtt, s viselték nevének bélyegét.” „A sátánt, aki félrevezette őket, kénköves, tüzes tóba vetették — itt fog gyötrődni a vadállattal és a hamis prófétával éjjel-nappal, örökkön-örökké.”


Milyen ’gyötrelemről’ van szó ezekben az írásszövegekben? Figyelemre méltó, hogy a Jelenések 11:10 (Kat.) utal ’két prófétára, aki gyötrelmére van a föld lakóinak’. A gyötrelem e próféták által hirdetett üzenet megalázó leleplezéseinek a következménye. A Jelenések 14:9–11 (Kat.) azt mondja, hogy akik imádják a jelképes ’vadállatot és képmását’, azok ’kénköves tűzben fognak gyötrődni’. Ez azonban nem utalhat öntudatánál lévő személy halál utáni gyötrődésére, mivel „a holtak nem tudnak semmit” (Préd 9:5, Kat.). Mi okoz akkor nekik gyötrelmet, amikor még élnek? Az, hogy Isten szolgái hirdetik, hogy akik a ’vadállatot és képmását’ imádják, azokra ’a lánggal égő kénköves tó’ által szemléltetett második halál vár. A tüzes megsemmisítésük füstje örökre felszáll, mivel a megsemmisítésük örökre szól, és soha nem merül feledésbe. Mit jelentenek a Jelenések 20:10 (Kat.) szavai, melyek azt mondják, hogy az Ördög a ’kénköves, tüzes tóban fog gyötrődni örökkön-örökké’? A Jelenések 21:8 (Kat.) világosan kijelenti, hogy a ’lánggal égő kénköves tó’ „a második halál”. Ha tehát az Ördög ott fog „gyötrődni” örökkön-örökké, az azt jelenti, hogy soha nem szabadul; örökre korlátozva marad, tulajdonképpen az örök halálban. A „gyötrelem” kifejezés (görögül: baʹsza·nosz) ilyen használata emlékeztet egyebek között a Máté 18:34-re, ahol ugyanezt a görög alapszót alkalmazzák a ’börtönőr’ kifejezésére (ÚV).


Mi a „tüzes gyehenna”, amelyről Jézus beszélt?


A Keresztény Görög Iratokban 12-szer fordul elő a gyehenna szó. Az eredeti nyelven ötször közvetlenül kapcsolatban van a tűzzel. A bibliafordítók a geʹen·nan tu pü·roszʹ görög kifejezést a ’pokol tüze’ (Kat., G.—K.), ’tüzes gyehenna’ (Csia, Vida), ’gyehenna tüze’ (Kár., ÚRB, B.—D., KNB, Kám.) formákban adják vissza.


Történelmi háttér: A Hinnom-völgy (gyehenna) Jeruzsálem falain kívül húzódott. Egy időben bálványimádati hely volt, ahol még gyermekáldozatokat is bemutattak. Az első században a Hinnom-völgy Jeruzsálem szemétmegsemmisítő helye lett. Elpusztult állatok tetemeit vetették oda, hogy megeméssze őket a tűz, melyet kénnel vagy terméskénnel tápláltak, hogy segítsék az égést. A kivégzett bűnözők holttesteit is ide vetették — őket nem tartották méltónak arra, hogy tisztességesen el legyenek temetve egy emléksírba. Ezért mondta Jézus a Máté 5:29, 30-ban, hogy az ’egész testet’ a gyehennába vetik. Ha a holttest az állandóan égő tűzbe esett, az megemésztette, ám ha a tetem a mély szakadék szélére esett, oszló húsát ellepték a férgek, illetve kukacok (Márk 9:47, 48). Élő embert nem vetettek a gyehennába, az tehát nem volt az öntudati állapotban való gyötrelem helye.


Jézus arra figyelmeztette hallgatóit a Máté 10:28-ban, hogy azt féljék, aki „aki a lelket is, a testet is el tudja pusztítani a gyehennában”. Mit jelent ez? Figyeljük meg, hogy itt nem említi, hogy gyötörni fogják őket a gyehenna tüzében, hanem inkább azt mondja, hogy azt féljék, aki „el tudja pusztítani [őket] a gyehennában”. Jézus azzal, hogy a ’lélekre’ külön hivatkozik, itt azt hangsúlyozza, hogy Isten az ember minden életkilátását el tudja pusztítani; így tehát az ilyen ember számára nincs remény a feltámadásra. A „tüzes gyehennára” való utalások tehát ugyanazt jelentik, mint a Jelenések 21:8-ban leírt ’tüzes tó’, vagyis a pusztulást, „a második halált”."

2022. jún. 22. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/55 A kérdező kommentje:

#11



"10: nem tudom, te mit olvastál, én sehol nem írtam bűnbánatról.


Nyilván az megy kárhozatra, akinek a halála pillanatában fennáll, amit írtam."



Ezzel azt is mondod egyúttal, hogy az Isten elvette a lehetőséget a saját teremtett gyermekétől, hogy bűnbánatot gyakoroljon majd egyszer csak, akár a halála után is? Helyette inkább örökkön örökké szenvedteti a kárhozatban?


Hú' ezt nem gondoltam volna, valahogy egyre bosszúállóbb/vérszomjasabb ez Te Istened(képed)!


Szerintem ha ezt egy egyszerű földi apa tenné meg a gyermekével, min 10 év fegyházat kapna ilyesmikért...

2022. jún. 22. 12:39
 24/55 anonim ***** válasza:
0%
Mennyek országa nem evés és ivás hanem sírás és fogcsikorgatás által való öröm
2022. jún. 22. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/55 A kérdező kommentje:

#23


"Az az örök megsemmisülés jelképe.


Örök "szenvedés", vagyis örök pusztulás.


A halálban, pusztulásban nincsenek emlékek, gondolkodás, kommunikáció.


Az élet ellentéte! A gyertya lángját elfújod, nem megy sehová! Megszűnik létezni!


A pokol (seol) az emberiség közös sírja, tehát a halál állapota.


A pokol, vagyis a halál el lesz pusztítva!"



A gyilkosság az gyilkosság, még akkor is ha azt valaki "szépen" csinálja (elfújja a lángot). Lehet megsemmisülésnek nevezni, vagy közös sírhelynek, vagy akárminek, de a lényeget kifejezve: gyilkosság.

Az Isten megöli a saját gyermekeit, hm.. nem semmi. Gondolom ezt a Jehovista agymosásokon tanítják.


Továbbá szerinted az Isten "selejteket" is teremt, akiket azután meg kell semmisíteni: "bocsi haver, nem igazán sikerült tökéletesnek megteremtenem, lefújom a lángod"...


Idézet tőled:

"Jézus arra figyelmeztette hallgatóit a Máté 10:28-ban, hogy azt féljék, aki „aki a lelket is, a testet is el tudja pusztítani a gyehennában. Mit jelent ez? Figyeljük meg, hogy itt nem említi, hogy gyötörni fogják őket a gyehenna tüzében, hanem inkább azt mondja, hogy azt féljék, aki „el tudja pusztítani [őket] a gyehennában”. Jézus azzal, hogy a ’lélekre’ külön hivatkozik, itt azt hangsúlyozza, hogy Isten az ember minden életkilátását el tudja pusztítani; így tehát az ilyen ember számára nincs remény a feltámadásra."


Egészen biztos, hogy nem ezt jelenti, mivel a keresztény hit szerint legalábbis az Isten nem teremt selejtet, akiket el kellene pusztítania.

Vannak ezzel kapcsolatban olyan értelmezések, mely szerint nem az Istentől kell félni, mivel az nem egy pusztító, hanem attól aki a gyehennába tudja juttatni a lelkét.

De ki az aki oda tudja juttatni a lelket? Az nem más mint saját maga, ui. mindenkinek szabad akarata van, szabadon dönthet, hogy a gonoszságot választja vagy a szeretet. Ezt Isten egészen biztos, hogy senki helyett nem fogja eldönteni (mert szabad akarata van), ezt mindenki önmagának kell eldöntenie. És mindenki el is dönti, vagy így, vagy úgy, de nem az Isten. Félni tehát attól kell, aki dönt, az elrontott önmagunktól kell félni, mert az aki valóban képes a gyehennába juttatni valakit.

Számomra ez az utóbbi sokkal érthetőbb értelmezés, mivel nem mond ellene az Isten jóságának, irgalmasságának sem, mivel mindenki saját maga dönt a sorsáról.

2022. jún. 22. 13:11
 26/55 anonim ***** válasza:
68%
Te kérdező miért akarod megmondani, hogy én vagy más mit hisz? Nevetséges és szánalmas vagy...
2022. jún. 22. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/55 anonim ***** válasza:
77%
A bibliába mindent és mindennek az ellenkezőjét is bele lehet magyarázni. Lásd felső válasz: az jelképes, ezt így kell érteni, azt meg úgy. Szerinted. Más meg máshogy érti, harmadik meg százfeleképpen.
2022. jún. 22. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/55 anonim ***** válasza:
94%

"Ha átnézzük az evangéliumokat abban mindenhol az van, hogy Jézus megbocsát, irgalmas és segít mindenkin, de akkor honnan veszitek, hogy aki megbánja a gonoszságát a pokolban, annak Jézus nem segít?"


Olvasd el ezt a Bibliából, amit konkrétan Jézus mondott a gazdag és a szegény Lázárról(Lk 16,19-31):


"Volt egyszer egy gazdag ember. Bíborba, patyolatba öltözködött, és mindennap fényes lakomát rendezett. Volt egy Lázár nevű koldus is, aki ott feküdt a kapuja előtt, tele fekéllyel. Szeretett volna jóllakni abból, ami a gazdag asztaláról lehullott, de csak a kutyák jöttek és nyalogatták a sebeit. Történt pedig, hogy meghalt a koldus, és az angyalok Ábrahám kebelére vitték. Meghalt a gazdag is, és eltemették. Amikor a pokolban a kínok közt föltekintett, meglátta messziről Ábrahámot, és a keblén Lázárt. Ekkor felkiáltott neki: ‘Atyám, Ábrahám! Könyörülj rajtam! Küldd el Lázárt, hogy ujja hegyét vízbe mártva hűsítse a nyelvemet, mert kínlódom ebben a lángban!’ Ábrahám ezt felelte neki: ‘Fiam! Emlékezz csak vissza, hogy életedben elnyerted javaidat, Lázár pedig ugyanígy a rosszat; ő most itt vigasztalódik, te pedig gyötrődsz. Ráadásul köztünk és köztetek nagy szakadék is van, hogy akik innen át akarnának menni hozzátok, ne tudjanak, se onnan hozzánk ne jöhessen senki.’ Erre az így szólt: ‘Akkor hát arra kérlek, atyám, küldd el őt apám házába, mert öt testvérem van. Tegyen előttük tanúságot, nehogy ők is ide jussanak, e gyötrelmek helyére.’ Ábrahám ezt válaszolta: ‘Van Mózesük és prófétáik, hallgassanak azokra!’ Az erre így könyörgött: ‘Nem úgy, atyám, Ábrahám! De ha a halottak közül megy valaki hozzájuk, bűnbánatot tartanak.’ Erre ő azt felelte: ‘Ha Mózesre és a prófétákra nem hallgatnak, még ha a halottak közül támad is fel valaki, annak sem fognak hinni!"


Ez kb. azt jelenti, hogy van felelősséged a saját életmódoddal kapcsolatban Isten felé, egészen a halálodig.

Röhejes is lenne, hogyha pl. egy bűnöző a földön lopna, csalna, erőszakoskodna, annak tudatában, hogy megmenekül minden büntetéstől, ha annyit mond, MIUTÁN MÁR ELKAPTÁK és a bíróság előtt van, hogy bocsi, és akkor ennyivel le van tudva.

2022. jún. 22. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/55 anonim ***** válasza:
40%
Utolsó, pedig pont ez történik. Ha bármilyen bűnt megbánsz, megváltást kapsz, isten megbocsát.
2022. jún. 22. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/55 anonim ***** válasza:
65%

Amúgy ha ennyire belemerülünk a Bibliaba, hol van írva milyen konkrét szempontok alapján ítél el Isten? Sehol. Két fontos dolgot tudunk, Isten halálod napján ítélni fog, és a bűnös lelkek nem kerülhetnek a mennyek országába.

Hogyan jönnek egyesek akár hívő, akár ateista, hogy azt hiszik tudnak az Isten szintjén gondolkodni aki tényleg látja a lelkeket és tudja mi az igazságos ítélet. Te egy halandó korlátolt teremtmény vagy, Isten mindenható örök az élet teremtője.

Épp ezért is tilos egy kereszténynek másokat ítélnie. Az csakis Isten dolga.

Arra kell koncentrálni, hogy Isten szava szerint neki tetsző életét élj, nem arra, hogy mások felett alkoss halálos ítéletet. És azon dolgozni ha eljön a te napod ami bármikor eljöhet és rád kerül a sor amikor Isten előtt számolnod kell mindenel, joságoddal gonoszságoddal akkor ne a kárhozatra juss.

2022. jún. 22. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!