Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Miért imádjátok Máriát? (már...

Miért imádjátok Máriát? (már akik imádják mint pl. a katolikusok) Lennebb egy videó aminek a vége fele, Ö üzenetet küld hogy ne tegyétek!

Figyelt kérdés
[link]
2011. máj. 23. 12:44
1 2 3 4 5 6
 41/53 anonim ***** válasza:
82%

A válasz írója 68%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: tegnap 11:43


Kedves válaszoló!


"A gyónás elrendelése is benne van a Bibliában és a Betegek szentsége is."


Idéznél erre vonatkozó igét a bibliából, hogy ezt hol találhatom? Előre is köszi!

2011. máj. 30. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/53 anonim ***** válasza:
100%

Bár nem én vagyok a 11:43-as, de tényleg van ilyen Ige:


"Beteg-é valaki köztetek? Hívja magához a gyülekezet véneit, és imádkozzanak felette, megkenvén őt olajjal az Úrnak nevében. És a hitből való imádság megtartja a beteget, és az Úr felsegíti őt. És ha bűnt követett is el, megbocsáttatik néki. Valljátok meg bűneiteket egymásnak és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok: mert igen hasznos az igaznak buzgóságos könyörgése." (Jak 5:14-16)

2011. máj. 30. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/53 anonim ***** válasza:
39%

Nem fogok most szó szerint idézgetni a Bibliából. Annál a résznél van, mikor a feltámadt Jézus megjelent a hitetlenkedő Tamás apostolnak, és akkor mondta Jézus az apostoloknak, hogy akinek megbocsátjátok bűneit az bocsánatot nyer... stb


Ugyanígy a házasság szentsége is benne van: Amit Isten egybeköt, ember szét ne válassza.


Persze egy katolikus-gyűlölő nyilván belemagyarázza, hogy az nem a gyónásra vonatkozik, meghogy azt Jézus csak az apostoloknak mondta stb. De a lényegen nem változtat akkor sem: a gyónást is Jézus rendelte el.

2011. máj. 30. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/53 anonim ***** válasza:
85%
Ezek szerint nem csak a pap gyóntathat? Mert Jézus ezt a tanítványainak mondta.
2011. máj. 30. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/53 anonim ***** válasza:
0%
Nem kedves utolsó, azért megnézhetnéd a videót ha érdekel az üzenet és többmindent megérthetsz..
2011. máj. 31. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/53 kzs ***** válasza:
100%

Visszatérve Máriához: neki (mármint Máriának) köszönet azért, hogy teljesítette Isten akaratát, és fizikai létet adott Krisztusnak (Krisztus valójában a teremtés előtt létezett - mint egylényegű Teremtő az Atyával).

Vagyis megszületett Jézus. Köszönet ezért Máriának, és ennyi!


De minden tisztelet és imádat csakis és kizárólag a Megváltó Jézust illeti meg. Mert a SzentÍráa álláspontja szerint minden olyan vallásos tisztelet, ami NEM Istenre irányul: bálványimádás.


És valóban egy a közbenjáró (vagy mondhatjuk így is: közvetítő) az emberek között: a Krisztus.

Ő az, aki esedezik miérettünk az Ő szelleme által, és nem más: Róma8/34: ...aki esedezik is miérettünk (nem Máriáról szól!) És mi a különbség közvetítő és közbenjáró között? Szerintem semmi, viszont ez a tisztség - mint minden más - csakis Krisztust illeti meg.

Krisztus hatalmasságát egyértelműen bemutatja a Róma14/9: ő az, aki uralkodik.


De komolyan: ha egyszer a SzentÍrás egyértelműen Krisztus közbenjárását hangsúlyozza, akkor hogy jövök én ahhoz, hogy ne neki, hanem egy teremtett lénynek (Máriának) adjam Krisztus érdemét??

Sehogy. Távol legyen az ilyen. Jézus az egyedüli, aki miérettünk közbenjárhat, aki által üdvösségünk lehet. És nincs más, mert nem is adatott más név: se a földön, se a föld felett, sem sehol. Csakis az ÚrJézus neve.


Gondoljatok bele: tegyük fel, hogy a bilág 4 különböző pontján egyszerre 10 ember szól Máriához. Leképzelhető, ugye? Nos, meghallgathatja őket Mária? Nem. Azért nem, mert Mária teremtett lény volt, ebből adódóan nem lehet mindenütt jelenlévő. Vagyis imádságokat sem vihet az Atyához, mert ezt csakis Krisztus teheti meg, az ő Szelleme által.


Innentől kezdve teljességgel elfogadhatatlan az a féle Mária-tisztelet, ami a katolikus egyházban működik.

2011. jún. 7. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/53 anonim ***** válasza:
56%

A személyes kinyilatkoztatás.


Manapság nagyon sok ember állítja, hogy ilyen-olyan látomása volt, főleg az utolsó időkkel kapcsolatban. Nem kell aggódni emiatt. A katolikus egyház roppant mód vigyáz arra, hogy ne nyilvánítson elhamarkodott véleményt a kinyilatkoztatások hitelességéről vagy megbízhatóságáról, mert a bennük közölt üzeneteknek még ki kell állniuk az idő próbáját annak bizonyítására, hogy valóban Istentől ihletettek.


Szóval, azt javaslom, kövesd fokozott figyelemmel és körültekintéssel az ilyen látomásokat. Ami engem illet, én inkább abban hiszek, amit a katolikus egyház - Janet mondanivalójával amúgy sok tekintetben nagyon is összhangba hozhatóan - tanít, mert az idő és a tények többé-kevésbé már kipróbálták és bizonyították a helytállóságát. Tudnod kell azt is, hogy a katolikus egyházban nem imádják Istennek kijáró módon Máriát. Ha imádkozunk Márián keresztül, azt úgy tesszük, hogy megkérjük őt, imádkozzon érettünk. Ez az alapja a hűségünknek, hogy egymásért imádkozunk, és hogy hűségesek vagyunk a szentek közösségéhez, amellyel a kapcsolatunkat nem zárhatja ki a halál, mert a halált már legyőzte Jézus.


Mi úgy tiszteljük Szűz Máriát, mint anyánkat, mert Mária Jézus személyes késztetésére vált anyjává az ő szeretett tanítványának, vagyis mindannyiunknak (Ján: 19: 25-27). A katolikus emberek elsősorban azért tisztelik Máriát, mert Isten őt választotta ki arra, hogy világra hozza egyszülött Fiát. Isten nem egyszerűen csak "kölcsön vette" Szűz Mária méhét. A miasszonyunkat kezdettől fogva arra választotta, hogy Jézus anyja legyen, és megszentelte őt e célból. Ha Isten annyira különleges módon megszentelte a szövetség ládáját, a 10 parancsolat két kőtábláját és az izraeliták testi táplálékául szolgáló égi mannát az Ószövetségben, akkor mennyivel inkább megszentelte az Újszövetség "ládáját", Szűz Mária méhét, ami a saját Fia lakhelye volt, aki a testté lett Ige (Ján: 1, 14) és az életnek kenyere (Ján: 6,35)!


Nekünk mindent, amit állítólag a magán-kinyilatkoztatás meghagy számunkra, vissza kell ellenőriznünk, hogy összhangban van-e azzal, amit a Biblia és a Katolikus Egyház tanítása közvetít. Csak így tudhatjuk meg, hogy valóban prófétikus látomás lehet.


Kérlek, olvasd el az alábbi linken található írást, hogy jobban megértsd a katolikus tanítást ezekről a dolgokról. Remélhetőleg megtalálod az igazságot, ami békét teremt a lelkedben.


Üdvözlettel a szeretett Jézus Krisztusban,

egy katolikus



A Szűzanyáról:

[link]

2011. jún. 8. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/53 kzs ***** válasza:
100%

Kedves "ma 16:49-es" válaszadó!

Ezt írod: "Ha imádkozunk Márián keresztül, azt úgy tesszük, hogy megkérjük őt, imádkozzon érettünk."

Úgy látszik, nem fogtad fel a SzentÍrás üzenetét - vagy esetleg nem tudsz róla.

Egy a közbenjáró ember és Isten között: Krisztus !

Ő az aki esedezik miérettünk az Ő Szelleme által, és nem más!

És minden olyan egyház, mely mást állít, hazugság!

2011. jún. 8. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/53 anonim ***** válasza:

Először is, el kell ismerni, hogy valóban vannak nézetkülönbségek a protestáns és a katolikus emberek között Jézus közvetítői szerepéről. Bár a protestáns és a katolikus Biblia egyaránt tartalmazza ezt a bekezdést: "...Hiszen egy az Isten, egy a közvetítő is Isten és ember között: az ember Krisztus Jézus," (1Tim 2:5). A protestáns tanítások szerint egyedül Jézus a közvetítő, ez valami olyan dolog, ami kizárólag Jézushoz tartozik. Míg a katolikus tanítás szerint az egyetlen közvetítő, amely befogadó jellegű, magában foglalja az Ő szentjeit is, akik egyesültek vele a mennyben. Pontosan azért, mert Jézussal az egység nagyon erős a szentek között a mennyországban, lehet hogy Jézus nem akar bármit is kívül. A szentek imádkoznak a hívekért, akik még ma is zarándokolnak a világban, hogy nyugodtan a mennybe jussanak, mert tudják, hogy ezt kívánja Jézus.


1. Tehát igaz, hogy az imákat csak Isten fogadhatja el, és nem a szentek.

Azért, mert kizárólag Krisztus közvetítői szerepétől függ a közvetítés, vagy a közbenjáró imától, hogy teljes mértékben megfelel-e Jézus egyházának, azaz mindannyiunknak. De ez nem jelenti azt, hogy nem tudnak imádkozni értünk. Ezért az elvünk továbbra is ugyanaz, hogy gyakran kell kérni a hittestvéreinket, hogy imádkozzanak értünk, például a papokat, lelkészeket, vagy a többi közösség tagjait. Vajon féltékeny az Isten? Természetesen nem! Isten azt is mondja, hogy imádkozzunk egymásért (1Tim 2:1), és segítsünk egymásnak elviselni a terheket (Gal 6:2).


A probléma az, hogy mi olyan személyekhez fordulunk segítségért, hogy imádkozzanak értünk, akik már nem ebben a világban élnek, hanem a mennyben. A protestáns tanítások halottnak minősítették őket, de a katolikus egyház szerint fizikai haláluk után a mennyországba kerültek, és megkapták az isteni életet. Ők inkább "életben vannak", mint mi, mert már egyesültek Az Élettel, ami Krisztus (János 14:6). Tehát, ha mi hisszük, hogy a szentek a mennyben "élnek", ami közelebb van Jézushoz, mint mi mindannyian, akik még ebben a világban élünk, akkor Isten szívében nem okozunk keserűséget, ha azt kérjük, hogy imádkozzanak értünk. Mert a végén Isten oltára előtt ajánlják fel nekünk az imát, a Bárány Krisztussal való egyesüléskor, ahogy a vének az imádságokat a Jelenések 5:8-ban szereplő látomásban.


2. Ugyanezt a kérdést teljesen más összefüggésben mutatja be Mózes könyve:


5Mózes 18:10 - 12 Ne akadjon közted senki, aki fiát vagy lányát arra készteti, hogy tűzön menjen át; aki jövendőmondásra, varázslásra, csillagjóslásra vagy boszorkányságra adja magát; aki bűbájosságot űz, szellemet vagy lelket kérdez; aki halottat idéz. Mert aki ilyet tesz, utálat tárgya az Úr szemében; az Úr, a te Istened emiatt az utálat miatt űzi el ezeket a népeket előled.


Ezekben a részekben Isten megtiltja az Izraelitáknak, hogy jósokhoz járjanak, és a szellemek támogatását kérjék. És valóban, ez a rész továbbra is aktuális, bár a katolikus egyház tiltja a híveknek, hogy jósokhoz járjanak, és a szellemek útmutatását kérjék. Mert a jósok nem Isten szolgái, vagy még pontosabban, nem lehetnek Isten szolgái, akik asztrológiával, varázslással vagy szellemidézéssel foglalkoznak. Természetes tehát, hogy a katolikus egyház megtiltotta a híveknek, hogy jósokhoz járjanak, és szellemektől kérjenek útmutatást.


De kérni a szenteket arra, hogy imádkozzanak értünk, nem ugyanaz, mint jósokhoz járni, és a szellemektől tanácsot kérni, vagy mint például a Mózes könyvében szereplő többi utálatosság. Ha a katolikusok kérik a szenteket, hogy imádkozzanak értük, az nem követel áldozathozatalt, amint az az 5Mózes 18:10-ben olvasható, és ott nincsenek szellemidéző szeánszok. Csak, ha imádkozunk, akkor hozzuk magunkat működésbe az Úr jelenlétében, és mert Isten jelenlétében, a mennyben ott vannak a szentek is, kérhetjük őket, hogy imádkozzanak értünk. Vagyis az elv ugyanaz, mint az egyszerű hívő emberek ima támogatásának kérésénél. Jézushoz való közelségük miatt azonban, és mert Isten előtt igazságot cselekedtek, a szentek imádsága nagyon erőteljes (Jakab 5:16).


Akkoriban, Mózes ötödik könyvének értelmezésében, azok az emberek, akik meghaltak, egészen biztosan nem léptek be haláluk pillanatában a mennyországba. Tehát ebben az esetben valóban érdemes őket is úgy említeni, mint akik "meghaltak". [Az igazlelkűek, akik meghaltak, de továbbra is csendesen várakoznak Ábrahám kebelén, hogy a mennybe jussanak.] Mert Jézus Krisztus, a Megváltó nem született világra abban az időben, úgyhogy halála és feltámadása automatikus eredményeként még nem nyitotta meg a mennyország kapuját. Tudjuk, hogy Krisztus az elsőszülött (Kol 1:15), az elsőszülött a halottak közül, és előkészítette az utat Isten és az ember egységének a mennyben.


Tehát Mózes könyvéből kiindulva igaz, hogy utálatosság jövendőmondó által kommunikálni a halottakkal, mert kettős az Isten. Ez azért történt, mert Izrael népe már nem támaszkodhatott Istenre, mégis kereste Isten külsőleges utasításait. De abban az esetben, amikor kérjük a szenteket, hogy imádkozzanak értünk, nem ez a helyzet. Mi mindig Isten és a szentek jelenlétében tesszük ezt, mert a szentek nem riválisai Istennek, hanem Isten munkatársai (1Kor 3:9). A hűséges ima társak bevonásával ráadásul ténylegesen láthatóvá válik Jézus egyedüli közvetítésének fenségessége és rendkívülisége. Mert Jézus magában foglalja az Ő szentjeit is a teste tagjaiként, akik egykor szintén gyenge emberi lények voltak, de a Krisztussal kötött szövetségükkel példát mutattak és bátorítást adtak azoknak a testvéreknek és testvérnőknek, akik még mindig ebben a világban élnek.


Képzeljük csak el például Péter apostolt, aki háromszor tagadta meg Jézust, de végül életét adta Istennek a hitért és a szeretetért, fejjel lefelé keresztre feszítették. Ez csakis Krisztus miatt történhetett, hogy példáján keresztül a szentek megmutassák nekünk Isten nagyságát és dicsőségét, amely lehetővé tette számukra, hogy olyan csodálatos dolgokat cselekedjenek. Nem válnak Isten vetélytársaivá, hogy féltékennyé tegyék Istent. Éppen ellenkezőleg, valójában ők Isten munkatársai, akik támogatják Isten emberekkel kapcsolatos elképzeléseit, és így nyilvánvalóbbá teszik Isten dicsőségét és hatalmát.


Szóval, ahogy én ismerem a Katolikus Egyház erről szóló tanítását, úgy válaszoltam a kérdésre és a hozzászólásokra.


Üdvözlettel a szeretett Jézus Krisztusban,

egy katolikus

2011. jún. 12. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/53 kzs ***** válasza:

Kedves ma 13:20-as katolikus testvérem!

Köszönöm a hozzászólásodat.

Azonban van amit tisztázni kell:

először is, ha engem az Isteni (vagyis a Krisztusi) Szent Vér tisztára mos, akkor megtisztulok, hiszen egyszeri, tökéletes és megismételhetetlen Szent Áldozatról van szó.


Mint ilyen, ez a Vér képes arra, hogy engem tisztára mosson, vagyis Szent legyek általa - hiszen a Vére által bűn nem kapcsolódik hozzám.

(ez persze nemcsak az én személyemre vonatkozik. Az engesztelő vér mindannyiónk számára megadatott, és mindenkit megtisztít, fehérré mos és új szívet teremt)


Pál apostol NEM elköltözött emberekről ír, nem azt írja, hogy elköltözött személyek felé intézzük az imáinkat, hanem mi, akiket megtisztít ez a vér,mi imádkozzunk másokért,és persze kizárólag Istenhez.


A SzentÍrás meglátása szerint egy a közbenjáró emberek között, Krisztus Jézus -innentől kezdve kár mást állítani.

Jézus tökéletesen alkalmas arra, hogy közvetítse az imámat az Atya felé, és közbenjáró legyen énérettem. Ezért én mást nem ismerek el, csakis Jézust.

Ő az 1, az EGYETLEN védőszent és közbenjáró: Jézus.

2011. jún. 12. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!