Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Miért imádjátok Máriát? (már...

Miért imádjátok Máriát? (már akik imádják mint pl. a katolikusok) Lennebb egy videó aminek a vége fele, Ö üzenetet küld hogy ne tegyétek!

Figyelt kérdés
[link]
2011. máj. 23. 12:44
1 2 3 4 5 6
 51/53 anonim ***** válasza:
60%

"...először is, ha engem az Isteni (vagyis a Krisztusi) Szent Vér tisztára mos, akkor megtisztulok, hiszen egyszeri, tökéletes és megismételhetetlen Szent Áldozatról van szó. Mint ilyen, ez a Vér képes arra, hogy engem tisztára mosson, vagyis Szent legyek általa - hiszen a Vére által bűn nem kapcsolódik hozzám. (ez persze nemcsak az én személyemre vonatkozik. Az engesztelő vér mindannyiónk számára megadatott, és mindenkit megtisztít, fehérré mos és új szívet teremt)..."


Ebben nincs köztünk vita.


"...Pál apostol NEM elköltözött emberekről ír, nem azt írja, hogy elköltözött személyek felé intézzük az imáinkat, hanem mi, akiket megtisztít ez a vér,mi imádkozzunk másokért,és persze kizárólag Istenhez. A SzentÍrás meglátása szerint egy a közbenjáró emberek között, Krisztus Jézus -innentől kezdve kár mást állítani. Jézus tökéletesen alkalmas arra, hogy közvetítse az imámat az Atya felé, és közbenjáró legyen énérettem. Ezért én mást nem ismerek el, csakis Jézust. Ő az 1, az EGYETLEN védőszent és közbenjáró: Jézus."


1. Alapvető tudnivalók Krisztus befogadó közvetítéséről


A katolikus egyház azt tanítja, hogy Krisztus közvetítése mindent magába foglaló, amely bevonja az Ő tagjait is, mert Isten Igéje kijelenti, hogy Krisztus Fejként elválaszthatatlan a tagjaitól, ahogy a fejünk sem különálló a testünk többi tagjától. A test gyenge tagjai különleges figyelmet és segítséget kapnak az erősebb tagoktól. A Szentírás azt tanítja, hogy:


a. "A test ugyan egy, de sok tagja van, a testnek ez a sok tagja azonban mégis egy test. Így Krisztus is ... .. Mert a test nem egyetlen tagból áll, hanem sokból ... .. a tisztességes tagoknak ugyanis nincs erre szükségük. De Isten alkotta így a testet, és azért részesítette az alacsonyabb rendű tagot nagyobb tisztességben, hogy a testben ne támadjon meghasonlás, hanem a tagok törődjenek egymással. Ha szenved az egyik tag, valamennyi együtt szenved vele, s ha tiszteletben van része az egyik tagnak, mindegyik örül vele. Ti Krisztusnak teste vagytok, s egyenként tagjai." (1Kor 12:12,14,24-28)


Tehát innen tudjuk, hogy Isten maga kért meg néhány embert az egyházból, hogy működjön együtt Krisztus fejével közvetítési feladatokban, hogy embereket térítsenek meg az Atya Istenhez.


b. Pál apostol mondta: "Istennek vagyunk ugyanis munkatársai, ti meg Isten szántóföldje, Isten épülete vagytok" (1 Kor 3:09 ).


Ez a vers azt jelzi, hogy bár Isten egyedül is képes munkálkodni azon, hogy megmentse az emberiséget, de bevonta az apostolokat is, hogy munkatársai legyenek Isten szántóföldjének művelésében és Isten épületének építésében.


c. Pál apostol tanította: "mint ahogy én is mindenkinek kedvében járok. Nem azt keresem, ami nekem hasznos, hanem ami másoknak van javára, hogy üdvözüljenek. Legyetek követőim, mint ahogy én Krisztus követője vagyok." (1 Kor 10:33-11:01)


Hívőkként ugyanazt kell tennünk, mint Pál apostol: azaz keresnünk kell más emberek javát, mégpedig Krisztus példáját követve. Ebben az esetben az is a feladatunk részévé válik, hogy másokat az üdvösséghez vezessünk, ez nem egyedül csak Jézus ügye egyetlen közvetítőként.


d."Hordozzátok egymás terhét, így teljesítitek Krisztus törvényét."(Gal 6:2)


Isten azt akarja, hogy mindannyian segítsünk egymás terheit elviselni ebben az életben, ami azt jelenti, hogy kölcsönösen szeressük egymást imádságban, segítsük egymást és támogassuk egymást.


e. "Biztos vagyok ugyanis benne, hogy sem halál, sem élet, sem angyalok, sem fejedelemségek, sem jelenvalók, sem eljövendők, sem hatalmasságok, sem magasság, sem mélység, sem egyéb teremtmény el nem szakíthat bennünket Isten szeretetétől, amely Krisztus Jézusban, a mi Urunkban van."(Róm 8:38-39)


Tehát innen tudjuk, hogy Krisztus testének tagjai között a szeretet kapcsolatot nem szakította meg a halál. Végtére is Jézus megígérte, hogy aki hisz őbenne, nem hal meg, hanem örök életet szerez (Jn 3,16; 11:25). Ezért kérhetünk ima támogatást azoktól, akik már egyesültek Istennel a mennyben, mert ők a mennyországban Istennek ajánlják az imáinkat. (Jel 8:3-4 ).


2. Kérdések és válaszok a témával kapcsolatban


- Mi a bibliai alapja annak, hogy a Krisztusi közvetítés befogadó? Bár kifejezetten nem említi, hogyan lehet erre a következtetésre jutni?


Hasonlóképpen Krisztus feje és mi, mint az Ő testének tagjai tudjuk, hogy a fej akkor is tag volt, amikor a feladatát teljesítette. Az erős tagok segítik a gyenge tagokat, valamint az egészségesek segítik a betegeket. Ez az, amit tanít a korai keresztény egyház. Tehát ha ragaszkodunk az egyházatyák tanításához, akkor egy dologra következtethetünk: hogy az egyház a kezdete óta hisz a szentek közösségében, és ezért kérheti az ima támogatást a szentektől a mennyben.


- A szentek imádságai üdvösségre vezethetnek bennünket? Ha igen, akkor mennyiben hasonlítanak a barátaink imádságaira?


A válasz IGEN. Mert a szentek a mennyországban már teljesen egyesültek Krisztussal, lehetetlen, hogy mást akarjanak, mint Krisztus. Ha Krisztus az embereket akarja megmenteni, akkor pontosan ez az ő szándékuk is. Ebben az esetben az imát / közvetítést támogatja Krisztus, az egyetlen közvetítő (1Tim 2:5). A szentek közbenjárása már egyértelműen hatalom, sokkal erőteljesebb, mint a barátaink imája, akik még ma is zarándokolnak a világban, mert ők nyilvánvalóan emberek, akiket igazolt Isten a mennyben úgy, hogy az imájuk hatásos (Jakab 5:16).


- Milyenek az "igaz" szentek, vagy azok az emberek, akik ebben a világban is Krisztusban élnek?


Az erényes emberek az igazság által élnek, Isten parancsolata szerint. A Zsoltárok könyvének eleje tartalmazza az igazak meghatározását (Zsolt 1:6), olyan emberek, akik nem élnek a gonoszok tanácsa szerint, akik nem járnak a bűnösök útján, akik nem szeretik a gúnyt, de kedvelik Isten törvényeit, és meditálnak rajta nappal és éjjel (Zsoltárok 1:1-2), ezek az emberek tényleg igazak és igazságosak (Péld 21:15, 18:05), az igazak pedig hitből élnek (Róm 1:17, Gal 3:11).


Tehát a fentiek értelmében elmondhatjuk, hogy vannak olyan igazlelkű emberek ezen a világon, akik összhangban élnek Isten igéjével. Mindazonáltal azok az erényes emberek, akik ebben a világban élnek, nem teljesen tökéletesek, ellentétben a szentekkel, akik teljes mértékben igazságot cselekedtek Isten előtt, úgyhogy ők tökéletesek Krisztusban a mennyországban (Zsid 12:22-24).


- Mit jelent, ha azt mondjuk, hogy "kérjük a szentek imádságait"? Kitől kérjük az ilyen támogatást? Valóban lehet kommunikálni a szentekkel? Mi ennek a bibliai alapja?


Ha azt mondjuk, hogy "kérjük a szentek imádságait", az azt jelenti, hogy Isten jelenlétében kérhetjük a szentek ima támogatását. Ők teljesen egyesültek Krisztussal, és Isten jelenlétében vannak, így kérhetjük az ima támogatásukat, amikor imádkozunk Istenhez. Így a kommunikáció ebben az esetben: kérhetjük tőlük az ima támogatást, hogy erősítsék a könyörgésünket Istennél. Szóval, az ima középpontjában mindig Isten van, a szenteket csak arra kérjük, hogy imádkozzanak értünk. [Ez különbözik Saul király esetétől, aki nem támogatásért könyörgött Sámuelnek, hanem arra kérte Sámuelt, hogy jósolja meg a jövőt (1 Sam 28). Isten ezt elítélte, mert bizalmatlanságot tükrözött Istennel, mint egyetlennel szemben, akinek hatalma van a jövőnk felett, és mindenek felett].


3. Következtetés


Végül, a szentek közösségének tanításáról János egyszerűen csak azt mondta, hogy "aki Kriszus barátja lesz, annak valójában nekem is a barátommá kell válnia". Krisztus befogadó jellegű közvetítésének természete hasonló lehet az alábbi példához (forrás: Patrick Madrid, Any Friend of God’s is a Friend of Mine (San Diego: Basilica, 1996):


Képzeld el, hogy meglátogatsz egy királyt a palotájában. Még mielőtt belépnél a trónterembe, már hallod a nagyszerű zenét. Amikor belépsz a terembe, csodálatos festmények és gobelinek látványa fogad, a fények gyönyörűek, bámulatos a belső díszítés, az uralkodó trónja gyöngyökkel és drágakövekkel van ékesítve. Sok nemes férfit és nőt látsz, akik elegáns ruhában, barátságos arccal üdvözölnek téged. Minél közelebb vagy a király trónjához, annál inkább látod a pompáját és a dicsőségét. Amikor szembe kerülsz a királlyal, a koronával és a királyi palásttal, a király arca ragyog és sugárzik belőle a szeretet: ez valóban a király, dicsőségesebb és tökéletesebb mindennél, amit a teremben látsz. De a király már elajándékozta fenségét és szépségét a körülötte lévőknek.


Most képzelj el egy másik államot. Meg kell látogatnod annak a királyát is. De udvarában nincsen zene, nincsenek festmények és gobelinek. Nincsenek dekorációk, nincsen fény, nincsen kijelző. Semmi nincs a teremben, ami elvonhatja a regnáló király figyelmét az ő nagyszerű céljától. Miért? Mert a király nem akarja, hogy bármi is elvonja az embereket tőle.


Most akkor a két kép közül melyik tükrözi jobban a király fenségét és nagyságát? Természetesen az első. A példákban a királyok a katolikus és a protestáns szemléletmódot jelképezik Isten természetének értelmezésében. A protestánsok úgy gondolják, hogy a király nem engedi, hogy bármi vagy bárki elvonja a figyelmüket tőle. Míg a katolikus felfogás szerint növeli a király dicsőségét bármi vagy bárki körülötte. Ő nem aggódik amiatt, hogy a palota belső terének szépsége vagy az erényesség olyan dicsőséget szereznek a lakóknak, mint a királynak. Minden szépség és jóság csak növeli az Ő dicsőségét, és csakis a királyra irányítja a figyelmet, ami vele történik.


A Katolikus Egyház szentek szövetségéről szóló tanításának Katekizmusa:


KEK 957 Közösség a szentekkel. "Az égiek emlékét azonban nemcsak a jó példájuk miatt tiszteljük, hanem még inkább azért, hogy megerősödjék az egész Egyház egysége a Lélekben a testvéri szeretet gyakorlása által. Mert miként az útonlevők keresztény közössége közelebb visz bennünket Krisztushoz, úgy a szentekkel való közösség ahhoz a Krisztushoz kapcsol, akiből mint forrásból és főből minden kegyelem és Isten népének élete árad" (Lumen Gentium 50).


Így tudjuk átadni Jézus közvetítésével a kéréseket, hogy befogadó, vagyis a tagokat is magában foglaló. Mert szeretjük az Úr Jézust, bérbe adjuk magunkat szeretett barátainak a mennyországban. Mert egységben vannak az Úr Jézussal, aki szeret minket, ezért Krisztus társai is szeretnek minket. Boldogok vagyunk, hogy testvéri szeretetben élünk Krisztus testének egységében a haláluk ellenére is!


Üdvözlettel a szeretett Jézus Krisztusban

egy katolikus

2011. jún. 16. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/53 anonim ***** válasza:
hm
2011. júl. 6. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/53 anonim ***** válasza:

Kedves 51-es!


Kétszer abbahagytam a hozzászólásod olvasását, de végül nehezen ugyan, de legyűrtem, már csak azért is mert nem akartam úgy kommentelni, hogy nem olvastam végig. Ennyi zagyvaságot összeírni, távol a tárgykörtől, nélkülözve minden elfogadható érvet, ráadásul ekkora terjedelemben nem kis teljesítmény. Javaslom valamilyen politikai karrier tervezgetését elkezdeni.

Egyébként mindenki imádkozzon ahhoz, akihez akar. Isten a szíveket vizsgálja. Ha Máriához (vagy őáltala) imádkozni bűn, attól még az senkinek nem kerül az üdvösségébe. Erről akkor kezdjetek vitatkozni, ha már egyikőtöknek sem lesz ezen kívül semmi kivetnivaló az életében.


Üdvözlettel: egy keresztény (nem katolikus)

2012. febr. 22. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!