Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » A pápaság megalapításánál...

A pápaság megalapításánál miért Rómát és Szent Pétert részesítették előnyben és nem Jézust valamint Jeruzsálemet?

Figyelt kérdés
Hiszen Jézust tekintik a kereszténység kiinduló pontjaként.
2011. okt. 24. 18:31
 1/8 anonim ***** válasza:
26%

"Péter, te vagy kőszikla amelyre Egyházam építem"

Talán ezért.... (nem szó szerinti)

2011. okt. 24. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
39%
Talán mert Péter alapította a pápaságot, egyébként Jézus halála után. Mivel akkoriban Róma volt a "világ közepe", valószínűleg, hogy minél több emberhez eljusson.
2011. okt. 24. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Te hol élsz? - Itt. Miért?
2011. okt. 24. 20:57
 4/8 anonim ***** válasza:
63%

Először is ha úgy tetszik Rómát (természetesen, mint keresztény központot) Pál alapította. (maga a szóhasználatok nem helyénvalóak, de gondolom mindenki érti a mondandóját) :)


Másodszor pedig nézzün az említett idézetet kicsit bővebben.


"Monda nékik: Ti pedig kinek mondotok engem?

Simon Péter pedig felelvén, monda: Te vagy a Krisztus, az élő Istennek Fia.

És felelvén Jézus, monda néki: Boldog vagy Simon, Jónának fia, mert nem test és vér jelentette ezt meg néked, hanem az én mennyei Atyám.

De én is mondom néked, hogy te Péter vagy, és ezen a kősziklán építem fel az én anyaszentegyházamat, és a pokol kapui sem vesznek rajta diadalmat.

És néked adom a mennyek országának kulcsait; és a mit megkötsz a földön, a mennyekben is kötve lészen; és a mit megoldasz a földön, a mennyekben is oldva lészen.

Akkor megparancsolá tanítványainak, hogy senkinek se mondják, hogy ő a Jézus Krisztus."


Nyílván Krisztus nem mondhatta, hogy 'Péter', mivel nem görögűl beszéltek, de János evangéliumában (1.rész 43, némely fordításban 42) megtalálhatjuk a keresett kifejezést: Kéfás, melynek jelentése nem kőszikla, hanem kő. Ez nagyon fontos.


És akkor mi a kőszikla?

A válasz, amit adott Péter.

"Te vagy a Krisztus, az élő Istennek fia", melyet Isten szelleme nyilatkoztatott ki neki.

Hogy mennyire ez a kőszikla, mutatja Krisztus intelme, befejező mondata is: "Akkor megparancsolá tanítványainak, hogy senkinek se mondják, hogy ő a Jézus Krisztus."


Mellékesen megjegyezném, mielőtt Péter (bár kiválasztott apostol, sőt mi több első volt) értelmetlen 'túl felmagasztalásba' kezdenétek, elolvasnánk közössen az említett párbeszéd közvetlen követő párbeszédet Krisztus és Péter között, csupán pár sorral lejjebb...:

"És Péter előfogván őt, kezdé feddeni, mondván: Mentsen Isten, Uram! Nem eshetik ez meg te véled.

Ő pedig megfordulván, monda Péternek: Távozz tőlem Sátán; bántásomra vagy nékem; mert nem gondolsz az Isten dolgaira, hanem az emberi dolgokra."


Utóbbit csak érdekességnek szántam, ennek is megvan a maga teológiai mondandója, mely gondolom nem kevés oldalakat be is lehetne tölteni, nem kell mindjárt Páterrel azonosítani a sátánt, de nem kispályás ellenpárbeszéd.


A kérdésre a válaszom legyen maga Pál intelme.

2Thess 2,4 "A ki ellene veti és fölébe emeli magát mindannak, a mi Istennek vagy istentiszteletre méltónak mondatik, annyira, hogy maga ül be mint Isten az Isten templomába, Isten gyanánt mutogatván magát."


(többen szóltak, hogy nehéz beszélgetni monogramm, avagy név nélkűl, bár magamnak volt az én lászló, amit mostanában elhagytam, de fő a változatosság):


üdv: L

2011. okt. 24. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
77%

Szia!


A pápaság intézménye igazából a IV. századtól kezdődik, előtte értelemszerűen Jeruzsálem volt a központ, ahogyan arról az apostolok cselekedeteiről írott könyvben is olvashatunk. Jeruzsálem isz. 70-ben történt pusztulása után a kisázsiában alakult gyülekezetek lettek a kereszténység főszereplői, erről Jelenések könyve 2-3. fejezete tanúskodik. Róma mint a birodalom központja akkor vette át a vezető szerepet, mikor Nagy Konstantin államvallássá emelte a kereszténységet, de róma püspöke a valós hatalmát csak a VI. század elején kezdte gyakorolni, amikor Róma felszabadult.


Ez a hatalom eltartott egészen a XVIII. század végéig, amikor a Nagy Francia Forradalom "halálos sebet" ütött a pápaságon megfosztva azt világi hatalmától. Ma ez a hatalom úgy tűnik újra szerephez juthat...


Üdv. Péter

2011. okt. 25. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Csak egy kis plusz, hogy miért és ki is az igazi kőszikla.


"És mindnyájan egy lelki italt ittak, mert ittak a lelki kősziklából, amely követi vala őket, e kőszikla pedig a Krisztus volt." 1Kor 10:4

2011. okt. 25. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
Mert Jeruzsálemt lerombolták a nagy felkelés után. A katolikus egyház alapitása idejére már megváltozott az eredeti Biblia tanitás a renden belül. Beépültek a pogány szokások és jelképek. A spirituális tanitást materializmus és bálvágy imádás váltotta fel. Az egyházfő középpontba hejezése emészthetöbbé tette a keresztény vallást a más vallásuak számára. Ugy akarták megerősiteni a keresztény vallást és biztositani a fenmaradását, hogy szövetségre léptek Rómával. Cserébe a császár szintén menyirbálta a Bibliát. Eközben végig azokat üldözték akik eredeti szellemben megtartoták az irásokat.
2011. okt. 25. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Pár éve készítettem egy jegyzetet Ralph Edward Woodrow vallástörténész Babilon misztériumvallása régen és ma című könyvéből. Ebből két részt másolnék ide a témával kapcsolatban. Elnézést, lesz benne ismétlés, ami az előző válaszokban már leíródott; de így teljes, összefüggő, ezért nem akarom szerkesztgetni.


10. Péter volt az első pápa?


~ i.sz. 300 óta a katolikusnak azt tanítják, hogy Jézus kinevezte Pétert, aki 25 évig (i.sz.42-67) volt pápa (= atya) Rómában. ↔ Máté 23:4-10 – „Egy a ti Mesteretek, a Krisztus, ti pedig mindnyájan testvérek vagytok”. –Ez az egyenlőség elve, és a vallásos címek használatának (atya, rabbi, mester…) tiltása is. + az Egyház feje Krisztus (Efezus 5:23).

A tan hivatkozási alapként ~ i.sz.220-tól a Máté 16:18-at jelöli meg, a magyar fordításban Jézus mondja Péternek: „… ezen a kősziklán építem fel az én egyházamat”. Eltér viszont jelentésében a „petros” = kő és a „petra” = sziklatömeg, sziklaalapzat szó. – Jézus ez utóbbit használta, tehát nem Pétert értette rajta, hanem a megvallást: „Te vagy a Krisztus, az Élő Isten Fia.”

Jézus nem mondta, hogy Péter a legnagyobb (Máté 18:1). Az 1. Péter levél 2:4-8-ban maga Péter is Krisztust nevezi alapzatnak, kősziklának.

Péter nem lehetett pápa: - nős volt, - nem engedte, hogy leboruljanak előtte, - nem hordott koronát, - szerinte a tradíció nem egyenlő az Igével.

Kezdetben valóban Péter szolgálata volt a legkiemelkedőbb, ám később Pálé lett az. A Bibliában Pál írásai 100 fejezetet tesznek ki 2325 verssel, Péteréi 8 fejezetet 166 verssel.

Péter szolgálata elsősorban a zsidók felé irányult (Galata 2:7-9), Pálé a pogányok felé (Róma 11:13). Az Ige nem említi, hogy Péter járt volna Rómában, sőt: i.sz.44-ben részt vett az apostoli zsinaton (ApCsel 15); ~i.sz.53-ban Antiókhiában járt (Galata 2:11); ill. Pál levele Rómába ~ i.sz. 58-ban íródott, ebben 27 személyt üdvözöl név szerint, s nincs köztük Péter nevű! – A véletlen vagy szándékos kihagyás elképzelhetetlen.


11. A pápai hivatal pogány eredete


Nimród vallási vezető (pap-király) is volt, utódai egészen Belsazárig uralkodtak. Belsazár lakomája vallásos rendezvény volt (Dániel 5:4), melynek betetőzése a jeruzsálemi templomból elhurcolt szent edényekből való borivás volt. Ez a Jeremiás 50:39 és 51:62 próféciákbeli ítéletet vonta maga után.

Rómában a császár volt a főpap (Pontifex Maximus) i.sz. 376-ig, Gratianusig, aki lemondott erről a címről. Két év múlva Róma püspökét választották meg Pontifex Maximusnak, ezzel újabb keveredés történt. Az ezt megkönnyítő hasonlóságok:

- „peter” = tolmács + az ApCsel. 8:9 Simon mágusa vallási vezető lett Rómában (hamis keresztény szekta feje) → a Simon Péter név ismerős volt;

- Jánusz napisten 2 kulcsa a Mitrász-vallásban az uralkodó tekintélyének jelképe volt ↔ Jézus Péternek adta a menny kulcsait = az evangélium üzenetét, ami megnyitja az emberek számára az ajtót Isten országába (Máté 16:19);

- Jánusz volt az ajtók és a kapuk őrizője, akit kakassal is ábrázoltak. Péter árulása után is kakas szólt, s az őrzői hivatallal felruházva ő döntheti el, kit enged be az ajtón.

- A filiszteusok között igen népszerű volt a Babilonból eredő Dágon-kultusz (Bírák 16:21, 1. Sámuel 5:5-6). A mitra nevű süveg Dágon halisten fejdíszére hasonlít: egy nyitott állkapcsú halat ábrázol, a papok halisten-gyűrűket hordtak. ↔ Péter halász volt, de nem hordott gyűrűt, így azt nem csókolgatták az emberek. ApCsel 3:6 – „…ezüstöm és aranyam nincsen…”

A pápai válldíszt görög pogány szokás szerint 1 éjszakára Péter állítólagos sírjára helyezik az első felvétel előtt.

A széken, mely a hagyomány szerint Péteré volt, elöl táblák vannak, ezeken mitológiai állatok láthatók… Karbonos kormeghatározás szerint a szék az i.sz. 9. századból származik.

A Péter-szobor, melynek pogány szokás szerint a lábát csókolgatják, valószínűleg eredetileg Jupiter-szobornak készült. Illés idejében a Baál-szobrot csókolgatták (1. Királyok 19:18); a Hóseás 13:1-3-ban említett borjú-szobor Nimród egyik ábrázolási formája lehetett.

A bálványok körbehordozása vallásos felvonulásokon pogány szokás, az Ézsaiás 46:6-7 is egy ilyet említ. A katolikusok felvonulásaikon nem csak szobrokat, hanem a pápát is hordozzák, és leborulnak előttük. A felvonulási legyezők eredete Egyiptom pogány vallásában található.

2011. okt. 26. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!