Szerinted milyen ellentmondások vannak a Bibliában?
Rögtön az első témára reagálnék,az emberölésre:
Az író ugyanarra hivatkozik a válaszban,mint amire itt is egy pár vallásos hivatkozott már,ám az érvelés számomra hiteltelen most is:
"Ami tehát az ellentmondást illeti, abban rejlik, Isten egyszer tiltja, máskor meg jogos büntetésként méri ki a halált egyes személyekre. Istennek joga van a halálbüntetés kiszabására, hiszen Ő nem érzelmi indíttatásból öl /mint az ember megteszi – adott esetben/, hanem mert minden tényezőt ismerve képes ítéletet alkotni az ember egyéni érdemei szerint, hogy ki milyen ítéletre méltó."
Értem.Minden tényezőt összevetve,mi kivetnivalót talált Isten a Fáraó első szülötteiben? Erre a kérdésre valahogy nem tér ki az író,pedig igazán emlékezhetne erre a Bibliai részre is.
"Izrael háborúi is az ókori kánaánita népek ellen Isten akarata szerint, az Ő igazságos ítélete alapján történtek."
Ha Krisztus a mérce,akkor Isten senkinek sem adhatott olyan parancsot,hogy "öld meg a másikat ezért,vagy azért"
Komolyan nem tűnik fel a legtöbb vallásosnak,hogy
AZ AKKORI EMBEREK A SAJÁT KÍVÁNSÁGAIK SZERINT CSELEKEDTEK ISTEN PARANCSÁRA HIVATKOZVA?
Jakab 1;13 még beszél is erről,csak meg kellene érteni az összefüggést.Nem nehéz,csak merni kell vállalni a tévedés kockázatát.Semmi sem fog történni,Isten még soha senkire nem haragudott meg azért,mert volt bátorsága őszintének lenni.Persze,ha nem ez számít,akkor lehet terelni a végtelenségig,ez sincs tiltva.
„...Azt látom, hogy ollózni már tudsz, de értelmesen gondolkodni nem nagyon. Miért nem keresed meg a válaszokat a kérdéseidre, netán magad is ellensége vagy az Istennek? Nagyon úgy néz ki! Talán nem egészen véletlenül, de van válasz a bibliai kritikára. Pl. lásd itt:”
Oké, nyertél. Hoppon maradtam. De szeretném felhívni a figyelmedet arra, hogy nem én vagyok az, aki válaszokat keresett a kérdéseire, hanem te. A linkelt oldalon található cáfolatokat alaposan ki fogom elemezni és lecsupaszítom őket, hogy átláthatóbb legyen a lényegi mondanivaló. Erős a gyanúm, hogy nem az ellentmondások feloldásáról van szó bennük, hanem ravasz kimagyarázásokról, de ezt biztosan csak egy alapos vizsgálat után lehet eldönteni. Majd jelentkezem, ha jutottam valamire, addig élvezd ki, hogy tökfilkó voltam és jól kioktattál engem, te értelmes(en) gondolkodó.
-----
# 41
Nekem is feltűnt már elsõ olvasatra, hogy a szerző jogos (igazságos) önvédelemre hivatkozik a gyilkosságok kapcsán. A baj csak az, hogy az asszonyok és a gyerekek lemészárlására buzdító bibliai idézeteket szándékosan kihagyta a felsorolásból, és helyettük olyan verseket választott ki példának, amelyekben nem Isten vagy valamelyik próféta ösztökél ártatlan emberek legyilkolására, hanem gonosz és hitetlen halandók. A 2Móz. 21, 12 és a 2Móz. 21,14 alighanem azért kerültek be a listába, mert az érvelő csalafinta módon azt a látszatot akarta kelteni, hogy az Úr csak a kegyetlen gonosztevőket büntette halállal.
Összehasonlításképpen itt vannak az általam bemásolt és a hivatkozott oldalon található, „trükkösen” kiválogatott igehelyek.
AZ ÁLTALAM BEMÁSOLT VERSEK...
„Ezt mondja az Úr, Izráel Istene: Kössön mindenitek kardot az oldalára, ... és kiki ölje meg az ő attyafiát, barátját és rokonságát.” (2 Móz, 32, 27)
„... És a nép szomorkodott, hogy az Úr ily nagy csapással [az eredeti szöveg szerint: mészárlással] sújtotta vala a népet.” (1 Sám. 6, 19)
„Így szól a Seregek Ura [az Úr]: ... Most azért menj el és verd meg Amáleket, és pusztítsátok el mindenét; és ne kedvezz néki, hanem öld meg mind a férfit, mind az asszonyt; mind a gyermeket, mind a csecsemőt; mind az ökröt, mind a juhot; mind a tevét, mind a szamarat. ... Saul pedig megveré Amáleket ... a népet pedig mind kardélre hányatá.” (1 Sám, 15, 2-3.7-8)
„Kivivé azért őt az egész gyülekezet a táboron kívül, és agyon kövezék őt, és meghala, a miképen parancsolta vala az Úr Mózesnek.” (4 Móz, 15, 36)
„Meglakol Samaria, mert daczolt az ő Istenével. Fegyver által hullanak el; csecsemőik földhöz veretnek, és terhes asszonyaik ketté vágatnak.” (Hós, 14, 1)
„Áldott legyen, a ki megragadja és sziklához paskolja kisdedeidet!” (Zsolt 137, 9)
...ÉS A HIVATKOZOTT OLDALON TALÁLHATÓ SUMÁKO ... IDÉZETEK
„Most hát jertek öljük meg őt, és vessük őt valamelyik kútba; és azt mondjuk, hogy fenevad ette meg,” (1Móz. 37.20)
„A ki úgy megver valakit, hogy meghal, halállal lakoljon.” (2Móz. 21.12)
„Ha pedig valaki szándékosan tör felebarátja ellen, hogy azt orvúl megölje, oltáromtól is elvidd azt a halálra.” (2Móz. 21.14)
„És a főpapok és az írástudók keresnek vala módot, hogyan öljék meg őt; mert féltek a néptől.” (Luk. 22.2)
„És bár semmi halálra való okot nem találtak, kérék Pilátustól, hogy ölettessék meg.” (Csel. 13.28)
„Akkor adatának azoknak egyenként fehér ruhák; és mondaték nékik, hogy még egy kevés ideig nyugodjanak, a míg beteljesedik mind az ő szolgatársaiknak, mind az ő atyjokfiainak száma, a kiknek meg kell öletniök, a mint ők is megölettek.” (Jel. 6.11)
Ehhez tényleg nem szükséges többet hozzáfűzni. Gondolom, ez a hazugság is Isten jogos ítéletének a beteljesedését szolgálta, vagy tévedek?
:):):)
„Nem nehéz,csak merni kell vállalni a tévedés kockázatát.”
Az már érték, ha valaki próbál erőfeszítést tenni, hogy megértse a dolgokat, bevállalva a tévedés kockázatát. Felteszed a kérdést: „ mi kivetnivalót talált Isten a Fáraó első szülötteiben”. Mert hogy meg kellett halniuk.
A megértés végett lássunk egy másik helyzetet. „Miattad gyilkolnak minket naponta, vágójuhoknak tekintenek.” (Zsolt 44:23, protestáns fordítás) Vagyis az Istenhez való tartozásuk miatt szenvedtek, de ennek előzménye volt a hűtlenségük, ami miatt Isten kiszolgáltatta őket. Tehát ellenségük nem a bűneik miatt öldöste őket – arról aligha lehetett információja -, hanem mert egy bizonyos Isten népe voltak. Pál írja, hogy ugyancsak a hovatartozás miatt kell akár még a halált is elszenvedniük. Nézd Róma 8:36-ot. Ugyanígy a kérdést fel lehet tenni: az ellenség mi kivetnivalót talált a zsidókban, hogy gyilkolászta őket? Nem mert valami szörnyűséget követtek el!
Az egyiptomi elsőszülöttek ugyancsak nem a saját gonosztetteik miatt bűnhődtek, hanem mások miatt. Pontosabban a fáraó makacssága miatt. Fontos megérteni, hogy Isten nem az elsőszülötteket célozta meg az ítélettel, hanem a fáraót akarta jobb belátásra bírni, és a fáraó ellenszegülése okozta mind a tíz csapást a népen. Tehát a nép szenvedett a fáraó gonoszsága miatt. Az elsőszülöttek ugyanúgy.
Tudomásul kell venni, hogy abban a pillanatban, mihelyst Ádám és Éva fellázadt Isten ellen, utat nyitott a mások miatt elszenvedett károknak, amelyek bárkit érhetnek. Ez ebben a világban egy alaphelyzet, ami elől kitérni nem lehet. Alkoholista szülőknek születhetnek károsodott egészségű gyermekeik, amelyekről ők nem tehetnek. Ha kilopják a cementet a hídból, az hirtelen ránk omolhat és mások miatt szenvedünk. Az egyiptomi fáraó makacssága ugyanígy volt okozója az elsőszülöttek halálának. Isten tizedik nekirugaszkodásra jutott el oda, hogy így törje meg a fáraót és a népét elengedje, de egyébként nem volt célja az elsőszülöttek megölése, mert azt a fáraó tetteitől függetlenül is megtehette volna. Tehát ne az elsőszülöttekben való kivetnivalóságban keressük a a probléma gyökerét, hanem, hanem hogy ki adta őket halálra. Na és ki? A fáraó bizony, mert megelőzhette volna a halálukat, és mivel nem tette, ő adta halálra őket!
„Ha Krisztus a mérce” - ennek is van háttere, amit meg kell érteni. A Biblia azt mondja, hogy vannak az emberi történelemnek más és más korszakai, és ezekben Isten más módon jutalmaz vagy büntet anélkül, hogy más nézete lenne a jóról és a rosszról.
Volt a törvény korszaka, amelyre ez volt a jellemző: „Mert ha az angyaloktól hirdetett beszéd erős volt és minden bűn és engedetlenség elvette igazságos büntetését: Mimódon menekedünk meg mi, hogyha nem törődünk ily nagy idvességgel? a melyet, miután kezdetben hirdetett az Úr, azok, a kik hallották, biztosítottak számunkra,” (Zsidók 2:2-3)
Tehát a törvény korszaka alatt az Istentől kirendelt büntetés végrehajtása megtörtént, és ugyanez lesz, amikor Krisztus ítéletre felkel. Azonban az apostoli korszaktól napjainkig a kegyelem korszakában élünk. „Mert a törvény Mózes által adatott, a kegyelem pedig és az igazság Jézus Krisztus által lett.” (János 1:17) Most tehát Krisztus kegyelme által Isten nem ítél rögtön, tehát nincs parancs ölésre, de a törvény korszakában volt ilyen parancs, mert akkor nem a kegyelem volt a mérce, hanem a jogos büntetés. Tehát a Krisztusi mérce mibenlétét helyesen kel megérteni és helyesen alkalmazni.
„AZ AKKORI EMBEREK A SAJÁT KÍVÁNSÁGAIK SZERINT CSELEKEDTEK ISTEN PARANCSÁRA HIVATKOZVA? „ - Jól tetted, hogy kérdőjelet írtál a végére, mert ez a mondat kérdésnek elmegy, de állításnak nem. Ha kutatod az Írásokat, akkor megtalálod Isten parancsát, amelyben ítéletre juttatott ókori népeket gonosz életmódjuk miatt. Akkor Isten ítélet végrehajtó keze volt Izrael, de Jézusnak is lesz ugyanilyen szerepe, ha eljön a rendelt idő:
„és a neve Isten ígéjének neveztetik. És mennyei seregek követik vala őt fehér lovakon, fehér és tiszta gyolcsba öltözve. És az ő szájából éles kard jő vala ki, hogy azzal verje a pogányokat; és ő fogja azokat legeltetni vasvesszővel; és ő nyomja a mindenható Isten haragja hevének borsajtóját. És az ő ruháján és tomporán oda vala írva az ő neve: királyoknak Királya, ésuraknak Ura.” (Jelenések 19:13-16)
„csak meg kellene érteni az összefüggést.” Rajta hát, értsd meg!
Teljesen összefüggéstelenül idézel össze-vissza a Bibliából és a hazugság szót használod anélkül, hogy bármit megértettél volna. A probléma ott van, hogy nem megértésre akarsz jutni, hanem a vádjaidat igazolva láttatni.
Itt válik értelmetlenné a kommunikáció, mert hajthatatlan előítéleteidre és vádjaidra csak az kíváncsi, aki veled egy hajóban utazik, de ez rám nem vonatkozik. Majd akkor kérdezzél, ha egy valamit akarsz megérteni és a vádak özönét nem zúdítod – végül is magad ellen, mert a vádjaid összefüggéstelen tálalása téged minősít!
Sajnálom,de akárhogy is akarod magyarázni a fáraós sztorit,nem fog összejönni.
"Ugyanígy a kérdést fel lehet tenni: az ellenség mi kivetnivalót talált a zsidókban, hogy gyilkolászta őket? Nem mert valami szörnyűséget követtek el!"
Most Isten döntéséről van szó,nem a zsidók ellenségeinek döntéséről.Te is tudod,hogy a kettő nem ugyanaz,fölösleges egymáshoz hasonlítani.
Az elsőszülöttek megölésének jogossága még mindig nevetséges érveken alapul a magyarázatod szerint.Isten döntéseit hasonlítod az emberéhez...ez azért oktalanság,mert ezzel Istent butának és következetlennek állítod be,holott pont neki kellene bölcsnek és igazságosnak lennie:
"Alkoholista szülőknek születhetnek károsodott egészségű gyermekeik, amelyekről ők nem tehetnek. Ha kilopják a cementet a hídból, az hirtelen ránk omolhat és mások miatt szenvedünk."
Ez így van.Csakhogy ezek az emberek döntései,tettei,és ezek következményei.Ne mondd már nekem azt,hogy Istennek ne lett volna más választási lehetősége még tizedszeri próbálkozás után sem,csak a gyerekek megölése! Pl.mérhetetlen mértékű fizikai fájdalommal sújtja a fáraót,vagy egyszerűen az ő életét veszi el.Ez Istennek eszébe sem jutott ugye?
Nem a fáraó adta őket halálra.Isten egyéni döntése volt.
A továbbiakról:
"A Biblia azt mondja, hogy vannak az emberi történelemnek más és más korszakai, és ezekben Isten más módon jutalmaz vagy büntet anélkül, hogy más nézete lenne a jóról és a rosszról."
Most őszintén,szerinted ez a mondat nem sántít? Más módon jutalmaz vagy büntet,de közben nem változik a nézete jóról,és rosszról...aham,értem....
Ezen kívül:
"Hallottátok, hogy megmondatott: Szeresd felebarátodat, és gyűlöld ellenségedet. Én pedig, azt mondom nektek: Szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok azokért, akik üldöznek titeket, hogy legyetek mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza napját gonoszokra és jókra, és erőt ad igazaknak és hamisaknak. Mert ha azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mi a jutalmatok? Nem ugyanezt teszik-e a vámszedők is? És ha csak atyátokfiait köszöntitek, mennyivel tesztek többet másoknál? Nem ugyanezt teszik-e a pogányok is? Ti azért legyetek tökéletesek, mint ahogy mennyei Atyátok tökéletes."
Ezek szerint az ószövetségiek nem voltak a mennyei atya fiai.Már csak azért sem lehettek,mert aki gonoszokra és jókra is felhozza napját,az nem adhat olyan parancsokat,mint amiket Mózes és csapata tett meg.Milyen alapon öltek akkor Isten nevében?
Ezért írtam:
"Komolyan nem tűnik fel a legtöbb vallásosnak,hogy
AZ AKKORI EMBEREK A SAJÁT KÍVÁNSÁGAIK SZERINT CSELEKEDTEK ISTEN PARANCSÁRA HIVATKOZVA?"
Tünedezik az a kérdőjel....
"aki gonoszokra és jókra is felhozza napját,az nem adhat olyan parancsokat,mint amiket Mózes és csapata tett meg.Milyen alapon öltek akkor Isten nevében?"
Na itt fejezzük be! A sötétséged reklámozása ördögsikoly, amire nem vagyok vevő. Másutt próbálkozz!
Utolsónak .... igen sok úgymond ellentmondás vagyis végletek vannak a bibliban DE TE NEM ÉRTED A SRÁC MINT MOND mondok egy példát neked : az öles pl ott van igen mozesnel nem egy idézet hogy olnek benne DE ! Onvedelem meg háború miatt !!!!! Sajnos .... amit mond o is szemet szemért ez azt jelenti azonos hibáiért büntet azonossal válaszolj állj ki magadrrt , ezzel szemben , Újszövetség Jézus ha pofon vágnak jobb feledrol tartsd oda a másikat is , o meg azt mondja mint tudjuk haragudj akar nyclan mint o is a templomban vagy azt a cselekedetet gyűlölöd .... de ne add vissza .... na ez egy ellentmondás ... remelem neked átment .... NEM AZT ÍRTA
HOGY AKKOR OLJUNK ÉS DURR MEGYÜNK INDOK NELKUL ....
Sztm te se “tartod oda a másik arcod “ ha pofon vernek úgymond valahogy szandekosan :))))) !!!! Szoval szemet szemért egyertlemu visszaadod ha ugyvan ....
Lásd a törvény példát itthon onvedelem miattt kaphatsz büntetést ....:)
Amerikában nem van onvedelem jogosan
Pont itt is elutkozik a kettő amit sokkal jobban preferalnak az emberek ha ki állhatnak magukért ...
Amúgy juniusban itthon is ezt akartak behozni vagyis januárban meg ez volt hangoztatva ....
REMELEM ÁTMENT NEKED EZ .....
És stb ...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!